اشرفی اصفهانی

یک فعال چپ با اشاره به تبعات تحریم انتخابات مجلس یازدهم برای اصلاح‌طلبان؛ به آنها توصیه کرد این اشتباه را در انتخابات سال ۱۴۰۰ تکرار نکنند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

اشرفی‌اصفهانی با هشدار درباره تبعات تحریم انتخابات برای اصلاح‌طلبان:

اشتباه "تحریم انتخابات مجلس" را در سال ۱۴۰۰ تکرار نکنید

محمد اشرفی اصفهانی، فعال اصلاح‌طلب و از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی در بخشی از یک مصاحبه با اعتمادآنلاین گفته است: تصمیم اصلاح‌طلبان برای عدم حضور در انتخابات مجلس و نشستن و نظاره کردن، اشتباه بسیار بزرگی بود که تبعات زیادی برای این جریان داشت. بالاخره شورای‌نگهبان برای خودش روشی دارد و کار خودش را  انجام می‌دهد و مردم یا رای می‌دهند یا با صندوق رای قهر می‌کنند. آنچه مهم است، چیزی جز این نیست که اصلاح‌طلبان در هر شرایطی کنش سیاسی را جدی بگیرند.

او تصریح می‌کند: البته اصلاح‌طلبان به احتمال زیاد همچنان با ردصلاحیت مواجه شده و از معرفی چهره‌های شاخص خود محروم خواهند شد. بهترین واکنش به این رویکرد شورای نگهبان این است که آنها به سراغ چهره‌هایی بروند که با وجود کارآمدی و صلاحیت، چندان مورد توجه فضای سیاسی نباشند و به لایه دوم جریان اصلاح‌طلبی تعلق داشته باشند. چون ردصلاحیت چهره‌های ناشناخته اصلاح‌طلب بعید به نظر می‌رسد. البته لازم است که جبهه اصلاحات در مدت باقی‌مانده تا روز انتخابات تلاش‌هایی مجدانه‌ای برای شناساندن فرد مورد نظرشان به افکار عمومی داشته باشند تا بتوانند رای‌های لازم را از مردم بگیرند.

اشرفی اصفهانی تأکید کرده است: باز هم می‌گویم، انفعال اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس اشتباه بود و این اشتباه تحت هیچ شرایطی نباید در انتخابات ریاست‌جمهوری تکرار شود.[۱]

*رواج خودانتقادی از رفتار شریرانه ستاد اصلاحات مبنی بر "تحریم انتخابات مجلس یازدهم" در حالی است که هنوز کسانی از خواص کشور این تحریم سیاسی که منجر به کاهش مشارکت کسانی از مردم در انتخابات شد را باور ندارند و کلامی به آن اشاره نکرده‌اند!

رفتاری که البته ایما و اشاره ستادی‌های چپ و مجمع روحانیون مبارز نشان می‌دهد؛ اصلاح‌طلبان قصد تکرارش را در انتخابات سال ۱۴۰۰ دارند.

اما حزب کارگزاران اخیراً اعلام کرده است که اگرچه با اصلاح‌طلبان همساز و هم‌رأی خواهد بود اما هرگز از تصمیمی که منجر به تحریم انتخابات ۱۴۰۰ باشد تبعیت نخواهد کرد. [۲]

بیان اینکه نکته ضروریست که چپ‌های ستادی از آن رو طی سالیان اخیر مشغول کوفتن بر طبل ناامیدی، دادن آدرس خیابان به مردم و تأکید بر رفتارهای براندازانه‌ای مثل "تحریم انتخابات" شده‌اند که تصور می‌کنند موعد یکسره کردن کار نظام اسلامی در "فتنه اقتصادی" فرا رسیده است و دیگر نیازی به بالا نگه داشتن ماسک‌هایی مثل دموکراسی یا ژست پیگیری اصلاحات در درون نظام نیست.

این واقعیت قابل اثبات، تأملات امنیتی و سیاسی فراوانی را از سوی نخبگان طلب می‌کند. زیرا آینده کشور و امنیت مردم در خطر است.

گفتنیست تأکید اشرفی اصفهانی بر تبعات تحریم انتخابات برای اصلاح‌طلبان یک سخن صحیح است که پیش از این، مطالب مفصلی پیرامون آن در وبلاگ مشرق به استحضار مخاطبان محترم رسیده است.

***

انبار قابل اشتعال پنبه را چه کسی در کف خیابان‌ها گسترد آقای عبدی!؟

دورهمی فرماندهان فتنه برای تکرار خشن‌تر آبان ۹۸

عباس عبدی، از فعالان اصلاح‌طلب به تازگی در یادداشتی که سایت جماران آنرا منتشر کرد در اشاره به اغتشاشات آبان ۹۸ نوشت: انتظار می‌رفت که حوادث دی ماه سال ۱۳۹۶، آغازی باشد برای شناخت مرکز تولید عفونت و درمان آن، ولی آن تب به علل گوناگونی خفیف تلقی شد و به سرعت اقدام به رفع آن کردند. در نتیجه گمان کردند که بیمار درمان شده است، در حالی که فقط علامتش کنترل شده بود. دو سال گذشت و این بار تب با شدت بیش‌تری خود را نشان داد. تقریباً و با اطمینان می‌توان گفت که در فاصله این دو سال، اقدام عملی و ریشه‌ای برای شناخت و درمان صورت نگرفت، هر چند مطالعات و گفتگوهای غیر علنی و یا عمومی در باره آن انجام شد، بدون اینکه یک گزارش جامع و کامل از علل و چگونگی شکل‌گیری این رویدادها و نیز اقداماتی که برای حل ریشه‌ای آنها باید انجام داد ارایه شود.

در غیاب این درس‌آموزی، زمان زیادی نگذشت که شاهد اعتراضات آبان ماه بودیم. شورشی که به ظاهر تحت عنوان اعتراض به افزایش قیمت بنزین رخ داد.

او در بخش پایانی یادداشت خود نیز تصریح می‌کند:

"اینکه گمان کنیم اعتراضات فقط ناشی از افزایش قیمت بنزین است. بله اگر آن تصمیم نبود آن اتفاقات در آبان سال ۱۳۹۸ رخ نمی‌داد. همان طور که اگر از انداختن یک کبریت روشن در انبار پنبه جلوگیری کنیم، آن انبار آتش نخواهد گرفت، ولی از آنجا که ظرفیت آتش‌سوزی همواره وجود دارد، مسأله حل نشده است و دیر یا زود حادثه دیگری می‌تواند این انبار را شعله‌ور کند. بنابراین باید به فراتر از آن تصمیم رفت و از این اعتراضات درس گرفت. تقلیل این رویداد به افزایش قیمت بنزین خطرناک است و نشان می دهد که باید منتظر تکرار این حوادث باشیم، چون با این حد از رشد نقدینگی و کمبود تولید همچنان با افزایش قیمت‌ها مواجه خواهیم بود."[۳]

*قبل از تأکید عبدی بر انتظار برای تکرار آبان ۹۸، عباس آخوندی و محسن رنانی هم نوید "رخدادهای خونبار" آینده را داده بودند! [۴]

مصطفی تاجزاده هم مدتی پس از اغتشاشات آبان ۹۸ در اظهاراتی گفته بود:

"من پیش‌بینی می‌کردم که دیر یا زود اتفاق می‌افتد و الان هم باز پیش‌بینی می‌کنم که دیر یا زود باز هم اتفاق می‌افتد. همچنان که آبان ۹۸ از دی‌ماه ۹۶  گسترده‌تر، خشن‌تر و غارتی‌تر بود، بعدی هم گسترده‌تر، خشن‌تر و غارتی‌تر خواهد بود اگر جمهوری اسلامی به سرعت به فکر این نباشد که با مردم آشتی کند و به سمت این برود که رضایت و اعتماد و مشارکت آنها را جلب کند. "[۵]

سعید حجاریان هم نفر بعدی است که چند مدت قبل، از وقوع اغتشاش در انتخابات ۱۴۰۰ خبر داده بود. [۶]

یکی از جامعه‌شناسان اصلاح‌طلب نیز از "اشغال خیابان‌ها" حرف زده است...

دقت شود که هیچیک از این گزاره‌های پر تکرار در لسان و قلم رجال ستادی چپ حتی با یک کلمه تقبیح و شماتت حرکت خیابانی از سوی این افراد همراه نیستند. رخدادی که به معنی تشویق‌آمیز بودن جملات فوق است.

تشویقی که البته قرار است هدف فرماندهان فتنه آینده مبنی بر وقوع "فتنه اقتصادی" را عملی کند.

لازم به توضیح است که مثال عبدی در بحث "انبار پنبه" یک سؤال مهم را بی‌پاسخ گذاشته و آن اینکه عبدی نمی‌گوید این انبار قابل اشتعال را چه کسی ایجاد کرده است و ناکارآمدی‌ها و گرانی‌های فعلی که مردم را به ستوه آورده کار چه کسانی است!؟

پیش از این طی سال‌های گذشته و حتی قبل از اغتشاشات دیماه ۹۶، تحلیل‌هایی با مضمون فتنه اقتصادی، تشریح ابعاد آن و بیان راه حل‌هایش را در اختیار مخاطبان محترم قرار داده‌ایم.

این تحلیل راهبردی که البته گذر زمان نیز صحت آنرا اثبات کرد در یکی از اصلی‌ترین وجوه خود تأکید دارد که رخدادهایی مثل آبان ۹۸ و خطرات آینده؛ نه عکس‌العمل‌هایی خیابانی در پی یک تصمیم غلط یا نشانه‌ای از نارضایتی مردم که یک فتنه خیابانی طراحی شده در ستاد اصلاحات است.

فتنه‌ای که بیش از ۱۰ سال برای آن برنامه‌ریزی شده، زمینه‌هایی دارد و فرماندهانی! که اگر اتاق فکری برای جلوگیری از آن وجود دارد بایستی در وهله اول به همین برنامه‌ریزی‌ها، زمینه‌ها و فرماندهان توجه کند و هریک را به فراخور و مصلحت مورد مقابله اصولی قرار دهد.

***

"نتیجه انتخابات آمریکا حقانیت ملت ایران را نشان داد"

پایان مرعشی!

حسین مرعشی، فعال چپ و سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در بخشی از یک مصاحبه با شماره دوشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی پیرامون انتخابات آمریکا اظهار کرده است: به نظر بنده بیش از آنکه پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا دارای اهمیت باشد شکست ترامپ در این انتخابات دارای اهمیت است. شکست ترامپ در آمریکا به منزله شکست سیاست‌های ماجراجویانه وی در عرصه جهانی بود. از سوی دیگر ترامپ سیاست‌های خصمانه و مخربی را علیه ملت ایران اتخاذ کرده بود. ترامپ در طول چهار سال گذشته در ابتدا از برجام خارج شد و سپس تحریم‌های شدیدی را علیه ایران اعمال کرد. نتیجه اعمال این تحریم‌ها نیز بالا بردن هزینه زندگی مردم ایران بوده است. در چنین شرایطی شکست ترامپ و پیروزی بایدن که دارای رویکرد دیگری است و قصد دارد به برجام بازگردد نشان از عبور سرافرازانه مردم ایران از یک گردنه سخت دارد. مردم ایران در طول تحریم‌ها نشان داده‌اند که ملتی قابل احترام هستند و تنها باید با زبان احترام با آنها سخن گفت و در مقابل هرگونه تهدید، مقاومت خواهند کرد.

او تصریح می‌کند:

"نتیجه انتخابات آمریکا به خوبی حقانیت ملت ایران را نشان داد. به صورت طبیعی اگر منابع مالی ایران در خارج از کشور آزاد شود و صادرات نفت ایران دوباره به روال سابق بازگردد ما در مسیر بهبودی وضعیت اقتصادی قرار خواهیم گرفت که در نهایت به افزایش رضایت مردم منجر خواهد شد. اگر وضعیت اقتصادی بهبود پیدا کند روی شاخص‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نیز اثرگذار خواهد بود و چنین وضعیتی روی انتخابات ریاست‌جمهوری آینده ایران نیز تأثیرگذار خواهد بود."[۷]

*باید اعتراف کرد این سطح نازل از تحلیل سیاسی دون شأن آقای مرعشی بود.

شخصی که از رجال جریان چپ محسوب می‌شود و در ویترین سیاسی این جریان قرار دارد؛ حاضر باشد چنین جمله سخیفی را به زبان آورد و بگوید نتیجه انتخابات آمریکا حقانیت مردم ایران را نشان داد!

چه اینکه مگر ترامپ از اوباما بدتر بود که در صبح روز امضای برجام ایران را تحریم کرد و اجازه نداد حتی یک "گلابی موعود" هم در دامن برجام‌خواهان ایرانی قرار گیرد؟

و مگر قرار است از آتش بایدن آبی غیر از تحریم‌های بیشتر گرم شود که آقای مرعشی اینطور مشتاقانه و بی‌منطق از حقانیت ملت ایران در انتخابات آمریکا حرف می‌زند؟

ضمن اینکه آیا خوبست آمریکایی‌ها هم بگویند فتنه ۸۸ و آبان ۹۸ در ایران حقانیت کاخ سفید را نشان داد!؟

حضرت حافظ شعری دارد که به نظر می‌رسد مناسب حال این روزهای آقای مرعشی و سایر معمّرین ذهنی در سیاست است... که می‌فرماید:

" چون پیر شدی حافظ از میکده بیرون آی

رندی و هوسناکی در عهد شباب اولی..."

***
 

1_ https://etemadonline.com/content/445499

2_ mshrgh.ir/1140939

3_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1482344

4_ mshrgh.ir/1080836

5_ mshrgh.ir/1018114

6_ mshrgh.ir/1119442

7_ http://www.armanmeli.ir/fa/print/main/301454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 110
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 58
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    مرعشي ادم سخيف و بي سوادي است كه البته در روزگار جواني اش هم از رانت پست و مقام گرفت نه از روي لياقت ! دهان كه باز ميكند درجه فهم و دركش بيرون ميريزدى
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
      43 4
      تقریباً همه افسادطلبان و کارگزارانی ها چنین‌هستند اصلا این خصوصیات از ضروریات عضو شدن در مسلک افسادطلبی و کارگزاران است
    • IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
      39 3
      در این دولت تا حالا چه کسی براساس لیاقت پست و مقام گرفته ....
    • IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
      3 12
      دردولت احمدی نژادچکسی براساس لیاقت پست گرفت معاون اول ووزرای آقای احمدی‌نژاد چراعاقبتشون شدزندان لطفا شعور خودتان راباگفتارتان نشان ندهید
    • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
      12 3
      اشرفی اصفهانی چقدر خوشگله زیبای خفته افساد طلب ها خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
    • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
      15 0
      آخه مرعشی ... تازه بایدن 2 ماه دیگه میاد چه جوری میخاین تحریم ها رو برداره که روی انتخابات 1400 اثر داشته باشه با این گندی که زدید تا 7 سال دیگه هم رضایت به وجود نمیاد
    • IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
      14 2
      باید تمامی افساد طلبان یکجا به دارمجازات آویخته شوند.
  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    44 6
    از زمان بقدرت رسیدن احمدی نژاد مرگ سیاسی جناح چپ اغاز شده و حضور انها جنبه تفریح و نمایش است تا ناکاستی ها را بگردن انها بیاندازند.
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
      21 3
      خصوصا مرعشي بد جور از احمدي نژاد زخم خورده!! يادم مي ايد دكتر او را با كتك از سازمان ميراث فرهنگي بيرون انداخت!!!
    • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
      4 14
      حالا خود اون احمدی نژاد چی بود
    • IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
      7 0
      درود بر دكتر محمود احمدي نژاد
    • IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
      5 0
      احمدی نژاد خیلی خیلی والاتر از افساد طلب ها بود برای همین چشماشون از کاسه در اموود سال 88 و گرای تحریم دادن ولی کور خوندن این دفعه ایشالله خیلی انقلابی تر میاد سال 1400 . این دفعه دیگه چندتا سکته قلبی مغزی رو باهم میزنین هههههههه
  • جلیل الرضا IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    53 7
    لعنت براصلاح طلبان فاسد
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
      32 0
      اصلا طلبکارا نه کلاغن نه کبک خودشانم نمی دانن چی میخان
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    10 54
    حرفهای جناب مرعشی درسته
    • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
      26 4
      جناب مرعشیتون حرف نمیزنه که درست یاغلط باشه، فقط زر میزنه واین کار همیشگیشه!
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
      23 2
      تا ساده لوح در جهان است اصلاح طلب بی روزی نمی ماند
    • Ahmad IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
      0 6
      مرعشی درست میگوید!!
  • محمد IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    42 6
    داداش چی میزنی؟ تحریم انتخابات توسط اصلاح طلبان چیه دیگه کل ملت از دست شما خسته شدن روغن ریخته رو نذر امام زاده نکنین.
  • سید IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    24 4
    البته که سطح تحلیل سیاسی مرعشی بسیار نازل است مانند همه اصلاح طلبان تهوع آور! اما دور از شأن مرعشی نبود! چرا که وزن سیاسی او همین است! بی جهت نیست که هم پالکی هایش بارها به او توصیه کرده اند که شما بهتر است به اندازه دانایی ات سخن بگویی نه به اندازه دارایی ات!!!!
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    40 8
    تو تهران سی نفر را برای انتخابات مجلس معرفی کردند. حالا که مردم بهشون رای ندادند می گند تحریم کردیم.
    • IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
      4 16
      اون کارگزارن بود لیست داد نه ستاد اصلاحات.
  • بهلول IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    39 15
    اصلاحطلبها سرمایه های اسرائیل در ایران هستند
    • سید حسن IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
      15 1
      احسنت*بعضی از اپوزسیون خارج نشین اگه هر چی هستند لااقل ملی گرا که هستند ایران رو دوست دارند حاضر نیستند مردم تحت فشار اقتصادی باشند ولی بنازم غیرت این اصلاح طلبها را حاضر هستند در ایران اغتشاش بوجود بیاد و مردم را زیر بار گرانی له کنند ولی منافع شخصی و حزبی شان از بین نرود
  • نادر IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    8 18
    مرگ بر بایدن . اما نمیدونم چرا شما از باخت ترامپ می سوزید؟!!!
    • IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
      12 3
      کی گقته / زر مفت نزن مرگ بر ترامپ و بایدن بر اسراییل درود بر رهبر عزیزم حالا برو دیگه زر نزن
  • عبا دالله IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    1 1
    اقایان محترم لا اقل با خود تان صادق باشید
  • رضا IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    19 3
    تا موقعی سیاستتون را تغییر ندید فرجی ایجاد نخواهد شد لجبازی بسه
  • سید IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    33 2
    ازهرچی اصلاح طلبه بدم میاداینافقط درفکراصلاح جیبشانندکه هرجورشده پرترکنند
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    24 8
    اگه حتی بایدن بیاد دست روحانی رو ببوسه بگه من در خدمت ایرانم! دیگه مردم گول این اصلاح طلب ها رو نمی خورن. به نظر من اصلاح طلبی باید حزب ممنوع اعلام بشه
    • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
      4 8
      حالا تو رضایت بده میاد دست همه رو می بوسه
  • همیشه در صحنه DE ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    23 7
    مرگ بر آمریکا
  • مجتبی سارنگ IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    5 4
    من متاسفم که رجل سیاسی که امروز ژست اصلاح طلبانه بخود گرفته اند کماکان نظریه پردازی میکنند این دوستان بدلیل از دست دادن موقعیتهای قبلی جوری رفتار میکنند که انگار مردم نمیفهمند اقایان توجه داشته باشید عامی ترین مردم این کشور در تحلیل مسایل سیاسی کشور از شما اگاه تر هستند همه میدانیم که بود ونبود یک فرد در راس قدرت یک کشور خارجی تاثیری در زندگی مردم عادی نداشته ونخواهد داشت این سیستم داخلی خود است که ناکار امدی خودش را دلیل بودن ونبودن ادمها بهانه کرده ا
  • محمدایوب IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    24 5
    عفونت وچرک ودمل کثیفی اصلاح طلبان جامعه ایران را بیمارکرده که زندگی مردم رافلج کرده اند وبوی تعفنشان عالم رابرداشته. ونیاز به یک عمل جراحی سنگین دارد که این عفونت رابرای همیشه از جامعه د کشور. بزدایند.
  • رامین IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    13 4
    ی نفر مستقل باید رئیس جمهور بشه وگرنه نمیشه اداره کرد مملکتو
    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
      11 16
      فقط دكتر محمود احمدي نژاد مستقل متعهد و متخصص افسوس كه قدرش را ندانستيم
    • حسین IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
      9 2
      تا موقعی که بصیرت مردم افزایش پیدا نکند این دمل چرکین (اصلاح طلبان ) نزدیک انتخابات با ایجاد موجهای جدید و اغفال مردم رای مردم را جذب ودوباره بر مسند قوه مجریه ویا مقننه مینشینند وداستان دوباره تکرار میشود چپاول بیت المال وادادگی در مقابل بیگانگان‌ وچوب حراج بر مولفه های قدرت این نظام ودست اخر هم بگویند ریاست جمهور اختیار ندارد و در حد تدارکاتچی هست واین پروسه از اول انقلاب در حال تکرار شدن هست،خسارت محض برجام ،دلا ر۴۲۰۰تومانی،چوب حراج بر ۶۰تن دخایر طلا ودهها مورد دیگر از افتضاحاتی هست که این اقایان بر سر مملکت اوردند در یک کلام جریان اصلاحات یعنی جریان برانداز نظام ، امثال حجاریان ،تاجزاده ،مرعشی ،عبدی از الان برای انتخابات ۱۴۰۰ پیش بینی وبعضا دعوت به شورش میکنند ازاین واضحتر.
    • IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
      23 1
      رئیس جمهور متعهد جهادی و انقلابی...
    • رضا IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
      4 0
      ۷سال کشور در زمینه علمی وفنی عقب افتاد.ان شاءالله سال ۱۴۰۰با دکتر محمود احمدی نژاد عقب ماندگی های فعلی جبران میشود درود بردکتر احمدی نژاد اودر دل ملت ایران جا دارد.
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    9 2
    تنها مشکل اصلاح طلبان با نظام، اسلام است. لعنت خدا بر دشمنان اسلام
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
      3 0
      اینها نه با اسلام و نهبا ایران بلکه دنبال دلارهای نفتند
  • حسین NO ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    6 12
    چهره خدوم پاک دست و مردمی یعنی دکتر احمدی نژاد اگر 4سال گذشته او بر سر کار بود الان از تحریمها عبور کرده بودیم و آمریکا هم هیچ غلطی نمیتوانست بکند اما حیف که شکم این سیاسیون بی تقوا هیچ وقت سیر نمیشود و برای زیاده خواهیهای خود کشورو مردم را به این روزانداخته اند و این نتیجه عمل بزرگان نظام است
    • آریا FR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
      1 4
      تحریم ها رو احمدی نژاد برای این مردم درست کرد....اونقدر درکی از موضوع نداشت که می گفت تحریمها کاغذپاره هستند...خوابید یا خودتون رو به خواب زدید؟؟؟ ۸۵۰ میلیارد پول نفت رو به باد داد... هر روز هم که می خواست ان رو رسوا کنه... آخرش معلوم شد تو تیم خودش بودند
  • SE ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    12 2
    آرزوی آمثال آقای مرعشی آمدن بایدن و ادامه کنترل دولت بعدی توسط افسادات و چاپندگی است تا پروژه های رانتی جناب مرعش ادامه یابد. نظیر" قوه قضاییه، کارگزاران را ناکام گذاشت/
  • ترابیان IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    9 2
    لعنت بر افساد طلبان وطن فروش شرم بر ذات کثیفشان عنوان این موجودات وطن فروش افساد طلب هست از این به بعد توجه داشته باشد
  • NL ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    4 5
    بابا شما را بخدا ول کنید مردم گرفتار گرانی هستند. شماها جیبتان پراست. فکرم دم باشید
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
      4 1
      امنیت باید باشد که مردم بتوانند به فکر جیبشان باشند. بفهم. البته اگه از آلبانی نیومدی!
  • سید حسن IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    9 0
    همین مرعشی و اصلاح طلبها هستند که این تورم و گرانی را روی دوش مردم قرار داده اند*اگر آدم کمی فکر کند و دقیق مطلب را بخواند میبیند چطور انتخابات آمریکا را ربط میدهد به ایران میخواهد بگویید ایران بدون آمریکا هیچ و اقتصادش نابود است در صورتی که این تورم و گرانیها منبع اش از داخل هست و این حزب تمام فکرش برجامی است که هیچ سودی برا مردم ندارد به خاطر همین برجام انرژی هسته ای به فنا رفت وایران را۲۰۰ سال به عقب برد حتی تسلیحات موشکی را هم میخواستند نابود کنند که اگه این کار را میکردند شک نکنید هفته بعدش عربستان و اسرائیل تهران را فتح میکردند و این رهبری بود که که مانع این کار شد و اکنون سران همین اصلاح طلب ها میخواهند مردم را قانع کنند که چون ترامپ بود برجام شکل نگرفت در صورتی که بایدن خیلی بدتر از ترامپ هست هم تحریم و هم امتیاز میگیرد اگه اینها به مردم بگویند میخواهند چه امتیازی به آمریکا بدهند در مقابل اینقدر پول شک دارم کسی که ایرانی باشه قبول کند
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    12 0
    اصلاح طلبا اقتصاد و سیاست و فرهنگ این جامعه را که به کل نابود کرده اند
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    12 1
    تقصیر نظام است که به این افراد مهلت داد فتنه را باید از نطفه خفه کرد دیگر نباید به این افراد رحم کرد
  • DE ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    17 1
    پایان مرعشی با گفتن یک جمله!// "نتیجه انتخابات آمریکا حقانیت ملت ایران را نشان داد" پایان مرعشی! // یک مرغ غشی بهتر است از این مرعشی حداقل روزی یکبار تخم میگذاره بعد غش میکنه ولی مرعشی فقط نطق میکنه و غش میکنه به طرف امریکا . گنجشکک عشی مشی - لب بوم ما نشین / برو پیش مرعشی - روی شونه هاش بشین - یه کار عالی بکن - خودت رو خالی بکن
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    13 1
    بعد از 8 ماه که مادرم را از دست دادم و همش گریه می کردم و غم گین بودم خندیدم این دیوانه های بی عقل و گله گچی پوک یک خوبی که دارند هر از چند گاهی یکی از گاو گوسفندهایشان یک جوک می گویند مردم می خندانند
    • DE ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
      6 0
      خداوند رحمت کند مرحومه مغفوره مادر شما را که فرزندی تربیت کرد که نه غربگداست نه وطنفروش نه اصلاح طلب کدخدا باور .واقعا این غرب باوران جُک تاریخ و زنگ تفریحی بیش نیستند.
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    3 0
    این بابا اصلا تو باغ نیست چی میگه !؟
  • متقی IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    9 0
    اصلاح طلب فقط باعث بیشتر غرق شدن ملت در زندگی روز مره میشن دم انتخابات شده و شروع به فعالیت کردن
  • علی IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    6 1
    مملکت انقدر بی صاحب است که هر ادم *** در ان جولان دهد و از طرف مردم اظهار نظر
  • علی حیدری IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    5 1
    عوامل فتنه عمدا خودرا به نافهمی می زنند ، مردمی که آنها ازشان یاد می کنند در صف انقلاب نیستند ، بلکه از مجموعه ضد انقلابی هستند که ناچار از برنامه اینان پیروی کرده تا درخت انقلاب به ثمر نه رسد ، دراین راستا از ملی گراها ، لائیک ها ، خائنین فتنه ۷۸ و۸۸، سلطنت طلب ها بهائیان ، طرفداران منافقین خلق ، طرفداران فداییان ، دهها کروهک غیر قانونی در قالب مجذوبین امریکا ونهایتا شیطان پرستان ومنحرفان دیگر سوداستفاده کرده در مقابل مردم مسلمان انقلاب خواه برای انقلاب فاکتور می کنند. به همین علت مهر وطن فروشی درپیشانی خود دارند. حال که اهداف به مرور لو رفته شان اقبال هما ن مردم ( ده تیکه ) ازشان برگردانده در هاج واج به هذیان افتاده اند وپرت وپلا می گویند.
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    6 1
    اين التيماتوم ها براي تجمع در واقع جبران شكست اصلاح طلبها در فتنه ٨٨است انجا زورشان نرسيد حالا اين پفتلها ميخواهند نظامي كه با خون شهدا بدست امده را سرنگون كنند از شما گنده تَر ها خوراك كرم ها شدند شما كه اصلا محلي از إعراب نداريد
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    11 2
    باباتوروبه قران چرابااین افسادطلبان خائن ومزدور برخوردی صورت نمیگیره ومحاکمه نمیش ؟؟؟؟؟تاکی مردم بایدتاوان خیانتهای این دجالهای سیاسی خودفروخته روبدهند؟؟؟؟
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    4 2
    این جماعت افساد طلب به آخر خط رسیده اند و از حوادث آمریکا گیج شده اند.علت تحلیل های متناقض هم بعلت نابسامانی در اردوی کدخداست .در این وهله هدفشان هرج و مرج سیاسی در کشور است چون از استقرار نیروی جهادی و انقلابی درسکان اجرایی کشور واهمه دارند و آن را پایان حیات سیاسی خود می دانند.بهترین راهکار برای دفن این جریان حضور مقتدرانه مردم در انتخابات فوق العاده مهم ۱۴۰۰ و انتخاب یک چهره ارزشی جهادی و انقلابی است.تا سیاستهای اجرایی و تقنینی و قضایی دریک راستا قرار گیرد.آنوقت اصلاحات به معنای حقیقی کلمه شکل خواهد گرفت کاری که جماعت غرب پرست و نفوذ و تحریف ۴۰ سال است مانع آن می شوند.
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    4 5
    پسر نوح با بدان بنشست/خاندان نبوتش گم شد/ آقای اشرفی اصفهانی مواظب باش پا روی خون پدر شهیدت (شهید محراب آیت الله اشرفی اصفهانی) نگذاری
  • علی IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    8 1
    باز دوباره بازی اصلاح طلب شروع شد تا دوباره مردم را پای صندوق های رای بکشند آخرش به ملت بخندند. اون از احمدی‌نژاد اصول گرا واین هم از این اصلاح طلب.
    • IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
      1 0
      احمدی نژاد هرگز اصول گرا نبود و بار ها هم اعلام کرد بعد شما چه ناراحتی از دولت او دارید? کسانی که ز احمدی نژاد ناراضی اند حق اعتراض به روحانی را ندارند چون روحانی ١٨٠ درجه مخالف و ضد احمدی نژاد است
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    2 0
    چرا امکان اشتراک گزاری خبرا از طریق واتساپ میسر نیست
  • حامد IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    2 10
    بزار بیان بیرون تا همه با هم کرونا بگیرند این افسادطلبان فاسد شاید از شر همگی شون راحت شدیم.
  • معلم FR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    1 4
    بایا تا کی اوهین و تهمت و نکاه منفی به اصلاح طلبا و..‌ همه متحدبشید برا حل مشکلات فراوان مردم و...
  • فریب خورده غرب وحشی IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    3 1
    والا هرچی اصلاح طلب آمد به مرور زمان مردم بیچاره شدند وسیاستهای آمریکا هم تو ایران اجراشد حالا اگه آمریکا حذف بشه ویا نابود بشه شما اصلاح طلبهای نمازگزار ریاکار به کی میخواهید تکیه بدید وپشتتان به کی میخواد متکی باشه واقعا به مشکل برنمیخورید
  • رضا IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    0 0
    مردم با امید زنده هستند ولی متاسفانه امید از مردم گرفته شده وقتی امیدی نباشه تلاشی نیست وقتی تلاش نباشه مشارکت نیست فکر نکنم دولت بتونه دوباره امید رو در مردم زنده کنه مردم یک چیز میخوان اونم وضع اقتصادی زندگیشون هست ترو خالزا زندگی مردمو درست کنین بعنوان یک ایرانی ازتون تمنا مبکنم تا دیر نشده دست از جنگ با هم بردارید به فکر مردم باشید کجا رفت اون اتحاد زمان جنگ کجا رفت اون نزدیکی زمان جنگ کجا رفت اون ازخود گذشتی کجا رفت اون ایمان زمان جنگ کجا رفت اون کوچکی بیرون بزرگی درون بیایید مثل اقای رجایی تنها کسی که به مردم به معنای واقعی خدمت کرد اقای باکری و خیلی ها که الان بودن ایران بهشت بود
  • مجید رئیسی IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    1 0
    اقای مرعشی این تحلیل که معیشت مردم رو به امریکا گره زدیدیعنی شما هیچ راه حلی برا زنگی مردم ندارید بیشترین دزدی واختلاص در این هفت سال تخلف در دادن هفت تپه کشت صنعت معان هپکو اراک شما چه رویی دارید الان مردم امیدشون به کسایی که ولایتمدار با خط مشی رهبری هست و مجلس یازدهم هم هنوز کاری برا جامه ی کارگری حذف پیمانکار بهبود حقوق ودستمزد انجام نداده شما که اصلاح طلب هستید تو این ۷ سال سفره مردم رو کوچکتر کردید کارگر رو نامید
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    2 0
    جناب مرعشی فقط روزی هزاران بار مرحوم معروق را دعا کن که اگر با شما فامیل نمی شد الان شما با یه سه چرخه مشغول فروش شیرینی کلمپه بودی و دیگر هیچ !!!
  • علی IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    0 0
    آدمی که اهل قلیان و قهوه خانه باشد باید هم تحلیلی اینچنینی داشته باشد اینها که براساس شایستگی در نظام پست نگرفته بودند که انتظار داشته باشیم وقایع را درست تحلیل کنند
  • حمزه محمودی IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    0 1
    اقتصاد درست بشه هفتاد درصد مردم ،حتی اخبار هم گوش نمیدهند ،کی میاد کی میره ،اصلن شاید خیلیها اصلن ،توجه نکنند ،کی نماینده میشه ،سرگرم زندگی خودشون میشوند ،حالا هزار بار تاجزاده ،امریگا ،..بگه مردم گوش نمیدن ،امریکایی چی هست
  • پسر کدخدا IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    2 0
    وقتی بنزین گران شد ، رییس جمهور با ژیست تمسخر آمیز به صحنه آمد و با خنده ناشایست که من شب خوابیدم صبح اینطور شد منهم خبری نداشتم ، ایشان در این مقام ، جایگاه خود را به سوال برد و خون مردم را بجوش آورد ، آیا کسی از آقای روحانی این حرکت ایشان را زیر سوال برد ؟ رییس جمهور سیاست و روان مردم را زیر پا گذاشت و به و با خنده هایش به تمسخر نشست .
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    1 0
    اگر بیمار است میکروبش خود شما افساد طلبان هستید که ان شا الله از بین خواهید رفت
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    1 0
    چند تا اسم اینجا بود مانند مرعشی و عبدی و آخوندی و تاجزاده و ... واقعا" بدور از حب و بغض آدم از اینها حالش بهم می خورد . این طیف که به اصلاح طلب معروفند به توصیه و سفارش مشاوران خودشان برای اینکه پاسخگو عملکردشان نباشند همیشه موضع طلبکارانه دارند . حالا با انتخابات قهر نکنید ببینید چه تو دهنی از ملت خواهید خورد.
  • رضا IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    0 0
    .........
  • محمد IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    1 0
    مرعشی و اصلاحات دگه تمام شد. تمام.‌
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    1 0
    جوانها به خاطر ندارند ولی من خوب به یاد دارم دقیقا" اظهارات اصلاح طلبان همان نظرات مسعود رجوی ملعون در اوایل انقلاب است . او بخاطر خودش در دامن صدام نشست و باعث شهادت رزمنددگان می شد اصلاح طلبها نیز برای اینکه به قدرت برسند می گویند اغتشاش و کشت کشتار و ویرانی و وگرانی و... پیش بیاید اشکالی ندارد .فقط ما در قدرت باشیم .
  • مجید IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    2 0
    اصلاح طلبان ترسوترین انسانهای روی زمین هستند .
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    0 1
    بابا جمع کنید این برنانه اصولگرا واصلاح طلب را این چه وضعیه هرروز باید دز این واون بشنویم اصولگرا اینو گفت اصلاح طلب فلان گفت چاره کار کجاست والا این خرفا نه نان نیشود نه کرونا میرود نه شغل ایجاد میکند بخدا ،توجه کتید2567
  • RU ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    2 0
    این اصلاح طلب خیلی چیزها تو کله شون هست ولی نمیتوانن
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    1 0
    از افساد طلبان غربگرا انتظاری غیر از ازاین نمی شود داشت آنها حاضرند ایران را دو دستی تقدیم آمریکا کنند.
  • بنفش IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    0 0
    بر اصلاع طلب انشالله به زودی این حزب از بین بره زنده باد اوصلگرا و فرد انقلابی
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    0 0
    غلط کرده بلانسبت شما ... هم خورده. کجا اینا انتخابات رو تحریم کردند. شرکت کردند ولی مردم بهشون رای ندادند.
  • FR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    0 0
    یعنی چه اصلاح طلب و اصولگرا هردو دو رویه یک سکه هر دو میشن یه کیت
  • حسن IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    1 1
    با سلام متاسفانه تاشماها نضریه پرداز این مملکت باشید همین اشه و همین کاسه
  • علی IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    3 0
    اصلاح طلب ها فقط دنبال نابودی مردم ایران هستن
  • علی IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    1 0
    اصلاح طلب ها فقط دنبال نابودی مردم ایران هستن
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    2 1
    اصلاح طلبان همان مجاهدین خلق( فرزندان بازرگان) هستند و اکنون جهش پیدا کردند ، ویرانگر تر شدند و در همه حوزه ها مثل سرطان ریشه دوانده اند . باید زودتر آگاهان و ارگان های مربوطه با شجاعت و قاطعیت از فعالیت این سرمایه های صهیونیستی جلوگیری کنند
  • حمید رضا داودوندی IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    0 0
    اگر فرزندهمون اشرفی اصفهانی که کشته شد، باشی که باید بگم هه اونقدر ملت وعقب نگه داشتید که متوجه سیا کاریت نشن، شهیدهه باش تاصبح دولتت بدمد
  • مسعود IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    1 0
    این اقای قطب ابادی که از مقلدین علی مطهری است و همراه لاریجانی ها رنگ عوض میکند میخاهد خودش را نشان دهد بجایی که طرح مثبت بده تو مجلس بنفع مردم باشه با بیدرایتی و نفهمی میخواد به خارجی ها چی بگه مگه بزرگتری نیست جلو اینا رو بگیره این اقای رضا حسینی عین علی مطهری اب به اسیاب کی میریزه راستی از کی مهندس شده با دیپلم علوم انسانی ادم ارشیتکت میشه یدفعه هم تو لیست مطهری هم میخواست نماینده مردم تهران. بشه که نشد که بشه
  • ملائی IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    0 2
    آقای اشرفی بازم تکرار کنید
  • محمد IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    1 0
    حالا به حرفهای آقای اشرفی اصفهانی دقت کنید که می گوید از لایه دوم اصلاح طلبی کسی را بیاورید که رد صلاحیت نشود؛ انگار واجب است که حتما پست و مقام و میز و صندلی و سفره و کاسه را حفظ کنیم حالا با هر کس که باشد!!! حالا مرد مومن مگر جایگاه ریاست جمهوری با آن همه مسئولیت و سختی در حدی است که باید سراغ لایه دوم و سوم و چندم بروی تا حتما بمانی؟؟؟!!!
  • هما RO ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    2 0
    تا زمانی که تاریخ مملکت را خوب نفهمی روزگارت سیاه است
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    2 1
    ملت اصلاحات صهیونیستی را در فاضلاب مدفون میکنند .انشالله .
  • عبدالله IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    0 2
    ترا به خدا دست بردارید من و هزاران ساده لوحی که خام ادعا های پوپولیستی محمود آقا شدیم دیگر نه تنها به او بلکه به مریدانش هم رای نمی‌دهیم و بابت همان دفعات قبلی هم از خدا طلب مغفرت مینمایم
  • محمود IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    1 0
    بر کسانی رو که دنبال اذیت کردن مردم هستند.مردمی که با سختی دارند زندگی میکنند و همه این سختی ها تو این هفت سال گذشته چندین برابر شده خدا ... کنه باعث و بانیش رو
  • مهماندار هواپیما IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    0 0
    شما از اقای مرعشی که قهوه خانه دار بود توقع رجل سیاسی بودن دارین شما چقدر بیسواد هستین
  • حسین IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    1 0
    باسلام کاش نظام یک فکری برای سکوت کردن این فسیلها که با حق کشی به مال ومنالی رسیدند میکرد
  • علی پوراحمد IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    1 0
    تندروهای اوایل انقلاب که هر خانمی که مقداری مویش بیرون بود میخواستند اعدامش کنند حالا خود را اصلاح طلب می‌نامند . همین سید محمد خاتمی که وزیر ارشاد بود چه کارهایی که نکرد و می‌گفت هنر پیشه های قبل از انقلاب را باید یک جا سوزاند حالا از تک خوانی خانمها حرف میزند . اینها فقط دنبال منافع شخصی خودشان هستند و برای رسیدن به اهدافشان از اسلام و انقلاب میگذرند که هیچ از کل ایران و مردم کشورشان هم چشم پوشی میکنند .
  • . IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    1 0
    آدمه را درعمل بشناسید همه درگفتار آراسته اند
  • NZ ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    1 0
    اشکال دلسوزان در اينست که فقط بيانه ميدن و داد و بيداد می کنّند. امثال مرعشی،حجاريان، تاجزاده براحتی در حال جاده صاف کردن برای دشمن هستند. در روز روشن براحتی در حال تبليغ برای دشمن هستند.
  • موسی IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    1 1
    از دست اصلاح طلبان خدا به داد اين ملت برسد
  • علی IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
    1 0
    این اصلاحاتی ها اینقدربد قدم بودن!!! که هرچی بلا ومصیبت بودتواین هفت سال برکشور نازل شد.خدااین چندماه راختم بخیرکنه تا ملت ازشرشون راحت بشن .آمین
  • رضا PL ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
    1 0
    این بار بخواهند فتنه ای انجام دهند نظام از روی همه انهارد خواهر شد وکارشان تمام است
  • IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
    0 0
    مگر مرعشی شانی هم دارد که این سخنان او مادون شانش باشد.
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
    1 0
    وادادگی به بیرون علامت هر اصلاح طلبه
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
    0 1
    ظاهرآ خیلی ها جز فحش و ناسزا گفتن به مردم هنر دئیگری ندارند.
  • محمد IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    1 0
    توکل کنندگان به شیطان بزرگ قطعا از زیانکاران خواهند بود.
  • IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    1 0
    آه آن دخترک آلونک نشین دمار از روزگارتان در خواهد اورد مطمئن باشید ای اصحاب لیبرال ..منافقین هرگز رستگار نخواهند شد آه محرومین خفه تان خواهد کرد و شما را بسان فرعون سرنگون...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس