کد خبر 1144960
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴
ثبت احوال: ۴ میلیون ایرانی هنوز برای کارت ملی هوشمند ثبت‌نام نکرده‌اند

سخنگوی سازمان ثبت احوال با بیان اینکه حدود ۴میلیون ایرانی هنوز برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام نکرده‌اند، گفت: اگر مشکل چاپخانه دولت حل شود، ماهانه ۲میلیون کارت ملی هوشمند صادر می‌شود.

به گزارش مشرق، سیف‌الله ابوترابی، سخنگوی سازمان ثبت احوال در رابطه با آخرین وضعیت صدور کارت ملی هوشمند در سازمان ثبت احوال کشور اظهار کرد: براساس آخرین آمار اخذشده ۵۸میلیون و ۹۴۶هزار و ۵۱۳ نفر از هموطنان برای دریافت کارت ملی ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۴۹میلیون و ۳۰۹هزار و ۱۱۴ کارت هوشمند ملی صادر و در اختیار افراد قرار داده شده است.

بیشتر بخوانید:

کارت‌های ملی کارت عقد و عروسی نیستند!

وی با بیان اینکه حدود ۴میلیون نفر از هموطنان هنوز اقدامی برای ثبت‌نام و دریافت کارت هوشمند ملی نکرده‌اند، گفت: از این افراد درخواست می‌شود هر چه زودتر فرآیند ثبت نام خود در دفتر پیشخوان را آغاز کنند.

ببینید:

فیلم/ تراشه کارت ملی وارداتی است!

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور خاطرنشان کرد: در بحث تأمین بدنه کارت ملی هوشمند برابر قانون چاپخانه دولتی متولی است و براساس تفاهمنامه‌های انجام‌شده قرار بود ماهانه یک‌میلیون کارت خام در اختیار سازمان ثبت احوال قرار بگیرد که متأسفانه به دلایلی این تعداد به‌صورت ماهیانه در اختیار ثبت احوال قرار نگرفته است.

ابوترابی گفت: در همین رابطه هفته گذشته جلسه‌ای در ارتباط با تأمین اعتبار مورد نیاز کارت خام و تراشه برگزار و قرار شد فرایند تولید کارت خام سرعت یابد.

وی با بیان اینکه سازمان ثبت احوال محدودیتی برای صدور کارت ملی هوشمند ندارد، گفت: در صورتی که کارت خام به تعداد مورد نیاز در اختیار سازمان قرار گیرد ماهانه بالغ بر ۲میلیون کارت ملی هوشمند صادر خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علیرضا IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    14 0
    بهتر اول کارت اونایی که بیشتر از یک ساله ثبت نام کردن ولی هنوز از کارت ملی خبری نیست رو آماده کنم بعد آمار بدن
  • حامد GB ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    10 0
    خیلی ها ثبت نام کردند پولش را نیز پرداختند اما با گذشت دو سال کارت ملی به اصطلاح هوشمند آنها نیامد و از دنیا رفتند. یکی نیست بگه شما که بلد نیستید یک کارت ساده رو بسازید چرا مردم رو مجبور می کنید ثبت نام کنند و پول آنها را می گیرید.
    • IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
      4 2
      دقیقا . من ثبت نام نکردم تا دولت جوان حزب اللهی نیاد 1400 ثبت نام نمیکنم. پولم نمیدم به این دولت بی کفیت یه کاغذ پاره بهم بده کارت خودم که احمدی نژاد داد خیلی هم عالیه حالا
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    8 0
    مگر از کدام کشور وارد می کردید که دیگر نمی توانید وارد کنید ؟ خب با یک کشور دیگر که با ایران روابط دوستانه دارد قرارداد ببندید . دو ساله برای کارت ملی اقدام کرده ام هنوز نتوانسته اید مواد خامش را تامین کنید
  • m.a IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    10 0
    بنده در اسفند 97 ثبت نام کردم هنوز کارتم آماده نشده....برگه ای هم که دادن تجزیه شد!!!!! سخن بزرگان: ما به عقب بر نمی گردیم!!!!!!!
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    5 0
    رحمت الله علیهم اجمعین !
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    11 0
    ما الان دو ساله ثبت نام کردیم فعلا مال ما رو بدید تا نمردیم نمیخواد فکر ثبت نام نکرده ها باشید
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    1 2
    از ترس عکسهای زیبایی که رو کارتها چاپ میشه جرئت ثبت نام نداشتن!ترسیدن چشم بخورن!خخخخخخخخ
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    0 0
    یارو نان نداره بخوره شما فکر ثبت نام کارت هوشمندید اونم تو این اوضاع کرونایی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس