ویژه ها

قشر متدین و انقلابی از شکست ترامپ ناراحت نیست. اتفاقا ذوق زدگی کودکانه و حقارت آمیز جریان غربزده و طیف تندرو اصلاح طلب در واکنش به پیروزی بایدن جای تعجب و تأسف دارد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** عباس عبدی: طرفداران «قاسم سلیمانی» از شکست ترامپ ناراحتند!

«عباس عبدی» فعال سیاسی اصلاح طلب که در دولت اصلاحات به اتهام فروش اطلاعات به بیگانگان به ۸ سال زندان محکوم شد و چندی پیش تاکید کرده بود که باید مشروبخواری و خرید و فروش موادمخدر در ایران آزاد شود، در یادداشتی در روزنامه اعتماد با عنوان «چرا عزا دارند؟» نوشت: «یکی از نکات عجیبی که در ایران دیده می‌شود، عمق و گستره وسیع تناقضات سیاسی است که نزد برخی افراطیون دیده می‌شود. در حقیقت وجود همین تناقضات رفتاری است که ناظران سیاسی را به این نتیجه می‌رساند که این جماعت جایگاه درخور و رو به رشدی نخواهند داشت. یکی از موارد این تناقض در انتخابات امریکا ظاهر شد. این گروه که معمولا عکس مرحوم قاسم سلیمانی را در پروفایل‌های خود گذاشته‌اند و همواره به ایشان ارادت ورزیده و استناد می‌کنند و یاد و خاطره او را گرامی می‌دارند، به‌طور طبیعی باید از شکست قاتل او خوشحال شوند و حتی شیرینی پخش کنند، پس چرا برخلاف این انتظار طبیعی، آنان غمگین هستند».

عبدی در ادامه نوشت: «ناراحتی این افراد از شکست ترامپ کمتر ازعزاداری براندازان رادیکال ایران در خارج از کشور نیست...علت ناراحتی این گروه خراب شدن یکی از پایه‌های مهم راهبرد سیاسی آنان است. در واقع آنان دنبال تقابل با ایالات متحده و نیز یکدست کردن فضای سیاسی داخل هستند...اینکه خود را طرفدار قاسم سلیمانی معرفی کنی ولی بر تداوم قدرت قاتل او خوشحال باشی. حالا هم راه افتاده‌اند که جملات گفته و نگفته بایدن را علیه شهید سلیمانی برجسته کنند. در حالی که قاتل او که به این عمل افتخار می‌کرد حی و حاضر است و عزای برکناری او را گرفته‌اند».

بغض و کینه طیف تندرو اصلاح طلب از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی هیچگاه پایان نمی یابد. پیش از شهادت حاج قاسم، طیف تندرو اصلاح طلب یکروز با هجمه به این سردار دلاور و محبوب، او را «سرباز دلواپس سیاست»! نامید و روز دیگر سربازان حاج قاسم و جوانان غیور مدافع حرم را آماج فحاشی و توهین قرار داد.

پس از شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، تشییع میلیونی و تماشایی فرمانده محور مقاومت، طیف تندرو اصلاح طلب را خشمگین و عصبی کرد. ماجرا به همین جا ختم نشد؛ طیف تندرو اصلاح طلب با لگدمال کردن خون حاج قاسم، مدعی بودند که باید هر چه سریعتر با ترامپ مذاکره کنیم.

حالا این طیف با این سابقه سیاه، با جسارت به شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی، با بغض و کینه، وی را «مرحوم قاسم سلیمانی» می نامد؛ این قبیل نفرت پراکنی ها به هیچ عنوان نه از محبوبیت حاج قاسم در دل مردم ایران می کاهد و نه تاثیری بر جایگاه رفیع ایشان در نزد پروردگار دارد؛ این نوع ادبیات کینه ورزانه از ناتوانی و حقارت طیف تندروی اصلاح طلب در نزد افکارعمومی حکایت دارد.

البته از طیفی که مدعی است که حتی باید علیه خدا نیز تظاهرات کرد و اربعین را «سالگرد چهلمین روز درگذشت امام حسین(ع)» می نامد، جسارت به حاج قاسم اصلا بعید نیست.

قاتل حاج قاسم، یک شخص نیست، بلکه مجموعه جاکمیت آمریکا(اعم از دموکرات ها و جمهوری خواهان) قاتل این سردار دلاور هستند. برای نمونه، جو بایدن پس از شهادت سردار سلیمانی، با دفاع از این اقدام جنایتکارانه مدعی شد: «سلیمانی سزاوار اجرای عدالت به خاطر جرائمش علیه سربازان آمریکایی و هزاران بی گناه در منطقه بوداو از ترور حمایت کرد و آشوب را گسترش داد»!

قشر متدین و انقلابی از شکست ترامپ ناراحت نیست. اتفاقا ذوق زدگی کودکانه و حقارت آمیز جریان غربزده و طیف تندرو اصلاح طلب در واکنش به پیروزی بایدن جای تعجب و البته تأسف دارد.

بایدن پیش از این معاون اول دولت اوباما بوده است. همان دولتی که رکورددار تحریم مردم ایران در ۴۰ سال اخیر است. طیف تندرو اصلاح طلب از روی کارآمدن رکوردداران تحریم مردم ایران ذوق زده شده اند؛ این ذوق زدگی برای چیست!؟

**موسویان:ظریف به خاطر برجام فحش خورده و بدن مجروحی دارد

«حسین موسویان» از اعضای تیم مذاکره کننده در توافق سعدآباد که در حال حاضر به آمریکا مهاجرت کرده و در آن کشور اقامت دارد، در مصاحبه با روزنامه همشهری گفت: «برخی جاها دیدم که نوشته‌اند ظریف(به جو بایدن) پیام تبریک بدهد، من معتقدم نتیجه عکس خواهد داد، من مخالفم...آقای ظریف به اندازه کافی به خاطر برجام فحش خورده و بدن مجروحی دارد؛ اجازه دهیم ریسک نکند تا این ۵ماه تمام شود و به زندگی‌اش برسد...حسن نیت نشان دادن خوب است چون هرچه ماهیت سیستم آمریکا را افشا کنید به نفع ماست، برجام یکی از خواصش این بود».

موسویان در ادامه در پاسخ به این سوال که «انتظار از بایدن چه باید باشد؟» گفت: «من مطمئن نیستم بایدن برای بازگشت به برجام شرط و شروط بگذارد، چون تیم بایدن پخته است...اگر۱۰بار عبارات رکیک درباره آقای بایدن به‌کار ببرید همین می‌شود که سعودی‌ها و صهیونیست‌ها می‌روند می‌گویند بفرمایید ببین چطور به حیثیت شما توهین می‌کنند! نباید بهانه دست لابی اعراب و صهیونیسم داد و بگذاریم بایدن آرام به برجام برگردد...آقای بایدن اگر فردا گفت (همه گزینه ها و از جمله گزینه جنگ روی میز است) تعجب نکنید. سیاستشان است، می‌گویند اسرائیل مسئله اول سیاست خارجی آمریکاست، این را هم همه می‌گفتند، توقع تغییر نداشته باشید...فکر نکنیم سیاست خارجی آمریکا با آمدن بایدن تغییر می‌کند! ».

وی افزود: « الان یک زمینه‌ای فراهم شده که میزان و سطح خصومت کاهش پیدا کند. اصلا نباید تصور کرد با آمدن بایدن همه مشکلات ایران و آمریکا حل می‌شود و اصلا نباید تصور کرد بهشتی در روابط ایران و آمریکا ایجاد می‌شود. ایران و آمریکا دارای مشکلات اساسی هستند و فرقی ندارد چه دموکرات و چه جمهوریخواه سر کار باشند... اگر ایران بتواند با همکاری قدرت‌های جهانی مثل روسیه، چین و اروپا اراده بایدن برای بازگشت به برجام را تسهیل کند، فکر می‌کنم ممکن است به دلار   ۳۵۰۰ تومانی برنگردیم، اما رشد کاهش ارزش پول ملی ایران و رشد بیکاری و رشد تورم توقف پیدا می‌کند. چون وضعیت افسارگسیخته شده بود، قیمت‌ها روزانه افزایش می‌یافت».

این عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای گفت: «من مطمئنم اگر در قالب چندجانبه‌گرایی بازگشت بایدن به برجام را تسهیل و برجام را دوباره احیا کنیم، رشد شاخص‌های منفی در اقتصاد ایران متوقف می‌شود. همچنین شاخص‌ها مثبت می‌شود، اما به‌تدریج... به هر حال با آمدن بایدن چند چیز مسلم است؛ یکی فضای روانی و نگرانی بین‌المللی که همه احتمال یک جنگ بین ایران و آمریکا را می‌دادند، آرام می‌شود...از بهمن امسال(زمان آغاز به کار بایدن) تا انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال آینده؛ دوره‌ای است که بایدن می‌خواهد به برجام برگردد. اگر گرفتار دعوای داخلی شویم و رفتاری کنیم که بایدن ناامید شود و اقداماتی کنیم که صهیونیست‌ها و سعودی‌ها دست بالا را داشته باشند و بایدن را هو کنند که روند کاهش خصومت با ایران را رها کند، این مغایر منافع ملی ایران است».

موسویان در بخش دیگری از این مصاحبه در پاسخ به این سوال که «معتقد هستید سیاست عدم‌مذاکره با ترامپ درست بود؟» گفت: «نه. در دورانی که ترامپ از برجام خارج نشده بود یک کنفرانس مطبوعاتی با نخست‌وزیر ایتالیا داشت و گفت حاضرم راجع با هر موضوعی بدون پیش‌شرط هرجا که ایرانی‌ها بگویند با آنها گفت‌وگو کنم. من همان موقع گفتم اگر جای آقای روحانی بودم می‌گفتم تشریف بیاورید ایران...نباید ترامپ را رها می‌کردیم که به‌دست اسرائیلی‌ها و سعودی‌ها بیفتد. یک نوع رابطه باید از طریق واسطه یا سطح دو برقرار می‌شد که مانع خروج او از برجام می‌شد مثل کره‌شمالی که مذاکره کردند و عکس هم گرفتند».

درباره اظهارات موسویان گفتنی هایی است که در ادامه به اختصار به آن می پردازیم:

آقای موسویان در این مصاحبه تاکید کرده است که اگر جو بایدن درباره حمله نظامی به ایران سخن گفت، اصلا نباید تعجب کنیم چون سیاست خارجی آمریکا هیچگاه با جابجایی روسای جمهور دچار تغییر نمی شود. وی در سوی مقابل تاکید می کند که مقامات ایرانی باید مراقب باشند که بایدن آزرده خاطر نشود و از بکاربردن عبارات رکیک علیه وی پرهیز کنند. در روزهای گذشته یکی از فعالین اصلاح طلب گفته بود که «جمهوری خواهان و دموکرات ها هیچگاه درباره منافع ملی خود و ارزش های آمریکایی، معامله نمی کنند».

اصلاح طلبان می گویند که مقامات آمریکایی حتی مختار هستند که درباره حمله نظامی به ایران اظهارنظر کنند اما مقامات ما باید در بیان اظهارات خود درباره آمریکا به شدت دقت کنند. جمهوری خواهان و دموکرات ها درباره ارزش های آمریکایی و منافع ملی معامله نمی کنند؛ اما در این سو اصلاح طلبان برای معامله و چوب حراج زدن بر توان موشکی کشورمان پافشاری می کنند!

موسویان در این مصاحبه تاکید کرده که «هرچه ماهیت سیستم آمریکا را افشا کنید به نفع ماست، برجام یکی از خواصش این بود»! وی پیش از این گفته بود «برجام غیرقابل اعتماد بودن آمریکا را ثابت کرد»؛ سوال اینجاست؛ مگر قبل از برجام، غیرقابل اعتمادبودن آمریکا ثابت نشده بود!؟ ما در صنعت هسته ای بتن ریختیم تا ثابت کنیم آمریکا غیرقابل اعتماد است!؟ مگر هدف اصلی برجام لغو تحریم ها و گشایش اقتصادی نبود!؟

موسویان در این مصاحبه تاکید کرده که «ظریف برای برجام فحش خورده و بدن مجروحی دارد»!؛ این ادعا در حالی است که یکی از علت های اصلی بی دستاوردی برجام این است که دولت و وزارت خارجه و شخص آقای ظریف به هیچ عنوان از اظهارات کارشناسی و فنی صاحبنظران درباره برجام استقبال نکرده و کارشناسان و صاحبنظران را به جهنم حواله دادند! از سوی دیگر دولت و وزارت امور خارجه در اجرای ۲۸ شرط ابلاغی دچار قصور و تقصیرهای فراوان شد. حالا حامیان برجام در زنگ حساب با مظلوم نمایی در پی شانه خالی کردن از پذیرش نتایج اقداماتشان هستند. همان اقداماتی که سفره مردم را کوچک کرد.

 از نگاه اصلاح طلبان، آمریکا «ارباب» است و ایران «رعیت»؛ حالا تفاوتی ندارد که ترامپ در کاخ سفید باشد یا بایدن؛ از نگاه این طیف، ایران باید چون برده ای در مسلخ و برّه ای در مذبح باشد و همه داشته های خود را به پای ارباب و کدخدا بریزد.

** آیا دولت اراده ای برای مقابله با سوداگران مسکن دارد!؟

روزنامه شرق در گزارشی نوشت: «تحولاتی که در دو سال اخیر پس از جهش نرخ ارز داشتیم، با هیچ‌کدام از جهش‌های قبلی قیمت مسکن قابل قیاس نیست...به نظر می‌رسد سوداگران تمام تلاش خود را برای توقف جو کاهشی بازار به‌ کار ببندند و این موضوع مداخله جدی هدفمند وزارت راه‌وشهرسازی را می‌طلبد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «درصورتی‌که دولت عزمی جدی برای واقعی‌شدن قیمت مسکن داشته باشد، با توجه به تکالیف قانون بودجه برای فروش املاک مازاد، اگرچه کاهش قیمت به کاهش درآمدهای بودجه‌ای دولت منتهی می‌شود اما با عرضه گسترده اراضی و املاک می‌تواند جو مقاومتی سوداگران مسکن را بشکند و حداقل بخشی از لجام‌گسیختگی قیمت‌های مسکن را در واپسین سال دولت التیام بخشد».

کارشناسان معتقدند که در سالهای اخیر و به دلیل سیاستگذاری های غلط دولت،  سوداگری در مسکن حدود ۷۰ درصد افزایش یافته است.

به عقیده کارشناسان، دولت روحانی و به خصوص  «عباس آخوندی»  وزیر مستعفی راه و شهرسازی، از جدی ترین مخالفین اجرای مالیات های تنظیمی در بازار مسکن بوده است و همین امر منجر به افزایش سهم تقاضاهای سرمایه ای و سوداگرانه در بازار مسکن شد.  

عدم تکمیل سامانه ملی املاک، اجرا نکردن مالیات بر خانه های خالی و مقابله با تصویب مالیات بر سوداگران بازار مسکن، از جمله اقدامات تأمل برانگیز آخوندی در سالهای گذشته است.

این رویکرد در کنار بی توجهی دولت در ساخت مسکن برای اقشار ضعیف و متوسط، موجب شد تا در سالهای اخیر قیمت مسکن حداقل حدود ۶ برابر افزایش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 159
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 24
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    96 32
    آره ناراحتیم چون دوباره امثال تو هشت سال دیگه وضع مملکت رو خراب تر میکنن یکبار امضای کری اینبار بایدن
    • IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      من در سال 1400 به «امیرکبیر معاصر»، دکتر ظریف رأی میدم
    • IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      68 2
      من از حماقت بی پایان اقشاری از مردم ایران ناراحتم که دارند تجربه شادی صدام پس از پیروزی بیل کلینتون را تکرار می کنند. خیال کرده اند بایدن که به هموطن خودش که نوکر اسراییل بود رحم نکرد حالا به مردم ایران رحم می کند!!
    • محمد۲۲ IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      32 1
      خدا. بر توعباس عبدی. عبدالشیطان‌ الاکبر
    • SE ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      26 0
      امیرکبیر هر چه داشت از مبارزه با قدرتهای جهانی و ایستادن در مقابل استعمارگران بود. اگر بلد بود با سفرای روس و انگلیس چای بخورد و یا هرات را بدهد که سایه جنگ را از ایران دور کند که می شد یکی مثل میرزاآقاخان نوری عزیز شما.
    • IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      19 1
      سگ زرد برادر شغاله ترامپ و بایدن دو روی یک سکه هستن.
    • IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      8 0
      به امیرکبیر چیزی نگو
    • IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      19 0
      امیر کبیر معاصر...!!!!خخخخ حالت خوبه؟خدا شفات بده!!!!
    • IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      16 0
      عباس عبدی خفخ خون بگیر
    • سید IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      1 0
      غرب پرستی و غرب شیفتگی اصلاح طلبان تهوع آور به چنان حد مشمئز کننده ای رسیده است که با اربابان خود در ینگه دنیا راحت تر هستند تا جناح مخالفشان در داخل! گویی ایشان را دلسوزتر از هموطنان انقلابی شان برای ایران می بینند! امان از روشنفکری ناقص الخلقه متولد شده در ایران!!!
    • مهدی. IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      0 0
      اصولگرا کارتر وریگان واوباما ولایدن براش فرقی نمی کنه شما ازطرف اصولگراها ومردم صحبت نکن گند دولت و هم حزبی هات رو پا ک کن وقسمتی از اون رو به عهده بگیر اگر مردم سالاری در ایران بخواهد دقیق اجرا شود جای کسانی چون شما در هر دولتی در سیاهچال است . ای از خدا بی خبر.
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    18 3
    مشرق اینارو ول کن
    • IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      33 0
      مشرق اینارو ول نکن، درباره جریان نفاق روشنگری کن
    • IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      15 1
      آره مشرق فقط باید دهن این اس...هال طلبا رو با ... پر کرد! منتشر کن جون عزیزت خودم سانسور کردم.
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    60 20
    آقای عبدی، شما واقعا آدم بی تربیتی هستی. خجالت بکش
    • IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      44 6
      حاج قاسم در قلب ملت ایران جا داره
    • IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      21 1
      این آقا علاوه بر اینکه بی تربیته بسیار هم بی ... هستند. در ...زیاد این آقا همین بس که آرزو کرد که کرونا آنقدر از مردم ایران تلفات بگیرد که علیه حکومت قیام کنند
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    33 9
    اقای عبدی ، اگر راست میگی که بر سرت چون دروغ میگی.. اگر دروغ میگی بازم بر سرت دروغ گوی بی...
    • IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      9 3
      عباس عبدی: طرفداران «قاسم سلیمانی» از شکست ترامپ ناراحتند! /// باز سروکله این دلقک بیسواد آمریکا پیدا شد.
  • علی IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    47 6
    مرگ بر بایدن مرگ بر ترامپ
    • IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      8 3
      مرگ بر منافقین و کفار
    • IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      6 11
      مرگ بر آمریکا
  • احمد IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    33 11
    عباس عبدی ترین و ترین و ترین فردی است که تا کنون اظهار نظرهای سراسر کینه ای او را خوانده ام .
    • IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      38 2
      این جماعت هنوز از تشییع باشکوه سردار سلیمانی عصبانی و آشفته است.
    • IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      0 1
      بنظرم عبدی یا هرکس دیگر اگرحرفی زده باید جواب قانع کنند ومنطقی داد اینکه فحش وبدوبیراه بگی ازاون بدتری اون تحلیل خودش راکرده وبه کسی هم بی ادبی نکرده پس باید درست حرف زدن وادب رارعایت کردن رایاد بگیریم
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    43 6
    قاسم سلیمانی مگر چه بلایی بسرت آورده که هنوز سوز دارد
    • IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      8 0
      وطن فروش ها با حاج قاسم مشکل دارند
  • ali IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    16 7
    عباس عبدی یه ...ی کرد، شما چرا منتشر می کنید؟ دیگه از این چرندیات پخش نکنید...نظرش اهمیت نداره. مثل یه عده که در خونه نشستن بعد یه از بیرون ... میکنه! اصولاً کسی توجه نمیکنه
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    23 11
    عبدی تو با دهن ... نام مقدس سردار دل ها را به زبان نیار ...
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    20 4
    خاک تو کله بی مخ عباس عبدی!! این آدم بی سواد خائن تریبون مفت گیر آورده وراجی می کنه
    • IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      2 0
      عبدی=قلم به مزد
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    24 6
    رقابت تنگاتنگی رو بین تاجزاده و عباس عبدی در بیشرافتی و مزخرف گویی شاهد هستیم /// البته هیچ کدوم از لجن پراکنیهای این دو حقیر باعث گزیده شدن کک نهادهای مسئول و مدعی العموم نمیشه
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    25 5
    بدن مجروح ظریف ، از دریافت سیصد سکه طلا ! برای ""دستاورد تقریبا هیچ برجام ،به قول سیف خودشون !
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    16 2
    اقای عبدی ! لطفا به بدن مجروح میلیونها ایرانی بعد از برجام هم عنایتی بنمائید وبرای ان مرثیه ای سردهید! عراقچی گفت با پایبندی به برجام ،تحریمها بیشتر شد.
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    19 4
    وقاحت و بی شرافتی افسادطلبی یعنی بجای عذرخواهی بابت تحمیل ننگنامه برجام و ویرانی و خسارتی که به مردم و کشور زده بیایی و از عوامل تحمیلش به مردم با دروغگویی دفاع کنی
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    14 5
    مشرق جون این غرب پرستان دلباخته ارباب جونشون هستند این قشر بهر طریقی که بتواند در راه پیشرفت وتوسعه کشور سنگ اندازی می کنند مگر با گرو نگه داشتن معیشت مردم به فکر مزاکره (سازش) دوباره نیستند
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    18 4
    عبدی قلم به مزد
    • IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      12 0
      از مدافع مشروبخواری و آزادکردن خرید و فروش موادمخدر بیش از این انتظار نیست
  • حسین GB ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    20 5
    بنده افراطی تر از امثال جناب عبدی نمی‌شناسم یک روز از دیوار سفارت آمریکا بالا میرن یک روز به زور گرو گیری معیشت میخوان ما خدا را رها کرده بنده کدخداشون بشیم لطف کنند دست از سر ما بردارند. تحلیل‌های این جماعت همیشه دور از حق و واقعیت روی زمین بوده
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    15 3
    خاک بر سر این عباس عبدی که یک دیوث سیاسی به تمام معناست حتی نمیشه با پست ترین ادمها مقایسه اش کرد . هم نفهمه هم دروغ گو. طرفداران قاسم سلیمانی ملت امام حسین علیه السلام هستند و به امان نامه شمر لعنت می فرستند و هم بر سپاه شمر لعنت می فرستند چشمشان به حسین علیه السلام تا در رکاب او کشته شوند . خاک بر سرت و بر آن امضای کری
  • علی IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    7 14
    کسانی که از شکست ترامپ ناراحتند کسانی هستند که از اف آی تی اف خارج شدند تا به سرمایه گذاری بپردازند و اگر ادامه دهند باعث تجزیه کشور هم میشوند فقط خدا به دادمون برسه
    • IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      14 0
      میشه مزخرف نگی؟ با برجام چه گلی به سر اقتصادمون زده شد که با اف ای تی اف زده بشه؟ اتفاقا افرادی مثل شما به دنبال تجزیه این مملکت هستند اونم از طریق تسلیم محض یعنی سرنوشتی بدتر از عراق و لیبی!
    • SE ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      6 0
      آها! یعنی آمریکای مهربان از بس دلش برای جمهوری اسلامی سوخته بود می خواست جلوی فساد را در ایران بگیرد! ما نگذاشتیم!
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    6 0
    آفرین
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    13 9
    عباس اقا حاج قاسم شهید است . بعید می دانم امثال شما که برروی یک واو هم درمتن جملاتتان دقت می کنید منظورت ارسال پیامی به مخاطبین نبوده باشد .
  • محمد US ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    6 8
    اولا اصلاح طلبان طیفهای مختلفی هستند دوما هیچ اصلاح طلبی مزدور غرب نیست همانطوریکه هیج اصولگرای مزدور شرق نیست سوما اصلاح طلبان واقعی به استقلال و هویت ایرانی ایران افتخار میکنند چهارما اگه بایدن بیاد باری از دوش فشار بر کشور بردارد همه باید خوشحال بشیم پنجم هر کشوری منافع ملی خودش را ملاک رابطه قرار میدهد ما هم باید منافع ملی خودمانرا در ارتباط با کشورها مد نظر قرار دهیم فعلا نه به دار است نه به بار
  • هادی US ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    10 3
    بببنید کی به کی میگه افراطی عباس عبدی بقیه رو به افراطی گری متهم میکنه.جل الخالق آدم نمیره همه چیز رو می بینه
  • اشنا IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    2 4
    علت ناراحتی بسیاری از طرفداران سلیمانی در واقع نهفته در جناح حاکم بر ریاست جمهوری امریکا بوده است !!! ولی چرا : ظاهرا این افراد اشداء علی الکفار و رحماء بینهم می باشند و مثلا اگر حزب حاکم بر ریاست جمهوری امریکا ترامپ رو کشتند ولی باز هم ظاهرا و یا احتمالا عضوی از بلوک شرق می باشند و بلوک شرق هر چی باشند باز هم احتمالا بهتر از بلوک غربند !!!!!!!! و ظاهرا این افراد اشداء علی الکفار می باشند . البته من نه عضو بلوک شرقم و نه غرب
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    12 2
    وقتی متن برجام را نخوانده امضاء کرده، اگر نگوییم ... کرده، باید بگوییم ساده لوحی کرده.
  • عبداله IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    9 4
    به امید خدا تو بدن زخم خورده اش کرد بیفته
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    6 0
    چه جسارت ها! سکوت!
  • حسین IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    11 0
    فلانی شکر خورد که میگه ما از شکست ترامپ ناراحتیم. سگ زرد برادر شغاله.
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    9 4
    از ترامپ بیزاریم *** انتخاب بایدن یعنی تکرار هم هویج و گوش دراز *** انتخاب بایدن یعنی به مسلخ بردن مصالح کشور *** انتخاب بایدن یعنی فشار برای مذاکره تا انتخابات 1400*** انتخاب بایدن یعنی بزک دوباره آمریکا ********** چرا اصلاح طلبان و دولت نمی خواهند درک کنند که ما با یک سیستم طرف هستیم و نه یک فرد ؟؟؟
    • ع IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      0 3
      آیا شما راه حل دارید!/ آِیا راه حل شما در بازه زمانی خاصی نتیحه بخش است!؟ لطفا راه حل دهید نه دشنام!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • محمود IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    9 2
    مگر آنچه گفته شده به بدنش فرو رفته که مجروح شدند
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    13 5
    همان کسانی که عباس عبدی بهشون توهین کرده وگفته طرفداران قاسم سلیمانی از شکست ترامپ ناراحت اند می توانند به خطر این توهین از وی شکایت کنند
  • DE ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    12 6
    عباس عبدی: طرفداران «قاسم سلیمانی» از شکست ترامپ ناراحتند! و به شکست او قانع نیستند آنها مرگ و نابودی ترامپ و اخراج امریکا از خاورمیانه را میخواهند/ موسویان: ایران بخاطر برجامِ ظریف فحش خورده و «بدن مجروحی» دارد ملت هم همچنین. شاید با دهها سال تلاش شبانه روزی بشود گوشه ای از خسارات برجام را جبران نمود.
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    20 3
    ایت الله جوادی املی خوب صفتی بیان فرمودند دیوث سیاسی یعنی امثال عبدی
    • IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      9 1
      آفرین.گل گفتی
    • IR ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      2 0
      موافقم
  • مهاجر IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    12 2
    در هیچ جای دنیا این همه وطن فروش نمیبینید که در راس امور جای دارند، و رسانه و تریبون و... در اختیار و از منافع دشمنان این اب و خاک دفاع میکنند و حقوق از بیت المال میگیرند و متأسفانه هیچ برخوردی از سوی مقامات قضایی و امنیتی با اینها صورت نمیگیرد، نمیدانیم دم خروس را باور کنیم یا قسم....
  • حیدر صالح IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    11 4
    عباس عبدی سبک مغز ذوق زده کودکانه و حقارت آمیز شده جای تعجب و تأسف دارد. یعنی همه جریان غرب زده و طیف تندرو اصلاح طلب در واکنش به پیروزی بایدن ذوق زده شدن! یاد داستان شادی خر برفت و خر برفت
  • همیشه در صحنه GB ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    11 2
    بر افساد طلبها
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    18 2
    مرحوم خودتی عبدی نادان! شهید حاج قاسم
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    19 3
    اصلاحطلبان بزرگترین مانع پیشرفت و آرامش کشور
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    4 0
    آقای عبدی و اصلاح طلبان ترامپ را به تنهایی عامل شهادت شهید سلیمانی می دانند، و غافل از این که عامل شهادت سردار عزیز ما خوی استکباری و سیاست های جنایتکارانه آمریکاست که این بار به دست ترامپ انجام شده. آیا با تغییر حاکمیت در آمریکا سیاست های اسلام ستیزی و ایران ستیزی آنان نیز پایان می یابد؟ متاسفانه اصلاح طلبان با آمدن بایدن، به وجد آمده اند و آب از لب و لوچه شان جاری شده است! شاید به این امید و این تدبیر که ناتوانی شان در 7 سال گذشته را ماست مالی کنند و به طریقی راهی برای ماندن در حاکمیت بیابند. کاش اصلاح طلبان در 7 سال گذشته به جای دل بستن به برجام به پیشرفت و ارتقای کشاورزی و صنعت می پرداختند تا اقتصاد کشور این گونه متلاطم و آشفته نمیشد. اصلاح طلبان به جای این که منتظر پذیرفتن شکست انتخاباتی از زبان ترامپ باشند، بهتر است خودشان به ناتوانی و ناکارایی خود در کارهای عملی و اجرایی اعتراف کنند. اصلاح طلبان فقط به تقویت زبان رسانه ای شان پرداخته اند و در زمینه کارهای اجرایی در کشور ناتوانند...
  • روزبه IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    1 0
    جناب عبدی ترامپ و دولت آمریکا محبوب طیف و جناح مطبوع شماست، انقلابیها آمریکا و جناح اصلاحات رو خوب میشناسن و نیازی به شناسوندن ترامپ و عمل جنایتکارانه اون و نسبت گرایش جریان سیاسی دوستان شما با آمریکا نیست، حتما با تداوم حکومت ترامپ شکاف و بحران ایالات متحده عیان تر خواهد شد و گرنه علاقه ای به ترامپ و دولت جانی اون در میان علاقمندان مرحوم سلیمانی نیست، ولی علاقه دوستان شما به رای آوری بایدن،معاون جانی ترین رییس جمهور آمریکا که در دوران اون داعش سربرآورد بر کسی پوشیده نیست، زیست سیاسی جریان مطبوع شما در کشور اگه به ناف دموکراتها بسته شده که جای تردیدی در اون نیست،طرفداران شهید سلیمانی نیازی به این مدل زندگی نمی‌بینن، اگه خیلی دوست دارین در این قضیه هم در جامعه دو قطبی ایجاد کنید باز حرجی بر شماها نیست، بخشی از تداوم حیات سیاسی شما در ایجاد دو قطبیهاست، طرفداران سلیمانی به حکم عقل دنبال یک پارچگی و وحدت هستن ولی انگار شما با این فقره هم مخالف هستید
  • کیوان خان IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    13 2
    تف به شرف نداشته افسا طلبش خائن غربگدا
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    7 2
    این فرمانده اصلاح طلبها راست می گوید من می گویم چرا محله وخونه ما سیل آمده وبخاطر اشکهایی است که این چندروزه همراه با خانواده مان همسایه ها بخاطر شکست ترامپ است خواهشا یکی بیاد جلوی گریه مارا بگیرد وگرنه کل محله را آب می برد خداوکیلی این افسادطلبها کلا تعطیل هستندبخصوص فرمانده های یشانن این پیرمردهای ....ی
  • احسان از شیراز IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    16 2
    مرتیکه از قول بابات میگی ما ناراحتیم از شکست ترامپ چرا دروغ میگی کی ناراحته از شکست ترامپ ما دنبال کشتن ترامپ هستیم تا انتقام حاج قاسمو بگیریم واقعا شما چه جانوری هستید من نمیدونم
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    3 2
    چرا فحاشی و اهانت برای اصلاح‌طلبان رایگان است و هیچ هزینه‌ای ندارد؟
  • محمد DE ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    5 0
    خاک عالم به سر این عبدی ، بیچاره ، نوکر ، قلم به مزد ، شیطان صفت، مرده خوار ف 88 با همه اطرافیانش ، شما از وضعیت اربابتان ناراحتید که شبیه فنته شما در 88 اکنون درآنجا اتفاق افتاده تفاوت ترامپ با میرحسین شما چیست که هردو می گویند تقلب در انتخابات هر دو می گویند من برنده این انتخابات هستم .البته اگر خجالت بکشید وآن دهن خبیثتان را ببندید بسیار به نفعتان است .حد اقل مردم از گفتارتان راحت می شوند .
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    2 1
    اقای عبدی مگرشما باشید
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    7 0
    نوکراجنبی ما افتخار میکنیم که طرفدار حاج قاسمیم وتشنه خون ترامپ.دست ازنوکری بردار
  • آریو سوئد IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    8 0
    اصلا به ما مربوط نیست که از رفتن ترامپ یا اومدن بایدن خوشحال بشیم. ما باید از این خوشحال بشیم که نقاب از چهره امریکا کنار زده بشه و مردم جهان ببینند که دموکراسی نوع امریکایی و غربی سرابی بیش نیست. این را هم فقط و فقط ابلهانی مثل ترامپ می تونند انجام بدن. امروز دیگه کسی که فقط الفبای سیاسی را بدونه درک میکنه که دموکراسی در غرب و بخصوص امریکا کشکه و در عمل وجود نداره.
  • DE ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    11 0
    عبدی کیه؟
    • DE ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      2 0
      يكي از افراطيون قديمي و واداده هاي فعليه كه به لقب فسيلهاي پوسيده سياسي مزين شده اند و مشرق هر از چند گاهي براي گرم كردن تنور انتخابات اينها را از چاه … بيرون ميكشه و مطرحشون ميكنه!!!
  • DE ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    4 0
    مرگ بر ترامپ وآمریکا. این یارو عبدی رو من خوب میشناسمش واقعا یک شخصیت بی نهایت و و خیال پرداز و گو و عقده ای هست. قلم سخیف و ی هم داره. این شخص صلاحیت نداره در مطبوعات قلم بزنه. صلاحیت نداره برای مردم قلم بزنه. سران فتنه تحت احاطه ملت ایران هستن تو که چیزی نیستی عبدی
  • GB ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    9 0
    عبدی و زیباکلام و چند نفر دیگه تازه باسوادهای این بیسوادها هستند، مملکت باید از دست این فسادطلبان پاک بشه و گرنه تا جون دارند در رکاب امریکا نوکری می‌کنند برای تسلیم ایران.
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    7 0
    باز این ... عقده گشایی کرد
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    3 0
    آقای عبدی ! دو گزاره در جمله عجیب شما وجود دارد که جمع اضداد است و محال است اول طرفداری از شهید سلیمانی و دوم ناراحتی از شکست ترامپ ! آقای عبدی ! کسی که طرفدار شهید سلیمانیست بدون اندکی تردید خواهان ذلت قاتل اوست ! آیا مریدان امام حسین علیه السلام از اینکه شمر به دست مختار ثقفی نفله شد ناراحتند !!!! آقای عبدی در کمتل احترام لطفا ساکت شو !
  • رضا IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    2 0
    عباس عبدی تحلیل کردند با توهم فرق داره این تهمت زدن ها کار شما اصلاح طلبها است ترامپ امید شما ها بود شما میخواستید نظام تحت فشار باشد واز این فشارها شما استفاده کنید الان با تغییر ترامپ که هنوز صد درصد هم معلوم نیست شما حالا شدید مخالف ترامپ بعد اصول گرایان شدن حامی ترامپ البته از تو همه چیز بر میاد
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    6 0
    آقای عبدی ! خزعبلات شما پایانی ندارد !! کسی که در راه اعتلای وطن کشته میشود شهید است و شهید نظر میکند به وجه الله پس نیازی به خطاب مرحوم شما ندارد و رحمت شده است پس بگو شهید سلیمانی و دیگر هیچ نگو
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    7 0
    شما اصلاح طلبان که رای نمی اوریدمجبوریدخودتان را به یکی بچسابانید
  • علی IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    10 0
    خاک عالم و مرگ بر غرب زده گان که از تفسیر همه چیر عاجز شده اند و ناتوان
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    3 1
    منظور عبدی عزیز ، مشرق است
    • IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      0 0
      عبدی قلم به مزد
  • mohsen GB ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    8 0
    اولا ایشون عباس عبدی یک ... سیاسی است که به زباله دان تاریخ انداخته شده ولی تعجب ملت از این است که چه کسی این چرندیات ایشون رو پخش می کند.
  • 1400 IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    8 0
    عبدی مرحوم اصلاحات است وشمادار ودسته غرب پرست
  • DE ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    7 0
    اصلاحاتچی ها حداقل یک نگاهی به اردغان بکنن که با چه موذی گری و سیاستی خصمانه از همه طرف همه رو می دوشه و از همه جا باج میگیره تازه دوقورت و نیم اش هم باقیه. علت موفقیت این سیاستمدارترکیه ای اینه که از کسی نمیترسه و حداقل شجاعانه در جهت کسب منافع ترکیه پاپیش میزاره. از این اصلاحاتچی های بزدل و ترسو و راندخوار هیچی از اب درنمیاد. فاتحه شون رو باید از همین حالا بخونیم چه عبدی چه تاجزاده که جز ایران ستیزی و ایران فروشی هیچی از تو جیب شون در نمیاد!
  • اردشیر IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    6 0
    با تشکر از اصلاحطلبان عزیز و گرامی که توانستند با معرفی و انتخاب مدبرترین رئیس جمهور تاریخ جمهوری اسلامی امید را به جوانان کشور بازگردانند ما جوانان ایرانی امید داریم که در آینده اصلاحطلبان ارجمند دیگر از این لطف ها برای ما نداشته باشند.
  • مریم IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    7 0
    عباس عبدی، وطن فروش داخلی؛ بهتره اینو بدونی که طرفداران حاج قاسم عزیز که تو نه میتونی اندازه ی اونا رو درک کنی و نه لیاقت داری که در مورد شون صحبت کنی، با کل حاکمیتی آمریکا مخالفند نه دونالد یا جو،
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    8 0
    مرگ بر منافقین و امریکا واسرائیل وتکفیری های مزد دور
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    7 0
    اصلاحات چرا با " مرحوم" خواندن قاسم سلیمانی ، دفاع تلویحی از ترامپ میکند ؟ چرا از تخفیف و تحقیر ارزش ها و افتخارات اسلامی و انقلابی دست بر نمیدارند ؟ یک شهید خطاب کردن قاسم سلیمانی به کدام منفعت کداخداپرستانه اشان آسیب میزند ؟
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    1 0
    باسلام این مردک عبدی نمی داند اکثریت قریب به اتفاق مردم ایران ازدوستداران شهید عزیزسلیمانی هستند چراجفن میگوید این مردک هزارچهره تحلیل های ابکی وبی اساس وپایه اورا همگان می دانند وهم چنین بیچاره گی اورا
  • رحیم IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    0 1
    من دوست داشتم ترامپ ریس جمهور ایالت متحده آمریکا باشد
  • عبدالله IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    1 0
    خدا ما رو از ...(عبدی. موسوی) رها کند انشالله
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    1 0
    طرفداران سلیمانی شکست ترامپ قمارباز را بخش ناچیزی از انتقام میداند اما اینکه طرفداران برجام پوچ وهیچ را بخاطر پیروزی بایدن سرپوشی و فرار به جلومیداند. نکته مهم اینکه وقتی میگی طرفداران قاسم سلیمانی،یعنی خود را طرفدار آن سردار دلها نمیدانی که این هم نشانه رذلت شما و خوشحالی از شهادت او است این هم یعنی شما از شهادت حاج قاسم همانند ترامپ خوشحالید. برشماها باد
  • شایان IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    1 0
    خدا بر کسانی که به جای قبول سرپرستی خداوند ،سرپرستی کدخدای دنیا را در این مملکت باب کردند
  • امیر IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    1 0
    عباس عبدی کاسب بهتر دهان تو ببندی
  • رضا IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    0 1
    بدون شک درطیف اصولگرایان نیز مانند اصلاح طلب ها هستند گروهی که اولویت آنها قدرت حزبی است. از دید آنها شکست ترامپ و احتمال بازگشت بایدن به توافق هسته ای می تواند انتخاب یک رییس جمهور اصولگرا را با چالش مواجه کند.
  • ایرانی IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    1 0
    عباس عبدی حجاریان تاجزاده وامثالهم شکست جمهوری اسلامی رامثل اربابان آمریکایی تان به گور میبریدهمین قاسم سلیمانی اگرنبودشماها دردهاتتان مشغول بزچرانی بودیدشماراچه به زندگی درتهران واسم ورسم
  • حسين DE ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    1 0
    آقاى موسويان لطفاً آروغ روشنفكرانه نزن مطالبى كه گفتى يك الف بچه دبستانى هم در ايران ميدونه بدون اينكه ادعائى داشته باشه،در ضمن براى همپالگيهت ظريف دل مسوزان و اشك تمساح نريز تو اگر شهامت اخلاقى دارى بگو چرا و به چه جرمى محاكمه شدى؟ويا همچنين در باره كارنامه شغل سابقت بعنوان سفير ايران در آلمان اظهار نظر كن البته اگر و وجدان اخلاقى دارى؟جهت اطلاع تو من مطمئن هستم كه يك روز بايد در برابر دادگاه پاسخگوى اعمال خودش باشه تو در رفتى ولى خب گذر پوست به دباغ خونه ميفته ،خواهيم ديد.
  • نادریان IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    0 0
    اصلاح طلبان را نباید در واژه مذاکره متوقف کرد همه ملت باید از انها دو سوال بپرسند اول : شما در مذاکره قرار است چه امتیازاتی بدهید و خط قرمز ملی و امنیتی دارند یا برای به در کردن رقیب و درقدرت ماندن در ظاهر دائم لفطظ مذاکره را بکار میبرند : دوم چه تظمینی از امریکا قرار است بگیرند .ایا مانند تضمین برجام است که پاسخ هر عاقلی روشن است . در واقع نباید گذاشت از حواب فرار کنن و به عوام فربی روی اورند چون امنیت نباید بازیچه کاسبان سیاست قرار گیرد.
  • ناشناس IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    1 0
    اصلاح طلب وهمفکراش به فلان فلانشون خندیدن که دوباره با شیطان بزرگ مداکره کنندترسوهای بی عقل بعد از ۱۴۰۰ باید بگردند دنبال سوراخ موش خخخخخخخ
  • ترابیان IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    1 0
    چرا باید در مملکت به موجود ی مثل عباس عبدی اجازه داده شود دائما اراجیف تحویل مردم دهد افساد طلبان وطنفروش بی ریشه به انتهای خط و وجهه اجتماعی رسیده اند در حال انتحار سیاسی هستند
  • پیمان IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    3 0
    ترامپ و تمامی کسانی که در ترور مظلومانه شهید عزیز حاج قاسم سلیمانی نقش داشته اند خودشان میدانند که هیچ وقت و هیچ کجا در امان نیستند و هر لحظه باید منتظر عواقب حماقتشان باشند..
  • حجت اله فرامرزي IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    3 0
    عجب صبري جمهوري اسلامي ايران دارد كه ... همچون عباس عبدي را تحمل مي كند . عباس عبدي يعني قلم به دست صهيونيست چقدر راحت لجن پراكني مي كند و كسي با او كاري ندارد . عجب صبري خدا دارد .
    • IR ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      1 0
      دقیقا
  • ترابیان IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    1 0
    نادان وطن فروش افساد طلب با آبرو و حیثیت امیر کبیر بازی نکن از کی تا حالا امیر کبیر مثل ظریف تحمیل کننده قراردادهای قرون وسطایی مثل برجام کذایی ،سند ۲۰۳۰ و... بوده است تاریخ خواهد نوشت ظریف چه بلایی سر صنعت هسته ای آورده است بر ذات هرچه افساد طلبه
  • محمد IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    1 0
    شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی یک شخصیت دینی، انقلابی و ملی بودن. بنابراین هیچ گروه و شخصی حق نداره اینطور در موردشون حرفی بزنه، چرا که بی حرمتی به ایشون و اکثریت ملت ایرانه. آقای عبدی بخودتون بیاین لطفا
  • ترابیان IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    1 0
    چرا باید به این موجود وطن فروش اجازه داده شود و همچنین روزنامه شرق افساد طلبان تا این از خدابی خبرها با سردار دلها سلیمانی قهرمان عقده گشایی کنند البته از تشییع باشکوه و تاریخی سردار سلیمانی عصبانی هستند بر ذات شان
  • حسين DE ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    2 0
    خطاب به عباس عبدى كم سواد كم شعور اولا" يادت باشه سردار دلها در راه دفاع از آرمانهاى انقلاب به شهادت رسيد ولى تو هنوز داراى اين معرفت و شعور و آگاهى نيستى كه بين واژه مرحم و مفهوم شهيد تفاوت بسيار زيادى وجود دارد و اگر تو توان درك و تشخيص آنرا ندارى بهتر كه دهانت را ببندى،دوم اينكه اگر توانائى و شناخت دارى مفاهيم راديكاليسم و افراط گرائى را تعريف كن تا بر پايه همان تعريفى كه ارائه ميدى به تو و ساير همفكران كم و سواد و كم شعورت ثابت كنم كه شماها واقعاً بيسواد و نفهم و ... هستيد.
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    2 0
    مردک توشعور این راداری که بفهمی این انقلابیون فهمیدند که سگ زرد برادر شغاله ولی امسال شماره‌ای خاءن هدفتون خرابکاری که ملت شریف خوب شماهاراشناختند
  • جواد IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    2 0
    دیگه عباس آقا پا تو از گلیمت درازتر نکن توی اون ماشین تو و همفکران باید میبودین حداقل یه خیری به مردم میرسید
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    2 0
    موسویان غربپرست .
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    2 0
    وشما هم خوشحال که دو باره شانس اصلاح طلبان برای انتخابات زیاد شده دیگه دوره اصلاح طلبان تمام شده خوشحال نباش که می نویسی یک در صد از ی هایشان را به تو هم می دهند جمع کنید این دکانتان را یا نه سوپرتان را
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    2 0
    و مطمئن باش همه از مردن تو خوشحال میشیم
  • احمد IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    1 0
    اقای عبدی عده کثیری از شما اصلاح طلبان به خدا حرکات وگفتار وعمل تان از براندازان نظام بدتر وزیان آورتر است .این ثابت شده هر موضع گیری که می کنید در عرصه سیاست مصداق واقعی غرب زده های سرسپرده ، ودر اقتصاد مثل عرب های تکدی گر ودر مسائل اجتماعی مثل کمونیست ها نظریه پردازی می کنید .این چه اظهار نظری است ،وای بر ما که شما را روشنفکر میدانیم هم بالاتان دیدیم وهم پایین تان !واقعا" اگر هیچی نگید سنگین ترید .واقعا" حیف نانی !
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    2 0
    افسادطلبا بطور عیرمستقیم ومستقیم باعث شهادت سلیمانی وتله برجام وتمام وابستگیهای ایران به ابرقدرتهای امریکا وهمچنین تمام معضلات ومشکلات..شده اند
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    3 0
    شتر در خواب بیند پنبه دانه
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    0 0
    اگر برجام هیچ خاصیتی نداشت پس چرا بعد از خروج آمریکا از برجام وضعیت به طور وحشتناکی تغییر کرد؟! به نظرم باید انصاف داشت، برجام با همه نقص هایش یک دستاورد سیاسی و اقتصادی بود... بله آمریکا شیطان بزرگ است و هدفش تضعیف جمهوری اسلامی اما ما باید ضمن نگاه به توانایی های داخلی به کلید حل مشکلات، بند تحریم و محاصره را هم از پای کشور و تولید باز کنیم... ذوق زدگی اصلاح طلبان هم عجیب نیست اینها پیاده نظام دشمن در کشور هستند شک دارید؟!
  • مرصاد IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    0 0
    اصلاح طلبان هذیان گو !!
  • مرصاد IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    0 0
    این آدم های حقیر به ظاهر اصلاح طلب ؛ از اصلاح ، فقط اصلاح صورت را عملی کرده اند !!
  • US ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    0 0
    عبدی ... سیاسی برو گم شو دهن ... و لجن مال خودت را باز نکن نام مقدس سلیمانی را باید با وضو نام برد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی رحمه الله علیه ۵۰ میلیون نفر تشییع جنازش آمدند توی اگه چشم و نحست از دنیا بره بقال سرکوچت هم خبر دار نمیشه
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    0 2
    اقای عبدی واقعیت میگه چرا اینهمه تعصب الکی .؟
    • IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      0 0
      عبدی بچه پایین شهر که به برکت انقلاب رفت بالای شهر و حال ادعای اپوزسیون هم در می آورد !
  • مهیار JP ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    0 0
    ننگ بر ...ی های ....
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    1 0
    با انداختن مملکت درتله برجام وضعف نشان دادن بطور(مستقیم وعیرمستقیم،دانسته ونادانسته،خواسته وناخواسته..‌)باعث شهیدشدن سلیمانی ونابودی پایگاههای ایران درسوریه وعراق و‌.‌توسط اسراییل وعربستان شدند
  • IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    0 0
    حالا کدام سیستم رسمی وقانونی درآمریکا که باید اعلام شکست یا پیروزی ترامپ را مشخص کند،گفته اند!؟
  • دلسوز IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    1 0
    خدا روح سردار سلیمانی رو بیامرزد. از اذربایجان چرا چیزی نمیگید . اینهمه نیروی نظامی و تسلیحاتی به مرز اذربایجان انتقال دادین که آخرش رهبر بگه ارمنستان باید عقب نشینی کنه؟!!!!!!خوب میدونید که ازمنستان مشکل امنیتی برای ایران نیست اما اذزبایجان هست.از طرفی اردوغان اخوانی وقتی اینجور مدعی دفاع از اذربایجان میشه یعنی دنبال پروژه پان ترکیسمه و وصل شدن اذربایجان ب ترکیه یک خطر بالقوه درآینده برای ایرانه.
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    3 0
    من شخصا" نه چپ و اصلاح طلبم و نه راست و اصولگرا من فقط یک ایرانی هستم و بعنوان یک ایرانی شهید حاج قاسم سلیمانی رو دوست داشتم و دارم شهید بزرگوار قاسم سلیمانی غیرت و آبروی ایران و ایرانیان بود به جبهه مقاومت علاقمند شدم بخاطر میهنم بخاطر سلیمانی ها ...
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    0 0
    ممنون که بجای همه ما درباره عبدی کامنت زدید دست خوش هم بخودت دادی من هم اضافه میکنم عباس عبدی بد است یکبار دیدمش جالب نبود همش میخواست تیکه بندازه نمیگرفت یکبار سروشم دیدم اونم کف کرد از دیدنم بااونم حال نکردم چی بگیم خدا همه شمارا هدایت به واحد کند
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    5 0
    مرحوم خودتی ...تو چه می دونی شهید یعنی چی
  • هاتفی IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    2 0
    سوالی از آقای موسویان دارم: در ابتدای سخنان فرمودید تیم بایدن پخته هستند و .... چند خط بعد می گویند کاری نکنیم که عربستان و فلان هو کنند و بایدن را پشیمان کنند که..... خوب این پختگی در حد شعور شماست یا مخاطب شما؟ قطع یقین ملت که شعور بالایی دارند پس ....
  • ناشناس IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    2 0
    جناب عبدی این حرفها چی میزنی با عقل جور درنمی یاد فازت چیه؟
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    1 0
    برخی از اصلاح طلبا افساد طلب هستند. خدایا به راه راست هدایتشان کن.
  • حافظ IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    0 0
    عجب ایده جالبی این بار اگه بایدن رای اورد وخواست مذاکره کنه دولت نپذیره تا بد نامی مذاکره به گردنوش نیفته امتیازتسو دولت بعدی ببره
  • محمد IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    6 0
    آقای عبدی طرف داران شهید حاج قاسم سلیمانی چراباید خوشحال باشند در آمریکا هرکس رءیس جمهور شود برای ملت ایران نفعی ندارد به قول معروف خر همان است فقط پالانش عوض می شود .
    • رضا IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      0 0
      سلام دوست داران شهید حاج قاسم سلیمانی نه اینکه ناراحت هستد بلکه از شکست مفتضحانه قاتل شهید سلیمانی خوشحال هم هستند
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    0 6
    عده ای نان خود را در دشمن تراشی میدانند مثل رسانه شما . فکری هم به حال فقر گرانی ازدواج مجرد ماندن ۳میلیون دختر بکنید ظریف سمبل گفتگو و خردورزی است . همه مشکلات علتش این است که گفتگو بلد نیستیم حکومتداران از ترکیه یاد بگیرند سیاست کشور داری را
  • مرتضی GB ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    4 0
    مترادف کلمه کثافت رو میشه به اصلاح‌طلب تغییر داد
  • حسن IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    6 0
    بهتره نظرتو ماله خودت نگه داری چون اگه نظرتون درست بود اقتصاد کشور به این روز نمیافتاد بهتره پور فوسور بازیاتونا واسه غربیا داشته باشید اینقدر پینوکیای اونا نشید
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    0 7
    بنده البته افراد اینچنینی را طرفدار نیستم ولی خب تیترتان، کمی تندتر از حرف ایشان بود، ایشان در یادداشتی که آورده اید به حاج قاسم احترام گذاشته اند ولی شما در تیرتان این را به خوبی انعکاس نداده اید. او می گوید این طرفداری از حاج قاسم نیست ولی تیتر شما این را نمی فهماند.
  • خسرو IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    0 0
    این همه ننه من غریبم کردی ولی آخرش نگفتی از رای نیاوردن قاتل شهید سلیمانی ناراحتی؟
  • کسری IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    1 0
    این اصلاح طلب های احمق واقعا دارن به صورت علنی خودشونو لو میدن. این احمق کچل میگه طرفداران قاسم سلیمانی از شکست ترامپ ناراحتن. یعنی ثابت کرد که از قاسم سلیمانی که قهرمانی ملی و مدافع کشور بوده بدش میاد. این جانواران اصلاح طلب رو خواهشا اگه دلتون نمیاد اعدام کنید، حداقل توی دیوونه خونه یا آسایشگاهی بستریشون کنید. اینا با این مغز های ضائدشون واقعا از هر چی آدمکش و اوباش هست هم بدترن.
  • LB ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    0 0
    ننگ بر عبدی تهی مغز که خودش را متفکر اسهالات هم می داند. همه طرفداران حاج قاسم از رفتن ترامپ خوشحالند، اما این چیزی از انتقام کم نخواهد کرد. ضمن اینکه حاج قاسم را کل آمریکا زد نه شخص ترامپ. برای همین بایدن هم روی دیگر همان سکه است. ما بر عکس شما که از آمدن بایدن خوشحالید و در قلب تان عروسی گرفته اید، می دانیم او فقط یک ترامپ متشخص است.
  • علی IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    0 0
    اگه ظریف بیاد من رای میدهم
  • ابوالفضل IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    1 0
    اگه کمی ایرانی باشیم متوجه خواهیم شد که هیچوقت کسایی که دولتشون رو اجساد بیگناه ها بنا کردن دلشون واسه ما نمی سوزه حتی بیخیالمون هم نمی شن. رجل ایالت متحده به همه به چشم یه هاپو کوچولو نگاه می کنن. اگه سگ خوبی باشی برات یه قلاده نو می خرن اگه دیگه خیلی خوب باشی شاید یه خونه هم برات ساختن. ولی اگه بدی کنی خوب نوکری نکنی باید تنبیه (به معنی اگاه کردن ) بشی. بنظر شخص شخبص خودم دونالد ! از همشون بهتر بود لاقل پنهان کاری نمی کرد
  • egh IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    0 0
    رای به اصلاح طلبان یعنی رای به نابودی کشور
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    1 0
    عباس عبدی باید جوابگوی کارهای خود در دهه 60 باشد این اصلاح طلبان فراموش کردند که از fatfی حمایت می کردند و تصویب کردند که در ان حاج قاسم را جز تروریست ها قرار داه بودند و شماها از تصویب ان حمایت میکنید
  • مجید IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    0 0
    از تحلیل این مردک مشخص است که چه بغض و کینه ای همانند اربابان غربی اش از سردار دلها شهید حاج قاسم دارد از لفظ مرحوم قاسم سلیمانی استفاده کرده و حاضر نشده کلمه شهید و سردار برای او به کار ببرد شاید اعتقاد دارد که حقش بوده ترور شود و بنابراین شهید نیست! در ضمن سردار دلهای ایرانی میهن دوست و نه وطن فروش به دست ترامپ ترور شد و بوسیله بایدن شما مورد تایید قرار گرفت کسی از باخت ترامپ ناراحت نیست و اگر کسی خوشحالی نمی کنه بخاطر ترس از شما که نکنه پیروزی بایدن را پیراهن عثمان کنید و دوباره برای 1400 بخواهید بر گرده مردم سوار شید
  • زهره IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    0 0
    از نظر جبهه حاج قاسم سلیمانی یا همان ولایت باید گفت بایدن وترامپ یک نفرند وهرکسی که در امریکا رییس جمهور شود فقط در چهار چوبی که برایشان تعریف شده حرکت میکنند وایران هرگز وهرگز با امریکا که قاتل شهید سلیمانی وهزاران شهید ومجروح وهمچنین حامی رژیم کودک کش اسراییل است مذاکره نخواهد کرد وهرگز خیانتنامه برجام را اجرا نخواهد کرداقای ظریف وگروه مذاکره کننده شما نمی توانید خیانتها وضرر وزیانهای ناش از اجرای برجام که ملت وکشور وارد کرده اید را جبران کنید ول ان صدها سکه ی مفتی که اقای روحانی از جیب ملت وبیت المال بهتان داد را برگردانید وبازگرداندن ان اجباری است
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    0 0
    عباس عبدی الحق کله خرابه. طرفداران شهید سلیمانی از شکست ترامپ ناراحت نیستند ولی امثال تو از آمدن بایدن ذوق زده اند و معنی شیطان بزرگ‌ را نمی فهمید.
  • ترابیان IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    0 0
    خدا ریشه برجام کذایی و نابود کننده صنعت هسته ای را از سر مملکت و مردم فهمیم ایران و همچنین افساد طلبان را ریشه کن گرداند
  • ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    0 0
    واقعا عجیبه که چرا باید چنین افساد طلبان خائن و نفوذی اسم، عکس و فضولات مغز کپک زده انها در رسانه ها مجوز انتشار داشته باشد و پروژه تحریف و مغلطه در داخل کشور اینچنین اجرا شود؟
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    0 0
    چرا چرت وپرت میگی بیشعور سیاسی‌.شما افساد طلبا از پیروزی بایدن خوشحالید اصولگراها ازشکست ترامپ ناراحت نیستند. شما اونقدر شعور ندارید که بدونید بایدن با ترامپ فرقی نداره.با ز هم میخواهید مردم و مملکت را ۸ سال دیگر علاف خودتان بکنید.
  • انقلابی IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    0 0
    ما انقلاب کردیم تا آخرین نفس پای این انقلاب هستیم به لطف خدا پیروزی دوباره در همین ماه ها نزدیکه وتفالهایی مثل عبدی ها وغیرو به زباله دان تاریخ می پیوندند وخون شهید سلیمانی همانند شهدای انقلاب ودفاع مقدس این کشتی انقلاب را مستحکم ترخواهد کرد انشالله،
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    0 0
    ظريف مثل مصدق فریب آمریکا راخورد وباز هم میخورد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس