صندوق رای

ستاد جریان سیاسی خاص مشغول طراحی "فتنه اقتصادی" و به خیابان کشاندن مردم به بهانه مشکلات است و صراحتا از مردم می‌خواهد که اغتشاش کنند. نوشداروی این توطئه چیست؟

سرویس سیاست مشرق _ علیرضا علوی‌تبار، از فعالان چپ اخیرا در یادداشتی با عنوان "سیاست‌ورزی در تعلیق!" مدعی وقوع بن‌بست در ایران شد و از اصلاح‌طلبان خواست مردم را بسیج کرده و به خیابان بکشانند.

او در این باره نوشته است:

"اصلاح‌طلبان با تصمیمی بن‌بست‌شکن با مدیریت منسجم و برنامه‌های عملی، مردم را بسیج کرده و با تکیه بر تعداد و تشکیلات، توازن قوای موجود را به نفع مردم‌سالاری‌خواهان تغییر دهند. جنبشی مسالمت‌جویانه و فراگیر و در عین حال واقع‌بینانه ایجاد شود و جهان با چهره دیگری از ایران مواجه گردد. چهره‌ای که با اقتدار به دنبال تنش‌زدایی و گفت‌وگو از موضع برابر است. برخی از این گزینه‌ها در شرایط موجود بیشتر به یک معجزه می‌ماند! ‌اما در کشور ما همه چیز ممکن است. اگر دگرگونی اساسی رخ ندهد، به نظر می‌رسد سیاست‌ورزی به سوی تعلیق خواهد رفت. در چنین وضعیتی سرنوشت آینده کشور را جوانان مومن و انقلابی چون آقای جنتی تعیین خواهند کرد!"[۱]

*این حرف‌ها در ظاهر امر یک یادداشت رسانه‌ای است اما با عنایت به سابقه تئوریک آنها طی چند سال اخیر و در باطن قضیه، ما با یک فرمان آشکار برای آغاز اغتشاش مواجهیم.

فرمانی که معتقد است با فراهم‌آوردن زمینه ناکارآمدی در دولت ایران که مسئول تمام شرایط کشور است و نیز القای ناامیدی در ذهن مردم؛ توانسته اقلا کسانی را در حد ایجاد یک تظاهرات خیابانی به اختیار دربیاورد و اکنون نیز به انتظار خیزش همان‌ها نشسته است.

در ورای سخنان علوی‌تبار حتما نباید از یاد برد که همین آقایان بودند که بی‌اعتنا به سخن دلسوزان مبنی بر اینکه راهکار پیشرفت بهتر کشور کارآمدی و مدیریت جهادی است؛ اما گزینه‌ای که معتقد به مذاکره! بود را در دو انتخابات در دامن رأی مردم گذاشتند و گفتند که ما "فدائیان روحانی" هستیم!

در همین‌جا باید این سؤال را پرسید که اکنون که ناکارآمدی گزینه شما آشکار شده؛ آیا باید عذرخواهی و به مثبتات رقیب اشاره کنید یا اینکه خواستار جنبش خیابانی شوید؟!

چپ‌های ستادی اما به گزینه دوم اشاره دارند...

جدای از اینکه در همین گزاره به روشنی می‌توان متوجه عزم "فرماندهان فتنه آینده" شد اما بایستی به سایر پیوست‌های حرف علوی‌تبار نیز اندیشید.

*گزینه "اسلحه" چطور به فتنه اقتصادی افزوده خواهد شد؟/ مسالمت‌جویانی که قرار است نقاط حساس نظام را اشغال کنند!

دیگر دوستان او هم در هم‌داستانی با تقلا برای ایجاد فتنه اقتصادی، دست کمی از علوی‌تبار ندارند.

از خوئینی‌ها که می‌داند گزینه تحریم انتخابات یعنی خروج از دموکراسی و برداشتن سلاح اما آنرا صراحتا به اصلاح‌طلبان پیشنهاد می‌دهد[۲]؛ تا سعید حجاریان که طی سال‌های گذشته روزی نبوده است که از خیابان و لزوم خیابان حرف نزند![۳]

بایستی بیش از این به نقش و تأثیر حرف‌ها و مواضع خواص در جامعه اندیشید...

این مسئله در مکاتب جامعه‌شناسی یک امر پذیرفته شده است که "مراجع اجتماعی" یا همان خواص! اساسا حرف بدون تأثیر ندارند و هنگامی که یک رجل صاحب تریبون در جامعه سخنی را می‌گوید؛ برد و تأثیر این سخن اگر با عوامل تقویت کننده یا نقض کننده همراه شود؛ ده‌ها برابر می‌شود یا تقلیل می‌یابد.

اکنون این سؤال مطرح است که دعوت‌های مداوم امثال علوی‌تبار و حجاریان و... به اغتشاش؛ اساسا در جامعه ما تقبیح می‌شود یا تشویق؟!

و آیا کسانی را می‌شناسیم که دائما به مردم بگویند حرکت خیابانی بر عمق مشکلات می‌افزاید و ایضا حمام خون به راه می‌اندازد؟

جالب است که حتی در مواردی مثل تشویق اصلاح‌طلبان به "تحریم انتخابات مجلس یازدهم"، این مسئله حتی آنطور که باید از سوی کسانی از خواص کشور رصد هم نشد... تا سرانجام به کاهش مشارکت کسانی از مردم در انتخابات انجامید.

پس ما با سه مسئله مواجهیم.

۱_ تلاش تشکیلاتی ستاد جریان چپ برای ایجاد یک بلوای بزرگ در کشور

۲_ ضرورت رصد دقیق این رخداد و اطلاع از ابعاد آن

و۳_ تقبیح حرکت خیابانی و معرفی اضلاع فتنه به مردم

مساله اول اگرچه تا چند سال قبل غریب می‌نمود اما اکنون و خاصّه با وقوع آشوب در دیماه ۹۶ و آبان ۹۸ دیگر غریب نیست و این تحلیل اثبات شده است.

ولی ما قضاوت در بحث ۲ مساله دیگر این قضیه را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم...

چه اینکه اگر این قضاوت صورت نگیرد یا اگر صورت بگیرد اما صحیح نباشد؛ بسیار محتمل به نظر می‌رسد که صحبت‌های امثال تاجزاده و آخوندی و رنانی و... مبنی بر "تکرار خونین آبان ۹۸ در سطحی وسیعتر" عملی شود[۴] و فرماندهان فتنه اقتصادی به هدف شوم خود نائل شوند.

در اینجا البته اسناد دیگری هم از صحبت‌های علوی‌تبار درباره آنچه که او "جنبش اجتماعی مسالمت‌آمیز!" می‌نامد، وجود دارد که خوانش آنها برای فهم بهتر مسئله از سوی "اولی‌الابصار" ضروریست.

علوی‌تبار، چند سال قبل طی سخنانی در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری دولت آقای روحانی گفته بود: بگذارید با صراحت بگویم که اعتقاد ندارم که زمان زیادی داریم. فکر می‌کنم نقطه عطفی در ایران در حال اتفاق‌افتادن است و ایران نیاز به یک تغییر بنیادین دارد. تغییری که امیدوارم برای انجام‌شدن آن جامعه ما وارد یک دوره از خشونت فراگیر نشود. آرزو می‌کنم که با اتکا به نیروهای شهروندان ایران با روش مسالمت‌آمیز بتوانیم از عهده اصلاحات سخت در ایران بربیاییم. به‌ نظرم نمی‌رسد که برای این‌ کار افق زمانی زیادی داشته باشیم. ما باید در دوران همین رئیس‌جمهور وارد یک دوره از تصمیم‌گیری‌های سخت و اصلاحات‌ ساختاری به‌ صورت یک مجموعه به‌هم‌پیوسته شویم.

او می‌افزود: وضعیتی طوری است که من به‌شدت ترسیده‌ام؛ نه به دلیل تظاهراتی که از سوی در حدود ۱۱۰ تا ۱۵۰هزارنفر شده است. البته آنها هم مردم هستند و حق اعتراض دارند، ولی اتفاق بزرگی نیست. یادتان باشد ما در همین تهران تظاهرات سه‌میلیونی مسالمت‌آمیز هم داشته‌ایم؛ یعنی می‌شود نیروی اجتماعی بزرگ‌تری نیز فراهم کرد، بدون آنکه به خشونت منتهی شود.[۵]

علوی‌تبار مدتی بعد نیز در یک به ظاهر یادداشت رسانه‌ای! خواستار اشغال مراکز حساس نظام از سوی اعضای همین جنبش اجتماعی شده و تأکید کرده بود که این اشغال هم بایستی البته "مسالمت‌آمیز" باشد...[۶]

***

1_http://mashghenow.com/%d8%b3%db%8c%d8%a7%d8%b3%d8%aa%e2%80%8c%d9%88%d8%b1%d8%b2%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d8%b9%d9%84%db%8c%d9%82/

2_mshrgh.ir/1121882

3_mshrgh.ir/1119442

4_mshrgh.ir/1080836

5_mshrgh.ir/836280

6_mshrgh.ir/1011192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 85
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 31
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    38 16
    بر افساد طلبی
    • FR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      47 5
      باید ماسون ها و یهودی های مخفی و آنوسی ایران را شناسایی کرد و پوستشون رو کند. جرا در ایران به مسئله نفوذ ماسون هاپرداخته نمیشه. ماسون ها دارن ایران رو از بین میبرن و شدیدا در ایران نفوذ کردن
    • IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      30 5
      مدعیان اصلاحات بزرگترین مانع پیشرفت و آرامش کشور هستن.
    • IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      22 6
      اینا پارسال 5 دیماه هم برا چهلم کسایی که در ماجرای بنزین خود نامردشون کشته بودن فراخوان دادند اما ملت هشیار شکر خدا نرفتن اما برا حاج قاسم قیامتی شد بهر حال خدا یاور مومنین است و الان هم که کدخداشون سکته ناقص را زده و اگر بمیره ماجرا تمومه
    • IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      42 10
      دولت تو این چند وقت با ایجاد شرایط سخت اقتصادی با اونها همراه بوده است. کار دولت در بورس، ارز و طلا و خالی کردن جیب مردم، همین نتایج رو به همراه داشته است.
    • IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      15 4
      حیف از تف بر افساد طلب منافق بدبخت.
    • طاهر IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      17 10
      الآن همه ادامه جنبش سبزه فقط رنگش تغییر کرده شده بنفش . خیلی از وزرا و مسئولین فعلی هم به این علت پست گرفتن چون در فته 88 از روسای ستاد میرحسین موسوی بودن . برانداز همون براندازه فقط رنگ عوض کرده
    • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
      2 1
      بیش باد....
  • US ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    57 7
    آقا چند سر دسته رو اعدام کنید درست و حسابی میشینن سر جاشون. نیازی هم به اینهمه مقاله فرسایی نیست. ببینید در کشورهای خاورمیانه میل به هرج و مرج و عدم متابعت زیاده تنها راه درمان هم اعدام هرج و مرج گر هست. وگرنه شهر، مدنیت و تمدن و فرهنگی باقی نخواهد ماند.
    • IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      15 4
      آره موافقم
    • SE ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
      7 5
      باید کار فتنه گران را یکسره کرد
    • IR ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
      4 1
      این پیشنهاد بسیار خوب است.
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    53 11
    تا کی باید این وطن فروشا فتنه کنند و کشور به آتش بکشند و هیچوقت هم مجازات نشن؟
    • IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      20 12
      صبر نظام هم حدی داره... انشاالله درسی بهشان داده شود تا دیگر فکر زیادی نکنند.
    • IR ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
      5 1
      این جریان منحوس اصلاح طلب پیاده نظام دشمنان قسم خورده ایران میباشد البته هر حرکتی از ایشان باید با جواب دندان شکن مردم مواجه شود اگر لشکر کشی خیابانی کردند و خواستار هرج و مرج شدند طبیعی است که مردم کوچه و بازار اولین قربانیان هرج و مرج میباشند پس وظیفه خود مردم است که هر گونه تحرکات ایشان را با مشت اهنین پاسخ دهد بالاخره مردم اصلیترین کسانی میباشند که میتوانند جواب سخت به این عمله های اجانب دهند علل الخصوص لیدرهای ایشان
    • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
      4 6
      ببند دهن کثیفتو افراطی تا نیومدیم ببندیمش
  • US ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    43 4
    ما اگه نخواهیم این احمقها تصمیم بگیرن باید کجا شکایت کنیم؟ من اجازه نمیدم چند مشنگ تاریخ مصرف گذشته دزد کشورم رو به چالش بکشن. در ادوار قدیم در تاریخ، عمدتا کسانی که وارد عرصه سیاست می شدند از عامه بیسواد بالاتر بودن. الان برعکس شده، چند دزد پولدار رانت خوار مانع عقلا و افراد فهمیم میشن و در جامعه با فاجعه آفرینی به بقای پلید و دزدیهاشون ادامه میدن.
  • US ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    25 4
    ما اگه نخواهیم این احمقها تصمیم بگیرن باید کجا شکایت کنیم؟ من اجازه نمیدم چند مشنگ تاریخ مصرف گذشته دزد کشورم رو به چالش بکشن. در ادوار قدیم در تاریخ، عمدتا کسانی که وارد عرصه سیاست می شدند از عامه بیسواد بالاتر بودن. الان برعکس شده، چند دزد پولدار رانت خوار مانع عقلا و افراد فهمیم میشن و در جامعه با فاجعه آفرینی به بقای پلید و دزدیهاشون ادامه میدن.
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    17 17
    اگر جوانان مومن و انقلابی در صدر کشور دست به اصلاح و تغییر رویکردهای سیاسی،فرهنگی و اقتصادی نزنند بدون رودربایستی باید بروند حالا محترمانه باشد یا...
    • IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
      1 5
      سید اصلاحات اشاره کنه تمام دشمنان اصلاحات رو به بهشت روانه میکنیم
    • IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
      2 2
      سید اصلاحات و افساد طلبان هیچ غلطی نمی توانند بکنند.
  • پویا نوری IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    15 10
    گزینه گونی برای اینها لازم الاجرا شده ، یعنی گونی لازم شدند، وقت رفتن توی گونی این حضرات فرا رسیده
  • ایرانی IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    21 9
    به خدا قسم خائن تر و وطن فروش صفت تر از این لیبرالهای بی دین را تاریخ به خود ندیده.
  • FR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    14 4
    آرزو بر وطن فروشان عیب نیست یعنی انتظار دیگری نیست فقط ارزویی باطل ست
  • ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    18 9
    لیبرالهای خائن را با رای مردم به زباله دانی تاریخ می سپاریم
  • دلیر IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    13 8
    با نظر شما موافقم ولی چرا برخورد نمیشه؟
    • IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
      1 0
      برخورد کجا بود عق کل اینا همش لولو خورخوره
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    14 5
    اصحاب فتنه
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    18 9
    خدا لعنتشون کنه. اگر نا امنی تو کشور بشه، دودش به چشم همه میره، اول هم تو چشم خود اغتشاشگر خواهد رفت.
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    15 13
    اللهم العن هم جمیعا
  • عبدالله مومن IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    20 6
    اگر مردم اجازه داشته باشند. در کسری از زمان. همه این پوشک های بی مقدار شیطان بزرگ را به آن دنیا خواهند فرستاد.
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    14 9
    از اصلاح طلبان هر کاری بر می آید
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    14 4
    کم مونده این جماعت قمه کشی کنند مثل ارازل و اوباش! این ها هم همان نقش ارازل و اوباش را در سیاست بازی میکنند
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    12 5
    اگر مطالب این مقاله واقعا درست باشه آنوقت مسئولین مربوطه باید دست روی دست بگذارند ویا باید در نطفه خفه کنند این توطئه را
  • NL ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    16 12
    تنها یک راه وجود دارد. غربگرایان بشدت جان دوست و ترسو هستند. تکرار تجریه تیان آن من در ایران تنها راه حل حذف غربگرایان است. با حذف غربگرایان امید آمریکا نا امید می شود و تحریمها هم لغو می شود. درست شبیه لغو همه تحریمهای چین اندکی بعد از ماجرای تیان آن من.
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    13 3
    تازه همپالکی های سلحشوری و امثالهم ،میخوان بازم ملتی را به خبابان بکشند اینا کی ادم میشن
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    11 3
    تحلیل دقیقی بود
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    14 6
    فقط کوچکترین ضرری به بیت المال بخوره، و شما ها بخواهید ضرری به ایران بزنید، خودم تنها جوابت میدهم، با شما هستم علوی تبار
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    14 7
    هشدار ملت انقلابی ایران:اگر باری دیگر فتنه ای از سوی جنبشی و یا گروهی ضد نظام صورت بگیرد، وجود نحسشان را برای همیشه از روی کره زمین محو خواهیم کرد.
    • IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      10 4
      ان شالله
    • IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
      5 11
      انشاالله.
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    15 4
    سه وطن فروش کنار دیوار_ می خندند به مردم_با دستانی خونبار.
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    13 12
    علوی تبار وحجاریان چه آرزوها دار ودرازی دارند آرزویی که به گور می برند انقلابی که امام خمینی (ره ) به کمک مردم انجام داد تا ظهور منجی عالم امام مهدی (عج ) ادامه خواهد‌شد
  • ناشناس IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    13 5
    سایت مشرق تحلیلهای خوبی داره اما راهکار و بدنبال راهکار بودن نیست روزی برسه که همینها (فتنه طلبها)کار را از کار بگذرونند اه و حسرت پشیمونیش بمونه. اونهها هیچ زحمتی برا انقلاب نکشیدند و فقط خدا را نمیشناسند و رو موج فقر و شکاف طبقاتی مردم سوارند با جوابهای کلیشه ای هم خودتونا گول نزنید. بفکر راه حل باشید تو سایتتون کشور دست دلال و سرمایه دار (منظور سرمایه داریه که ازفساد جامعه سرمایه دار شده نه تولید کننده )افتاده. اونهاهم از فقر و نداری مردم دارند استفاده میکنند به همین راحتی فتنه طلب فکر خونهای ریخته شده برا انقلاب نیستند فقط پز همراهی با اپوزیسیون خارج نشینا روشن فکریا دارند
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    13 4
    غلط کرد. بیانیه بدن تا ببینن چند نفر از مردم حاضرن برای این افسادطلبا وقتشونو تلف کنن. البته ما حزب اللهی ها خوشحال میشیم سران اصلاحاتچی از آخور هایشان بیرون بیایند چون آن روز روز اجرای قانون است.
  • پسر IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    8 3
    وقتی که یه دولت تو این 7سال و خورده ای فقط فقط به مردم فقیر و متوسط ضرر بزنه متاسفانه
  • محمد ثانوی گروسی IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    6 13
    زمانی که احمدی نژاد نفت ۱۲۰ دلاری رو فروخت واین همه کسری (800میلیارد دلار) به بار آورد کسی ازهمین آقایون دلواپس اومد بگه
  • محمد IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    8 6
    آرزوی اصلاح طلبان به گور تاریخ خواهد رفت، خدا شاهده این دفعه بیان خیابون گوش مالی سختی خواهند خورد، البته همه ميدونند با چهار تا بچه سوسول جلبلکی نمیشه انقلاب کرد خخخخ
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    7 5
    این بار باید این فتنه گران را اعدام کنند
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    7 4
    ملت عزیز نیازی به فدا کردن زندگی کف خیابونها نداریم...محبت بفرمایید تا خرداد 1400 صبر کنید....بساطشونو جمع کنیم و برای همیشه خلاص شیم از دست این تئورسین ها
  • دیده بان IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    8 4
    منتظریم!به امیدحق علیه باطل پایان اصلاح طلبان نزدیک است،ازفتنه های آخرالزمان هراس نداریم زیرا منافقان درآن رسوا ونابودمیشوند!
  • علی IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    6 11
    یزیدتبار
  • وحید IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    5 4
    بی صبرانه منتظریم مسولینی که کاری نمیکنند یا از قصد کار رو درست انجام نمیدهند وترک فعل میکنند و یا حرف بی پشتوانه ی عقلانی میزنند تا مملکت رو به آشوب بکشند بدست عدالت سپرده بشوند کی اون روزها رو میبینیم ؟؟
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    3 4
    آقا زیاد فشار خونتو پایین و بالا نکن فقط به این سوال ساده جواب بده اگر مردم نه به کمبودها و بی عرضگیها و ندانمکاری ها و بی لیاقتی ها و بلکه به یه کار خوب دولت بخوان اعتراض کنند کجا؟ و چگونه؟ شما اصلا خوب عالم ولی میخایم اعتراض کنیم که قیمت بی دلیل پایینه و باید گران بشه زیر ساخت شما برای اعتراض کدومه ؟؟؟ چند سال دیگه باید بگزره تا بعضی چیزها رو بفهمین...
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    6 5
    بابا تو این مملکت کسی نیست با اینا برخورد کنه
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    6 9
    چه مطلبات به حقی که به خاطر ای ارازل سیاسی داخل دولت وخارج ان ،مردم رنج کشیده ایران نمی تواند ،دنبال کنند!بعلت سو استفاده این جماعت خائن به کشور ،اینها دوبار باید محاکمه شوند ،یکی اعمال خود ،دوم به خاطر مردمی که نتوانستند حرف بزنند از دست این اشعث های زمانه.
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    8 11
    ای زرت، این بار مستقیما سران فتنه جدید هدف قرار خواهند گرفت دیگه حصر و مصر خبری نیست. ببینم چندنفر حاضرید برای اهداف شوم و پلیدتان از جانتان بگذرید؟ دست از سر جوانها و نوجوانهای خام بردارید لعنتی ها.
  • DE ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    5 3
    لعنت براین فتنه گران ایران ستیز که فسادشون همه جارو گرفته و جز ویرانی هیچی تو کله شون نیست. نوکر صهیونیست ها! بیشتر از این نباید ازشون انتظاری داشت. مسئولین قضائی و وزارت اطلاعات لطفا جلو ناامن سازی این اصلاحاتچی ها رو پیشاپیش بگیرن.
  • DE ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    9 3
    غلط های زیادی کردند که بخوان جایی رو اشغال کنند. اجازه نمیدیم اصلاحاتچی های فاسد فتنه برافروز ایران رو لیبی و سوریه دوم کنند. به به ! حالا کارشون به جایی رسیده که میخوان با قلدری علنا کشور ما رو نابود کنندو برای سرویس موساد کولی بدن.
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    8 9
    اینا تا کی باید فتنه کنن؟؟ مگر خون فتنه گر (باغی) هدر نیست ؟ تا کی منتظر بمانیم؟؟؟
  • DE ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    5 3
    با سران فتنه 88 که مروجین فتنه وقصد نابودی امنیت ایران و ایرانی رو دارند. لازمه مردم ایران علیه این غلامان خدمتگزار اسرائیل به جرم خشونت افروزی و نابودی و به تجزیه کردن کشور علیه عاملین فتنه های خزنده همگی یک شکایت مشترک به قوه قضائیه بدن و تقاضای مجازات براشون بکنند.نقشه کش ها و عاملین فتنه ها محاکمه و مجازات و اعدام بشن. ترحم بر گرگ درنده ثواب نیست.
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    8 4
    چرا طومار این جاسوس های خائن و وطن فروش یکبار برای همیشه در کشور پیچیده نمی شود ؟!! ... چهل سال خیانت و خباثت ... واقعاً دیگر بس است
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    6 3
    به سابقه هر اصلاح طلبی نگاه کنین متوجه چیزای جالبی می شین ! یعنی هیشکی بی دلیل اصلاح طلب نمیشه ! همه اونا تو یه دوره مسئولیتهای حساسی داشتن که اصلا نتونستن از عهده اش بر بیان ! اونا صددرصد یه سری کارای غیر قانونی تو دوره مسئولیت خودشون انجام دادن که یه سری عذاب وجدان گرفتن ! و فکر کردن با اصلاح طلبی میتونن گذشته سیاه خودشونو جبران کنن ! یه سری فکر کردن کوتاهیها و قصور و تفریط خودشونو میتونن با تند روی ها و افراط گری جبران کنن ! یه سری با خلاف کاری و تخلف تو دوره مسئولیت خودشون آبروی اسلام و نظام رو بردن و پا به فرار گذاشتن ! یه سری فکر کردن تحجر خودشون رو می تونن با روشنفکر بازی و غربگرایی جبران کنن !... یعنی شک نکنید هیشکی بی دلیل اصلاح طلب نمیشه ! مثلا اکبر گنجی موقعی که تو کمیته سابق بود بجای امر به معروف و نهی از منکر های مودبانه و اسلامی جوانان را بدون حکم قاضی آن هم در خیابان خودسرانه شلاق می زد ! دو روز بعد شد اصلاح طلب و رفت خارج ! یا کسی که سانسورچی فلان روزنامه بود چند سال بعد شد لیدر اصلاح طلبان ! یا کسی که معاون امنیتی فلان وزیر بود اونقدر کارای غیرقانونی انجام داد که مدتی بعد پشیمان شد و حالا به عنوان یک اصلاح طلب دو آتشه در توهم به خیابان کشاندن مردم است ! یا... همه اینها باید پاسخگوی گذشته ننگین خودشان باشند و البته محاکمه هم بشوند ! ساختار جمهوری اسلامی طوری است که امکان کودتا در آن وجود ندارد ولی به دلیل دموکراسی واقعی و مردم سالاری دینی و آزادی واقعی تا دلتان بخواهد ستون پنجم دشمن و نفوذی و خیانتکار و نادم و پشیمان ! و غیره دارد ! که از حسن ظن اسلامی و افراط در آن نهایت استفاده را کرده و به ریش این ملت می خندند !
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    5 9
    آب تا گل آلود نشه زلال نمیشه بزارید اینا علنا شورش کنن تا مث موش دمشونو بگیرن و...
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    6 3
    افساد طلبان غلط می‌کنند. یک کلام والسلام.!
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    6 9
    تیتر اشتباهی زده اید مشرق. هم اکنون جریان فتنه مسئولیت های کلیدی برعهد دارند وفقط سر مار (موسوی) حضور ندارد. افساد طلبان مسبب وضعیت فعلی کشور هستند وراه فراری ندارند و نمی توانند با فاصله گرفتن از رحم اجاره ای خیانت های خود را پنهان کنند.
    • IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      4 10
      مشرق تیتر درست زده مضاف براینکه افساد طلبان مردند وچیزی ازشون نمانده.!
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    6 4
    مرگ بر افساد طلبان.
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    5 3
    یعنی بلانسبت... می‌خورید.!!!
  • یزد IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    4 9
    مردم بزرگوار ایران برای اینکه به عمق خیانت سران مزدور بیشرف حائن خودفروخته کثیف فتنه88 پی ببرید از مطالعه کتابا و مجله گفته شده غفلت نورزید . 1- مجله نیمه پنهان هاشمی چاپ مرداد 98 از مجله 9 دی .2- مطالبات غیر فانونی 3- عروسکهای غربی چریان کثیف اصلاح طلبان احمق غربزده در ایران .
  • RO ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    4 11
    هرکس بخواد از شرائط اقتصادی بوجود آورده شده و احساسات مردم سوء استفاده کنه و مملکتو دوباره و صدباره تخریب کنه ، شرف نداره. دلسوزان انقلاب فرمان بدین تا ریشه همه شونو بخشکانیم.
  • حسين DE ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    5 4
    آقاى علوى تبار روزها را بشمار تا خرداد ١٤٠٠ چيزى باقى نمونده.
  • سید فروزان CH ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    3 2
    دقیقا چندین ماه مانده به انتخابات۱۴۰۰ اصلاح طلبان در تلاش برای ایجاد اغتشاش در کشور بوده وهستند وظیفه سازمانهای امنیتی کشور ضربه زدن به هسته های داخلی و جلوگیری از فعالیت افرادی چون سه تفنگدار در عکس ،جهت ایجاد آرامش در این چندین ماه باقی مانده از عمر این دولت است
  • IR ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    3 2
    این همه داغ دیدیم داغ سردار عزیز ازیاد ما نمیره هرخائن وطن فروشی فتنه بپا کنه دیگه بسه
  • محمد IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    3 1
    امیدوارم پی در پی کرونابگیرندوادامه حیاتشان در برزخ باشد
  • IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    3 1
    این ها را باید محاکمه کرد . هر چه سریعتر
  • IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    3 1
    این ها خائن به کشورند باید محاکمه شوند
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    3 1
    مدعیان اصلاحات بزرگترین مانع پیشرفت و آرامش کشور و از خائنین به کشور و ملت هستند و تا کنون با نفوذ در دولت و مجلس قبل خسارات سنگینی به کشور و ملت وارد کردند. از قوه محترم قضائیه می خواهیم با این آتش بیار های خائن و به اصطلاح اصلاح طلب (که بهتر است بگوئیم افساد طلب وابسته به غرب ) شدیا برخورد و محاکمه شوند .
  • احمد IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    6 1
    غربگدایان افساد طلب دیدید عمر دولت سازشکارتان پایان یافته دنبال فتنه ای جدید هستید کور خوانده اید چرا که ما منتظر اذن مولایمان جهت نثار جان مانده ایم. مردید بیرون بیاید تا بهتان ثابت کنیم شعار نیست.
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    5 0
    عزیزان مواظب کرونا باشن که همین گروه داره باهاش در کشور رومیبنده .وفقرفشار برمردم روبیشتر میکنه.
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    3 0
    خودشون که چیزیشون نیست آقازاده هاشون اونور اب عشق و حال می کنند اینجا هم مردم بدبخت و می کشن وسط خیابون و خودشونم تو کاخهاشون لم دادن
  • DE ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    2 0
    اصلاح طلبان و غربگراها گوشه ای از تاریخ ایران هستند که نمیشود آنرا نادیده گرفت.همانگونه که انتخابات امریکا بطور پخش زنده فتنه ۸۸ را مستند سازی کرد تا آنهایی که فتنه ۸۸ را متوجه نشده بودند متوجه شدند ٬ زندگی و حیات مدعیان اصلاح طلبی و غرب پرستان دقیقا عاقبت و عقوبت منافقین را مستند سازی خواهد کرد برای نسل جوان که آن سالها را ندیده اند.
  • US ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    2 0
    وفقتى بارى را كه ترامپ وديگرا ن جهت حمل بركول شما اصلاح طلبان گذاشتند هم چنان برزمين مانده است باچه رويى ادعا ى ايستادن بايدن را دركنار خود را داريد واينطور بى پروا به نظام مى تازيد
  • IR ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    1 0
    وَلَا تَرْكَنُوا إِلَى الَّذِينَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ وَمَا لَكُم مِّن دُونِ اللَّهِ مِنْ أَوْلِيَاءَ ثُمَّ لَا تُنصَرُونَ و بر ستمکاران تکیه ننمایید، که موجب مى شود آتش شما را فرا گیرد. و در آن حال، هیچ ولىّ و سرپرستى جز خدا نخواهید داشت. سپس یارى نمى شوید. (هود/113)
  • كريم IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    0 0
    باسلام خدمت همه دست اندركاران سابت معظم مشرق دوستان، اين افسادطلبان كه در ننگين نامه هاي خود به اندازه كافي مشغول فساد و تباهي هستند. اگر كسي بخواهد مي تواند ننگين نامه هايشان را از دكه ها خريداري و اراجيفشان را بخواند. ما خودمان نبايد مروج نظرات و عقايد و خذعبلات اين خائنين باشيم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس