کد خبر 1143322
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹
گمرک نمایه

وزیر صنعت، معدن و تجارت از ترخیص یک و دو دهم میلیون تن کالا معادل یک هشتم کالاهای موجود از گمرکات کشور در ۱۰ روز اخیر خبر داد.

به گزارش مشرق، علیرضا رزم حسینی در ارتباط زنده تصویری با بخش خبر ۲۱ جمعه شب شبکه اول سیما از مرکز بندرعباس افزود: با بررسی گمرکات شهید رجایی و باهنر استان هرمزگان تا این لحظه از مجموع هشت و سه دهم میلیون تن کالا (چهار و سه دهم میلیون تن کالای اساسی و ۴ میلیون تن کالای غیر اساسی) حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالا ترخیص شده است.

بیشتر بخوانید:

دو پیشنهاد به قرارگاه ۱۷ ربیع سپاه برای مقابله با گرانی

وی گفت: از این میزان حدود ۸۰۰ میلیون تن شامل کالاهای اساسی مانند برنج، روغن، گندم، کنجاله سویا و حدود ۴۰۰ هزار تن هم مواد اولیه کارخانجات بوده است، البته روند ترخیص ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

رکود ترخیص کالاهای رسوبی در گمرک شکست

رزم حسینی ادامه داد: سیاست اقتصادی دولت متمرکز بر ایجاد فراوانی کالا در کشور است، پس روند ترخیص کالا از گمرکات کشور ادامه خواهد داشت.

وی گفت: با مساعد بودن شرایط جوی، صبح شنبه پس از بازدید از بنادر شهیدان رجایی و باهنر استان هرمزگان، بازدیدی میدانی هم از بندر امام خمینی(ره) خوزستان خواهد داشت.

وزیر صمت افزود: این وزارتخانه با در دست داشتن ۴۰ درصد اقتصاد و همین طور ۳۸ درصد از اشتغال کشور، نمی‌تواند به وضع اقتصادی کشور بی تفاوت باشد پس وزارت صمت با هدف تامین کالاهای اساسی و ضروری جامعه، تامین مواد اولیه کارخانجات و تقویت چرخه تولید کشور اقدامات مقتضی خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس