سربازان آمریکایی - نمایه

سرپرست وزارت دفاع آمریکا در اولین پیام خود به کارکنانش نوشت، زمان آن رسیده که سربازان آمریکایی به خانه برگردند و به جنگ‌های بی‌پایان خاتمه دهند.

به گزارش مشرق، «کریستوفر سی. میلر» سرپرست وزارت دفاع دولت آمریکا روز شنبه در اولین پیام خود به نظامیان آمریکایی نوشت، زمان بازگشت آن‌ها به خانه فرا رسیده است.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «فاکس نیوز»، میلر با ابلاغ اولین نامه خود بیان داشت: «تمام جنگ‌ها باید تمام شوند. پایان هر جنگی نیازمند مصالحه و همکاری است. ما باید با این چالش رو در رو شویم. از چیزی دریغ نکردیم. اکنون زمان بازگشت به خانه است».

رئیس جدید پنتاگون افزود: «خطاب به تمام سربازانمان، ملوان‌ها، نیروی هوایی، تفنگ‌داران دریایی، گشت ساحلی، متخصصان و کارکنان بخش هوا فضا می‌گویم: به قدرتمند بودن ادامه دهید. در کنار یکدیگر ملت خود را به رفعت‌های جدیدی خواهیم رساند».

میلر در ادامه نوشت: «آمریکا به خاتمه دادن به جنگی که القاعده سال ۲۰۰۱ به سواحل ما آورد متعهد است. اما باید از خطاهای راهبردی ناتوانی در دیدن جنگ در نقطه پایان آن، اجتناب کنیم».

او در ادامه نوشت: «من هم مانند بسیاری دیگر، از جنگ خسته‌ام اما در حال حاضر در مرحله حیاتی تبدیل نقش رهبری به نقش حمایتی هستیم. ما مردمی نیستیم که اهل جنگ‌های بی پایان باشیم. این فرض برخلاف تمام آن چیزی است که پایش ایستاده‌ایم و گذشتگانمان برایش مبارزه کرده‌اند».

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا دوشنبه هفته گذشته، «مارک اسپر» رئیس سابق پنتاگون را که بارها از خروج سریع نیروها از افغانستان ابراز بی‌میلی کرده بود، اخراج و میلر مدیر پیشین مرکز ملی مبارزه با تروریسم را جایگزین وی کرد.

ترامپ چندی پیش گفته بود نظامیان آمریکایی باقی‌مانده در خاک افغانستان باید تا کریسمس (دی ماه) به خانه برگردند.

به نوشته روزنامه «واشنگتن پست»، اسپر پیش از اخراجش در نامه‌ای محرمانه به کاخ سفید نوشته بود به دلایل مختلفی همچون تضعیف موضع آمریکا در مذاکرات کابل-واشنگتن و عواقب آن برای متحدان آمریکا، درخصوص خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تردید دارد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عبدالله مومن IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    8 2
    سربازان آمریکایی اگر می خواستند به خانه برگردند حالا باید پس از هفتاد و پنج سال از اشغال آلمان و ژاپن و کره به خانه برمی گشتند. بلکه مقاومت مردم مسلمان در کشورهای خاورمیانه است که به خانه روانه شان کرده است بخصوص به شیوه افقی !!! هههههههههههه
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    4 2
    گرین کارت اینا رو هم بدین زودتر برگردن وطن، پدر مردم رو در اوردن!!!!!!
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    1 0
    بگین بمونن کارشون داریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس