کد خبر 1144115
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۰
واژگونی تریلی در گردنه اسدآباد ۲ کشته برجا گذاشت

جانشین پلیس راه استان همدان گفت: بر اثر واژگونی یک دستگاه کامیون کشنده هوو در گردنه اسدآباد راننده و سرنشین این خودرو جان خود را از دست دادند.

به گزارش مشرق، سرهنگ غلامعلی همایی جانشین پلیس راه استان همدان اظهار داشت: ساعت ۱۸ و ۳۵ دقیقه امروز گزارش یک مورد واژگونی تریلی در گردنه اسدآباد به پلیس گزارش شد که تیم‌های پلیس راه در محل تصادف حضور یافتند.

وی اضافه کرد: بر اساس بررسی های صورت گرفته این خودروی حامل کنتور گاز به مقصد کرمانشاه در حال تردد بود که به علت سرعت غیرمجاز در سر پیچ و ناتوانی راننده در کنترل خودرو، وسیله نقلیه از مسیر اصلی خارج شد.

بیشتر بخوانید:

جانشین پلیس راه استان همدان ادامه داد: این خودرو به سمت پرتگاه و دره منحرف شده بود اما به علت وجود دیوار خاکی در حاشیه جاده، با آن برخورد کرده و واژگون می‌شود و در این سانحه راننده و شاگرد وی در دم جان باختند.

سرهنگ همایی گفت: حداکثر سرعت پیش بینی شده برای گردنه اسدآباد ۴۰ کیلومتر در ساعت است اما شدت سانحه بیانگر تردد کامیون هوو با سرعت غیرمجاز بوده که این امر منجر به ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه در سر پیچ و واژگونی خودرو شد.

وی اظهار داشت: گردنه ۱۵ کیلومتری اسدآباد یکی از مسیرهای سخت‌گذر و حادثه خیز استان همدان محسوب می‌شود که سال گذشته ۱۵ تن در این مسیر شریانی جان خود را از دست دادند.

جانشین پلیس راه استان همدان گفت: این گردنه نیاز به تعریض و قرار دادن نیوجرسی یا جداکننده در وسط جاده به منظور جلوگیری از بروز سوانح رخ به رخ دارد همچنین تعداد روشنایی موجود در این گردنه باید افزایش یابد.

سرهنگ همایی افزود: ایجاد راه های خروج اضطراری برای مواقعی که راننده قادر به کنترل وسیله نقلیه نیست ضروری بوده هر چند تعدادی راه خروج پیش بینی شده اما باید در هر یک کیلومتر یک راه خروج در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: ایجاد پارکینگ‌هایی برای استفاده و پارک خودروهایی که دارای نقص فنی شدند نیز در این مسیر پرترافیک ضروری است.

استان همدان دارای پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع راه است و سال گذشته ۴۶۴ تن در سوانح رانندگی درون و برون شهری آن جان باختند که این رقم نسبت به سال ۹۷ حدود هفت درصد معادل ۳۰ نفر افزایش داشته است.

همچنین ۲۱۴ تن شامل ۱۶۵ مرد و ۴۹ زن در سوانح رانندگی درون و برون شهری استان همدان از ابتدای فروردین تا پایان شهریور امسال جان باختند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    1 4
    معلوم نیست چشونه راننده ها این گردنه همیشه بوده عیب ازراننده هاست..
    • ایرانی IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      2 0
      یه کشنده هووتوجاده صاف ترمز نداره چه برسه به گرنده اسدابادخداوند لعنت کنداونایی که بخاطر سود زیاد این ارابه های مرگ رو وارد ایران کردند.یک زمان بروز ترین کشندها درایران بود
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      0 0
      شایدهم دلیلش کمبود علائم هشداردهنده در چنین مسیری باشه.
  • ناشناس IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    3 0
    كسي اصلا" به اين فكر افتاده كه شايد اين تريلي چيني نقص ترمز داشته و باعث عدم كنترل سرعت شده؟چون راننده بيچاره فوت كرده همانند سقوط هواپيما ها مقصر خلبانه كه نمي تونه توضيح بده و از خودش دفاع كنه
  • فرامرز IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    1 0
    این عکسی که تو تصویره مربوط به گردنه اسدآباد نمیشه،گفته شده راننده و شاگردش هر دو اهل تبریز هستند.به احتمال قوی راننده با پیچو خمهای گردنه نا آشنا بوده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس