کد خبر 1144368
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
سگ گردانی

عضو شورای شهر تهران گفت: اختصاص بخشی جدگانه از پارک ها و محیط ها برای حیوانات خانگی در رفع مشکل آرامش شهروندان با سگ‌گردانی برخی از افراد در بوستان ها موثر است.

به گزارش مشرق، زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران، اظهار داشت: شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل بخشی از کارش را جهت رسیدگی به حیوانات ولگرد از جمله سگ‌های بلاصاحب اختصاص داده است و شهرداری تهران تلاش می‌کند که این سگ‌ها را جمع‌آوری و واکسینه کند.

بیشتر بخوانید:

ضرب و شتم فقط برای تذکر دادن به سگ گردانی+فیلم

وی افزود: رشد و تکثیر جمیعت این سگ‌ها کنترل و بیماری‌های احتمالی مشترک در میان انسان و حیوان از این طریق نیز بررسی می‌شود که تلاش‌های زیادی تا کنون در این راستا صورت گرفته است.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران ادامه داد:‌ در بخشی از آرادکوه ۲ هزار سگ بلاصاحب نگهداری، درمان و واکسینه می‌شوند، برخی از آنها دارای نژاد مناسب و قابل آموزش و فراگیری مهارت هستند تا به کمک انسان‌ها آیند که شهرداری پس از آموزش این سگ‌ها آنها را تحویل گروه‌های حقیقی یا حقوقی می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

این‌ها صحنه‌ای از یک نمایش نیست! +فیلم

نوری ادامه داد: از گذشته در فرهنگ ایرانی نگهداری حیوان خانگی از جمله مرغ و خروس و ... وجود داشته و غذا دادن به حیوانات جزئی از فرهنگ ایرانیان بوده است البته در حال حاضر سبک زندگی‌ها تا حدودی با گذشته متفاوت شده ولی نمی‌توان به صورت کامل صورت مسأله را پاک کرد. در مورد نگهداری از حیوان‌های خانگی باید همه جوانب و ابعاد را دید تا بتوان راحت‌تر راه‌حل پیدا کرد.

وی بیان داشت: به دلیل کوچک بودن منازل مسکونی و نداشتن حیاط بسیاری از افرادی که حیوانات خانگی نگهداری می‌کنند در ساعاتی از روز تمایل دارند که حیوانات خود را به فضای آزاد و پارک‌ها بیاورند که این مسأله سبب نگرانی و ترس دسته‌ دیگری از شهروندان می‌شود که باید بتوان مشکل هر دو طرف را برطرف کرد.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران بیان کرد: اختصاص بخشی از بوستان‌ها یا محیط‌های خاص برای این حیوانات سبب می‌شود تا حدودی مشکل برطرف شود.

نوری تصریح کرد: شهروندان زمانی که به پارک‌ها و بوستان‌ها می‌آیند می‌خواهند آرامش بیشتری داشته باشند، نه اینکه آرامش‌شان بهم بخورد.ترس از گازگرفتن و یا کثیف کردن بوستان با ادرار و مدفوع سگ سبب نگرانی بسیاری از شهروندان می شود بنابر این باید به این بعد از موضوع توجه داشت و به نوعی این پارادوکس‌ها را مدیریت کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • رضايي IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    7 0
    باز وقت انتخابات شد و محدوديتهاي اجتماعي و گردن نظام انداختن و راي آوردن اصلاح طلبا بابا نزاريد شما را بقرآن چرا وقت انتخابات همه چي بايد اجرا بشه پس فردا هم فيلتر اينستاگرام رو پيش ميكشن و ......
  • فراجناحی IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    6 1
    هیچ دینی به اندازه اسلام ، به حقوق حیوانات و منع از آزار حیوانات توجه نکرده ، همانطور که حیوان آزاری نوعی ناهنجاری روانی است سگ گردانی و یک بازی هم ناهنجاری روانی و اجتماعی است ، چون باعث مزاحمت دیگران ، شیوع بیماریها و بهم خوردن نظم شهر نشینی و ..میشود لذا تمام جوانب باید لحاظ شود
    • ابراهیم ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      3 2
      در بخشهای غربی تهران مثل ارم - شهرک اندیشه - و غیره در خیابان و کوچه و پارک و غیره سگ ولگرد و سگ با صاحب و بی صاحب از نیم متری تا دو متری فراوانند و موجب ترس و آزار زن و بچه های ما هستند نه شهرداری رسیدگی میکند نه پلیس نه هیچکس به داد ما برسید چه کسی بفکر ما هست ؟
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    9 2
    درعمل گمون نکنم که بااین مسئله برخوردبشه شب ها برای پیاده رویی میریم یکی ازپارک ها یهومیبینی چندتاجوان دخترویاپسر یه طناب سگ دست شونه اومدن توپارک هیچ کس هم جرات نداره بهشون چیزی بگه جالبه این پارک اسمش نیروی انتظامیه که کناردریابانی پلیس فتا حفاظت اطلاعات ونظام وظیفه وخانه های سازمانی پلیس هاهست اونهاهم می بیند بی تفاوت ازکنارش رومیشن ؟؟؟؟؟
  • حقیقت IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    4 0
    اقای نوری نمیتو نی به جای پارادکس فارسی حرف بزنی
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    7 2
    این فرهنگ همزیستی با سگ و گربه با فرهنگ و دین ما منافات داره و اینکه شورای شهر بخواد این را بعنوان بخشی از فرهنگ وارداتی به مردم تحمیل کنه میشه غربزدگی و تقلید به سبک شامپانزه ها. ما فضا برای ورزش و بانوان نداریم اونوقت دنبال فضا برای سگ بازها هستی.وقتی منکری معروف بشه و معروفی منکر بشه اونوقت توقع رحمت خدا را نداشته باشن.سگ باز قدیمها برای توهین استفاده میشد و الان شده فرهنگ ی عده عقده ای
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    7 2
    رئیس شورای سلامت شهر تهران ، کسی که در آپارتمان 50 متری سگ نگه می دارد و نصفه شب بچه خودش از صدای سگش با گریه از خواب بلند می شود فرهنگ زندگی در شهر را ندارد که می خواهید برای او پارک سگ گردانی درست کنید.اگر با وسایل نقلیه عمومی در شهر تردد کنید با مشکلات مردم بیشتر آشنا خواهید شد، بعنوان مثال در کدامیک از خیابانها و یا میادین تهران دستشویی عمومی وجود دارد؟
  • حامی سبز IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    8 0
    همه جای دنیا پارک مخصوص حیوانات دارن شما زمینای مصادره ای تونو که بالا کشیدید بیاین تبدیل به پارک حیوانات کنید اونوقت برای اماکن دیگه ممنوعیت بذارین
  • امینی IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    5 2
    بنظرم سگ گردانان باید ۵ سال زندانی شوند و ۵ میلیارد هم جریمه شوند. سگ گردانی نوعی وحشیگریه
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    5 1
    اصلا طبق قانون مدنی ایران آوردن سگ در خیابان بدون قلاده و پوزه بند جرم هست. باید قانون اجرا شود.
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    1 1
    خرید و فروش سگی غیر شکاری در اسلام مثل ...حرام هست و باید مجلس انقلابی و حزب اللهی جرم شناسی کند. به خصوص این که سال پیش ۱۴ ملیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومان صرف واردات غذای سگ و اسباب بازی شد.
  • IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    1 1
    باید انجمن مخالفان سگ گردانی و آسیب دیدگان حیوانات وحشی دایر شود ‌‌‌‌..‌و مستندسازی شود..بخش حقوقی داشته باشد...وبسایت و‌‌‌..فرهنگ سازی !!
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    3 2
    "اختصاص بخشی از بوستان‌ها یا محیط‌های خاص برای این حیوانات سبب می‌شود تا حدودی مشکل برطرف شود." گرفتار چه احمق هایی هستیم سرانه فضای سبز به اندازه کافی پایین است دیگر نیاز نیست این فضای کم رو هم به سگبازان بدهید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس