کد خبر 1144852
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹

در و پنجره های دوجداره که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده اند دارای مزایای بسیاری هستند. در حقیقت همین مزایا و برتری های در و پنجره دو جداره است که باعث شده تا در ساخت و ساز بسیاری از ساختمان ها از این نوع در و پنجره استفاده شود.

زندگی شهری با خود تغییرات و مسائلی مختلفی را به همراه دارد که می تواند مخل آرامش ما شود. برای اینکه این آرامش از دست رفته و این شرایط نامناسب جبران شود باید به دنبال استفاده از تجهیزات مختلف پیدا کردن راه حلی مناسب باشیم. سر و صدا یکی از همین مواردی است که می تواند آرامش و تمرکز انسان را از بین ببرد و باید به دنبال راه حلی برای آن بود.

 یکی از دغدغه های امروز ما به حداقل رساندن خروج یا ورود سر و صدا به محیط است. فرض کنید شما مشغول تمرین موسیقی و یا تماشای فیلم هستید، در این صورت نباید سر و صدای شما از خانه خارج شود و برای دیگران مزاحمت ایجاد کند، از طرفی دیگر اگر محل کار یا زندگی شما نزدیک به خیابان های پر سر و صدا، مدرسه و منابع تولید آلودگی صوتی باشد مطمئنا دلتان می خواهد راهی باشد تا از این سر و صدا به آرامش پناه ببرید.

خرید در و پنجره دوجداره یک راه حل مناسب برای بخش زیادی از این آلودگی های صوتی هستند. راه حلی که باید به درستی انتخاب و اجرا شود تا بتواند کارایی لازم را داشته باشد. نوع در و پنجره، جنس آن حتی ضخامت و نوع عایق بر میزان جلوگیری از ورود و خروج سر و صدا تاثیر ویژه ای دارد.

آیا هر در و پنجره دوجداره ای می تواند عایق صوتی باشد؟

جواب این سوال منفی است. عایق بودن مخصوصا عایق سر و صدا به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و باید موارد متفاوتی چه در ساخت در و پنجره و چه در ساخت سقف و دیوار یک بنا در نظر گرفته شود. صرفا به سبب دوجداره بودن در و پنجره نمی توان گفت که این محصول عایق سر و صدا ، گرما یا آلودگی است.

از جمله موارد تاثیرگذار بر عایق بودن یا نبودن ضخامت شیشه به کار رفته در ساختار در و پنجره است. نوع و ضخامت شیشه و حتی تعداد جداره های شیشه در تقویت و یا تضعیف شیشه تاثیر دارد. روشن است شیشه با ضخامت بیشتر می تواند کارایی مناسب تری نیز داشته باشد.

یکی از نکات و جزئیات مهم در این ساختار پروفیلی است که باید وزن این شیشه ها را تحمل کند. پروفیل upvc هافمن یکی از انواع پروفیل های قوی موجود در بازار است که امکان تحمل و مهار وزن بالای دو یا سه لایه شیشه ضخیم را داشته و تحت فشار وزن آنها تغییر شکل و حالت نمی دهد.

خوب است بدانید در بعضی محیط ها که میزان سر و صدا بیش از حد نرمال است مثل محیط های کارگاهی و مواردی از این دست می توان به جای پنجره دوجداره از پنجره سه جداره نیز استفاده کرد. پنجره سه جداره می تواند عایق بهتر و موثرتری برای سر و صدا باشد و کارایی بیشتری داشته باشد.

یراق آلات

از جمله مواردی که در عایق بودن در و پنجره دوجداره تاثیر خوبی دارد استفاده درست از تجهیزات و یراق آلات استاندارد است. اگر هنگام نصب محصول و قطعات آن همه ی بخش ها درست و دقیق در محل خود قرار نگیرند فضای اضافه برای ورود و خروج سر و صدا و یا گرما و سرما ایجاد می شود و محصول شما به هیچ عنوان نمی تواند یک عایق مناسب باشد.

یراق دو حالته نیز می تواند در داشتن عایقی قوی تر موثر باشد در صورت استفاده از لاستیک استاندارد این نوع یراق آلات کمک می کنند در و پنجره هنگام بسته شدن و در اثر وارد شدن فشار مناسب به لاستیک در و پنجره هیچ فشار خالی و راهی برای ورود و خروج سرو صدا و سرما و گرما باقی نماند.

اندازه گیری

اندازه گیری فضا یکی دیگر از نکات مهم است اگر در و پنجره شما از فضای در دسترس کوچکتر یا بزرگتر باشد در هر دو حالت شرایط برای از بین رفتن کارایی در و پنجره به عنوان عایق فراهم می شود. کوچک بودن پنجره فضای کافی برای رفت و آمد سرو صدا را ایجاد می کند و بزرگ بودن آن باعث می شود تا در و پنجره تحت فشار در جای خود قرار گیرند و فضای کافی برای انبساط و انقباض آنها در دسترس نباشد و همچنین به پنجره و تجهیزات آن مثل بازشو فشار وارد می شود و باعث می شود در و پنجره کارایی خوبی نداشته باشند.

لاستیک

لاستیک های به کار رفته در ساختار محصول نیز دارای اهمیت هستند وجود لاستیک استاندارد و مناسب می تواند هم به عمر محصول اضافه کند و هم خاصیت عایق بودن آن را تقویت می کند.

 بنابر آنچه پیش از این گفته شد هر پنجره ی دوجداره ای عایق سر و صدا نیست و باید ابزار و مواد اولیه ی سازنده ی محصول استانداردها و فاکتورهای لازم را داشته باشد. البته ممکن است بررسی محصول و تمام این جزئیات به تخصص و دانش بیشتری احتیاج داشته باشد و بهتر است این کار را به تولیدکننده ای خبره و معتمد سپرده تا خیالتان از بابت محصول انتخابی راحت باشد.

هافمن یکی از تولیدکنندگانی است که می تواند با عرضه محصول مناسب و استاندارد خیال شما را از خریدی مطمئن راحت سازد. 


** این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس