کد خبر 1144566
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۰
مشاوراسد: آمریکا به دنبال تسلیم دمشق است

"بثینه شعبان" مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد رییس جمهوری سوریه دوشنبه شب گفت: از آنجایی که سوریه حامی مقاومت و آرمان ملت فلسطین است، به همین دلیل تمام تلاش آمریکا تسلیم شدن دولت دمشق است.

به گزارش مشرق، شعبان که با شبکه خبری "المیادین" سخن می‌گفت، ادامه داد: سوریه همچنان هدف اشغالگران آمریکایی، اسرائیلی و ترکیه‌ای قرار گرفته است.

وی در واکنش به خبر عادی‌سازی کشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی نیز گفت: هیچ هراسی نسبت به سازشکاران با رژیم صهیونیستی نداریم، چرا که حرف آخر را افراد آزادی‌بخش امت اسلامی خواهند زد.

شعبان، راز پایداری سوریه را جانفشانی ارتش و مردم این کشور دانست که برای آن که کشورشان آزاد و سرفراز باشد، بسیار مسؤولیت پذیر بوده‌اند.

مشاور رییس جمهوری سوریه در واکنش به درگذشت ولید المعلم وزیر امورخارجه فقید این کشور گفت: درگذشت المعلم نه تنها زیانی برای سوریه بلکه برای کل کشورهای عربی بود.

شعبان افزود: المعلم همواره تأیید بر این داشت که سازشکاران [با سازش با اسرائیل] هرگز نمی‌توانند محور مقاومت را تحت الشعاع قرار دهند.

وی افزود: المعلم تلاش کرد که سوریه روابط بهتری با کشورهای عربی داشته باشد، همچنان که وی بسیار تلاش کرد که بحران شیمیایی سوریه را با اراده مرتفع کند.

شعبان افزود: معلم اعتقاد راسخ به پیروزی داشت هرچقدر دشمنان زیاد باشند و پایداری وی در راس دیپلماسی سوریه موجب ایستادگی تمام کشورهای جهان شد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) بامداد دوشنبه به نقل از وزارت امور خارجه این کشور از درگذشت ولید المعلم در ۷۹ سالگی خبر داد. المعلم از سال ۲۰۰۶ تصدی وزارت امور خارجه سوریه را برعهده داشت و  به مدت ۱۰ سال سفیر کشورش در آمریکا بوده است.

المعلم سال ۱۹۴۱ در دمشق پایتخت سوریه متولد شد و پس از اخذ دیپلم به دانشگاه قاهره رفت و در سال ۱۹۶۳ از آنجا لیسانس اقتصاد گرفت.

وی سپس در سال ۱۹۶۴ به وزارت امور خارجه سوریه پیوست و در نمایندگی‌های سیاسی سوریه در چند کشور به فعالیت پرداخت.

المعلم همچنین از سال ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۹ به عنوان سفیر کشورش در آمریکا مشغول به کار بود و دارای تالیفاتی در زمینه استقلال، فلسطین و خاورمیانه است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس