همه در انتطار تصمیم مهم «قوه قضاییه»/ به مقصران قرارداد فاجعه بار «ویلموتس» اجازه فرار ندهید

پرونده مارک ویلموتس هنوز باز است و متهمان در ارتباط با این پرونده هنوز از مرزهای ایران خارج نشده اند ولی هیچ اقدامی در رابطه با عوامل اصلی امضای چنین قراردادی انجام نمی شود!

به گزارش مشرق، پیرو ارسال حکم محکومیت فدراسیون فوتبال کشورمان از فیفا در پرداخت حق و حقوق و جریمه دیرکرد پرداخت مطالبات مارک ویلموتس (سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان) موجی از نگرانی و خشم، مردم و اهالی فوتبال را فراگرفت و سئوالات بسیاری مطرح شد که چرا چنین قراردادی با یک بلژیکی بسته شده که از دو تیم ملی قبلی اش اخراج شده بود و حالا باید 6 میلیون دلار دیگر علاوه بر 2 میلیون دلاری که قبلا از ایران گرفته به او بپردازیم؟

در همین ارتباط کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی و کمیسیون ورزشی مجلس اقدام به احضار اعضای هیأت رییسه فدراسیون در تاریخ سوم شهریور ماه سال جاری کرده و همه نفرات را به مجلس کشاندند. این در شرایطی بود که چند روز پیش از نمایندگان ملت، سازمان بازرسی کل کشور و پس از آن قوه قضاییه هم به این موضوع ورود کرده بودند و در تاریخ 27 مرداد ماه سال جاری اسامی افرادی که در ارتباط با عقد قرارداد با ویلموتس دخل و تصرفی هر چند کوچک داشتند را ردیف کرده و تک تک شان را ممنوع الکار و ممنوع المعامله کردند.

اما از اتفاقات عجیب در ارتباط با همین ماجرا انتصاب محمدرضا ساکت یکی از مسئولان عالیرتبه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ آن به عنوان مدیرعامل باشگاه سپاهان بود. درست چهارم شهریور ماه سال جاری بود که این خبر منتشر شده و تعجب همگان را برانگیخت.

بیشتر بخوانید:

اطلاعیه فدراسیون فوتبال درباره گراندز رای ویلموتس

البته این تنها اتفاقات تعجب آور پس از حضور مهدی تاج و همکارانش در مجلس شورای اسلامی پشت درهای بسته نبود که از فردای همان روز که به مجلس رفتند دیگر هیچ خبر و حتی شایعه ای پیرامون ماجرای پرونده ویلموتس به گوش نخورد تا این شائبه ایجاد شود که شاید قرار نیست کسی درباره این پرونده تحقیق و تفحص کند! پرونده ای که یکی از متهمان حاضر در آن ابراهیم شکوری دبیرکل فدراسیون وقت بود که در دوران حضورش در این سمت قرارداد ویلموتس با فدراسیون فوتبال ایران منعقد شد.

اما درست 2 ماه پس از بروز این همه اتفاقات جنجالی بار دیگر شاهد پست گرفتن همین فرد در باشگاه پرسپولیس بودیم. ابراهیم شکوری که پس از جدایی مهدی رسول پناه از باشگاه پرسپولیس از سوی جعفر سمیعی مدیرعامل جدید این باشگاه به عنوان معاون اجرایی باشگاه سرخ تهران منصوب شد یکی از همان افرادی بود که به مجلس احضار شد ولی این روزها که سمیعی خیلی به ندرت به باشگاه پرسپولیس سر می زند به اذعان کارکنان باشگاه شکوری با تفویض اختیارات مدیرعاملی از سوی سمیعی، تقریبا همه کاره باشگاه است و همه امور را اداره می کند.

موضوع پرونده ویلموتس کم کم به معمایی بزرگ تبدیل می شود که گویی قرار نیست هیچ فردی در ارتباط با آن سئوال و جواب شده و یا لااقل مدتی دور از میز ریاست و وزارت باشد. چرا که یکی از متهمان اصلی در این پرونده شخص وزیر، مسعود سلطانی فر است که به استناد مصاحبه های تصویری و صوتی مکرر مهدی تاج، دستور عقد قرارداد با مرد بلژیکی را وزیر صادر کرده بود! ولی نه تنها وزیر در صحن علنی مجلس مورد استیضاح قرار نمی گیرد بلکه هیچ یک از دیگر مقصران در عقد این قرارداد مورد مؤاخذه قرار نگرفته اند و برعکس با کمال قدرت در پست های قبلی یا جدید مشغول هستند.

جا دارد سید ابراهیم رییسی رییس قوه قضاییه که این روزها به شدت پیگیر پرونده های مفاسد اقتصادی است کمی از وقت خود را نیز صرف پرونده ای کند که چشم میلیونها فوتبالدوست ایرانی به آن دوخته شده. پرونده ای که با ضرر و زیانش به پیکر فوتبال در دورانی که قیمت دلار 30 هزار تومان است، می شد حتی 2 استادیوم مجهز ساخت ولی ظاهرا به واسطه بی مبالاتی گروهی ظاهرا دلسوز(!) باید 6 میلیون دلار پول بی زبان را در جیب ویلموتس و شرکای بلژیکی اش از جمله همسرش بریزیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
    3 0
    مشرق دمت گرم،، گفتم عجیبه که مشرق این خیانت را فراموش کنه
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
    3 0
    پرونده ویلموس شاخه کوچکی از فاجعه در مدیریت فوتبال ملی و باشگاهی است و تا اصل آن درست نشود خیلی برخورد با شاخه ها مشکل را حل نمیکند اصل مشکل هم وجود پول بی حساب و کتاب در فوتبال است و هر جا پول بی حساب و کتاب باشد این اتفاقات طبیعی است وقتی باشگاههای تقریبا ۹۸ درصد دولتی و خصولتی هستند و اینطور از کیسه بیت المال پول خرج میکنند در سطح ملی چه توقع مگر چند بازیکن در انطرف آب خریدار دارد که به بهانه آن چند بازیکن نرخ پایه بازیکن اینهمه بالا رفته و به تبع نرخ مربیان سرپرستان مدیران و ........ اگر عزم جدی باشد و حقوق و دستمزد ها یک دهم هم شود این بازیکنان و مربیان خواهند بود که التماس خواهند کرد نه باشگاه ها جمع بازیکنی که آنطرف آب خریدار خواهد داشت نهایت ۲۰ نفر خواهد بود که نبودنشان ذره ای به فوتبال لطمه نخواهد زد ولی متاسفانه چون اساس ایراد دارد این نرخ های نجومی و بی خاصیت ظهور پیدا میکند و فساد ها و ولع کسب مقام و مسئولیت بیشتر میشود/ پول زیاد و شهرت و بی پاسخگویی چرا که ولع نباشد ؟؟؟
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
    3 0
    چه فایده مقصران راست راست می گردند
  • IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    1 0
    همه میدانیم مقصر اصلی وزیر ورزش است البته بقیه بنا بخواست ایشان انجام خلاف دادن
  • محمد۶۶ IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    0 0
    من به عنوان یک ایرانی به هیچ عنوان راضی نیستم یک ریال از حق و حقوق خودم و خانواده ام به جیب اینها برود...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس