سازمان تامین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه بدهی بیمه ای کارفرمایان ۴۰ هزار میلیارد تومان است، گفت: در راستای حمایت از تولید و اشتغال، به آنها فشار نیاورده و مدارا می کنیم.

به گزارش مشرق، مصطفی سالاری، در مورد اعتبارات سازمان تأمین اجتماعی و اینکه آیا با کسری مواجه هستند یا خیر، افزود: مدیریت درآمد هزینه سازمان تأمین اجتماعی سختی‌های خودش را دارد اما کسری که نتوانیم به وظیفه خود عمل کنیم خیر اصلاً وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

آقای دولت! تنگنای معیشتی، بازی با واژگان سرش نمی‌شود

وی با اشاره به اینکه ماهیانه ۱۰ هزار میلیارد تومان بعد از متناسب سازی مستمری به بازنشستگان پرداخت می‌شود، گفت: با وجود متناسب سازی حقوق ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته سازمان تأمین اجتماعی و افزایش سنواتی هزینه ماهانه مستمری‌ها از ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است که با تلاش همکاران ما در بخشهای مختلف برای تأمین آن با مشکل مواجه نشده‌ایم و وقفه‌ای در خدمات رسانی ایجاد نشده است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در خصوص بدهی کارفرمایان، اظهار داشت: کارفرمایان حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان بدهی بیمه‌ای دارند که آنها هم بخش‌هایی هستند که گرفتاری دارند و ما نباید به آنها فشار بیاوریم و در راستای حمایت از تولید، به آنها مهلت داده‌ایم.

وی ادامه داد: اینها کسانی هستند که نمی‌توانند بدهی خود را پرداخت کنند و یا کارخانه‌ای نیمه تعطیل و یا تعطیل شده دارند و جز مواردی است که واقعاً نمی‌توانند بدهی‌های خود را پرداخت کنند.

سالاری تاکید کرد: در راستای صیانت از تولید و حمایت از تولید و اشتغال باید با آنها مدارا کنیم و ما نیز در چارچوب مقررات همین سیاست را دنبال می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که این کارفرمایان مشمول جریمه می‌شوند یا خیر، گفت: اگر بدهی بیمه‌ای آنها قسط بندی شده باشد (حتی ۵ ساله) شامل جریمه نمی‌شود اما اگر به تا کنون مراجعه نکرده و تعیین تکلیف نشده و از ظرفیت‌های قانونی استفاده نکرده باشند مشمول جریمه می‌شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس