نیروهای عراقی (1).jpg

عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش در روزهای اخیر باز هم شانش خود را برای ایجاد ناامنی در چند منطقه از استان دیاله آزمایش کردند اما با هوشیاری نیروهای عراقی تار و مار شدند و ناکام ماندند.

به گزارش مشرق، در روزهای گذشته تحرکات هسته های مخفی داعش در مناطق مختلف استان دیاله از جمله محورهای شمال و شمال شرق افزایش یافته است و تروریست ها بار دیگر مواضع نیروهای عراقی را در این استان هدف قرار دادند.

براساس اطلاعاتی که یک منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته است، گروهی از تروریست های داعش حمله ناگهانی را علیه رزمندگان بسیج مردمی در منطقه «حاوی العظیم» در شمال استان دیاله ترتیب دادند.

این منبع میدانی که تحولات را در استان دیاله از نزدیک دنبال می کند به جزئیات حملات اشاره کرد و گفت: نیروهای بسیج مردمی مستقر در منطقه تحرکات تروریست ها را رصد کردد و پس از چند ساعت درگیری توانستند حملات را دفع کنند.

این منبع میدانی با بیان این که تروریست ها پس از متحمل شدن خسارت های سنگین از منطقه متواری شدند، افزود: ۴ تن از رزمندگان بسیج مردمی در جریان درگیری ها و دفع حملات در این منطقه زخمی شدند.

به گزارش مشرق، منطقه مهم «حاوی العظیم» در ۷۰ کیلومتری شمال بعقوبه واقع شده است؛ این منطقه راهبردی نقطه اتصال اقلیم کردستان به بعقوبه و بغداد محسوب می شود و همچنین شهر کرکوک را به شهر بغداد وصل می کند و همین موقعیت بر اهمیتش افزوده است.
 

از حومه بخش جلولاء (۷۵ کیلومتری شمال شرق بعقوبه) در شمال شرق استان دیاله خبر می رسد، تروریست های مخفی داعش عملیات ناگهانی را علیه مواضع نیروهای پلیس در نقطه مشترک در منطقه «النقشبندیه» انجام دادند.

در جریان درگیری ها در این محور یکی از نیروهای عراقی به شهادت رسید و دو تن دیگر زخمی شدند؛ این منطقه راهبردی که آلوده به هسته های مخفی گروهک تروریستی داعش است در نزدیکی مرزهای کشورمان واقع شده است.

به گفته منابع میدانی، در سال های گذشته تروریست های داعش در این محور و نقاط حومه دریاچه «حمرین» چندین مرتبه علیه نیروهای امنیتی و ساکنان منطقه حملاتی را انجام داده اند و دهها تن را شهید و زخمی کرده اند.

از شهرستان «خانقین» خبر می رسد، گروهی از رزمندگان تیپ ۲۳ بسیج مردمی عراق پس از دریافت اطلاعات دقیق، عملیات گسترده و همه جانبه ای را علیه یک گروه از تروریست های مخفی شده داعش در منطقه انجام دادند.

رزمندگان عراقی در جریان این عملیات مقادیر زیادی تجهیزات نظامی را کشف و ضبط کردند؛ دو تن از عناصر تروریستی داعش هم در این عملیات توسط نیروهای عراقی دستگیر شدند؛ این گروه بزرگترین شبکه منسجم تروریستی داعش در شهرستان خانقین یود که متلاشی شد.

براساس اطلاعات یه دست آمده، عناصر این شبکه تروریستی در سال های گذشته چندی مرتبه حملاتی را علیه نیروهای عراقی و اهالی ساکن در منطقه انجام دادند و علاوه بر ناامن کردن برخی مناطق، دهها تن را هم در این محور حساس شهید و زخمی کردند.

شهرستان راهبردی خانقین هم مرز با کشورمان (مرز خسروی) است و نقطه اتصال ایران به بغداد محسوب می شود و از محور غربی به شهرستان جلولاء و همچنین دریاچه الحمرین که آلوده به تروریست های مخفی داعش است، وصل می شود.
 

خبرها از محور شرقی استان دیاله حاکیست، نیروهای تیپ اول بسیج مردمی موفق شدند تحرکات گروهی از عناصر مخفی داعش را در نزدیکی منطقه «نفت خانه» رصد کنند و سپس در یک عملیات دقیق آنان را هدف قرار دهند؛ تروریست ها پس از متحمل شدن خسارت سنگین از منطقه متواری شدند.

منطقه راهبردی نفت خانه در حدفاصل مناطق «مندلی - خانقین» و در نزدیکی مرزهای مشترک با ایران واقع شده است؛ محور غربی منطقه نفت خانه از جمله حومه جنوبی منطقه الرز آلوده به عناصر مخفی داعش است و تروریست ها در چند سال گذشته بارها به مواضع رزمندگان حمله کردند اما تلاش آنان برای اشغال منطقه مهم و راهبردی «نفت خانه» نتیجه نداده است.

 به گزارش مشرق، در حال حاضر مناطق شمال شرق، شمال، شمال غرب و غرب استان دیاله (هم مرز با ایران، اقلیم کردستان {جنوب سلیمانیه} و مناطق شرقی صلاح الدین)   آلوده به هسته های مخفی گروهک تروریستی داعش هستند و عملیات نیروهای عراقی برای پاکسازی این مناطق متوقف نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    0 0
    چه خبره ؟؟ این همه داعشی از کجا اومدن؟ چرا سوریه داعش نداره ولی عراق همش داعشه ؟؟ پس این پاکسازی ها به چه درد میخوره ؟؟
  • سعید IR ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
    4 0
    الکاظمی بیاد با کمک امریکا و عربستان مشکل تجدید حیات داعش رو حل کنه.اینبار باید برای هر قدم در عراق تضمین تضمین گرفته شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس