کد خبر 1144731
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
وزیر خارجه قطر: اقدام ایران در زمان تحریم دوحه قابل تقدیر است

وزیر امور خارجه قطر گفته کشورهای عربی به جای عادی‌سازی روابط با اسرائیل بهتر است جبهه واحدی در حمایت از فلسطین داشته باشند.

به گزارش مشرق، وزیر خارجه قطر گفته عادی‌سازی روابط میان کشورهای عربی با اسرائیل به تلاش‌ها برای تشکیل کشور مستقل فلسطین لطمه می‌زند.

امارات متحده عربی، امارات و بحرین در ماه‌های گذشته روابطشان را با رژیم صهیونیستی عادی کرده‌اند. این توافقات به میانجی‌گری دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» حاصل شد.

بیشتر بخوانید:

رئیس ارتش اسرائیل: آماده جنگی سخت و کوبنده هستیم

مقام‌های فلسطینی از کشورهای عربی به دلیل خیانت انتقاد کرده‌اند، در حالی که مقام‌های آمریکایی و اسرائیلی مدعی شده‌اند کشورهای عربی بیشتری روابطشان با رژیم صهیونیستی را عادی اعلام خواهند کرد.

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، در نشست آنلاین «همایش امنیت جهانی» گفت: «فکر می‌کنم بهتر است یک جبهه متحد [عربی] داشته باشیم و منافع فلسطینی‌ها و پایان دادن به اشغالگری را در اولویت قرار دهیم.»

وزیر خارجه قطر گفت تفرقه به نفع تلاش‌های مشترک کشورهای عربی جهت مجاب کردن اسرائیلی به مذاکره با فلسطینی‌ها و حل و فصل تنش‌ها میان دو طرف نیست.

بیشتر بخوانید:

امیر قطر: موضع ما در قبال فلسطین ثابت است

رئیس دستگاه دیپلماسی قطر، با وجود این خاطرنشان کرد که این کشورها حق داشته‌اند تصمیمی که مدنظرشان بوده را بگیرند. او گفت: «در پایان، اینکه این کشورها چه تصمیمی بگیرند به عهده خودشان است.»

اقدام امارات، بحرین و سودان در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی نقض سیاست چندین دهه‌ای کشورهای عربی به شمار می‌رود که برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی را به دست کشیدن از اشغال اراضی فلسطینی منوط کرده بودند.

تا قبل از عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی، مصر و اردن تنها کشورهای عربی بودند که با رژیم صهیونیستی رابطه داشتند.

قطر پیش از این اعلام کرده از راهکار دو دولتی با قدس شرقی به عنوان پایتخت کشور فلسطین حمایت می‌کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • مجتبی IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    41 7
    قطری ها خیلی وقته فهمیدن آینده متعلق به ایران و دوستان ایرانه .بقیه هم میدانند فقط لجبازی میکنند....
    • IR ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
      1 1
      این آقای سخنگو ادعا میکنه که کشورهایی که روابط رو عادی کردن و... لفظ کشور استفاده کردند که فکر میکنم غلطه... حقیقتا غلط هست. چون یه مشته دیکتاتوری که از طرف کل ملت حرف نمیزنن که سندیت یک کشور رو ندارند! دارند؟ درسته در ظاهر دارند، ولی حقیقتا ندارند... چون خیلی از ملتهای همینها، در ظاهر و باطن، مخالف رژیم اشغالغگر هستند...
  • قمی IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    15 8
    قطر باید بداند بخاطر غفلت و خطای بزرگی که در ترور حاج قاسم کرد باید مراقب رفتارش باشد اگر به اسراییل شریک ترور حاج قاسم نزدیک شود قطعا دیگر چشم پوشی در کار نیست و در لیست انتقام قرار میگیرد
  • رضا IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    9 12
    قطر هم رابطه را با اسرائیل عادی خواهد کرد
    • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
      3 1
      جلو جلو قضاوت نکن اگر هم عادی کنه بعدها دودش تو چشم خودش میره
  • رستم IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    14 5
    من فکر میکنم قطریها عاقلتر و دلسوز تر از باقی کشورهای عربی هستند و میدانند ایران بر حق است به امید خدا
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    5 9
    اگه دشمنی ایران و ترکیه با اسرائیل نبود قطر خودش مثل امارات اقدام به عادی سازی روابط با اسرائیل میکرد
    • سید حسن IR ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
      7 0
      عزیز من دولت ترکیه رابطه خیلی خوبی با اسرائیل داره و اصلا دشمن اسرائیل نیست تنها چیزی که رابطه ترکیه را از این رژیم جعلی دور نگه داشته مردم این کشور است اگر مردم ترکیه که اکثرا مسلمان هستند پی به این رابطه ببرند ترکیه قطعا از هم میپاشد و اردوغان هم که رویای امپراطوری عثمانی را در سر میپروراند به شدت ازاین مسئله وحشت دارد
  • رامین محمدی IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    8 0
    من یه سوال دارم آیا ترو حاج قاسم سلیمانی در قطر شکل گرفته بود واز خاک این کشور پشتی بانی میشد یه توضیح دقیقی ندادن که جاسوس کی بود از کجا بش حمله کردن سردار دلاور ایران را شهید کردن بالاخره جای سوال متوجه نشدیم کی فروخت
  • کادیلاک IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    1 0
    با سلام قطر یک کشوریه که بسیار عقیده اش به اخوان المسلمین مصر نزدیکه و بسیار تندروتر از وهابی ها هستند ولی الان چون اختلاف دارند با کشورهای قوطی کبریتی خلیج و عربستان با ایران همراه شده. قطر خبیث تر از این حرفهاست.
  • سید حسن IR ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
    2 0
    اگر عربها از نیت اسرائیل با خبر هستند و با این حال دست دوستی به طرف این رژیم جعلی دراز کردند به این معنی هست که اقدام به خود کشی کردند زیرا تنها قومی هستند که در تمام دنیا مرز زمینی برای خود مشخص نکردند و یقین داشته باشید که اینها فلسطین را کلا اشغال کنند(که نمیتوان این کار را به سرانجام برسانند)بعدش نوبت این متحدین خائنی خواهد رسید که به هم نژاد و هم دینشان خیانت کردند ببینید با مصر چکار کرده این رژیم جعلی چنان بلایی سر این کشورها بیاورند که هرگز فکرش را هم نمیکنند
  • حسن IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
    1 0
    هرچی میکشیم تو این عالم هستی از دست این اسرائیل غاصب هست خدا اینارو از رو زمین ورداره ک همه راحت بشن
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
    11 0
    آینده از آن ایران است پیرهای خرفت و دنیا طلب بدانند اروپا وامریکا تسلیم ما میشوند باید چاههای نفتی رابخشکانیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس