پایبندی به تعهدات بین‌المللی،انتظار ما از آمریکا در دوره جدید است

معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: انتظار ایران از آمریکا در دوره جدید،پایبندی به تعهدات بین‌المللی و انتظار از اروپا تلاش برای روابط و فعالیت‌های تجاری و اقتصادی و همکاری دوجانبه و چندجانبه است.

به گزارش مشرق، در دیدار «لعیا جنیدی» و «سیگو الدتومین هائوگر» سفیر جدید نروژ در جمهوری اسلامی ایران که در دفتر معاون حقوقی رئیس جمهور انجام شد، دو طرف ضمن تاکید بر عمق و سابقه روابط دوستانه بین دو کشور در خصوص دغدغه‌ها و همکاری‌های مشترک ایران و نروژ به تبادل نظر پرداختند.

بیشتر بخوانید:

مقام صهیونیست: توافق بایدن با ایران، تغییری ایجاد نمی‌کند

آینده برجام در فضای جدید بین‌المللی، موانع پیوستن جمهوری اسلامی ایران به FATF، همکاری در خصوص مقابله با انتشار ویروس کووید ۱۹ و مقابله با تغییرات اقلیمی از مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

جنیدی در این دیدار با بیان اینکه آنچه در سال‌های اخیر در عرصه بین المللی برای ملت ایران اتفاق افتاده قطعاً غیرعادلانه و غیر قانونی بوده است، رفتار آمریکا به ویژه در دوره اخیر را مغایر با نزاکت و آداب سیاسی و نیز قواعد معاهداتی و عرفی بین المللی دانست.

بیشتر بخوانید:

روایت وندی شرمن از مسیر سخت بایدن برای بازگشت به برجام

وی اظهار داشت: آمریکا با خروج از برجام و اعمال تحریم‌های یک طرفه علیه ایران، مردم ایران را حتی در نیازهای اساسی و فعالیت‌های صنعتی دچار مشکل کرده است و انتظار ایران از آمریکا در دوره جدید پایبندی به تعهدات بین‌المللی و از اروپا و کشور نروژ که بیش از ۱۰۰ سال رابطه بین دو کشور وجود دارد، تلاش برای روابط و فعالیت‌های تجاری و اقتصادی عادی و همکاری دو جانبه و چند جانبه است.

معاون حقوقی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: نروژ با توجه به روابط صد ساله با ایران و نیز به عنوان عضو غیر دائم شورای امنیت در این دوره می‌تواند نقش مؤثری در ترویج و تعمیق نزاکت و پایبندی به عرف و حقوق بین الملل و تقویت نهادهای بین المللی ایفا کند.

جنیدی در پاسخ به پرسش سفیر نروژ در مورد وضعیت نهایی اجرای استانداردها و لوایح FATF، گفت: جمهوری اسلامی ایران قوانین مربوط به مقابله با پولشویی و تأمین مالی تروریسم و اصلاحیه‌های آن را تصویب کرده است، برخی از معاهدات مانند معاهده مقابل با فساد(مریدا) را حدود ١٠ سال پیش به تصویب رسانده و اجرایی کرده ولی دو معاهده مقابله با جرایم سازمان یافته فراملی (پالرمو) و معاهده مقابله با تأمین مالی تروریسم نهایی نشده و بحت و بررسی‌ها در جریان است.

«سیگو الدتومین هائوگر» سفیر جدید دولت نروژ در ایران نیز با تاکید بر سابقه بزرگ تمدنی و فرهنگی ایران، ایران را کشوری بزرگ دانست که روابط دوستانه با آن برای دولت نروژ از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه آنچه برای ملت ایران اتفاق افتاده است و شرایط سخت دولت و ملت ایران را درک می‌کند، ابراز امیدواری کرد در فضای جدید بین‌المللی بسیاری از مشکلات حل شود.

سفیر نروژ در ایران گفت: ما تحولات مربوط به برجام و توافق هسته‌ای ایران را از نزدیک پیگیری می‌کنیم و امیدواریم با بازگشت به حقوق و عرف بین‌الملل شاهد گشایش در این امور باشیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    3 0
    تا دیروز ترامپ به دنبال توافق بود تا رای بیاورد، از امروز دولت به دنبال توافق به هر قیمتی است تا رای بیاورد
  • عباس IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    4 0
    خانم جنیدی تمدید تحریم 10 ساله معروف به آیسا در زمان ایشان تصویب شد. امضای قانون ویزا زمان ایشان بود. تصویب قانون تجمیع و توسعه تحریمهای ایران معروف به کاتسا در زمان بایدن و اوباما بود. چگونه بعد 7 سال بیدار نشدید . ظاهرا مشکلی دارید!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس