کد خبر 1145440
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱
عکس/ نشست سران قوا

حتی آقای نوبخت به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه، به مجلس حمله کرد و گفت "انتظار مردم برداشتن تحریم ها (مذاکره) است و نه اعانه و یارانه!

به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه‌ای در خصوص تصمیم دولت درباره طرح بسته‌های معیشتی در کانال تلگرامی خود نوشت: مجلس به دنبال اختصاص کالابرگ برای تامین کالاهای اساسی و تامین معیشت مردم بود. اما دولتمردان مصرّانه می گفتند بودجه این کار را ندارند.

حتی آقای نوبخت به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه، به مجلس حمله کرد و گفت "انتظار مردم برداشتن تحریم ها (مذاکره) است و نه اعانه و یارانه! خزانه با بیش از ۴۸ هزار میلیارد تومان کسری مواجه بوده است".

ادعای نوبخت منعقد نشده بود که آقای روحانی اعلام کرد "به مدت چهارماه به حدود یک سوم ایرانیان، نفری ۱۰۰ هزار تومان کمک بسته معیشتی می‌دهیم". این وعده، بار مالی ۲۲ هزار میلیارد تومانی در پی دارد.

خیلی ها می گویند دولتمردان نشان دادند با مردم رو راست نیستند. اما همیشه که نباید نیمه خالی لیوان را دید! مهم نیست  دولت، با مصوبه مجلس، موظف به ارائه کمک معیشتی به طبقات پایین شود یا راسا اقدام کند.

مهم این است که مجلس جدید، توانسته دولت حسن روحانی را برای خدمت رسانی، از لاک بسته اش خارج کند. مثل سیب هایی که مادر پسرک تنبل قصه ها چید و بالاخره توانست او را وادار کند از خانه خارج شود و به میان مردم برود!

این ماجرا نشان می دهد با همه سختی ها، می شود دولت را به تکاپو واداشت؛ اگر چه با کُندی و رنج فراوان. البته طرح های حمایتی، دم دستی ترین کارهاست و ظرفیت های اقتصادی معطل فراوانی هست که اگر احیا شود، می تواند موجب رونق اقتصاد و تقویت قدرت خرید مردم (و بی نیازی از یارانه) شود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
    21 0
    مردم منتظر برداشتن تحریم های داخلی هستن که کمرشکن تر از تحریم های خارجی هست برای خوش خدمتی به بیگانگان ملت خود تحت فشار بگذاری تا مولف های قدرت بازدارنده خود را از بین ببری همراهی با دشمن بالاتر از این
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
    5 0
    یعنی امیدی هست به حرکت این دولت....خدا کنه...والله که راضی هستیم. مردم همین رو میخان.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس