افشای جزئیات بزرگترین طرح نافرجام رژیم صهیونیستی برای ترور عرفات و رهبران ساف

یک رسانه رژیم صهیونیستی از جزئیات طرح این رژیم برای ترور یاسر عرفات رئیس فقید تشکیلات خودگردان و رهبران سازمان آزادیبخش فلسطین(ساف) پرده برداشت.

به گزارش مشرق، روز چهارشنبه شانزدهمین سالگرد درگذشت یاسر عرفات ملقب به ابوعمار بود، عرفات در چهارم آگوست ۱۹۲۹ میلادی به دنیا آمد و در یازدهم نوامبر ۲۰۰۴ در سن ۷۵ سالگی درگذشت، مرگ وی در شرایط پیچیده و مبهمی در داخل زندان نظامی کالامار فرانسه صورت گرفت، حال عرفات پس از آنکه به سبب محاصره مقر ریاست تشکیلات خودگردان در شهر رام الله در کرانه باختری اشغالی از سوی رژیم صهیونیستی به شدت وخیم شد، برای مداوا به فرانسه انتقال یافت.

بیشتر بخوانید:

«صائب عریقات» مقام ارشد تشکیلات خودگردان درگذشت

روزنامه یدیعوت آحارانوت نوشت اگر عملیات ترور عرفات و دیگر رهبران سازمان آزادیبخش با نام سری «المپیادا» انجام می شد، به نظر می رسید با خاورمیانه کاملا متفاوتی روبرو می شدیم.

بیشتر بخوانید:

هنیه: اسرائیل جای پای نظامی-اقتصادی در مناطق نزدیک ایران می‌خواهد

این رسانه در تشریح جزئیات این طرح رژیم صهیونیستی که قرار بود برای ترور عرفات و دیگر رهبران ساف انجام شود، افزود بر اساس این طرح قرار بود استادیومی در بیروت به همراه تمام کسانی که در آن حضور داشتند با هدف کشتن یاسر عرفات و ابوجهاد و رهبران سازمان آزادیبخش که در آن مکان حضور داشتند، در اول ژانویه ۱۹۸۲ میلادی منفجر شود.

این رسانه افزود مزدوران اسرائیل که اصطلاح فرستادگان بر آنها اطلاق شده بود، به جاسازی مقادیر زیادی مواد منفجره در زیر صندلی های بسیاری از شرکت کنندگان وابسته به سازمان آزادیبخش در مراسمی که در این استادیوم برگزار می شد، اقدام کردند، علاوه بر آن قرار بود همزمان با انفجار استادیوم، سه خودروی بمبگذاری شده هم که دو تن مواد منفجره در آن کارگذاشته شده بود، در کنار استادیوم منفجر شود.

یدیعوت آحارانوت در ادامه افشای جزئیات این طرح تروریستی نوشت بر اساس این طرح قرار بود ابتدای مواد منفجره کار گذاشته شده در زیر صندلی ها منفجر شود و پس از حدود یک دقیقه در سایه وحشت و هراسی که به وجود می آمد و در سایه فرار نجات یافتگان هراسان برای خارج شدن از استادیوم، خودروهای بمبگذاری شده هم از راه دور منفجر شود تا پایان بسیار خونینی برای این عملیات رقم بخورد.

بیشتر بخوانید:

تهدید همسر یاسر عرفات به انتشار یادداشت‌های همسرش

بر اساس گفته های یک افسر بسیار بلندپایه رژیم صهیونیستی در فرماندهی منطقه شمالی فلسطین اشغالی در آن زمان، شدت انفجار و ویرانی این طرح در صورت اجرا ابعاد بی سابقه ای حتی در سطح لبنان به جا می گذاشت.

یدیعوت آحارانوت افزود ریشه های عملیات اولمپیادا مربوط به قتل هیرون به دست سمیر قنطار در آوریل ۱۹۷۹ میلادی بود به طوری که خشم اسرائیلی ها به  اوج خود رسید و پس از تشییع جنازه وی، رافائیل ایتان رئیس ستادمشترک ارتش اسرائیل در آن زمان به یانوش بنگال فرمانده منطقه شمالی دستور داد همه آنها(رهبران فلسطینی) را به قتل برسانند. پیام واضح بود،‌اینکه تمام مردان سازمان آزادیبخش در لبنان هستند و باید کشته شوند، برای انجام این ماموریت، بنگال دقیقا می دانست به چه کسی نیاز دارد بله: مائیر داگان.

این رسانه با اشاره به افشای قریب الوقوع جزئیات جدید از عملیات اولمپیادا برای  اولین بار پس از موافقت بخش سانسور نظامی رژیم اسرائیل نوشت که این جزئیات مربوط به اظهارات داگان و بنگال در آن زمان است که مُرده‌اند.

یدیعوت آحارانوت افزود فقط عده اندکی از اسرائیلی ها از این طرح اطلاع دارند، همانطور که از بخش اندکی از فعالیت های اسرائیل در آن روزها مطلع هستند. اقدامات داگان با اطلاع رئیس ستاد مشترک ارتش آغاز شد که البته این مسئله از دیگر مقامات ستاد مشترک و یگان اطلاعات مخفی ماند، یگان سایه به صورت کاملا سری عملیات را انجام می داد، عملیات چریکی و ترور فلسطینیان که بخش اعظم این عملیاتها از «مناخیم بگین» نخست وزیر وقت هم مخفی می ماند.

این رسانه ادامه داد عملیات انفجار استادیومی که عرفات و دیگر رهبران سازمان آزادیبخش در آن حضور داشتند، از سوی شمار اندکی از شرکت کنندگان در این عملیات محرمانه طراحی شد، اما این عملیات در آخرین لحظه متوقف شد، ساعاتی پیش از ساعت صفر(ساعتی که قرار بود عملیات انجام شود) طراحی عملیات نزد «بگین» فراخوانده شدند که در یک اقدام دراماتیک تصمیم به لغو این عملیات گرفت. شش ماه بعد، جنگ نخست لبنان آغاز شد که پس از هجده سال و با بهای سنگینی از خسارتها پایان یافت و داگان تا روز مرگ خود مطمئن بود که اسرائیل یک فرصت طلایی را از دست داده است. داگان گفته بود اگر فرماندهی سازمان(آزادیبخش) در آن روز از بازی خارج می شد، اسرائیل و  تمام ما از جنگ لبنان و مشکلات بی حد و حصر دیگر معاف می شدیم،‌جنگی که شش ماه بعد رخ داد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    5 0
    این هم مثل مصدق و قذافی و محمد مرسی و برجامیون خودمون ( جواد و عباس و دوستاشون ) هم چوب راخورد هم پیاز هم سرمایه را باخت
  • عبدالله مومن IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    3 0
    چیزی را که این یهودیان جنایتکار فراموش کرده بودند این بود که شیعیان لبنان بودند که دشنه را به قلب اسرائیل فروکردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس