image-20201116121915-1.png

مدیرعامل شرکت صنعتی نیرو محرکه گفت: در فرآیند طراحی و تولید گیربکس شش سرعته‌، بیش از ۱۳۵ قالب جدید با همکاری ۸۵ سازنده ساخته شده است.

به گزارش مشرق به نقل از ایکوپرس- اسماعیل پور افزود: پروژه راهبردی طراحی و توسعه گیربکس‌های جدید برای خودروهای سواری در راستای توسعه بومی‌سازی، به شرکت نیرو محرکه واگذار شد تا در کنار سایر سازندگان داخلی و با بهره‌ گیری از شرکت‌های دانش‌بنیان، پروژه‌های جدید طراحی و تولید گیربکس در سطح تکنولوژی‌های روز دنیا در داخل کشور اجرا شود.

وی اظهار کرد: گیربکس شش دنده برای نخستین بار بر روی محصول راناپلاس نصب و به بازار عرضه می‌شود و به تدریج بر روی محصولات دیگر ایران خودرو نیز تعبیه خواهد شد. تولید و داخلی سازی این گیربکس در شرایط تحریمی کاری جهادی محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت صنعتی نیرو محرکه با بیان این‌که در طراحی گیربکس شش دنده از تکنولوژی‌های روز استفاده شده، کاهش مصرف سوخت به ویژه در سرعت‌های بالا، رانندگی در جاده ها و اتوبان ها، بهبود تعویض دنده و مطلوبیت بیشتر در رانندگی را از مزایای این گیربکس برشمرد.

وی تصریح کرد: بر پایه گیربکس شش سرعته، نوع نیمه اتوماتیک آن با نام تجاری 6 AMT در دست توسعه است و تا پایان امسال تولید آزمایشی آن آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت صنعتی نیرومحرکه، خاطرنشان کرد: براساس نقشه راه  قوای محرکه، قرار است ایران خودرو  تا سال ۱۴۰۴ نیمی از محصولات تولیدی خود را با گیربکس اتوماتیک و نیمی دیگر را با گیربکس دستی تولید و روانه بازار کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس