کد خبر 1142778
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۲
پزشکی قانونی گلستان علت مرگ "سها رضانژاد" را اعلام کرد/ سقوط از ارتفاع عامل مرگ کوهنورد ۲۷ ساله

گروه استان‌ها- پزشکی قانونی استان گلستان بعد از گذشت ۳ ماه علت مرگ " سها رضانژاد" کوهنورد ۲۷ ساله‌ای که در ارتفاعات جهان‌نما در کردکوی مفقود و جسدش بعد از حدود یکماه پیدا شده بود را سقوط از ارتفاع اعلام کرد.

به گزارش مشرق، سها رضانژاد ۱۹ تیر ماه امسال و در شرایطی که شهرستان کردکوی در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشت و حضور در تفرجگاه‌های این شرستان ممنوع بود، به همراه گروهی ۳۴ نفره از تهران راهی کردکوی شدند و به ارتفاعات جهان نما سفر کردند.

بیشتر بخوانید:

جسد سها رضانژاد احراز هویت شد

هرچند فرماندار کردکوی هشدارهای سفت و سختی به لیدرهای این گروه طبیعت گردی داده بود اما آنان به همراه اعضای این گروه با خودروهای بومی خود را به جهان نما رساندند و در نزدیکی یک پرتگاه با دره‌های عمیق چادرهایشان را برپا کردند.

بیشتر بخوانید:

تحقیقات قضایی پرونده «سها رضانژاد»

آنطور که همراهان سها رضانژاد گفته‌اند او بامداد روز بیستم تیرماه از چادرش بدون آنکه وسایلی مانند ساعت و گوشی تلفن همراهش را بردارد از چادر خارج شد و دیگر بازنگشت.

بسیج همه نیروها از هلال احمر گرفته تا پلیس آگاهی، هیئت کوهنوردی، آفرودسواران و غیره بی نتیجه ماند تا اینکه سرانجام روز ۱۸مرداد ماه، امدادگران موفق شدند پیکری مجهول‌الهویه را کشف کنند که در ادامه مشخص شد متعلق به این کوهنورد استان البرز است.

ابهامات درباره مفقودی و مرگ سها بسیار زیاد بود و پس از کشف جسد و انجام آزمایشات دی ان ای و مشخص شدن هویت آن، پزشکی قانونی به دنبال کشف و بررسی علت مرگ برآمد.

حسین زارعی، مدیرکل پزشکی قانونی استان گلستان گفت: ۱۸مرداد ماه جسدی مجهول‌الهویه متعلق به یک خانم که در ارتفاعات شهرستان کردکوی پیدا شده بود، به پزشکی قانونی استان منتقل شد و تیمی تخصصی جسد را مورد معاینه قرار دادند.

بیشتر بخوانید:

علامتی برای ربوده شدن «سها» یافت نشد

وی ادامه داد: علت دقیق فوت او، صدمات متعدد بدنی بر اثر اصابت جسم سخت تعیین شده است که می‌تواند با فرضیه سقوط از ارتفاع مطابقت داشته باشد.

زارعی افزود: به‌دلیل گذشت زمان طولانی از رها شدن جنازه و از بین رفتن بافت نرم در بسیاری از قسمت‌های بدن و آثار فساد نعشی، امکان تعیین هویت از روی چهره و معاینه ظاهری امکان‌پذیر نبود. البته متعلقاتی همراه جسد بود که از آنها استفاده شد، اما به‌طور قطعی نمی‌توانستیم بگوییم که جسد متعلق به خانم رضانژاد است و به همین‌خاطر آزمایش دی ان ای انجام شد.

مدیرکل پزشکی قانونی گلستان گفت: پس از گرفتن نمونه از جنازه و خون پدر و مادر متوفی، نمونه‌ها برای انجام آزمایش دی ان ای به تهران ارسال و با توجه به حساسیت موضوع، در کوتاه‌ترین زمان ممکن نتیجه آزمایش اعلام و هویت جسد شناسایی شد.

وی گفت: با توجه به شکستگی‌های متعدد در استخوان جمجمه، ستون فقرات، دنده‌ها و اندام فوقانی و تحتانی و محرز نشدن آثار بزه، علت دقیق فوت صدمات متعدد بدنی بر اثر اصابت جسم سخت تعیین شد که می‌تواند با فرضیه سقوط از ارتفاع مطابقت داشته باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    7 7
    خدابیامرزدش موقعی که درتیرما شنیدم خیلی ناراحت شدم ودلم برای خودش وخانواده اش سوخت ای کاش اجازه نمیدادند بره..چشم انتظاری بسیار برای پدروخصوصا مادر سخت است تا قبل ازپیدا شدن جسد لابد فکرکردند زنده است وشاید گم شده..ولی درمورد سقوط مرحومه اصلا باورش سخته چون بار اولشون نبوده به گفته خودشون..ورازی پشت این مرگ پنهان است..واینکه دقیق ازانون گروه طببعت گرد بایدبازجویی میشد که بنده نشنیدم..بازهم میگویم حسی به بنده میگه علت سقوط نبوده و علت مرگ مبهم است..خداوند به خانواده اش صبر بده..واقعا سخته،سخت
    • IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      6 1
      اشتباه مثبت دادم، شما که تخصص داری در دمورد فوت این بنده خدا نظر میدی، احساست اینه که رازی پشت پرده هست و حتما به قتل رسیده، با شایعه سازی به کجا میخوای برسی،
    • p IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      8 1
      چشم انتظاری نبود درواقع خدواند پدر و مادرش را برای یک اتفاق ناگوار آماده میکرد که یک دفعه با مرگ مواجه نشن
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    3 0
    خدا بیامرزدش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس