کد خبر 1143139
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۸

به گزارش مشرق، محمد ایمانی، فعال رسانه‌ای درباره شوک بنزینی دولت در نیمه شب ۲۳ آبان ۹۸ در توییتر نوشت: شعبده بازان رسانه ای از کاه کوه می سازند و کوه را جلو چشم غیب می کنند!

نمونه؟ سالگرد شوک بنزینی دولت در نیمه شب ۲۳ آبان؛ دقیقا یک سال قبل!

دولت که لجبازانه کارت سوخت را حذف کرده و موجب افزایش ۲۰میلیون لیتری مصرف و قاچاق شده بود، سهمیه بندی را احیا و بنزین را ۳۰۰ درصد گران کرد!

هزینه گزاف این سوء مدیریت، هدر رفت حداق ۱۴۰ هزار میلیارد تومان از بیت المال بود که می شد صرف حمایت از تولید و اشتغال شود؛ و دو هفته نا امنی و بی باتی و موج سواری دشمن.

جالب این که برخی حامیان دولت، به جای شرمندگی، طلبکار هم شدند که چرا نظام نگذاشته دشمن در موج سواری موفق شود(!)

 تلخ این که سردبیر نشریه صدا وابسته به حزب اتحاد ملت، چند ماه بعد گفت تحمیل فشار بنزینی به مردم و تولید نارضایتی، برای هموار کردن مسیر مذاکره بوده.

شکوری راد دبیر کل حزب هم از این که طبقات پایین به عنوان پایگاه رای اصولگرایان، از شوک بنزینی شاکی شده اند، ابراز رضایت کرد!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 33
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    95 7
    انشالله 7 ماه تا پایان اصلاحطلبان
    • IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      67 4
      یک روزهم و حتی یکساعت بودن این جماعت در قدرت برای مردم و کشور خسارت بار است
    • IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      52 3
      ان شاءالله به زودی
    • IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      4 0
      تا 7 ماه دیگه چیزی از اقتصاد باقی نذاشتن
    • سروش IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      4 3
      برای حفظ کشور مجبوریم تا 1400 اینها رو تحمل کنیم فقط داریم تحملشان می کنیم تا شرشان را کم کنن فعلا داریم تحملشان می کنیم.
    • خداپرست IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      6 2
      ان‌شاءالله هرچه سریع‌تر جهل مردم برطرف و عقل‌شان کامل شود تا در انتخابات با رای دادن به افراد صالح، دیگر شاهد روی کار آمدن افراد خائن و وطن‌فروش در ایران اسلامی نباشیم.
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      4 6
      یعنی چی میشه بعدش؟برمیگردیم به اون 8 سال گل و بلبلب اصولگرایان؟
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    35 2
    هدر رفت حداق ۱۴۰ هزار میلیارد تومان از بیت المال . سالها بعد معلوم خواهد شد چه کسانی عامل نفوذی بودند
    • US ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      25 2
      دم خروس که هیچ خود خروس چن ساله داره قوقولی قوقو میکنه تازه سالها بعد معلوم میشه نفوذی کی بوده؟
  • دتکتور IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    21 1
    اگر کلاهبرداری سرمایه های شما را چپاول کرده خرج عیاشی خودش ومحفلش ومقداری را در خارج برای خود ومحفلش به یغما برده باشد وهنوز هم در فکر چپاول بیشتر( بنا به ماموریتش)باشد مسلما سعی میکند حواس شما را از موضوع منحرف کند.
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      2 0
      شوک بنزینی دولت!
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    20 2
    خدانابودکنه عامل نارصایتی بدبینی مردم راکه امسال هم با شعبده بازی پولهای مردم راهورت کشید بالا
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    14 2
    قصد دارند بنزین را 2 هزار تومن دیگر گران کرده و یارانه بنزین را دو برابر کنند
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    5 39
    بنزین در ایران از آب معدنی ارزانتر و ارزانترین بنزین جهان است. در تمام کشورهای همسایه ایران از کشوری نفتی تا فقیر قیمت هر لیتر بنرین از 10000 تومان به بالاست. اگر در سال 98 اعلام می شد که قرار است بنرین گران شود صف های چند ده ها کیلومتر جلوی پمپ های بنزین ایجاد می شد و چقدر درگیری و حتی قتل به این دلیل رخ می داد و تمام سایت و شبکه های خبری جهان این صحنه ها پخش می کردند. بهترین راهکار همان افزایش ناگهانی بود. ولی عده ای از مخالفین دولت که از قدرت بالایی در کشور برخوردار بودند بودن بجای تاییدو همکاری این اقدام مثبت به تحریک مردم و مخالفت با این کار پرداختند و باعث ضربه کشور شدند
    • IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      21 2
      دوز بی بی سی رو بیار پایین عمو :/
    • احمد IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      1 0
      مقایسه قیمت بنزین بین کشورها بلحاظ اصولی اقدام نادرستی است. اول اینکه اگر در کشورهای نفت خیز مقایسه کنیم به دلیل اینکه سطح زندگی در آن کشورها احتمالاً بالاتر است و دوماً حقوق در آن کشورها هم بسیار بالاتر از کشور ماست سوماً اصل مقایسه مابین کشورها درست نیست مثلاً بگوئیم پسته در کشور ما از همه دنیا ارزان تر است خب علت این است که ما تولید کننده عمده این محصول هستیم بنابراین مقایسه غلط است!!
    • IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      1 0
      اگه قیمت بنزین نسبت به کشورهای دیگه ارزونتر هست این هم باید مدنظر قرار داد که درآمد متوسط مردم ایران نسبت به کشور های دیگه خیلی پایین تر هست اگه قیمت ها رو نسبت به درآمد مردم مقایسه کنید بنزین ایران علاوه بر اینکه ارزان نیست بلکه یکی از گران قیمتترین بنزین جهان هست.
    • IR ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      1 0
      چرت نگو
    • CH ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      2 0
      این اتفاق در زمان احمدی نژاد رخ داد و با اعلام قبلی قیمت بنزین گران شد و هیچ درگیری هم رخ تداد. مابه التفاوت پول بنزین هم به حساب مردم قبلا واریز شد. اما اهانت دولت روحانی به مردم بدتر از گران کردن بنزین بود.
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      1 1
      اولا چرا کارت سوختی که دکتر به ان تمیزی اجرا کرد را حذف کردید ؟ دوما چرا قبل از اجرای مجدد بدون ذکر زمان دقیق که صف نبندند اقناع عمومی نکردید تا کشور غافلگیر نشود؟ سوما چطور مسلحین اماده بودند با نقشه و تجهیزات ؟
    • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      2 0
      عزیزم معلومه خیلی میخوای از دولت دفاع بکنی ولی شخص اول مملکت از این اقدام دفاع کرد. دیگه چطور حمایتی میخواستی؟!!! مشکل اینه که میخواستید مملکتو به آشوب بکشید ولی نشد
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    1 0
    پوست این دولت آنقدر کلفت است که این حرف ها برایش مثل جوک می ماند
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    1 0
    لعنت بر جماعت افساد طلب که نان مردم را گرو کشی سیاسی می کند.و با آبروی مردم بازی می کند.
  • احمد IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    0 1
    فعلا که با طناب پوسیده بایدن میخان این اصلاح طلبا بازآ مردم بیچاره ایران سواری ورای بگیرن
  • IR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    20 3
    اعتماد به اصلاح طلبان یعنی نابودی کشور
    • ڪیان IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      2 0
      من یڪبار اعتماد ڪردم نزدیڪ به ۸سال ، ۴سال از نوجوونی و ۴ سال از جوونی عمرم به هیچ و پوچ و حسرت گذشت و مدام امیدوار به آینده ڪه إن‌شاالله همچی برمیگردد سرجای خودش و درست میشود. درست میشود. درست میشود. اعتماد به این جماعتی ڪه ذره‌ای جنم و جربزه ڪار ڪردن را ندارند و دنبال ضربه زدن به منافع واقعیِ ڪشورشان هستند میشود حڪایت ڪلاغِ بالای درخت و روباه پایینِ درخت .. "آنچنان از بالا می‌ڪشن پایین مردمشان را ڪه تاسالها سرگیجه‌اش ولمان نڪند و نمی‌ڪند." یاعلی
  • امیر IR ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    1 1
    دولت با احتکار اجناس در انبارها و دپو کردن اجناس در گمروک و پارکینگها به دنبال فشار بر مردم است تا رهبری را وادار به اجازه مذاکره با آمریکا کند ولی هزاران حیف که مردم همانند اعراب جاهلی هستند که تا دم انتخابات ریاست جمهوری ببینند تورم پایین آمده فورا ۸سال عذاب کشیدنو فراموش میکنند و دوباره به دولت اصلاحات غربزده و حقه باز رای میدهند
  • IR ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    2 0
    ان شاءالله با قانون 12ماده ای اخیر قوه قضاییه مبنی بر،ترک فعل مدیران و...با خیانتکاران ومقصران برخوردخواهدشد!به شرط اینکه فرارنکنند!
  • IR ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    2 0
    دولت بی دستاورد دوباره می خواهد با بازی دوگانه مذاکره یا سختی معیشت مردم را سر کار بگذارد.
  • سید IR ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    2 0
    سلام به نظر من هم افزایش قیمت یه دفعه ای و همگی و بالمره علی برکت الله ( این واژه اولین بار توسط یک جریان انحرافی در صدر اسلام استفاده شد) کار بسیار عاقلانه دقیق و حساب شده ای بود البته برای ضربه به کشور و و ایجاد زمینه و یا به قول روزنامه های اصلاحات بالا بردن نقطه جوش برای اعتراض خیابانی و به دست گرفتن کامل قدرت و بعد هم سواری گرفتن برای ژنهای . و الا بنزین را سهمیه بدن به همه ایرانیها مثلا به اندازه یارانشون 40 لیتر 50 لیتر و ...و بعد قیمت آزاد رو بکنن لیتری ده هزار تومن ... اصلا یه میلیارد کی بدش میاد زندگی مردم بهتر میشه هیچ کس هم اعتراض نمی کنه جوش اجتماع هم یخ می زنه اما این حضرات دنبال دادن مملکتن ، دوست دارن گاو باشن ، شیر ده . اتمی رو دادن و یه لایک ه گرفتن حالا می خوان مو شکی رو بدن یه جفت لایک بگیرن برای ظرقیت داراشون.علی برکت الله هر چی میکشیم از نادانی است و اکثرهم لایعقلون
  • محمدایوب IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    2 0
    عدالت کجاست این زنگنه که با لجبازی وحذف کارت سوخت کلی زیان به مردم زد وبا به کارگیری وافزایش قیمت که باعث درگیری مردم شد کلی زیان به نظام زد اینها که به این میگفتند ژنرال. اگر کارت سوخت خوب بود چرا حذفش کرد اگه بد بود چرا دوباره به کارگرفتند. ایا اگه یک کارگر یا کارمند ساده یک میلینیوم این زیان را زده بود. محاکمه نمیکردند چرا کسی به این سرباز بی اورضه که به مردم ژنرال غالب کردن چیزی نمیگه باید محاکمه بشه خصوصا اون که صبح جمعه فهمید.
  • . IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    1 2
    سلام فکر می کنم استاندارد اینه که قیمت بنزین شناور باشه و بر مبنای قیمت پایه بارگیری در بنادر خلیج فارس محاسبه و جایگاه داران سوخت نیز تا حدی بر مبنای کیفیت بنزین و خدمات قیمت گذاری کنند و با توجه به فاصله قیمت واقعی بنزین و قیمت فعلی بر مبنای قیمت دلار شناور کردن قیمت بنزین بی معنی هست ولی این فرصت زمانی که بنزین 1000 تومان شد بستر شناور شدن قیمت بنزین فراهم اومدچون قیمت بنزین هزارتومانی تقریبا برابر قیمتهای جهانی بود . با توجه به اینکه در حال حاضرمردم زندگیشون رو با این قیمت تنظیم کردند و افزایش قیمت بنزین میسور نیست بهتره خودرو های الکتریکی رو روانه بازار کنند و هم چنین به موازات اون راکتورهای هسته ای تولید برق رو چند برابر بکنند .برای اجرای این موارد فوق بهتره از کسانی که در واردات و صادرات بنزین نفع می برند و همچنین شرکتهای خودروسازی دعوت به همکاری کنند تا ایشان نیز در حوزه تولید خودرو برقی و تولید برق سهم اصلی رو داشته باشند تا در خصوص این تغییرات سنگ اندازی نکنند .با تشکر از مطالعتون
    • IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      1 1
      امضا : جاهل عالم نما

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس