کد خبر 1143441
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
سعادتمند: در ماجرای شکایت استراماچونی دفاع خیلی خوبی انجام دادیم

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال گفت: من قرارداد استراماچونی را نبستم، اما در ماجرای شکایت این مربی ایتالیایی دفاع خیلی خوبی انجام دادیم.

به گزارش مشرق، احمد سعادتمند درباره وضعیت خودش و پیروزی استقلال در هفته اول لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: من کارمند وزارت ورزش و جوانان هستم و مسائل باشگاه استقلال را دنبال می‌کنم. خدا را شکر تیم استارت خوبی زد و از این بابت خوشحالم. تیم ملی هم با دو گل بچه‌های استقلالی توانست بازی با بوسنی را ببرد.

وی درباره باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال گفت: پنجره باشگاه در زمان ما به خاطر بدهی 335 هزار دلاری سه سال قبل به بویان، بسته شده بود. آن مبلغ را پرداخت کردیم و خوشحالم بازیکنان مطرحی که جذب شدند، می‌توانند به باشگاه کمک کنند.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال درخصوص جدایی شاهین طاهرخانی و روزبه چشمی تصریح کرد: همه اذعان دارند پس از 17،16 سال، اولین سالی بود که شاکله تیم حفظ شده و بیشتر بازیکنان از سال گذشته در استقلال ماندند چون هر سال بهترین‌های خود را از دست می‌دادیم. چشمی قبل از لیگ قهرمانان آسیا در قطر گفت خانواده‌ام در قطر هستند و تلاش می‌کنم آنها را به ایران بیاورم. او می‌خواست کنار خانواده‌اش بماند و در قطر ماند.

سعادتمند که با برنامه «تهران ورزشی» گفت‌وگو می‌کرد، در خصوص اینکه گفته می‌شود در قرارداد بازیکنان بندی وجود دارد که می‌توانند به تیم‌های خارجی بروند، گفت: محمدحسین مرادمند را در پُست چشمی جذب کرده بودیم که خیلی از رقبا به او نیاز داشتند. این بند فقط در قرارداد چشمی بوده و نمی‌دانم چرا همه به جدایی او توجه دارند که جانشینش در استقلال است. کسی به جدایی علی کریمی توجه نمی‌کند که قراردادش تمام شده بود، یک ماه در ایران ماند و باید به او بیشتر رسیدگی می‌شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا کریمی مبلغ 10 تا 15 میلیارد تومان از استقلال می‌خواست، گفت: مبلغ درخواستی او کمتر از این رقم اما سنگین بود. برای طاهرخانی از باشگاه الشحانیه دعوتنامه آمد و رقم بسیار خوبی بابت او پرداخت می‌کردند، اما گفتیم باید 50 درصد این رقم به باشگاه تعلق بگیرد. طاهرخانی از سرمایه‌های استقلال بود و قرارداد سه ساله با او بستم. هیچ بند فسخی هم در قرارداد او وجود نداشت.

سعادتمند در خصوص اینکه مددی سرپرست فعلی این باشگاه، سفر او به ایتالیا را بدون حاصل خوانده بود، اظهار داشت: 35 روز سکوت کردم، اما همه هر کاری را که به خودشان مربوط است، به من ربط می‌دهند. برای اولین بار بود که مردم در یک نظرسنجی تلویزیونی، با برکناری یک مدیر مخالف بودند و امیدوارم به نظر مردم احترام بگذاریم.

وی در مورد پرونده شکایت استراماچونی از استقلال تصریح کرد: شکایت او 285 صفحه‌ای بوده است. دوستان می‌گویند در این پرونده به خوبی دفاع نشده، اما چگونه در پرونده ساشا شفر و میگوئل به خوبی دفاع شد؟ وکیل همه این پرونده‌ها خانم سوسانا انجی بود که در فیفا وکیل قهاری به شمار می‌رود. دوستان باید در ماه‌های دی، بهمن و اسفند مبلغ 4 هزار فرانک سوئیس بابت پرونده میگوئل به فیفا می‌دادند که این کار را نکردند.

وی ادامه داد: یک روز بعد  از انتصابم به عنوان مدیرعامل باشگاه، این مبلغ را واریز کردیم و پس از دفاع از پرونده‌ پیروز شدیم. باید یک مبلغ 160 و یک مبلغ 170 هزار دلار بابت این پرونده‌ها پرداخت می‌کردیم. دوستان اعداد را در پرونده استراماچونی نمی‌دانند و به عنوان سخنگو صحبت می‌کنند. مبلغ شکایت این مربی، یک میلیون و 860 هزار یورو بوده که ما مطالبات 24 صفحه‌ای را فرستادیم. خانم انجی اعلام کرد احتمالاً مبلغ 340 تا 350 هزار یوروی آن کم شود.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال با بیان اینکه دوستان اصرار دارند بگویند مبلغ این شکایت، یک میلیون و 330 هزار یورو بوده است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که هر روز، 5 درصد روزشمار می‌افتد که به مبلغ یک میلیون و 500 هزار یورو می‌رسد. من  قرارداد استراماچونی را نبستم، اما دفاع خیلی خوبی شد. آقای مددی می‌گوید دستاوردی در کار نبود، اما بعداً می‌فهمند. اگر اجازه می‌دادند و اتفاقی که دنبال آن بودیم می‌افتاد، خیلی به نفع نظام و به صلاح دولت بود.

سعادتمند در پاسخ به این پرسش که آیا مددی انتخاب او برای مدیرعاملی باشگاه استقلال بود و از انتخاب او رضایت دارد یا خیر، عنوان کرد: مددی انسان خوب و محترمی است و از طرف وزارت ورزش معرفی شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با نماینده الکس نوری مذاکره کرده یا خیر، گفت: بله. بحث ما بر سر پرداخت به یورو بود که مبلغ مورد نظر باید به ریال پرداخت می‌کردیم. در این موضوع به توافق رسیدیم و از طریق کارگزاران رسمی، تمام تلاش خود را کردیم که این رقم را کاهش دهیم. این موضوع داشت اتفاق می‌افتاد و بهتر است از دوستانی سوال کنید که اجازه ندادند.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال افزود: هر روز دوستان صحبت می‌کنند و می‌گویند با دفاع ما، رقم پرونده استراماچونی قطعاً کمتر می‌شود. آنها خودشان رأی فیفا را صادر می‌کنند، اما وکیل باشگاه می‌گوید جزئیات رأی اعلام نشده است. ما 7 هزار فرانک سوئیس به حساب فیفا ریختیم که دوستان باید مبلغ کمتری واریز کنند که شرح رأی بیاید. این شرح باید خوانده شود و بعد بگویند مدارکی داریم. البته اگر این دوستان مدارکی دارند، چرا آن را نگه داشتند و به ما ندادند؟

سعادتمند درباره اینکه نوری نماینده خود را در ایران به باشگاه استقلال معرفی کرد، اینکه باشگاه اصرار داشت برای مذاکره، دو نماینده به اروپا بفرستد و احتمال دستکاری در تاریخ نامه‌ها اظهار داشت: زمانی که کیارش، نماینده رسمی نوری به دفتر ما آمد، با او به توافق رسیدیم و این اتفاق، قبل از آن موضوع (اعزام نماینده به اروپا) بود که دوستان اجازه ندادند راه را ادامه دهیم. کسی ایمیل‌های ما را دستکاری نمی‌کند.

وی در مورد اینکه چرا تلاش کرد دو نماینده به اروپا بفرستد، در حالی که نوری اعلام کرده بود نماینده‌اش در ایران است، خاطرنشان کرد: تلاش برای کسر رقم قرارداد ایرادی دارد؟ زمانی که کیارش به دفتر ما آمد، اعزام نماینده را منتفی کردیم.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال در پاسخ به این پرسش که آیا سلطانی‌فر در برکناری او دخالت داشت یا خیر، اظهار داشت: ان‌شاءالله بعدها مشخص می‌شود. قرار بود سوال حاشیه‌ای نپرسید و درباره مسائلی که به نفع باشگاه است سوال کنید. این سوال را باید از وزیر ورزش بپرسید.

سعادتمند با گلایه از برکناری خود گفت: اگر دوستان اجازه می‌دادند طرح‌های اقتصادی ما صورت بگیرد، باشگاه به درآمد پایدار برسد، طرح اقتصادی یا یک ریال می‌آوردند، باشگاه را بدهکار نمی‌کردند و به ناحق علیه ما شکایت نمی‌کردند، باشگاه استقلال بدون حاشیه به باشگاه بزرگی تبدیل می‌شد. اکنون هم اگر افراد سهم‌خواه از اطراف باشگاه خارج شوند، استقلال به درآمد پایدار و اهداف بزرگ می‌رسد.

وی درخصوص انتقاد مجری برنامه از طرح‌های اقتصادی او از جمله قرارداد با شرکت غذایی تصریح کرد: ببینید چه کسی پیگیر شد که این موضوع انجام نشود. بعدها این مسئله را خواهید فهمید. من ملاحظاتی دارم که باید رعایت کنم.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال درباره اینکه به یکی از باشگاه‌های ورزشی گفته امکانات خود را دیگر در اختیار آبی‌ها قرار ندهد، گفت: استغفرالله. کسی که این باشگاه ورزشی را در اختیار داشت، باشگاهش را تا مهر ماه به صورت رایگان در اختیار استقلال گذاشت. او پس از رفتنم از استقلال گفت دیگر این کار را نمی‌کنم که با عزیزی صحبت کردیم و باشگاه کشتیرانی را گرفتیم.

سعادتمند در مورد مذاکره با استراماچونی در ایتالیا خاطرنشان کرد: مذاکرات خوبی با او انجام شد و نتایج خوبی داشت، اما کسانی که اجازه ندادند استراماچونی بیاید باید پاسخ بدهند.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال در این خصوص که روز 28 سپتامبر نماینده الکس نوری در ایران بوده، اما او دو نماینده باشگاه را برای سفر به اروپا به نوری معرفی کرده،  اظهار داشت: برای تخفیف گرفتن به 10 جا نامه می‌زنیم و اگر به صلاح باشگاه باشد، این کار را می‌کنیم. شرکت‌های رسمی می‌توانند با مربیان سراسر کشورها وارد مذاکره شوند و سه ویدیو کنفرانس با فردی به نام کیارش داشتیم. او به ایران آمد و پیش‌نویس قرارداد را نهایی کردیم، اما از کسانی در این باره سوال کنید که نگذاشتند کار را انجام دهیم. زمان خیلی چیزها را روشن می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس