به گزارش مشرق، حسن رحیم‌پور، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره  کارنامه کرونا طی توییتی نوشت: کارآمدی الگوی بهداشت در مهار بیماری‌های واگیردار، ادعای جهان مدرن و مایه تفاخر بر پیشامدرن بود اما با این افتضاح جهانی، فاجعه‌ای گل درشت از کار درآمد. کرونا با بشر چه کرد؟ و هنوز چه ها خواهدکرد؟

از هر افتضاحی باید درس گرفت. دگم‌های بسیاری درحال فروپاشی است.

وباهای قرون وسطایی با اقتدار و ارعاب بازگشته و مرگ‌های جهانی و دسته جمعی، چه سریع ریخت جهان را در هم ریخت.

کارنامه کرونا را البته سال‌ها بعد، هر که زنده ماند، قضاوت می‌کند. اما تا همین‌جا هم کارکردهای پیشبینی نشده، کم نبود. ده‌ها میلیون بیمار با سیر تصاعدی و یک افق تاریک،

عجز نظام‌های سلامت و پزشکی قرن۲۱، اقتصادهایی با سرعت در خطر فروپاشی، تغییر اجباری و تدریجی نحوه حکمرانی، طرح دوباره قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین پرسش‌ها در باب علم، مذهب، اخلاق، حقوق و حتی سیاست،انقلاب تحمیلی درسبک زندگی بشریت در کوتاه‌ترین زمان و تغییرات بیشتری که در پیش است. وبای جدید

نوک دماغ‌ها را پایین آورد، سر جهان را روی گردن خم‌ کرد و اینک بحران اخلاق پزشکی، دورانداختن فقیران، ناچیز انگاشتن بی چیزان،راهزنی ماسک میان ایالتها و قطع عمدی اکسیژن بیمار.

تمدن‌ها فرومی‌افتند وقتی دیگر قادر به حل معضلات نباشند. پوزخند کمونیست‌ها به خطاب امام با گورباچف یادتان هست؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    72 13
    احسنت بر ایشان. دقیق و درست.
    • DE ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      30 12
      +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    • IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      23 1
      ...ناچیز انگاشتن بی چیزان،راهزنی ماسک میان ایالتها و قطع عمدی اکسیژن بیمار./// این کار در بیمارستان های آمریکا بسیار متداول است. چندین مورد از آشنایان ایرانی و جتی آمریکایی به این شیوه در بیمارستان های آمریکا کشته شده اند. این کار همیشه توسط یکنفر از پرسنل بیمارستان با لباس پرسنل صورت گرفته ولی بعدا پرستاران وجود چنین فردی را در بین پرسنل انکار کرده اند.بیمارانی را که از آنها پولی در نمی آید با این شیوه می کشند تا تخت برای بیمار نون و آبدار خالی شود!
  • محمد IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    44 8
    مثل همیشه ؛ عالی
  • ناشناس IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    36 6
    خداحفظش كنه چه درس گفته،همانندپشه كه نمرودراخواروذليل كرد،كروناهم مدعيان قدرت راذليل كرد
  • سید IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    18 10
    هنوز غروروغفلت خیلیها فرو نریخته
  • احمدی IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    5 11
    هدف و آرمان نهایی و مهم انقلاب ما به فرموده امام راحل مقدمه و زمینه سازی برای ظهور امام عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و منجی بشریت بود.تا جایی که ایشان فرمودند اگرمسئولین جمهوری اسلامی تمامی اسباب و لوازم رفاه اقتصادی و رفاهی مردم را فراهم کنند ولی از زمینه سازی برای ظهور غفلت کنند خیانت کار خواهند بود.... متاسفانه در این عمر قریب به ۴۲ سال انقلاب به اسثناء چند صباحی از این مقوله غفلت گردیده است که سهم مراجع علما روحانیت سخنرانان منبری وعاظ و مداحان و مسئولین کشور صدا و سیما هر کدام با توجه به حوزه مسئولیت از نظر آماده سازی فکری و اعتقادی مردم قابل بررسی می باشد.هنوز هم با این همه مشکلات اعتقادی فکری فرهنگی اقتصادی سیاسی و اجتماعی و بلاهای زمینی دنبال هرچه زودتر رفع شدن اینها از درگاه خداوند هستیم که به حالت به ظاهر عادی زندگی برگردیم دریغ از توجهات به امام زمان و منجی بشریت که به اعتقاد ما شیعیان ایشان امام حی و حاضر و واسطه فیض بین آسمان ها و زمین و همه عوالم هستند و نماینده تمام انبیاء و اولیاء و ائمه معصومین علیهم السلام هستند.راستی ما چه رابطه ای بین امام زمان و اعیاد و مناسبت های اسلامی بر قرار می کنیم!؟ رابطه امام عصر با شهادت و ولادت ائمه از نظر ما چیست؟ با اعیاد فطر قربان بعثت و غدیر چطور؟ با شبهای قدر و در زمان نزول بلاهای طبیعی و زمینی وامراض چطور ارتباط برقرار می کنیم همه ما به فکر این هستیم که روحانی به درس و بحث و منبرش برگردد مداح به مراسمش برسد ما به زیارت و هیات و سینه زنی خود برگردیم مسئولین به کار و بار و قدرت و صندلی خود تکیه کنند و امام عصر هم همچنان زندانی غیبتی که ماها برایش فراهم ساخته ایم باشد
  • حامد NL ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    15 0
    در کشور خودمان هم مثل بقیه جاها افراد توانمند از بهترین خدمات درمانی استفاده می کنند و اکثرا زنده می مانند اما به فقرا گفته می شود به منزل خود رفته و استراحت کنید خود به خود خوب خواهد شد.
    • محسن IR ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      2 0
      اتفاقاً من هم می خواستم خطاب به ایشان بنویسم: «جناب ازغدی، کاش در مورد چگونگی مواجهه با کرونا در کشور خودمان هم یکی دو سطر می نوشتید تا معلوم شود ما در کجای کار قرار داریم». حالا که این کامـنـت را دیدم، دیگر نیازی به نوشتنِ بنده نیست چون این کاربرِ محترم لُــبِّ مطلب را گفته اند.
  • ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    0 1
    این شخص محترم اگر کاندیدای ریاست جمهوری شود بسیاری از مشکلات سیستماتیک ما را می تواند حل کند
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    1 0
    واکسنش کشف شد دوباره نوک بینی اینا میره بالا
  • مجید IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    1 0
    فعلا که ظاهرا نوک دماغ فقرا پایین آمده . هنوز فرقه بستنی قیفی ها نوک دماغشون سر به فلک میکشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس