کد خبر 1143829
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۲
ویروس کرونا به دنبال افزایش تغییر و جهش است

رئیس مرکز تحقیقات و آزمایشگاه ویروس شناسی، در مورد جهش ژنتیکی کرونا ویروس، نکاتی را توضیح داد.

به گزارش مشرق، سید علیرضا ناجی، اظهار داشت: تعداد زیادی از جهش‌ها در کووید ۱۹ شناسایی شده است و زمانی که ویروس مانند کرونا وارد جمعیت می‌شود بر اثر برخوردهایی که با ژنتیک انسانی صورت می‌گیرد به دنبال افزایش و تغییر است.

بیشتر بخوانید:

قدرت سرایت کرونا تا ۹ برابر بیشتر شده است

وی افزود: کرونا به عنوان یک ویروس نوپدید شناخته می‌شود که باید اطلاعات زیادی را کسب کنیم و موارد ناشناخته درباره آن بسیار زیاد است.

رئیس مرکز تحقیقات و آزمایشگاه ویروس شناسی، ادامه داد: تغییراتی که در ویروس ایجاد می‌شود موجب خوب پذیری ویروس نسبت به ژنتیک انسان در شیوع آن می‌شود.

ناجی تصریح کرد: هر چقدر به ویروس اجازه انتشار دهیم ممکن است گوناگونی ژنتیکی بیشتری را در این ویروس شاهد باشیم و مهم‌ترین مسئله کنترل اپیدمی است و باید مانع زنجیره انتقال ویروس به افراد شویم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    1 3
    نخیر غلطه . انواع جدیدش را دارند می سازند . همان کسی که بار اول کووید ۱۹ را در آزمایشگاه ساخت و انداخت به جان بشریت ، حالا داره هر چند ماه یکبار نسخه های جدید ویروس را می سازه و پخش می کنه
    • کتی IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      0 0
      من هم موافقم ،چون می خوان نسل بشر رو واسه راحتی خودشون کم کنن .ویک جا خوندم که تصمیم دارن جمعیت جهان رو به نصف تقلیل بدن باروشهای مختلف وفکر میکنم واقعیت داشته باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس