کد خبر 1144853
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱

قبل از هر چیزی شاید این سوال برایتان پیش  بیاید که چرا باید پیش از سفر اقامتگاه خود را رزرو کنید؟ ما به شما می‌گوییم برای سفری بهتر، نیاز به یک برنامه‌ریزی درست دارید که یکی از اقدامات آن رزرو جایی برای اقامت شما در طول سفر است. کلمه به کلمه‌ای که از این جمله نوشتیم خطاب به آن دسته از افرادیست که عادت دارند کمی یا کاملا سازمان یافته سفر کنند، وگرنه تکلیف ماجراجوها مشخص است. آنها ریسک پیدا نکردن یا گران رزرو کردن اقامتگاه را به جان می‌خرند و معتقدند " هر چه پیش آید خوش آید". در ادامه به موضوع اجاره آنلاین اقامتگاه بیشتر می‌پردازیم.

انواع اقامتگاه در ایران

بسته به سفر، مقصد و تیپ شخصیتی شما و دلایل دیگر، قاعدتا نوع اقامتگاه دردسترس و منتخب نیز تغییر می‌کند. اگر شما به یک شهر گردشگری مثل اصفهان یا شیراز بروید که زیرساخت اقامتی در آن تنوع زیادی دارد، می‌توانید در یک هتل مدرن یا سنتی، اقامتگاه بوم گردی یا یک آپارتمان اقامت داشته باشید، اما اگر شما به یک شهر ساحلی مانند رامسر سفر کنید، آن اجاره روزانه ویلا در رامسر بهترین گزینه پیش روی شماست.

ما در ایران انواع اقامتگاه‌های رایج در دنیا مثل هتل، متل، مهمانسرا، هاستل، اکولوژ یا همان اقامتگاه بوم گردی، سوئیت، ویلا، خانه‌های دربست را داریم اما ممکن است استانداردهایی که رعایت می‌شود با استانداردهای بین‌المللی کمی فاصله داشته باشد. با این وجود امیدواریم با استراتژی‌های مدیریتی و آموزش جوامع محلی، بتوانیم روز به روز به سمت استانداردهایی منطقی پیش رویم ودر بازار مسافران ورودی به سطح قابل قبولی از اقامت برسیم. اگر ایران را به ۵ بخش شرقی، غربی، جنوبی، شمالی و مرکزی تقسیم کنیم، در مورد ماهیت نوع اقامتگاه‌های موجود برای پذیرایی از گردشگران بهتر می‌توانیم تحلیل کنیم، اما در همین ابتدا از شما می‌خواهیم به طور پیش فرض خانه‌های اجاره‌ای و سوئیت‌های ارزان قیمت را جزء اقامتگاه‌هایی بدانید که تقریبا در هر شهر و روستایی وجود دارد. در مناطق با بافت شهری مدرن این خانه‌ها به آپارتمان‌های لوکس تغییر چهره می‌دهند. شما با مسافرت به شمال کشور احتمالا با ویلاهای ساحلی و غیر ساحلی، کلبه‌های جنگلی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی بیشتر مواجه می‌شوید. از آنجا که به تازگی جنوب و شرق کشور جزء مقاصد نوظهور در گردشگری محسوب می‌شود، تعداد زیادی اقامتگاه بوم‌گردی هر روز افتتاح می‌شوند که ضمن ارائه خدمات اقامتی یک پکیج گردشگری از غذاهای محلی، گشت و گذار در منطقه و به طور کلی معرفی فرهنگ منطقه را به شما نشان خواهند داد. مرکز ایران به عنوان شهرهای محبوب و شناخته‌شده توسط گردشگران داخلی و خارجی انواع اقامتگاه‌های موجود در ایران را ارائه می‌دهند که معمولا ماهیت بومی و سنتی بیشتر از گزینه‌های دیگر طرفدار دارد. غرب ایران به نسبت دیگر مناطق ایران برای ورود گردشگر کمتر آمادست و تنها با چند هتل معمولی و خانه‌های اجاره‌ای به علاوه تعداد محدودی از اقامتگاه‌های بوم‌گردی پذیرای میهمانان می‌شوند.

اجاره آنلاین ویلا؛ روشی امن و اقتصادی

یکی از مهم‎ترین چالش‌های گردشگران در اقصی نقاط ایران و علی‌الخصوص شهرهای شمالی؛ اجاره روزانه ویلا است؛ از این رو  قصد داریم به طور مفصل‌تر به این موضوع بپردازیم. در گذشته و حتی الان برای افرادی که کمتر با رزرواسیون‌های آنلاین آشنایی دارند، اجاره ویلا در شهر یا روستای مقصد صورت می‌گرفت که گاها مجبور به پرداخت هزینه زیاد می‌شدند و ممکن بود برای پیدا کردن یک ویلا خالی به زحمت بیفتند. در اینصورت گزینه‌های پیش رو نیز محدود بود و حق انتخاب را کمتر می‌کرد. اخیرا و طی سال‌های گذشته علاوه بر سیستم رزرواسیون آنلاین هتل، سایت‌هایی مثل سامانه هومسا، مجموعه قابل قبولی از ویلاهای باکیفیت را در طیف قیمتی متنوع جمع آوری کرده که ضمن معرفی ویژگی‌های هریک از اقامتگاه‌ها، آنها را به کاربران خود رزرو می‌دهد و در قبال هویت میزبان، تحویل به موقع، تمیزی اقامتگاه و دیگر ابعاد خدماتی، پشتیبانی قابل اعتمادی به عمل می‌آورد. رزرو ویلا پیش از سفر، متناسب با بودجه و سلیقه خودتان ماحصل سامانه‌های آنلاین اجاره اقامتگاه‌هاست. حالا دیگر کاربران برای  اجاره روزانه ویلا در کردان، رامسر یا کیش از مقاصد شلوغ و پرطرفدار است، می‌توانند با خیال راحت اقدام کنند و برای سفر به این مناطق برنامه‌ریزی بهتری داشته باشند.

رزرو اقامتگاه بوم‌ گردی از سامانه هومسا

از آنجا که اقامتگاه بوم‌گردی از انواع و رویکردهای جدید اقامتگاهیست، نیاز دیدیم که بیشتر از آن بنویسیم. اقامتگاه‌ بوم‌گردی از یک خانه محلی که با بودجه محدود برای مسافر آماده شده، شروع می‌شود و تا یک خانه قجری بازسازی شده با تجهیزات کامل ادامه می‌یابد. جالب است بدانید که گاه ماهیت مقصد، درجه اقامتگاه را مشخص می‌کند و هر کس با آگاهی از امکانات منطقه و نوع خانه‌های رایج در آن بوم انتظار یک اقامتگاه مناسب را دارد. اجازه دهید این جمله را واضح‌تر بیان کنیم، یک گردشگر یا بهتر است بگوییم طبیعت‌گرد همانقدر از یک کلبه ییلاقی در ماسال لذت می‌برد که یک گردشگر فرهنگی از اقامت در عمارتی قاجاری در کاشان احساس خوشایندی به دست می‌آورد. آنچه که به عنوان استانداردهای اقامتگاه‌های بوم گردی تدوین شده، اغلب مالکان اقامتگاه را ملزم به اصل سادگی و بومی می‌کشاند، از همین رو ممکن است به دلیل حفظ اصالت بنا، اتاق‌ها محدود باقی بماند و اقامت به صورت گروهی بدون سرویس بهداشتی خصوصی ساخته یا بازسازی شوند. معمولا غرض از اقامت در چنین جایی تجربه زندگی سنتی  و کسب آرامش از محیط است که بنا بر عناصر موجود مانند ساختمان اقامتگاه و شیوه میهمان‌نوازی به مسافر القا می‌شود. پیدا کردن اقامتگاه‌های بوم‌گردی در یک منطقه ممکن است کمی سخت به نظر برسد و این می‌تواند به دلیل وجود اطلاعات پراکنده آنها باشد، پس راه حل چیست؟ خوشبختانه سایت‌های رزرواسیون، این اقامتگاه‌ها را بنا بر تقاضایی که در بازار گردشگری وجود دارد،  کم کم به رسمیت شناخته‌اند و اطلاعات آنها را در پلتفرم‌های خود ثبت کرده‌اند. کاربران با ورود به سایت و یک جستجو ساده با لیستی از اقامتگاه‌های بوم‌گردی موجود در منطقه برخورد می‌کنند که حق انتخاب آنها را بالا می‌برد. این امر در حالی اتفاق می‌افتد که حتی ممکن است شما با نرخ پایین‌تر از قیمتی که میزبان به طور مستقیم به میهمانانش اجاره می‌دهد، اقامتگاه خود را رزرو کنید.

نکات مورد توجه در رزرو آنلاین اقامتگاه

در ابتدا مهم نیست که شما چه نوع اقامتگاهی را از سامانه‌های آنلاین اجاره اقامتگاه رزرو می‌کنید، مهم این است که یک سایت قابل اعتماد پیدا کنید و خودتان بدانید دقیقا چه می‌خواهید. این دو مورد به شما کمک می‌کند تا در زمان سفر با اطلاعات کامل و خیال راحت اقامتگاه خود را دریافت کنید؛ بدون هیچ موضوعی که شما را در شرایط پیش بینی نشده‌ای قرار دهد. در ادامه چند نکته‌ی دیگر که در زمان رزرو آنلاین باید به آن توجه کنید، را به شما معرفی می‌کنیم.

  • لازم است بدانید شما اهل یک اقامتگاه استاندارد مثل هتل هستید یا مایلید در یک اقامتگاه بوم‌گردی بمانید؟!
  • لازم است بدانید سطح اقامتگاه‌ها از هر مقصد به مقصد دیگر احتمالا متفاوت است و انتظارات خود را بنا بر سطح توسعه یافتگی آن منطقه متعادل سازید.
  • لازم است بدانید هر چقدر پول دهید همانقدر آش می‌خورید، بنابراین اگر به دنبال یک اقامتگاه همه چیز تمام هستید، باید بودجه بیشتری برای اقامت خود در نظر بگیرید.
  • لازم است بدانید سامانه‌های رزرو اقامتگاه در ابتدا یک راهنما و بعد یک پشتیبان برای اجاره اقامتگاه هستند و وظیفه شما پیدا کردن یک سامانه قابل اعتماد است.
  • لازم است بدانید هر اقامتگاه تجهیزات و امکانات رفاهی خاص خود را دارد، بنابراین اطلاع ازجزئیات را قبل از رزرو به دست بیاورید. در راستای این امر، سایت هومسا امکاناتی فراهم کرده تا شما بتوانید علاوه بر جزئیات اطلاعات هر اقامتگاه، پیش از رزرو با میزبان صحبت کنید و تمامی سوالات خود را بپرسید.
  • لازم است به اطلاعات دسترسی اقامتگاه مانند مسیر رسیدن به آن، وجود جاده خاکی، شیب و غیره را توجه کنید.
  • لازم است بنا بر فضاهای اطراف اقامتگاه که امکان خرید مایحتاج سفر را فراهم می‌کند، مواد غذایی و خوراکی خود را تهیه کنید، اگرچه ما پیشنهاد می‌دهیم برای کمک به اقتصاد محلی بهتر است خرید خود را تا حد امکان در مقصد انجام دهید.
  • و موارد دیگر که به فراخور نوع اقامتگاه و روحیه شما متمایز و جزئی‌تر می‌شود.

** این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس