کد خبر 1143297
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲
کرونا نمایه

معاون درمان وزارت بهداشت، نسبت به چرخش ویروس کرونا در منازل هشدار داد و گفت: بچه ها جزو گروهی هستند که به سرعت دیگران را مبتلا می‌کنند.

به گزارش مشرق، قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت، با عنوان این مطلب که هر بیمار کرونایی به طور متوسط پنج تا ۱۰ قلم دارو دریافت می‌کند که همه این داروها تحت پوشش بیمه قرار دارند، افزود: تنها یک قلم داروی ضدویروس که پیش از این در پرونده بیماران آزاد حساب می‌شد، بر اساس مصوبه جدید از هفته گذشته در پوشش بیمه‌ای قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

بهترین زمان مراجعه مبتلایان کرونا به پزشک

وی گفت: در بیمارستان‌ها نیز این نوع پوشش بیمه‌ای مدیریت خواهد شد و انتظار داریم تا هر چه سریع‌تر این مسیر را اصلاح کنند و دارو با پوشش بیمه‌ای در اختیار بیماران قرار گیرد.

جان بابایی با بیان اینکه درصد بالایی از مبتلایان و جانباختگان کرونا را افراد بالای ۶۰ سال تشکیل می دهند، ادامه داد: کرونا درمان مشخصی ندارد و درمان مبتلایان آن بیشتر از هر چیز به مراقبت نیاز است و اصولی دارد که باید رعایت شود و اصول اصلی آن مراجعه سریع بیمار با مشاهده نخستین علائم آن به پزشک است که با تشخیص زودهنگام مرگ و میر ناشی از آن کاهش خواهد یافت، اما ترس و نگرانی باعث مراجعه دیرهنگام افراد شده است.

وی، ترس مردم را مهم ترین علت افزایش کرونا برشمرد و افزود: ترس نباید باعث مراجعه دیرهنگام به مراکز درمانی شود، بلکه ترس اصلی باید از احتمال آلوده کردن دیگران باشد و تا زمانی که این ویروس در دنیا می‌چرخد هیچ کس نمی‌تواند مدعی غلبه بر آن باشد چرا که اصول موفقیت در این بخش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تشخیص و درمان زودهنگام و جدا کردن اعضای خانواده از فرد آلوده است.

معاون درمان وزارت بهداشت، با اشاره به چرخش ویروس کرونا در منازل، گفت: مردم در خانه ‌ها کنار یکدیگر نشسته و در مهمانی‌های دسته جمعی حضور یافته و در کنار سفره‌های گروهی یکدیگر را آلوده می‌کنند.

جان بابایی افزود: برخی افراد ناقل بدون علامت هستند خصوصا بچه ها که جزو گروهی هستند که به سرعت دیگران را مبتلا می‌کنند.

معاون وزیر بهداشت گفت: اغلب مرگ و میرها مربوط به افراد مسن است که بسیاری از آنان نیز مقصر نیستند و فرد دیگری آنان را به این بیماری مبتلا کرده است که درصد بسیاری از فوتی‌های بیمارستان سالمندان هستند که باید بیشتر مراقب آنان باشیم.

جان بابایی در واکنش به اعمال محدودیت‌های جدید، گفت: محدودیت‌ها طیف وسیعی دارد و تنها بستن خیابان نیست، بیشتر از محیط کسب و کار، در تجمعات است که این ویروس منتقل می‌شود و خیلی از تجمعات غیرضروری کسب و کار نباید باشد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    7 2
    چرا ۱۴ میلیون زائر کربلا کرونا نگرفتند؟
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    2 1
    اینکه برخی افراد مبتلا بدون علامت هستند خیلی خنده دار هست پس اگر اینجور هست همه مردم راشیتیسم دارند همه بری بری دارند همه ایدز دارند همه ام اس دارند همه پارکینسون دارند همه اوریون دارند و....اما همه بدون علامت هستند همانطور که کرونا بدون علامت داریم پس راشیتیسم و ایدز و سایر بیماری ها هم بدون علامت هستند
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
      0 0
      آفرین
  • علی خان IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    2 0
    گاهی می چرخه ، گاهی آفتاب بالانس و ی دار حلقه و حالا خورشید مهتاب بالانس و دستاشو راست میکنه تو حلقوم و بعد فشار میده عجب فشاری یارو میره به پل و حالا داور سر پا میده اوه اوه عجب شوتی ، خیلی شوتی
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    2 0
    مثل اون داروهایی که ۸ ماه دادید مردم خوردن بعدشم گفتن هیچ اثری نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس