مذاکرات مخفیانه رژیم صهیونیستی با نیجر برای عادی سازی روابط

منابع خبری روز جمعه گزارش دادند، رژیم صهیونیستی تماس هایی مخفیانه با نیجر برای عادی کردن روابط با این کشور مسلمان آفریقایی برقرار کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری معا فلسطین، به نوشته روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت، طی هفته های اخیر «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی با مقام های نیجر برای تشویق آن ها به سازش با رژیم صهیونیستی تماس داشته است.

بر اساس این گزارش،  وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی ارزیابی کرده که نیجر "کشور مسلمان بعدی" خواهد بود که با این رژیم بر سر سازش توافق خواهد کرد.

پیش بینی می شود که انتخابات ریاست جمهوری نیجر ماه آینده برگزار شود و از نامزدهای اصلی این انتخابات «محمد بازوم» وزیر پیشین کشور و ژنرال سالو دجیبو فرمانده شورای نظامی حاکم در نیجر هستند.

سرویس های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی ارزیابی کردند که در صورت پیروزی بازوم وی بر سر سازش با تل آویو مانع تراشی خواهد کرد.

نیجر با جمعیتی بالغ بر ۲۵ میلیون نفر کشوری در غرب آفریقاست که بزرگترین کشور مسلمان در آفریقا محسوب می شود.

 پیش تر نیز شبکه ۱۲ تلویزیونی رژیم صهیونیستی گزارش کرده بود که مقام های این رژیم با فشار بر دولت ترامپ تلاش می کنند تا پیش از پایان دوره ریاست جمهوری وی، واشنگتن حاکمیت کشور مغرب بر صحرای غربی را به رسمیت بشناسد تا در مقابل رباط نیز روابط خود را با تل آویو عادی کند.

قرارداد سازش میان امارات متحده عربی و بحرین با رژیم صهیونیستی شامگاه سه شنبه (۲۵ شهریور ۱۳۹۹) به صورت رسمی در حضور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا امضا شد و این دو کشور کوچک عرب حاشیه خلیج فارس رابطه چندین ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست ها آشکار و رسمی کردند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس