ویژه ها

حداقل ۷ سال و نیم است که دولت دربست در اختیار روسا و اعضای ارشد ستادهای انتخاباتی میرحسین موسوی و مهدی کروبی است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**اگر تندروها در ۱۴۰۰ بیایند، دلار گران می شود

«مهدی پازوکی» کارشناس اقتصادی که در دولت روحانی مشاور ارشد «محمدباقر نوبخت» رئیس سازمان برنامه و بودجه بوده است، در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «اگر تفکر...تندروها در سال ۱۴۰۰ در ایران حاکم شود قطعا وضعیت اقتصادی مردم بدتر خواهد شد. در چنین شرایطی ارزش پول ملی کاهش بیشتری پیدا خواهد کرد...بسیاری از تندروهای داخلی ترجیح می‌دادند ترامپ همچنان به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا به کار خود ادامه می‌داد. این عده گمان می‌کنند هرچه فشار به مردم بیشتر شود به همان اندازه مردم مشارکت کمتری در انتخابات خواهند داشت و درنهایت نیز یک تندرو و پوپولیست در ایران به قدرت می‌رسد. هنگامی که یک تندرو و پوپولیست در ایران به قدرت برسد و یک پوپولیست غربی نیز وجود داشته باشد یک فاجعه برای مردم ایران رخ خواهد داد».

پازوکی در ادامه گفت: «چه دولت آقای روحانی و چه دولتی که قرار است سال آینده روی کار بیاید باید به دنبال منافع ملت ایران باشد. در چنین شرایطی مذاکره نیز یک ابزار است نه تابو. اگر قرار است مذاکره‌ای نیز صورت بگیرد این مذاکره باید در چارچوب منافع ملی صورت بگیرد. نباید درگیر احساسات شویم و همواه عنوان کنیم حرف مرد یک کلام است و قرار است تا ابد با آمریکا دشمن باشیم. بدون تردید ادامه این وضعیت به سود اسرائیل و کشورهای مرجع منطقه از جمله عربستان سعودی خواهد بود. مشکل امروز ما در درون کشور است. سیاست خارجی کشور باید در خدمت توسعه اقتصادی و پیشرفت کشور باشد. اگر بایدن در آینده قصد داشته باشد تحریم ها علیه ایران را بردارد به سود اقتصاد ایران خواهد بود».

وی تاکید کرد: «ما هر چه به سمت تنش‌زدایی با کشورهای جهان حرکت کنیم به همان اندازه وضعیت اقتصادی بهتری خواهیم داشت. این در حالی است که تنش‌زایی و سیاست‌هایی که بین‌ ایران و کشورهای منطقه و جهان تنش ایجاد می‌کند شرایط اقتصادی کشور را بدتر می‌کند و فرصت‌های اقتصادی را از ما خواهد گرفت».

جریان اصلاح طلب هیچ طرح و برنامه ای برای اداره کشور ندارد. حیات این طیف صرفا در هراس افکنی و وحشت آفرینی در مردم و بیان وعده های رنگارنگ اقتصادی است. وعده هایی که هیچ پشتوانه اجرایی ندارد.

طیف اصلاح طلب در سال ۹۶ مدعی بودند که اگر رقبای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شوند، وضعیت اقتصادی کشور بغرنج شده و دلار ۵ هزارتومان خواهد شد.

روحانی در انتخابات پیروز شد و اصلاح طلبان دربست دولت را در اختیار گرفتند؛ اما دلار در دولت دوم روحانی تا ۳۲ هزارتومان افزایش یافت و خسارت های زیادی به مردم وارد کرد.

چندی پیش «عباس عبدی» فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد که «قدر روحانی و دلار ۳۲ هزارتومانی را بدانید»! این یعنی طیفی که در سال ۹۶ مردم را از دلار ۵ هزارتومانی می ترساند، تنها به فاصله سه سال، با دلار ۳۲ هزارتومانی فخرفروشی می کرد.

حالا همان طیف با توهین به فهم و شعور مردم و با دهن کجی به مشکلات معیشتی و اقتصادی جامعه، مدعی است که اگر منتقدان دولت در سال ۱۴۰۰ در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شوند، دلار گران می شود!

اصلاح طلبان بارها ثابت کرده‌اند که هیچ برنامه‌ای برای اداره کشور ندارند. تنها هنر این طیف «ترساندن مردم» و «تشویق دولت به دلخوشی به نقطه‌های خیالی» -مثل برجام و FATF- است.

در شرایطی که برجام سفره مردم را کوچک کرده است، فعالین اصلاح طلب همچنان «دیپلماسی انفعالی» را عامل رونق اقتصادی معرفی می کنند.  

** روزنامه حامی دولت:کروبی از وضع معیشتی مردم اطلاع دارد

روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «محصور اما آگاه» نوشت: «"خوشبختانه دبیرکل حزب اعتمادملی از روحیه‌ای عالی برخوردار است و وضعیت جسمی‌شان هم نسبت به ماه‌های قبل خوب است. هر چند در این ۱۱ سال حصر، گرد پیری مشهود بر چهره‌شان نشسته، اما هنوز حافظه‌ای مثال‌زدنی برای یادآوری اتفاقات مهم چند دهه اخیر ایران دارند و حصر خانگی و محدودیت‌ها در دسترسی به اطلاعات هم نتوانسته ایشان را از جامعه دور کند. به ‌خوبی از وضع معیشتی مردم و گلایه‌ها اطلاع دارند". این جمله‌ها را حجت نظری، عضو شورای شهر تهران پس از دیداری که به ‌گفته خودش «پس از چند سال» با مهدی کروبی داشته، در صفحه اینستاگرامش نوشته است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «حجت نظری...چنان‌که در پایان پست اینستاگرامی‌اش هم اشاره کرده بود، بر لزوم «رفع حصر» تاکید کرده و گفته است:"از مسوولان محترم دولتی که ازقضا، یکی از دلایل روی کار آمدن‌شان، حمایت‌های جریان اصلاحات و بزرگان اصلاحات، مشخصا کروبی و موسوی است، خواهش می‌کنم در این شرایط به این موضوع فکر کنند که باید کنار اینکه حتما دغدغه‌های این عزیزان و مردم را مرتفع کنند به ‌لحاظ شخصی هم تلاش کنند که این درخواست وقت برای دیدار را داشته باشند و بتوانند به محل حصر راه پیدا کنند".»

اصلاح طلبان در «نعل وارونه زدن» مهارت ویژه ای دارند. این طیف به گونه ای موضع گیری می کند که گویی سالهاست از قدرت دور بوده و در دولت نیز هیچ نقشی نداشته و با دستانی بسته، برای مشکلات معیشتی مردم غصه می خورد.

این در حالی است که حداقل ۷ سال و نیم است که دولت دربست در اختیار روسا و اعضای ارشد ستادهای انتخاباتی میرحسین موسوی و مهدی کروبی است.

در همین رابطه، «عباس آخوندی» عضو ارشد ستاد میرحسین در سال ۸۸، در دولت روحانی وزارت راه و شهرسازی را در اختیار گرفت. آخوندی با سوءمدیریت و ناکارآمدی، خسارت های عظیمی به مردم در حوزه مسکن تحمیل کرد. این وضعیت به گونه ای آشکار بود که روحانی صراحتا اذعان کرد که در سالهای اخیر دچار عقب ماندگی در حوزه مسکن بودیم.

«بیژن زنگنه» دیگر عضو ارشد ستاد میرحسین موسوی نیز در ۷سال و نیم اخیر وزارتخانه مهم نفت را در اختیار گرفت. در دوران مدیریت زنگنه، حذف سهمیه‌بندی سوخت موجب افزایش مصرف و قاچاق تا بیست میلیون لیتر در روز شد. در این دوره، فقط خسارت قاچاق سوخت، روزانه ۱۰۰ میلیارد تومان بوده که کارشناسان مقدار نهایی خسارت قاچاق سوخت در دولت روحانی را حداقل ۱۴۴ هزار میلیارد تومان برآورد کرده اند.

محمدعلی نجفی، محمدرضا نعمت زاده، اکبر ترکان، حسین فریدون، اسحاق جهانگیری، عیسی کلانتری، معصومه ابتکار، شهیندخت مولاوردی، محمدباقر نوبخت و...از دیگر اعضای ارشد ستادهای میرحسین و کروبی بودند که در دولت روحانی در پست های ارشد حضور داشته اند.

الیاس حضرتی- مدیرمسئول روزنامه اعتماد- و از اعضای ستاد کروبی نیز در مجلس دهم رئیس کمیسیون اقتصادی بود؛ ولی بجای رسیدگی به مطالبات اقتصادی و معیشتی مردم، یکروز با شهرام جزایری مشغول خوردن «کله پاچه» بود و روز دیگر مشغول برگزاری جلسات کمیته رفع حصر و جار و جنجال برای برگزاری کنسرت خیابانی و حضور زنان به عنوان تماشاچی در ورزش مردان و...بود.

در ماههای گذشته تصویر «مهدی کروبی» کاندیدای شکست خورده انتخابات ۸۸ (با ۳۳۸ هزار رای در کل کشور) و از سران فتنه در «روف گاردن» منزل «قدرت علیخانی» از فعالین اصلاح طلب در منطقه اعیان نشین تهران منتشر شد. همچنین چندی پیش رسانه های اصلاح طلب با جنجال و هیاهو از «عمل جراحی موضعی کروبی» خبر دادند.

اعضای ارشد ستادهای موسوی و کروبی، بانیان اصلی وضع موجود هستند؛ اما در شرایطی که التهاب بازار دلار و افزایش سرسام آور قیمت سکه و خودرو و مسکن و مرغ و تخم مرغ و نرخ های عجیب و غریب اجاره بهای مسکن و بازار ملتهب لوازم خانگی بسیاری از خانوارها و از جمله جوانانی که در تدارک ازدواج هستند را به شدت نگران و دلواپس کرده است، این طیف همچنان مشغول کاسبی با «حصر» است.

آن هم چه حصری، استخر، سفر و گردش، امکانات ویژه و درجه یک پزشکی، تیم حفاظت، دورهمی های حزبی و قبیله ای در خانه باغ های شمال تهران و...همگی در اختیار کروبی و میرحسین و رهنورد است ولی فعالین اصلاح طلب به گونه ای فضاسازی می کنند که گویی این افراد در وضعیت بسیار بغرنج و اسفناک و به دور از کوچکترین و ابتدایی ترین امکانات لازم و در رنج و مشقت روزگار میگذرانند!

** جریان اصلاحات با بحران سرمایه‌ اجتماعی روبه‌رو است

روزنامه شرق در گزارشی با عنوان «اصلاح طلبان در چند راهی تصمیم» نوشت: «چندماه بیشتر به انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ باقی نمانده است و اصلاح‌طلبان هنور بر سر شیوه چگونگی ورود به انتخابات به وحدت نظر نرسیده‌اند و این در حالی است که بعد از انتخابات مجلس، شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان عملا از کار افتاد و رئیس و نایب‌رئیس آن، یعنی محمدرضا عارف و عبدالواحد موسوی‌لاری استعفا دادند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «اصلاح‌طلبان در مقطع کنونی از یک ‌سو با بحران سرمایه‌ اجتماعی روبه‌رو هستند و از سوی دیگر با مانع بررسی صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان مواجه‌اند».

اصلاح طلبان در زمستان سال گذشته با ترافیک کاندیدا در انتخابات مجلس شورای اسلامی مواجه بودند. برای نمونه در حوزه انتخابیه تهران، طیف اصلاح طلب برای ۳۰ کرسی، حداقل ۴۳ کاندیدا داشت.

اصلاح طلبان در سال گذشته علیرغم تبلیغات پرحجم و گسترده، با شکست سنگینی در انتخابات مواجه شدند. در همین رابطه در شرایطی که قالیباف به عنوان سرلیست وحدت در تهران حدود یک میلیون و سیصد هزار رأی داشت، مجید انصاری، سرلیست اصلاح طلبان فقط حدود ۷۰ هزار رای کسب کرد.

اصلاح طلبان با جنجال رسانه ای اینگونه وانمود کردند که از طرف شورای نگهبان به آنها ظلم شده است؛ «صادق زیباکلام» فعال سیاسی اصلاح طلب با اذعان به دروغ بودن این فضاسازی تاکید کرد: «انتخابات دوم اسفند ۹۸ نقطه پایان رسمی اصلاح‌طلبان بود. نه‌به‌واسطه آن که بخش قابل‌توجهی از نامزدهای اصلاح‌طلب تایید صلاحیت نشدند، بلکه بیشتر به‌واسطه آنکه حتی اگر نامزدهای این جریان تاییدصلاحیت هم شده بودند، آنان بخت و اقبالی در آن انتخابات نداشتند».

زیباکلام تصریح کرد: «مشکل اصلی اصلاح‌طلبان آن بود که بیش از دو سال می‌شد بدنه اجتماعی‌شان را از دست داده بودند، اما نمی‌خواستند این واقعیت تلخ را بپذیرند. افول جریان اصلاح‌طلب از بعد از مجلس دهم و تشکیل فراکسیون امید آغاز شد. انتخابات ۲۹ اردیبهشت ۹۶ و نحوه عملکرد آقای روحانی در دولت دومش، روند فروپاشی جریان اصلاحات را سرعت بخشید».

روزنامه شرق نیز چندی پیش در مطلبی با عنوان «تنفس مصنوعی به اصلاح طلبان» نوشته بود: «در عالم پزشکی، به امید نجات بیمار به او تنفس مصنوعی می‌دهند. دلم نمی‌آید مقایسه کنم؛ اما وضعیت اصلاح‌طلبان شباهت به بیماری پیدا کرده که عده‌ای برای نجاتش به او تنفس مصنوعی می‌دهند تا برای انتخابات سال آینده زنده نگهش دارند».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 37
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 15
  • 1400 IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    27 0
    جناب پازوکی این حرفها تاریخ گذشته است حیله جدیدی بپا کنید
    • IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      24 0
      همین که ایندفعه فقط گفته گرون میشه و مثل 96 برنگشتن نرخ تعیین کنن و بگن رییسی بیاد دلار 5000 تومن میشه خودش یک گام مثبت در کمتر سوتی دادن این جماعت کفتارمسلک به حساب میاد /// جماعت شیاد عاری از شرف اصلاحات
    • IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      19 0
      تا وقتی فضای مجازی کشور تحت اشغال نرم افزارهای آمریکایی و اسرائیلی باشد که اربابان افسادطلبان هستند اینها به عوام فریبی و رأی گرفتن از مردم امیدوار هستند
    • IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      12 1
      سید یاسر جبرائیلی در سال ۹۶ تو یک مناظره که از شبکه یک هم پخش شد، پازوکی رو آسفالت کرد. یعنی وقاحت پیش این جماعت باید لنگ بندازه که سنگ پا رو از رو بردن! در ضمن از افاضات جناب پازوکی اینست که ایشون معتقدند باید سپاه منحل شه!میدونید چرا؟! چون دولت کسری بودجه داره و نمیتونه بودجه بده! البته این که هزاران شرکت زیان ده دولتی رو رها کنی و بیای دنبال انحلال سپاه باشی برای جبران کسری بودجه خودش آخر هنرمندی و البته پرروییه.
    • IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      14 0
      فقط تیتر آرمان ملی! تهمت میزنه به اصولگرا ها که مثلا معیشت مردم رو گروگان گرفتن! انگار نه انگار که دولت دربست دراختیار افسادطلباست. انگار نه انگار که با دپوی کالاها قیمتا رو بالا بردند و با پیروزی بایدن شیرفلکه رو باز کردن!انگار نه انگار که سرمایه ملت با بورس بازی دولت به محاق رفت! خدایا یه پولی به ما بده یه شرفی هم به رسانه های افسادطلب
    • IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      12 0
      حتی غربی ها هم اعتراف کردند ۱۴۰۰ سال فرپاشی بخشی‌مهمی از گرانیهاست
    • IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      12 0
      دلار 32000 تومانی و سکه 16 میلیونی و تورم 600 درصدی نتیجه تفکر اصلاح طلبی است مردم ایران دیگه فریب افسادطلبان رو نمی خورند.
    • IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      9 0
      نگرانی اصلاح طلبان از شکست در انتخابات 1400 کاملا"مشهود است.
    • IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      9 0
      تنها راهکار حل مشکلات کشور حذف افسادطلبان بی کفایت از چرخه سیاسی و مدیریتی کشور است.
    • IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      9 0
      تندروهای اصلاح طلب 7/5 سال اقتصاد کشور را معطل کدخدا کردند و معیشت مردم را نابود کردند بازهم خجالت نمی کشند و از رو نمی روند !
  • DE ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    12 0
    بر مدیرانی که چند ماه قبل با عجله شیطانی و مشکوک و پلیدشون قرنطینه سراسری رو پایان دادن ((درحالیکه داشت نتیجه میداد)) و باعث شدن فضای بی حسی و بیخیالی در مردم ایجاد شد و کرونا طولانی شد.
    • IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
      6 0
      دولتِ اصلاح طلبان=مسبب وضع موجود
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    10 0
    دلار ها دزدیه شد لکن توسط از خدا بیخبران مسلمان نما و بی دین ها
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    10 0
    شایعات همیشه برنده تر از تیغ شمشیر است وایران همواره در جنگ بادشمنان خود در تاریخ باحکومت های مختلف مثل همین الان توسط ایرانی های خارج نشین شکست خورد که معروف ترینش آریو برزن که بلجبازی داخلی ها شکست خورد واسکندر آمد اون موقع فقط رسانه ماهواره نبود مستقیم در در داخل تبلیغ می کردند منظورم این بود این که میگن حکومت باعث لجبازی مردم شده غلطه این مردم هر حکومتی که اومد باش لجبازی کردند و خاینین داخلی همواره در تاریخ بوده اند بله اگر حواستان به اون خارج نشین ها نباشه مثل زمان چنگیز و اسکندر و…شکست میخورید و آمریکا مانند چنگیز فشار خواهد آوردو مردم ایران وا میدن چون مرغ همسایه غازه وتاریخ نشان داده
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    16 0
    دیگر حناتان برای مردم ندارد 7سال نیم است زندگی مردم را به جهنم تبدل کردید دلار 3500 را به 32 هزار تومان رسانید انرژی هسته ای ثمره ای خون شهدا بود نابود کردید تورم 600 درصدی به وجود آورید هنوزم دست بردار نیستید
    • IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      5 0
      احسنت
  • US ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    14 0
    در تبلیغات انتخاباتی سال ۹۲ مردم را از دلار ۵ هزار تومنی ترساندند و گفتند که اگر آقای آیت الله رئیسی رای بیاورند دلار به ۵ هزار تومن خواهد رسید. این روزها وقتی دلار به ۳۰ هزار تومن هم رسید تازه فهمیدم که اگر آقای آیت الله رئیسی رییس جمهور شده بودند و واقعا دلار ۵ هزار تومن می شد اونوقت این اصلاح طلبهای نامرد و بی اخلاق چه بلایی بر سر مردم و افکار عمومی جامعه می آوردند؟ قطعا جامعه را دچار هرج و مرج شدید می کردند. خدا را هزاران هزار بار شکر که امروز میلیونها نفر از مردم آگاه شده اند و دیگه فریب تبلیغات و ادعاهای ناجوانمردانه شان را نمی خورند.
    • IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      1 1
      باطل پیروزه اشتباه میکنی بدانید که اکپثرشان قراآن میگه ایمان نمی اآورند
    • IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
      2 2
      19:49ازطرف خودت حرف نزن وبه قرآن نسبت نده.!
  • سعید IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    16 0
    فعلا که با امدن کندروها دلار7 برابر شده است.
    • IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      4 0
      بی احترامی نکن حخخخخخخ اینا اعتدالی هستند ای بر اصلاح طلب
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    6 1
    «اگر تفکر...تندروها در سال ۱۴۰۰ در ایران حاکم شود قطعا وضعیت اقتصادی مردم بدتر خواهد شد----باور کنید باز عده ای23 میلیون که نه 15 میلیون باور می کنند چون براشون از بیرون خط می دهند
    • IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      2 0
      تا ریخ نشان داده اگر به دنبال رای مردمی باید باطل باشی
    • IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      5 0
      اگر صدبار دیگه تاریخ تکرار شه مردم به باطل رای میدن اون زمان که نه اینستاگرام وماهواره و… نبودحضرت علی را زمین زدند وای به حال الان …
  • مرصاد IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    14 0
    خداوندا ؛ ما را از هذیان گویی اینها برهان !!
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    6 0
    تو این ایام گرونی های سرسام آور و کوچکتر شدن حداقل 30 درصدی سفره مردم از 95 تا حالا، این اصلاح طلبا معلومه وضعیشت معیشتی شون حسابی روبراهه! چون طبق عکس اولی که تو این خبر مشرق گذاشته این سرانی که تو عکسن خصوصا به نظرم اون وسطیه که شکوری راده چقدر چاق شده! ماشاءالله .... پی نوشت: با این وصف حق دارن خودشون برای حفظ وضعیت موجود به در و دیوار بزنن!
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    7 0
    "اگر تندروها در ۱۴۰۰ بیایند، دلار گران می شود" این خودش به تنهایی یک جک هست
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    5 1
    کندروها گفتند جنگ نمیشه به ما رای بدید این وضع کشوره...!!!
  • میم IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    5 0
    حتما دوباره میخواین 8 سال کشور رو درگیر مذاکرات چرت و پرت کنین
  • DE ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    10 0
    اگر تندروها در ۱۴۰۰ بیایند، به بایدن میگیم دلار را گران کند همانطور که قبلا زمان احمدینژاد به امریکا گفتیم تحریمها را کمرشکن کند. / روزنامه حامی دولت: کروبی از وضع معیشتی مردم از سالها قبل اطلاع داشت به همین خاطر میلیونها پول از شهرام جزایری گرفت و میخواست بین فقرا تقسیم کند ولی دید خودش از همه فقیر تر است.
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    7 2
    تندرو وکند رو خودتان هستید. اصولگریان متعادل هستند.!
  • DE ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    8 0
    اقای پازوکی حالا اگر مدیران ارشد اهل تامل و دیپلماسی هم باشد ولی سران جدید امریکا بخواهند هی کارشکنی و دشمنی و هزاراتا تحریم و شروط و شروط های سنگین و بازی های موذیانه راه بندازند بعدش چی؟ تکلیف چیه؟ به سناریو ب و ث و د و ی هم فکری کردید؟ تاکی بایددشمن زور بگه و امثال شما ضعف وعقب نشینی از خودتون نشون بدید؟ فکر نمی کنید مردم ایران از اینجور تناقضات رفتاری شما زده شدند؟ ایا با این عقب نشینی ها دشمن رو پررو تر و سرکش تر و یاغی تر نمی کنید؟ یک مثال ساده : کاری که حکومت اردوغان سالها کرد هی از در سازش درامد و غربی ها بازی اش دادند تا بالاخره به نتیجه منفی رسید و دید اینجوری نمیشه .می بینیم روش حکومت داری اش رو تغییر داد و با اتخاذ روش های جدید غربی ها و اروپا بیشتر ازش حساب می بره. به وضوح می بینیم اقای رئیسی مرد مردانه دراین مدت کوتاه بیشتر از امثال شما برای بهبود و اقتدار اقتصادی فعالیت و تلاش می کنه. امثال شما برای توسعه اقتصادی ، رونق صنعتی اگر یک قدم برداشتید بگید تا ما که نمیدونیم، مثلا بدونیم. جویدن این شعارهای تندرو و چپی و راستی مثل آدامس بی خاصیت شده و بدرد هیچکی نمیخوره و دردی رو دوا نمی کنه. در روش نگرش خودتون تجدید نظر کنید. اگر توانش رو دارید یک سر سوزن دلسوزی نشون بدید. و دلسوزانه و مسئولانه رفتار کنید. شما اصلاحاتچی ها نه اینکه با اتخاذ سیاست های مالی دلار رو پائین اوردید و مسکن رو ارزون کردید و فط و فروانی راه انداخنیید وهمه چی بر وفق مراده! متاسفانه چه بخواهید چه نخواهید کارنامه امثال شما مهر مردودی خورده و کاریش نمیشه کرد.
  • سید IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    10 0
    دوباره وسه باره و.... اصلاح طلبا مردمو گول میزنند وسوار کار میشند وبعد میگند کی بود کی بود من نبودم
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    7 0
    خدایا توکل برخودت دیگه نذار افساد طلبان بیاند سرکار.
  • ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    7 0
    اصلاح طلب، اختلاس طلب، افساد طلب، رات طلب، غرب طلب، شرق طلب، مزدور طلب، نفوذی طلب، تحریف طلب دیگه و دیگه تمووووووووووومه ماااااااااااجرررررررااااااااااا شما خائنین و مزدوران به مردم و کشور را در 1400 به چاه تاریخ خواهیم انداخت.
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    1 0
    دلار گران می شود خخخ دلار در دولت اصلاحاتی شما سر به فلک کشیده
  • محمد IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    0 0
    حرف شورای شهر تهران رو نزنید به خاطر درآمد کمی که از شورا دارند مجبورند که از ارباب روجوع کسب درآمد کنند و حق و ناحق انجام دهند حق منو ناحق کردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس