کد خبر 1144823
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
یوروفایتر تایفون

مجلس آلمان با خرید 38 فروند جنگنده یوروفایتر تایفون برای نیروی هوایی این کشور موافقت کرد.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، مجلس آلمان خرید 38 فروند جنگنده یوروفایتر تایفون را تایید کرد. این قراداد که ارزشی در حدود 5 میلیارد و 400 میلیون یورو دارد بخشی از برنامه خرید سنگین جنگنده توسط آلمان است که شامل 93 فروند جنگنده جدید تایفون خواهد بود. این 38 جنگنده جدید در انگلستان ساخته شده و تحویل آنها بین سال های 2025 تا 2030 میلادی خواهد بود. در پرنده های جدید سفارش داده شده توسط آلمان از رادار آرایه فازی فعال استفاده خواهد شد و همچنین تعدادی از جنگنده های مورد نظر برای عملیات آموزشی و تعدادی نیز برای آزمایش سامانه های الکترونیکی و تسلیحاتی جدید در نظر گرفته شده است.

آلمان در چند سال اخیر تلاش سنگینی برای مدرن سازی نیروهای مسلح خود انجام داده و اخیرا با کنار گذاشتن گزینه جنگنده اف 35 به سراغ ترکیبی از جنگنده های یوروفایتر تایفون از کنسرسیوم مشترک اروپایی BAE و اف 18 سوپر هورنت از آمریکا رفته است. جنگنده یوروفایتر تایفون یک طرح مشترک اروپایی برای ساخت یک شکاری بمب افکن چند منظوره است که توسط آلمان ، انگلیس ، ایتالیا و اسپانیا آغاز شده و به غیر از این کشورها تا به امروز به اتریش ، کویت ، عمان ، عربستان سعودی و قطر نیز صادر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
    10 1
    انگلیس حتما یه ضعفی تو اینا برای روز مبادا ک مردم آلمان دوباره بیدار بشن میزاره اما بازم خوبه قدرت در حدی باشه ک بازم یه ترسی تو دل آمریکا و روسیه و انگلیس و فرانسه باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس