کد خبر 1142148
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
پت تومی سناتور جمهوری‌خواه ایالت پنسلوانیا

سناتور جمهوری‌خواه ایالت پنسلوانیا گفته ترامپ باید روند انتقال قدرت به بایدن را آغاز کند.

به گزارش مشرق، «پَت تومِی»، سناتور جمهوری‌خواه ایالت پنسلوانیا روز سه‌شنبه گفت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا باید روند انتقال قدرت به «جو بایدن»، نامزد دموکرات‌ها را آغاز کند.

بیشتر بخوانید:

سناتور آمریکایی: ترامپ بازنده و متوهم است

به نوشته وبگاه روزنامه «ایندیپندنت»، تومی در مصاحبه‌ای با یک رسانه محلی گفت: «ما در مسیری قرار داریم که به نظر می‌رسد احتمالاً جو بایدن رئیس‌جمهور بعدی آمریکا خواهد شد. این موضوع هنوز ۱۰۰ درصد نشده اما احتمال آن زیاد است. بنابراین به نظرم روند انتقال قدرت باید آغاز شود.»

وی در ادامه افزود: «[اما] اگر یک سناریوی بعید تحقق پیدا کند و معلوم شود که رئیس‌جمهور ترامپ انتخابات را پیروز شده، بنابراین قطعاً انتقال قدرت منقضی خواهد شد و از بین می‌رود.»

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد. برآورد آسوشیتدپرس تا این لحظه حاکی است «جو بایدن» ۲۹۰ رأی الکترال و ترامپ ۲۱۴ رأی الکترال کسب کرده‌اند. 

برخی رسانه‌های دیگر مانند «سی‌ان‌ان» هنوز ۱۱ رأی الکترال ایالت «آریزونا» را به بایدن اختصاص نداده‌اند و بر همین اساس آرای الکترال بایدن را ۲۷۹ رأی اعلام کرده‌اند.

«مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در پاسخ به سئوالی درباره اینکه آیا وزارت خارجه با تیم انتقال قدرت جو بایدن در تماس است گفت: «قدرت با آرامش به دولت دوم ترامپ منتقل خواهد شد.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس