کد خبر 1143067
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴

به گزارش مشرق، ابوذر گوهری، فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: بنا به گفته الیوت آبرامز مسئول پرونده ایران در وزارت خارجه آمریکا، در این کشور در مورد لزوم انجام اصلاحات در برجام اجماع دوحزبی وجود دارد. این نکته با توجه به اظهارات مشاوران نزدیک بایدن کاملاً منطبق با واقعیت بوده و آمریکای بایدن نیز تلاش می‌کند ضمن استفاده از میوه فشار حداکثری ترامپ علیه ایران، ضمن حفظ فشار و تحریم، اولاً ورود به برجام را به‌عنوان امتیاز به ایران بفروشد و حتی در این مسیر شروطی تعیین نماید و ثانیاً همانند ترامپ تغییراتی در مفاد برجام ایجاد و عمق، دامنه و حوزه آن را گسترش دهد.

عدم طراحی و اتخاذ رویکرد مشخص در قبال این سیاست آمریکا در داخل و نیز چسبندگی غیرقابل‌توجیه به برجام می‌تواند مجدداً منافع ملی را به خطر افکنده و کشور را در مسیر بی‌حاصل گذشته وارد نماید. دوره انتقال قدرت در آمریکا، زمانِ ریل‌گذاری و تعیین شاخص‌های اصلی و ارسال پیام‌های مشخص به آمریکای بایدن جهت اصلاحِ تصورات و ارزیابی آن‌ها در قبال ایران است. بازگشت به سیاست صبر و انتظار نتیجه مشابه قبل خواهد داشت. اگر عده‌ای به دنبال "تغییر رفتار آمریکا در قبال ایران" هستند باید با قوت راهبرد مقاومت فعال را به شکل واقعی تعقیب نمایند و از خوش‌بینی به غرب دست‌بردارند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    12 0
    آینده برجام دست اسرائیله و ربطی به بایدن و ترامپ و اوباما نداره .در خاطرات وندی شرمن گفته شده که اسرائیل به طور کامل و جزء به جزء در جریان مذاکرات بود و ما باید مرتب گزارش می دادیم
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    8 1
    یاسین داری میخونی جناب ابوذر گوهری
  • حامد IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    11 0
    دولت هیچ دست آوردی نداشت. ذره ای کار برای مردم انجام نداد. نه اقتصاد را درست کرد. نه فرهنگ را. نه آزادی بیشتر شد نه مردم سالاری. نه معنویت بالا رفت. نه علم و فناوری با پیش برد. نه دیپلماسی را. این دولت فقط یک چیز برای ارائه داشت و آن برجام بود. اما گذشت زمان نشان داد برجام نافرجام بود و نه تنه هیچ دست آورد مثبتی نداشت بلکه علاوه بر پس رفت صنعت هسته ای موجب چند برابر شدن قیمت دلار و اجناس شد. در شرایط پیروزی شک بر انگیز بایدن (در حالی که ترامپ ادعا دارد او پیروز است) تبدیل شده است به تنها کورسوی امید این دولت برای انتخابات بعدی ! تنها استراتژی این دولت برای به دست آوردن سرمایه اجتماعی قبلی فقط و فقط مذاکره با بایدن و به جریان افتادن برجام است که صد در صد ثابت شده امری محال است و برجام برای همیشه به زباله دان تاریخ رفته و هیچ دست آوردی نداشته و نخواهد شد و تحریم ها را بایدن هم بر نخواهد داشت و دلار و سکه و کالاها ریالی ارزان تر نخواهد شد.
  • روزبه IR ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    4 0
    بازگشت به برجام را نمی خواهیم، این حرف ها اتلاف وقت است.
  • حسین IR ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    2 0
    واقعیت اینه که بخواهیم باور کنیم چه نخواهیم.برجام مرگ مغزی شده وبادستگاه نفس میکشه شاید بشه حتی چند سال همینطوری به نفس کشیدنش دلخوش بود ولی اون مرده ومرده دیگه زنده نخواهد شد
  • IR ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    0 0
    آفرین ابوذر که عقل تواز کل دولت ووزیر خارجه ما بیشتره
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    0 0
    بایدن با برجام همان کاری را میکند که ترامپ کرد ! اساسا برجام نوشته شد تا اجرا نشود
  • پسر کدخدا IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    0 0
    اگر مسیولین ما دچار اشتباه محاسباتی در این زمینه شوند ( برگ برنده را بدست نیاورند) این موضوع سالهای متمادی گریبانگیر دولت و ملت ایران خواهد بود ، از همینی که هست به نیستی خواهد رفت .چرا که مردم ۸۰ میلیونی لحظه شماری میکنند تا بحران رفع و به زندگی ایده آل خود دست یابند . در غیر اینصورت دولترا پاسخگو میدانند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس