پوتین خواستار حراست از اماکن مذهبی مسیحیان در قره باغ شد

رئیس جمهور روسیه در گفتگو با همتای آذربایجانی خود خواستار حراست از معابد و اماکن مذهبی مسیحیان واقع در منطقه قره باغ شد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، کاخ کرملین روز شنبه اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در گفتگو با «الهام علی اُف» همتای خود از جمهوری آذربایجان از او خواست تا از زیارتگاهها و اماکن مقدس مسیحیان در مناطقی حراست کند که به موجب توافقنامه آتش بس کنونی میان باکو- ایروان، تحت کنترل جمهوری آذربایجان و در منطقه قره باغ قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

پوتین به همتای آذربایجانی خود گفت که در مناطق تحت محاصره ای که از سوی جامعه بین المللی به عنوان بخشی از خاک جمهوری آذربایجان به رسمیت شناخته شده اما دارای جمعیت بومی ارمنی است، کلیساها و صومعه های مسیحیان قرار دارد.

کاخ کرملین در ادامه اعلام کرد که «به همین دلیل، پوتین بر اهمیت حفظ امنیت و روال عادی زندگی کلیسایی در این زیارتگاهها تأکید کرد».

رئیس جمهور آذربایجان نیز در پاسخ به این درخواست، تأکید کرد که آذربایجان همین گونه عمل خواهد کرد.

گفتنی است که روسیه سه شنبه گذشته نقش میانجی را در انعقاد توافقنامه آتش بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان ایفا کرد. طبق این توافق آتش بس، ۲،۰۰۰ نیروی حافظ صلح روسیه در منطقه قره باغ مستقر شدند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 16
  • مالک FR ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
    56 6
    مسلمانان در طول تاریخ به مقدسات سایر ادیان احترام گذاشته اند. در قره باغ هم مطمئنا اینطور خواهد شد. هرچند به مساجد ما بی احترامی کردند.
  • IR ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
    45 5
    در خبر گفت و گوی پوتین با علیف و قاشینیان هم این موضوع رو ذکر کردید. و مسلما امنیت ارامنه و اماکنشون تامین میشه، هرچند دم رفتن خودشون در‌حال تخریبگری هستند؛ بااینحال انقدر که برخی رسانه ها نگران اماکن اشغالگران هستند کاش نگران غیرنظامیان گنجه و ترتر بودند که دولت ایروان منازلشون رو هدف می گرفت.
  • کورش DE ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
    4 55
    به نظرم فعلا یکی باید مراقب مساجد شیعیان آنجا باشد که در واقع هم ایرانی هستند. فعلا که تکفیریهای ترکیه دارند تویش اذان بدون ذکر علی (ع) میگویند!
  • US ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
    48 3
    مگر به مساجد مسلمان این ارامنه خوک نبسته بودند؟!کجا بود این پوتین نخود هر آش یکسو استفاده چی؟!
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
    52 3
    این همه سال مساجد تبدیل به خوک دانی شده بود همه سکوت کرده بودند
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
    1 14
    اینبار روسیه بهشون خیانت کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس