کد خبر 1142576
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
سیاست واحد برای تولید مسکن نداریم/تسهیلات ارزان قیمت برای تولید مسکن پرداخت شود

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: باید به متولیان ساخت مسکن اختیاراتی داده شود تا آنها بتوانند با استفاده از ظرفیت‌های موجود کمبودها در تولید مسکن کشور را برطرف کنند.

به گزارش مشرق، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آخرین وضعیت بررسی طرح جهش تولید مسکن در این کمیسیون، گفت: این طرح در کمیسیون بررسی شده و در دستور کار جلسه علنی هفته آینده مجلس قرار دارد.

وی با بیان اینکه این طرح هیچ گونه بار مالی برای دولت ندارد، ادامه داد: در این طرح تلاش شده‌ تا منابع پراکنده دولت که در ساخت مسکن وجود دارد به صورت یکجا متمرکز شود تا بتوانیم جهشی در ساخت و تولید مسکن ایجاد کنیم.

نماینده جهرم در مجلس با تاکید براینکه باید سیاست‌گذاری واحد برای ساخت مسکن در کشور ایجاد کنیم، افزود: باید به متولیان ساخت مسکن اختیاراتی داده شود تا آنها بتوانند با استفاده از ظرفیت‌های موجود کمبودها در تولید مسکن کشور را برطرف کنند.

بیشتر بخوانید:

این کارنامه اقتصادی افتخار دارد، آقای روحانی؟!

وعده معاون وزیر کار برای خانه دار شدن کارگران

رکود بازار مسکن باعث کاهش اوراق تسهیلات شد

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اعلام اینکه بهترین راه برای ایجاد جهش تولید در بخش مسکن ارائه تسهیلات ارزان قیمت است، اظهار داشت: در طرح مجلس پیشنهاد شده که صندوقی زیر نظر وزیر راه و شهرسازی برای ارائه تسهیلات به سازندگان مسکن ایجاد شود.

رضایی کوچی تصریح کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته تسهیلاتی که دولت برای ساخت مسکن در نظر گرفته است به سمت مناسبی هدایت نشده است که باید راه‌های این کار را هموار کرد.

وی با بیان اینکه بخش مسکن یکی از راه‌های ایجاد اشتغال در کشور است، عنوان کرد: به طور مثال به ازای ساخت هر 100 متر مسکن برای  یک و نیم نفر اشتغال ایجاد می‌شود که از این راه می‌توانیم مشکل اقتصادی کشور را هم حل کنیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس