فرانسه

دولت فرانسه همزمان با بروز حوادث اخیر در این کشور رویکردی کاملا تهاجمی علیه مسلمانان اتخاذ کرده است.

به گزارش مشرق، قتل یک معلم و حمله به کلیسایی در یک ماه گذشته در فرانسه، این کشور را در با ناآرامی هایی روبرو شده است.

به گزارش پایگاه «لیبرهاب»، تحولات متعاقب قتل یک معلم در فرانسه و موضع گیری جنجالی «امانوئل مکرون»، اگرچه واکنش‌های متعددی را در جهان اسلام به دنبال داشت، اما تاثیر مهم تری بر فرانسه گذاشت که برای محافل این کشور، نگران کننده است.

بیشتر بخوانید:

دفتر مکرون:نشست‌های پمپئو در فرانسه به تیم بایدن گزارش می‌شود

براساس تخمین ها، حدود ۵ میلیون مسلمان در فرانسه زندگی می‌کنند اما سیاست کاملا تهاجمی مکرون هیچ توجهی به این موضوع  نکرده و وی را از تمایز میان یک دین گسترده و اقلیت کوچک افراطی، ناتوان کرد.

این رویکرد تهاجمی دولت فرانسه تا جایی پیش رفت که «جرالد دارمانین»، وزیر کشور فرانسه، حتی کریدورهای فروش غذای حلال در فرانسه را نیز تهدیدی برای آنچه ارزش‌های سکولار جمهوری فرانسه خواند، توصیف کرد.

البته ریشه موضع گیری مکرون به پیش از تحولات اخیر در فرانسه یا حتی دهه‌ های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ و نژادپرستی در این کشور باز می‌گردد و با این لفاظی‌ها چشم به پیروزی در انتخابات آتی فرانسه از طریق جلب حمایت راست افراطی دارد.

رسانه ها، سیاستمداران و صاحبنظران نیز در این مسیر همراه مکرون و دولت فرانسه هستند.

نکته قابل توجه در مورد عاملان حوادث اخیر در فرانسه، همان طور که ناظران تاکید دارند، این است که این افراد محصول جامعه فرانسه هستند؛ جامعه‌ای که امیدی برای آنان باقی نگذاشته است.

در واقع سکولاریسم ادعایی فرانسه، بیش از آنکه به معنای بی طرفی دولت باشد، به معنای حمله به مسلمانانی است که دهه‌ ها شاهد تبعیض، خشونت پلیس، حایه نشینی اجتماعی و اقتصادی بوده اند.

در این رهگذر، سازمان‌های غیردولتی بشردوستانه مسلمان که برخی تا ۲ میلیون نفر در ۲۶ کشور مسلمان را مورد حمایت قرار می‌داند، نیز تعطیل شده اند.

«لیبرهاب» در پایان می‎نویسد که ادعای مکرون پس از قتل معلم فرانسوی مبنی بر «ترس باید تغییر جهت بدهد»، عبارتی اشتباه است؛ زیرا مسلمانان از قبل در ترس زندگی می‌کردند و محدودیت‌های زیادی را متحمل می‌شدند؛ این محدودیت‌ها زیر شعار برابری عبارتند از ممنوعیت پوشیدن حجاب، جریمه نقدی و زندان برای مسلمانی که از مراجعه به پزشک جنس مخالف اجتناب کنند، حمله به انجمن‌های اسلامی، حذف و سانسور عباراتی مانند اسلام هراسی، نژادپرستی و ... در کنفرانس‌های به اصطلاح حقوق بشری، ...

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس