کد خبر 1145072
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۸
درخواست رئیس علوم پزشکی از سران طوایف: مراسم نگیرید!

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد گفت: از همه خواهشمندیم به هر نحوی که می‌توانند مردم را مجاب به عدم برگزاری این مراسمات کنند.

به گزارش مشرق، عصر امروز در جلسه هم‌اندیشی با متنفذین و فعالان اجتماعی در عرصه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا به ریاست استاندار چهارمحال و بختیاری در محل دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد برگزار شد.

در این جلسه فعالان اجتماعی و بزرگان طوایف و اقوام چهارمحال و بختیاری دعوت شده بودند و نظرات خود را در خصوص دلیل گسترش ویروس کرونا و راهکارهای عملی مقابله با این بحران ارائه دادند.

عمده مطالبات این افراد پیگری رفع مشکلات اقتصادی افرادی که به دلیل مصوبات ویروس کرونا مجبور به تعطیلی اشتغال خود هستند، برخورد با مداحان و نوازنده‌هایی که در مراسمات ترحیم و عروسی حضور پیدا می‌کنند و جلوگیری از ورود خروج و برخورد قاطع با متخلفینی که به واسطه بی‌توجهی باعث گسترش ویروس کرونا می‌شوند، بود.

بستری ۴۰۰ بیماری کرونایی در چهارمحال و بختیاری

مجید شیرانی در این جلسه گفت: در حال حاضر در حدود ۴۰۰ بیمار کرونائی در مراکز درمانی استان بستری شده‌اند که ۷۰ نفر از این تعداد در بخش مراقبت‌های ویژه هستند و وضعیت خوبی ندارند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد ادامه داد: ظرفیت‌های بیمارستان‌ها، پرسنل و تجهیزات پزشکی و داروئی استان محدود است و نباید اجازه دهیم این ویروس گسترش پیدا کند و شمار مبتلایان را افزایش دهد که فاجعه‌ای به بار خواهد آمد.

وی با اشاره به حضور و تردد تعداد بالایی از ناقلان بدون علامت در جامعه تاکید کرد: ۷۰ درصد از میزان ابتلای ویروس کرونا در استان به واسطه‌ی مراسمات ترحیم و عروسی است لذا از همه خواهشمندیم به هر نحوی که می‌توانند مردم را مجاب به عدم برگزاری این مراسمات کنند.

شیرانی تاکید کرد: از روز شنبه ۴ شهرستان قرمز استان یعنی شهرکرد، بروجن، فارسان و کیار تمام مشاغل به جز مشاغل گروه یک که شامل مشاغل امدادی، انتظامی و معیشتی مردم می‌شوند به مدت ۲ هفته تعطیل خواهند بود و کارمندان با یک سوم ظرفیت در محل کار حاضر می‌شوند.

وی تصریح کرد: برای سایر شهرستان‌ها که در وضعیت نارنجی قرار دارند نیز محدودیت‌های جدی در نظر گرفته شده که از شنبه اجرائی خواهد شد همچنین کارمندان این شهرستان‌ها نیز به صورت نصف ظرفیت فعالیت خواهند داشت.

فریدون رحمانی نیز در ادامه جلسه گفت: من به نیابت از کادر درمان از همه شما خواهشمندم که این محدودیت‌ها را جدی بگیرید و نگذارید خود و نزدیکانتان به این ویروس خطرناک مبتلا شوند.

معاون درمان رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد اضافه کرد: فشار بسیاری روی کادر درمان قرار دارد که اگر توجهی از سوی مردم صورت نگیرد شاهد اتفاقات ناگواری خواهیم بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس