حکایت مدرسه مجازی دانش‌آموزان محروم در بالای کوه/ تحصیل بی‌دغدغه رویای دانش‌آموزان روستایی بلوچستان + فیلم

در این گزارش ویدیویی به سراغ روستا و مدرسه مجازی بالای کوه امیرحسین و دوستانش در شرق بلوچستان که این روز ها در شبکه‌های اجتماعی خبرساز شده اند، رفته ایم.

به گزارش مشرق، دانش‌آموزان روستایی بخش «بَم پُشت» از توابع شهرستان سراوان واقع در شرق استان سیستان و بلوچستان از محرومیت‌های آموزشی رنج می‌برند. محرومیت‌ از عدالت آموزشی طیف گسترده‌ای را شامل می‌شود که نرخ پوشش تحصیلی، کمبود معلم و نیروی انسانی ماهر،‌ تخریبی و فرسوده بودن مدارس و کمبود تجهیزات مناسب آموزشی و عدم دسترسی به مدارس دوره متوسط و نداشتن اینترنت در ایام کرونا تنها بخشی از آن است.

بیشتر بخوانید:

پناه گرفتن یک دانش آموز در کوه‌های سیستان +عکس

شاید تحصیل بدون دغدغه اصلی‌ترین خواسته دانش‌آموزان روستایی بخش بم پشت باشد؛ به گفته مردم محلی در بخش بم پشت با جمعیتی بالغ بر ۲۵ هزار نفر به جز شهر سیرکان مرکز بخش، در روستاها اینترنت پرسرعت برای حضور دانش‌آموزان و دانشجویان در کلاس‌های درس مجازی وجود ندارد و البته در همان شهر سیرکان هم در طول هفته دو روز حداقل آنتن‌دهی  قطع می‌شود.

"امیرحسین" و سایر دانش‌آموزان روستای "گروکان" که این روزها در شبکه‌های اجتماعی خبرساز شده‌اند، روزانه برای حضور در کلاس‌های مجازی مجبور به کوهپیمایی مسیر سه کیلومتری و صعب‌العبور تا دستیابی به اینترنت پرسرعت در منطقه کوهستانی هستند و در بالای کوه با چوب و سنگ برای خودشان کلاسی مجازی درست کرده‌اند!

امیرحسین نماینده تمام دانش‌آموزان محروم از اینترنت در ایام کلاس‌های مجازی است و امیرحسین‌های زیادی در بلوچستان وجود دارد که در چنین وضعیتی قرار دارند. تیم خبری در شرق سیستان و بلوچستان به روستای زادگاه امیرحسین و مدرسه مجازی او رفته است.

این گزارش تصویری را ببینید:

دانلود

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
    2 0
    از این به بعد با جسد یخ زده ی دانش آموزان روبرو میشیم!
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
    2 0
    نصف ویدئو تو جاده بودیم
  • علی IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
    1 0
    به این میگن تدبیر و امید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس