ریحانه پارسا

مورد ریحانه پارسا نمادسازی از یک «دخترک معصوم» دیروز است که امروز «طغیان» کرده و می‌تواند الگویی برای طغیانگری دختران نوجوان ایرانی باشد.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق- سال گذشته، در هیاهوی جنجال‌های سیاسی در آمریکا و در سایه شروع بحران کرونا در این کشور، یک خبر بسیار مهم، آن‌چنان که باید و شاید دیده نشد و ضریب پیدا نکرد: مرگ جفری اپستین

جفری اپستین، جعبه سیاه فساد و انحراف جنسی عمیق طبقه حاکم بر آمریکا در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی بود. دست‌کم رفاقت نزدیک دو تن از روسای جمهور ایالات متحده (از دو حزب) یعنی بیل کلینتون و دانلد ترامپ با او آشکار و قطعی بود و البته ده‌ها چهره متنفذ و قدرتمند آمریکا در دایره دوستان جفری اپستین بودند.

تخصص اصلی جفری اپستین، قاچاق دختران نوجوان به آمریکا و تشکیل محفل‌های شیطانی برای بهره‌کشی جنسی سیاستمداران، سوپرسرمایه‌داران، ستارگان موسیقی و سینما و ورزش از این دختران بود. جفری اپستین که به لطف حامیان قدرتمند خود، بارها از تله قانون گریخته بود و گویی مصونیت آهنین داشت، سرانجام در پی همه‌گیر شدن جنبش «me too»، به واسطه کثرت و وسعت سیاه‌کاری‌هایش بازداشت شد و در روند رسیدگی قضایی، به نحوی آشکارا مشکوک با ادعای خودکشی در سلول، از صحنه خارج شد.

بسیاری از اهالی رسانه در آمریکا معتقدند که اصل خبر خودکشی اپستین دروغ بوده و با این ترفند او را از صحنه خارج کرده‌اند تا با هویت جعلی جدید در نقطه ای دیگر از دنیا ادامه حیات دهد. البته، محتمل‌تر است که مهره سوخته‌ای چون اپستین که رازهای تکان‌دهنده بسیاری از فساد و انحرافات اخلاقی شدید حاکمان آمریکا داشت، کلا حذف شود.

جفری اپستین
اپستین و بیل کلینتون
اپستین با ترامپ

در این زمینه بیشتر بخوانید:

از «بیل کلینتون» تا مجری برنامه کودک بی‌بی‌سی: مافیای قدرتمند «کودک‌آزاری» به هیچ‌کس رحم نمی‌کند +تصاویر و اسناد

اواخر دهه ۱۹۸۰، زمانی که اردوگاه سرمایه‌داری به سردمداری آمریکا در آستانه غلبه بر رقیب سوسیالیست خود بود، در فضای سرمستانه حاصل از پیروزی قریب‌الوقوع، در حوزه اجتماعی و فرهنگی هم داشت تغییرات بنیادین اتفاق می افتاد و طراحان پشت‌پرده به دنبال نمادسازی برای شورش و عصیان کامل در برابر اخلاقیات مسیحی در حوزه فرهنگ و هنر بودند.

غول‌های صهیونیست حاکم بر هالیوود (به عنوان بایگاه اصلی تولید سبک زندگی و ایدئولوژی مدرن) موسیقی و سینما را به سمت پرده‌دری‌های اخلاقی و طغیان در برابر اخلاقیات ریشه‌دار مسیحی هدایت کردند و برای این روند، نمادهایی هم تراشیدند. «مدونا»، آوازه‌خوان و رقصنده لاتین تبار، تبدیل به نماد عصیان فمینیستی در برابر سنت‌های اخلاقی و محدودیت‌های اخلاقی شد و موزیک ویدیوهای اروتیک و سرشار از نمادهای جنسی او، دوران جدیدی را در موسیقی و به تبع آن لایف استایل آمریکایی رقم زد.

متن اشعار، سناریوهای داستانی دقیقی که برای ویدیوهای این پدیده جدید نوشته می‌شد، همراه با کارگردانی فنی بسیار ماهرانه و به روز، از دخترکی «معصوم» روایت می‌کرد که با ظاهری بیگناه، موهای کوتاه به سبک دختران دبیرستانی و کمی رمانتیک، به ناگهان به قالبی اروتیک، تحریک‌کننده و به شدت عصیانگر تغییر ماهیت می‌داد. مدانا تبدیل به یک نماد از شورش «دخترکان معصوم» در برابر اخلاقیات ریشه‌دار و هنجارهای پذیرفته شده و به یک الهه‌ی فتانه و افسون‌گر و بی‌پروا به لحاظ جنسی و اخلاقی تبدیل شد.

مدونا در دهه ۱۹۸۰ و اوایل کار حرفه‌ای

این روند نمادسازی، در دهه ۱۹۹۰ با چهره‌هایی چون «بریتنی اسپیرز»، «کریستین آگیلرا»، «جسیکا سیمپسون» و گروه‌هایی چون «اسپایس گرلز» ادامه یافت و در قرن بیست و یکم، چهره‌هایی چون «مایلی سایرس»، «ریحانا»، «تیلور سوئیفت» و «کیتی پری»، به نماد آن «دخترک معصوم» که در برابر اخلاق عصیان می‌کند، تبدیل شدند. گفتنی است که این طراحی شیطانی برای نمادپردازی «دختر نوجوان بی‌پروا» در فرهنگ پاپ امریکایی اواخر دهه ۹۰ جریان‌ساز شد و به عنوان «گرایش لولیتا» شناخته می‌شد.

«لولیتا» برگرفته از نام رمان معروفی نوشته نویسنده روس‌تبار آمریکایی، ولادیمیر ناباکوف بود که شخصیت اصلی آن یک دختر نوجوان «اغواگر» است. این رمان بعد از اولین انتشار، تا سال‌ها به خاطر محتوای هنجارشکن و ضدیت آن با اخلاقیات مسیحی، در بسیاری از کشورهای غربی ممنوع بود.

مایلی سایرس که با کاراکتر دختر مدرسه‌ای «هانا مونتانا» در سریالی ساخته شرکت دیزنی در نوجوانی معروف شده بود، بعدتر  به یکی از نمادهای وقاحت جنسی در فرهنگ پاپ آمریکا  تبدیل  شد

به هر حال، نمادپردازی از این چهره‌ها (که بلا استثناء از سنین ۱۵ یا ۱۶ سالگی فعالیت حرفه‌ای خود را در موسیقی و سینما آغاز کردند)، به همراه طراحی‌های رسانه‌ای چون ظاهرشدن پدیده‌هایی چون «رئالیتی شو»، که مرز بین زندگی خصوصی و عمومی این ستارگان نوجوان را برمی‌داشت و آن‌ها، و سبک زندگی طراحی شده برای آنان را (که حول مفهومی به نام «سکسی بودن» ترسیم شده) وارد زندگی روزمره‌ی آمریکایی‌ها و سبک زندگی آمریکایی می‌کرد، نقش بسیار مهمی در انهدام بنیان خانواده در کشورهای غربی و طغیان «حرام زادگی» ایفاء کرد.

البته، همزمان، شبیخون‌های فکری در قالب جنبش‌های «حقوق زنان»، «حقوق دگرباشان جنسی»، «آتئیسم» (ترویج کفر و خداناباوری)، «فمینیسم تهاجمی» و امثال این‌ها به روان بشر مدرن صورت گرفت تا زمینه‌ها و بسترهای فکری را برای حاکم شدن «ارزش‌های نوین» به ویژه در نسل‌های جدید، هموار کند.

این طوفان بنیان‌کن شیطانی، در کنه خود طراحی شده تا با از بین بردن مفاهیمی چون اخلاق، خانواده، علقه‌های انسانی و اعتقادات آسمانی، نسل‌های بشر را در مرداب نیهیلیسم اومانیستی چنان درگیر رذایل اخلاقی نماید که آینده بشر و حتی امتداد نسل بشر را تباه سازد، چند سالی است که به کشور ما وارد شده و در یکی دو سال اخیر، با سرعتی روزافزون نشو و نما کرده است.

البته در این میان، نباید از نقش جریان‌های نفوذی خائن غافل شد که از یک سو با تبدیل شبکه‌های اجتماعی منحطی چون «اینستاگرام» به رسانه اجتماعی اصلی کشور و پایین کشیدن کرکره هر نوع نظارت و کنترل، و از سوی دیگر با اجرای سند ۲۰۳۰، دامن زدن به جنبش‌های فمینیستی و تلاش برای قانونی‌سازی فحشاء، مشروعیت بخشی به حرام‌زادگی و رسمیت‌بخشی به انحرافات اخلاقی چون همجنس‌بازی، بسترساز و تسهیل‌گر این موج شدند. همان‌ها که ازدواج دختری زیر ۱۸ سال را با برچسب «کودک‌همسری» مطلقا تخریب می کند، اما به دنبال آموزش جنسی در مهدکودک‌ها است!

همه این مقدمات ذکر شد که به پدیده‌ی این روزهای شبکه‌های اجتماعی یعنی «ریحانه پارسا» بپردازیم. مورد ریحانه پارسا، از آن مواردی است که به لحاظ نمادین همه شاخصه‌های آن جریان پیش‌گفته را دارد. نمادسازی از یک «دخترک معصوم» دیروز که امروز «طغیان» کرده است؛ عطش و اشتیاق فراوان او برای هنجارشکنی و پرده‌دری‌های نو به نو، اتصال او به پیمانکاران امنیتی سرویس‌های جاسوسی چون مصی علینژاد که قرار است نقش رابط ریحانه پارسا را با ستاد فرماندهی جنبش‌های براندازانه‌ فمینیستی برقرار سازد، رسانه‌ای که تبدیل به پوشش‌دهنده‌ی ماجراهای ریحانه پارسا شده است (اینستاگرام)...

اما اخبار جدیدی که از پروژهای جدید این پدیده (که مدتی است ساکن ترکیه شده) به گوش می‌رسد، ابعادی تازه را از داستان او فاش می کند که جای بررسی و تامل جدی دارد. ظاهرا پارسا قصد دارد در یک شوء اینستاگرامی در مقابل دوربین برهنه شود و همزمان با انجام این کار اشعاری را که مدعی است خودش سروده، بخواند.

بر اساس اخبار موجود، هنرمندانی از داخل کشور، مسیر تدریجی هنجار شکنی ریحانه پارسا را طراحی کرده‌اند. پارسا در گفت و گویی با رادیو فردا به این موضوع اشاره می‌کند که  در کشور ترکیه تحت فشار قرار گرفته و تهدیدهایی درباره احتمال بازداشت دریافت کرده است.

بر اساس اطلاعات کاملا تایید شده‌ای اظهارات اخیر پارسا، گفت و گوهای مکررش با خبرنگاران و رسانه‌های معارض از داخل کشور هماهنگ شده است و از سوی دیگر پارسا با طرح جعلیاتی از این قبیل که از سوی نهادهای امنیتی تحت فشار قرار داد، در پی تسهیل مسیر پناهندگی خود در خارج از کشور است. قطعه دیگری که این پازل را تکمیل می‌کند، این است که ریحانه پارسا به شبکه گسترده و ذی‌نفوذ قمار آنلاین، پولشویی و فحشاء اینستاگرامی در ترکیه وابسته به سعدالله امیرشقاقی (معروف به دکتر) و پسرش فرشید، که شبکه‌ای از به اصطلاح شاخ‌های اینستاگرامی چون دنیا جهانبخت، پویان بختیاری، نلی افشار، امیر تتلو، داوود هزینه، بهادر ترکیبی، مهراد جم، وحید خزایی و  امثالهم، متصل شده است.

همان‌طور که شبکه‌ی امیرشقاقی‌ها در ترکیه، بدون پشتیبانی یک محفل فاسد اما قدرتمند و دارای نفوذ در داخل کشور، نمی توانست به تاثیرگذاری کنونی در فضای اینستاگرام برسد، «پروژه» ریحانه پارسا را هم بدون لحاظ آن «شبکه داخلی» که مسیر فعالیت او را در سینمای ایران، جنجال‌سازی حول زندگی خصوصی او(در واقع عمومی کردن زندگی خصوصی او)، سوق دادن او به سمت هنجارشکنی در داخل، سوق دادن و هدایت او به بستر آماده‌ای چون ترکیه و در نهایت وصل کردن او به شبکه‌ی قمار و فحشای امیر شقاقی‌ها از یک سو، و پیمانکاران سیاسی-امنیتی چون مصی علینژاد، را طراحی و ریل‌گذاری کردند، نمی توان تحلیل کرد.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

مافیای شرط‌بندی، تجارت فحشاء و بمب اجتماعی اینستاگرام در ایران/ چه کسانی به گسترش شبکه فساد شرط‌بندی کمک کرده‌اند؟ +تصاویر

شاید اگر ریحانه پارسا (که به لحاظ فنی و هنری، جایگاه خاصی در سینما و تلویزیون ایران نداشت)، یک نقش «خاص» را در کارنامه خود نداشت، این حجم از جنجال و کنجکاوی پیرامون او به وجود نمی آمد و مثل بسیاری از بازیگران درجه چندمی که فرضا به شبکه ماهواره‌ای جم پیوستند یا به هوای کشف حجاب و فعالیت هنری در فضایی بی قید و بند به کشورهای غربی مهاجرت کردند و نه تنها هیچ توفیقی کسب نکردند که بعد از جنجالی کوتاه، فراموش هم شدند، او هم فراموش می شد.

اما پروژه «ریحانه پارسا» از جایی شروع شد که با پوششی عجیب در جایی ظاهر شد و به ناگهان فضای اینستاگرام و رسانه‌ها از این تقابل پر شد که دختر چادری سریال صداوسیما در زندگی واقعی خود با پوشش و آرایش‌های نامتعارف ظاهر شده است.

کلید ماجرا، همان تبدیل بازیگر کاراکتر «چادری» سریال پرمخاطب به یک دختر جسور و هنجارشکن بود و این همان سناریوی آشنایی است که بالاتر شرحش دادیم: تبدیل «معصومیت» به «وقاحت» که گویی فانتزی سیاه ذهن‌های شیطانی است که قصد دارند دختران نوجوان یک ملت مسلمان شیعه را با نمادسازی‌های منحط، به مسلخ «معصومیت» بکشانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 123
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 42
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    مثل اینکه بلای کرونا هم اینها رو ادم نمیکنه
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      70 7
      پارسا خودش هست منتها اونی که برای نقش دختر چادری انتخابش کرد خودش نیست
    • داریوش IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      92 14
      نقش دخترای محجبه رو نباید به هر بی سروپایی داد...حجاب حرمت داره... این نتیجه انتخاب نامناسب بازیگر متناسب با افکارشه...
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      60 11
      این عفریته رو صهیونیست ها اخر سر که تفالش موند به زباله دان پرت میکنن. خلایق هرچه لایق
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    اونهایی که پشت این قضیه هستند و از این شیطان صفت حمایت می کنند مستقیم یا غیر مستقیم به اجرای سند ۲۰۳۰ متعهد هستند و جوری برنامه ریزی کردند که این نمایش رذیلانه درست زمانی اجرا شود که تقریبا بخاطر شیوع کرونا همه نوجوانان و جوانان به صورت نامحدود به گوشی و موبایل هوشمند دسترسی دارند و در این فضای مجازی که با خیانت نفوذی های نوکر دشمن رهاشده به هر چیز کثیف و ضد اخلاقی دسترسی دارند ای کاش مسئولینی که دلسوز ایران هستند برای حفظ پاکی و معصومیت سرمایه های آینده کشور و حفاظت از مرزهای مجازی ایران ارزش قائل باشند.
    • جانم‌ فدای رهبر IR ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      38 10
      دقیقا همین برنامه شاد که ظاهرا برای یادگیری هست اما نه‌تنها یادگیری نیست بلکه مصداق بارز ۲۰۳۰‌هست بوی گندش بعدا در میاد تورو خدا دلسوزان انقلاب و اسلام جلوش رو بگیرن
  • IE ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    صدا و سیما مقصره از این افراد بدون ریشه فرهنگی حمایت می کنه
    • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      4 10
      نخیر مخالفم
    • IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      5 7
      اونوقت صداسیما چطوری متوجه بشه طرف در آینده چی میشه؟ بره تحقیقات محلی انجام بده؟
  • IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    83 8
    تحلیل بسیار زیبا و جذابی و جالب و دقیقی بود
    • پری IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      6 13
      خسته نباشی
  • IR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    نمیدونم چرا اینستا فیلتر نیست واقعا محیط بشدت مریض و وحشتناکیه
    • بی نام IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      39 8
      فیلتر بشه چی میشه با فیلتر شکن می روند باید کار فرهنگی می کردیم که نکردیم این همه نهاد و ارگان برای کار فرهنگی داریم هیچ کاری نکردند فقط از جیب ما بودجه گرفتند وخرج کردند الان جوانان مارا مقایسه کنید با جوانان اوایل 50 و 60 می بنید که بهشدت تو تمام ارزش ها شاخص پایین تری دارند
    • IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      22 9
      یه مصداق از کار فرهنگی مورد اشاره بفرمایید ما هم بدونیم همه چی رو معطل کار فرهنگی کردید ، استفاده از تلگرام بعد از فیلترینگ به شدت کاهش پیدا کرد اکثرا کانال های معروف به خاطر نداشتن مخاطب تعطیل شدند ، اینستاگرام هن قطعا بعد یه فیلترینگ قوی و محکم به همین روز میفته ، دیگه کسی هم بعد فیلترینگ تیک تاک و بسیاری از سایت های خارجی در آمریکا نمیتونه ادعای نبودن آزادی و ...بکنه
    • حامد IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      36 4
      یک زمانی برای تلگرام این حرفها گفته میشد، اما بعد از فیلتر میزان استفاده از اون بسیار کاهش پیدا کرد
    • به بی نام JP ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      4 2
      همون امثال تو به اصطلاح روشنفکر باعث … باید آموزش بدیم ولوحرصت هرچند اصراکنی ایمان نمی آورند فایده نداره
    • محمد IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      25 3
      کار فرهنگی بدون فیلترینگ، مثل این میمونه که(ببخشید)نجاستی گوشه اتاق مانده باشه و طبیعتا بوی کثافتش داره منتشر میشه و ما بجای از بیرون بردن اون(یا کم کردن اون)فقط عطر و ادکلن به اتاق بپاشیم!!!
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      6 15
      آقاجون، بنده از اینستاگرام استفاده علمی پزشکی می کنم.
    • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      13 8
      تو خیلی بیجا میکنی از اینستاگرام علمی استفاده میکنی همه کسانی که … شدن همینو میگفتن بعد … شدند استفاده علمی خخخخخخخخخخخخخ
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      16 2
      اینستاگرام باید فیلتر بشه تا بازار این ها جمع بشه. نکته دیگه ای که هست الان تو نرم افزار های داخلی مثل روبیکا،آپارات و .. هم هنجارشکنی موج میزنه. وقتی کشور تو همه عرصه ها رها شده باشه آخرش میشه این.
    • هادی IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      8 8
      اینستا ابتد باید جایگزین داخلی پیدا کند و بعد نه فیلتر که مسدود شود..
    • انرژی هسته ای IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
      2 1
      میشه پیچ ها و صفحه های ناجور را فیلتر هوشمند کرد که با فیلتر شکن هم نشود وارد شد
  • IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    68 6
    هههههههه تحت فشار نیروهای امنیتی بوده.انگار نیروهای امنیتی بیکارن نخاله های بی سروپایی مثل اینو برن بذارن تحت فشار.ازین هرزه ها مگه کم رفتن؟اینم روش
  • IR ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    50 4
    احمقایی مثل این نمیفهمن چکار میکنن و میشن نردبون صهیونیستا و ادمای کثافت.وقتی از عمر و جوونیش رفتن بالا با ۱لگد میندازنش زمین
  • یک جانباز IR ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    30 6
    شما فکر میکنید آنهای که حامی سند 2030 آیا.پشت این سریالهای فحشای ترکیه نیستند؟
  • IR ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    51 7
    افتضاح ترین شبکه اجتماعی اینستاگرامه حتی نیکول کیدمن به بچه هاش اجازه نمیده استفاده کنن اونوقت اینجا رها کردن تا قشنگ دشمن جولان بده وزیر حق الناس هم که انگار نه انگار وظیفه ای داره
    • FR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      10 26
      اخه تورو چهبه نیکول کیدمن؟ مسخره
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      8 3
      ۸:۰۹ باشه بابا نیکول کیدمن!!!
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      10 2
      ۰۸:۰۹ دقیقا بگو عقده چیو داری؟خب حرف مستند و درست میزنه اگه جوابی داری بگو وگرنه خودتو مضحکه نکن
  • مهدی DE ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    48 9
    تا زمانی که اینترنت ما ملی نشه هر خزعبلی که اینستاگرام بخواد هزاران بار نمایش داده میشه شما فکر کن ریحانه پارسا ازدواج کرد چه خبریه ک کل اینستا رو پر کنه ؟ قطعا یه اتاق فکری پشت این قضیه هست
  • IR ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    15 0
    خب سهم صدا و سیما چی؟
  • IR ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    17 1
    شبکه های خبری زرد داخل کشور خودمون هم مقصرن. هر جارو نگاه میکنی از این آدمای بی ارزش خبر گذاشتن. وقتی مسئولین میدونن که همه این اخبار برنامه ریزی شده هست چرا اجازه میدن منتشر بشن؟
  • IR ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    16 2
    مظلومیت فرهنگ در ایران، اینجور جاها خودشو نشون میده.
  • علی IR ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    12 1
    تحلیل از دید ارزشهای اخلاقی اسلامی بیان شده است. مشکل اینجاست که از دید ترامپ، کلینتون، تیلور، ریانا ... ریحانه ... ارزشهای اخلاقی اسلامی تعریف نشده هست! آنها به فکر پول، شهرت و شهوت هستن نه ارزشهای اسلامی. تبدیل شدن دختر معصوم به دختر طغیانگر در جهت پیشرفت در مطرح شدن و کسب ثروت هست نه صرفا اهداف شیطانی
  • رضا گرگانی IR ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    12 29
    این جمله رو باید با طلا نوشت: کسی رو قضاوت نکنید فقط برای اینکه گناهانش با گناه های شما فرق داره...
    • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      35 4
      این جمله را هم باید با طلا نوشت :60هزارنفر ازنیکان امت شعیب عذاب شدند شعیب پرسید چرا !!!؟؟؟خداوند فرمودند چون در برابر منکر سکوت کردند وبا آن کنار آمدند و مبارزه نکردند
    • IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      5 0
      به نظرم موضوع اصلی قضاوت نیست . ظاهرا افرادی که در دنیا به کارهای ناشایست آن هم به صورت علنی و در شبکه مجازی اقدام می کنند کم نیستند اما اگر با این کار در جامعه اسلامی و افراد با ظاهر مسلمان به منظور تضعیف دین ، فحشا را علنی کردند یعنی دارند قبح آن عمل را از بین می برند ، پس باید امر به معروف و نهی از منکر کرد . هر چند که در روش انجام این فرایض الهی باید خیلی حساس بود تا شائبه اشاعه فحشا یا هتک حرمت بنده خدا (هر چند خطا کار یا گنه کار) بوجود نیاید. که البته به نظر میرسد متاسفانه در این مورد خیلی لحاظ نشده است. خدایا توبه، تو از پیدا و نهان انسانها آگاهی پس همه بندگانت را به راه مستقیم و دوری از گمراهی و هوای نفس هدایت بفرما. آمین یا رب العالمین
    • US ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      6 1
      مشکل اصلی ماشل مذهب های چون توست نوشتی هتک حرمت ؟؟؟کسی علنا گناه کند حرمتی ندارد و غیبتش هم مجاز
    • IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      1 3
      18.40 . منظور من صرف هتاکی کردن بود که در اسلام نهی شده است . یعنی اگر جرم کسی را که علنا گناه کرده می گوئیم دیگر چیزی یا حرف و ناسزائی اضافه و کم نکنیم . به اصطلاح یک کلاغ چهل کلاغ نکنیم که خودش می شود اشاعه فحشا. امثال این فرد هم در جهان کم نیستند و شاید خدای نکرده با معرفی کردنشان ، جوانان دیگر را هم به دیدن تصاویر غیر اخلاقی تهییج کنیم کما اینکه خواست خیلی از رسانه های ضد دینی دشمن نیز معرفی اعمال همین دست افراد است . از ما گفتن
    • IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      6 1
      من هم خطاب به تو شل مذهب گفتم تازمانی که امثال تو هستید وضع بدتر میشود پیغمبران مثلا نوح پیغمبر 950 سال دعوت وفرهنگ سازی فایده نداشت بدان اکثر مردم ایمان نمی آورند هر چند خودت را بکشی پسر نوح بش ایمان نیاورد وسرانجام خداوند آن هاورا عذاب ودر هم کوبید اینها وامثال این ها هم ایمان نمی آورند ونخواهند آورد فرهنگ سازی فایده نداره عده قلیلی ایمان می آورند بدان اکثر بندگان ایمان نمی آورند
  • IR ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    30 4
    این اینقدر مار خورده تا افعی شده . صبر کن و ببین تا چه اندازه در منجلاب ... فرو میره . صبر کن
  • DE ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    16 2
    رسانها اینقدر یه بیارزشو معلوم الحالو بازنشر میدن تا طرف فکر میکنه کسی شده
  • IR ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    18 3
    نابودی این بردگان شکم زیر شکم =پیشرفت کشور ورفتن به کره ماه
  • FR ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    24 0
    خدا همه ما رو به راه راست هدایت کنه
    • JP ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      6 1
      اکثرهم لایومنون خیر همه را هیچ وقت به راه راست هدایت نمیکند وعده کمی از بندگان ایمان می آورند
  • IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    22 6
    افساد طلبان صادر کننده ریحانه ها و علینژاد ها هستند
  • امیر IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    19 4
    چرا خودتونو به خواب زدید.بعضی دختران همسن این خانم در داخل ایران هم تفکری دارند.منتهی بخاطر محدودیت‌ها آشکار نمیشه
    • IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      17 10
      خوب میگی چی کارکنیم ؟خیلی غلط کردن که چنین تفکری دارند
  • IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    26 3
    تلگرام و اینستاگرام تا کی باید این مملکت رو به فساد بکشانند، مردی توی این مملکت پیدا نمیشه این شبکه ها رو تعطیل کنه
  • IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    1 1
    پویان بختاری، فامیلش رو اشتباه نوشت یه، لطفا درستش کنید
  • حمید IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    18 1
    وقتی به یک مگس، بال و پر پروانه رو بدی، نه #قشنگ میشه، نه میتونه باهاش #پرواز کنه!
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    10 0
    صدا وسیما نمیخواد قبول کنه که پول و شهرت همه کار میکنه چه برسه به چادر سرکردن و وجه مثبت بخود گرفتن وقتی قرار بشه یه نوجوان بعنوان بازیگر وارد یه سریال بشه اولآ دستمزد که خیلی خیلی عالی هست مورد بعد هم اینه طرف قراره از سکوی صداوسیما به سوی سینما و ... پرتاب بشه چرا نباید قبول کنه که چادر سرش کنه یا ریش بزاره یا ذکر و نماز بخونه اون مجری معروف یادتان هست؟ دهها سال خبر خواند از شبکه اول سیما اما وقتی که دید دیگه از این بالاتر جائی نخواهد رفت تازه یادش اومد بره سر علایق شخصی خودش (ابی) پس نباید ظاهر افراد در صداوسیما ملاک قرار بگیره یه مثال خیلی خیلی واضح تر زمان حج اجازه بردن کتاب ادعیه مخصوصآ زیارت عاشورا رو بشما نمی دهند و علاقه مندان بصورت پنهانی میبرند. آیا نبردن کتاب ادعیه دلیلی بر نخواندن زیارت عاشورا در حج است؟
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    17 0
    کی آوردش سریال پدر؟
    • ایرانی IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      8 0
      به نکته خوبی اشاره کردید
  • قاسم باوی IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    21 1
    سلام بابا اینقدر ازاین بی سروپا وحقیر وذلیل بی تربیت مطلب نزنید بخدا حالمون بهم خورد حیف ازاین همه وقت وزحمت
  • علی IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    14 0
    اینم عمر این بازی‌هاش نهایت یکساله اونقدر امثالش هستند با پشتوانه‌های قوی‌تر و بزرگتر که این میش‌شون جوجه‌اس، کافیه اون بهره‌برداری‌های لازم ازش بشه بعد خیلی زود کهنه میشه و ....!
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    8 1
    ممنون از اینکه طبق معمول دست های پشت پرده شیطانی رو رو کردید.
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    8 0
    سریال پدر رو فقط یک ساعتم بیشتر ندیدم،تو ایران میموند با اون استعدادش از همه جلو میزد. و معلوم بود با حرکاتش که یه روزی چنین غلطایی هم میکنه.
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    5 27
    این ریحانه پارسا خیلی خوبه عالیه حالا شماها هرچی دلتون میخواد بنویسین
    • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      23 5
      چیش عالیه ؟ بعنوان یک برده جنسی و مدل پورن ؟
    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      6 1
      خخخخخخخخخخخخخخخخخخ طفلکی تو اینقدر آش نخوردی که دیگه آب دوغ خیار اینو فوت میکنی.اصلا بازیگر ندیدی که این بنظرت خوب اومده
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    8 0
    مشرق جان از گزارش خوب تان ممنونم.
  • مهرناز IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    11 1
    صیهونیست ها " متخصص در تخریب جوانان کم ظرفیت " تخریب خانواده ها با همجنس گرائی " ایجاد فساد با شیوه های گوناگون " ایجاد جوانان با تفکر جوکر برای اشوب وهرج ومرج " تا در اینده این افراد سربازان صیهونیست ها باشند " راه نفوذ وورود شان را به کشورها اسان کنند.
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    20 1
    شما باید به حامد عنقا گیر بدید که اصلا این خانمو چطور انتخاب کرد و مثلا سوگل طهماسبی یا یه بازیگر دیگه که واقعا چادری و محجبه هست رو انتخاب نکرد یه نگاه و بررسی دقیق به سریال های لیلا و پدر بندازید می بینید خیلی موریانه وار و بدون ذره ای شک تدین رو ریشخند میکنه مثل پایتخت که حج واحترام خانواده وحیا رو ریشخند کرد و کسی ذره ای اهمیت نمیده متاسفانه مافیای هنر مثل مافیای ورزش یک فساد سیستمی داره و بعید میدونم درمان داشته باشه
  • مهدی IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    9 0
    پول و شهرت در برابر مشکلات امروز جامعه باعث میشه که یه دختر فکر کنه با بازی تو یه نیمچه فیلم میتونه خوشبخت بشه
  • حسین پورزاد پرسپولییسی IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    6 0
    سلام بله چون کارگردان وتهیه کننده سینما تو کشور ایران میرن تجریش ی کارتن میگیرن میگن بازیگر میخواهیم ریحانه پارسا رو انتخاب میکنتد میبرن زیاد هستن با ابروی سینما بازی میکنند بخدا طرف تهیه کننده وکارگردان نیست دوربین میگیره تو خیابون میشه کارگردان اینم عاقبت سینمای ایران
  • یوسف زاده IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    9 1
    از ما که گذشت خدا بچه های مون رو عاقبت بخیر کنه!
  • حامد IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    4 1
    شما هم با این کارتون آب به آسیاب این خانوم جلف می ریزید. این مقاله شما نه روشنگری که کمک به نمادسازی این خانوم است.
  • ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    3 0
    ... مثل گل شیفته .....برگرد تا دیر نشده
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    7 0
    کلا ی فیلم بازی کرد اندازه کل سینمای ایران حاشیه وروش مانور داده شد ومانور میدن ،چرانمیدونیم،پشت پرده چیه نمی‌دونم وچه جریانی این مسیرو داره حمایت می‌کنه نمی‌دونیم وهدفش چیه به انحطاط کشوندن جوان ایرانی،حرکاتش وحرفاش ودکو پوزش بیشتر این تو ذهن متواتر میشه مشکل روانی داره ومریضه وباید تحت نظر پزشک روانشناس باشه چون رفتاراش اگر از جای دیکته نمیشه ودستوری نیست گزینه دوم به ذهن میاد ناشی از مریضیه
  • الله یار IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    8 1
    موضوع جالبی مطرح کردید دقیقا اینها با این پروژه ها قصد رواج بی بندو باری وبی حیایی را در جامعه ما دارند به گو نه ای که در آینده حتی بچه ها و نو ه های خود را نمی توانیم سالم نگهداریم باید ببینیم و بسوزیم خدا عاقبت را بخیر کند
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    8 0
    الکی اینو گندش نکنین .
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    4 7
    همه اینها به کنار، شما در برابر اینها چه کرده اید. می دانید که فیلتر کردن هم جواب نمی دهد.شما با این نوشته ها این را ثابت می کنید که از همه چیز اطلاع دارید ولی منطقی هم نیست که دست روی دست بگذاریم و همه بدی ها را به امریکا و اسرائیل و ایادی نسبت بدهیم. بنظر من قبل از اینکه بیرونی ها مقصر باشند کم کاری داخلی ها مقصر این مشکلات است. تا مشکل فرهنگی در کشور بوجود می آید همه بدو بدو سعی می کنند آنرا به جریانات خارجی نسبت بدهند. 42 سال از انقلاب گذشته و روز به روز وضعیت فرهنگی کشور بدتر می شود . این را باید از دست اندرکاران فرهنگی کشور بپرسید.
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      4 0
      حضرت نوح 950 سال دعوت کرد پس چرا …
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    2 1
    دلسوزان وعزیزان گرامی زیاد به این حواشی وقت گرانبهاتونو ندهین وخدادرقران میفرمایند رها شده را هیچ کس دستگیری نتواند کرد به جز خدا .دنیا محل گذاروگذر امثال اینا زیادن میا نوخیلی زودتاریخشون تموم میشه وجایی که لایقشونه میرن .خدا هم عقل داده وهم بینایی .خدا همه روهدایت کنه انشاالله
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    9 1
    اخه این انگل هرزه چی داره که نماد بشه اگر هم مطرح هست به خاطر مشتری های سرشناس هست که داشته
    • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      4 10
      آخ آخ به این راحتی انگ نزنید یکی مثل مصی ذلیلنژاد آره بهش بگید ولی این دختر یا نفهم است یا فریب خورده
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    3 0
    محسن افشانی کجاست؟
  • محمدالبصیر IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    4 4
    به نظرم ما سبک زندگیمان را باید تغییر دهیم . مثل عربستان باشیم مثل عمان باشید مگر چه اشکال دارد. خانوم ها از خانه بیرون نیایند رانندگی نکنند .
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    5 2
    این دختره از اول یه ***بوده کسانیکه از اون تو سریالشون استفاده کردند احتمالا اینو می دونستند و شاید اصلا به همین خاطر به جای اون همه هنرپیشه تعلیم دیده از این استفاده کردند
  • مهدی IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    4 1
    مدتها بود یک تحلیل درست درمون فرهنگی ندیده بودم عالی بود عالی دمتون گرم
  • لاله IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    7 0
    وقتی تو صداسیما و سینما یه مشت آدم بی اخلاق و بی هویت و بی حیا اومدن دارن کار میکنن بعدش تو صفحه های اینستاشون ۱۸۰ درجه متفاوت از شخصیتشون پخش میکنن و معلوم نیست از کجا اومدن به حساب 《هنرپیشه》این جامعه شدن دیگه انتظار دیگه ای نمیشه ازشون داشت واقعا برای وزارت فرهنگ و صداسیما متاسفم
  • مونا IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    4 0
    خدا هدایتش کنه
  • کلهر IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    7 0
    این سلبریدی های بی سر و پا که حیا و عفت رو پایمال میکنند باید به اشد مجازات برسند تا درس عبرت بشه برای دیگران تا با مشهور شدن در جمهوری اسلامی افسار پاره نکنند
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    0 2
    تکلیف پخش مجدد این سریال چی میشه؟
  • پریسا IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    5 10
    نگاه کنید نباید قضاوت کرد ولی نمیگم کارش درسته ولی ما مرتبه ای نداریم که قضاوت کنیم و آدم هر کس توی قبر خودش میزارند
    • IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      9 1
      باز پیدات شد هرکس را درقبر خودش میذارن شدحکایت که در کشتی یک شروع به سوراخ کردن کشتی کند ووقتی به اعتراض کند بگوید من جای خودم را سوراخ میکنم اینجور کشتی غرق میشه دوما قضاوت مال زمانی که ندیده باشی ولی حالا فیلم هاش هست به این نمیگن قضاوت درضمن کسی آشکار مرتب گناه وفحشا شود حتی غیبتش هم کنی موردی ندارد
  • علی IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    2 0
    اخه نادان کم است میخواهند زیادشان کنند
  • Meli IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    3 0
    این پارسا شورشو در اورده هر چیزی حدی داره اه
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    2 0
    مقصر رسانه ها هستند که برای شهرت یا در یافت پول است که از آنها بت سازی میکنند و دست از این سریال سلبریتی سازی بردارند و مردم را بخصوص جونانش را منحرف نکنند .. بس است دیگر بنویسی و ننویسد فرقای نمیکند .. است
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    0 4
    به ما چه ربطی داره ریحانه پارسا چیکار می‌کنه پوشش ریحانه پارسا مشکل شخصی خودش است
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    0 1
    همین دو روز دیگه تبدیل میشه به حامی حقوق زنان و ازش چنان قهرمانی بسازند که نتونی دربارش حرف بزنی ببین کی گفتم!
  • تک سوار IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    5 3
    نق نقو های بی عرضه. وقتی استراتژی خبری و فرهنگی ندارید خب معلومه بقیه از شما جلو می زنن. در حقیقت یکی از مقصر های اصلی خود شماها هستید.
    • US ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      0 0
      اکثرهم لایومنون
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    1 1
    1:29 دقیقا ایناپست فترت ها حرفایی میزنند که دوباره بتونن برگردند!..چند وقت پیش هم یکی دیگه ازهمین ها می گفت بخاطر همین رفتم ترکیه که کارگردان یاتهیه کننده توقع بیجا داشته! اگر ادمی خودش مریض نباشه وکمبودشخصیت نداشته باشه، وسنگین باشه وعشوه نریزه هیج مردی نگاهش نمی کنه کرم ارخود زنهاست
  • حسین IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    0 1
    هرکس یک ظرفیتی داره حدواندازه این خانم هم همینه بازی خوردبدبخت لیلاحاتمی بااون عظمت چقدرمتین وباوفاست این بابابایک سریال چقدرسروصداکرد ۷۴۳۵
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    2 0
    این جک جونورهای دوپا و فرزندان شیطان چه مسلمان و چه غیر مسلمان چه بخواهند و چه نخواهند زمانی مجبور به قبول حجاب می شوند آنهم زمانی است که دستشان از دنیا کوتاه است و هیچ توانی ندارند ر=برای جلوگیری از این کار اینکه زمانی که می میرند و کفن بر تنشان می کنند و بع قول معروف شکلات پیچشان می کنند و در تابوت و بعد از ان در دل تاریک قبر می گذارند و دیگر تمام می شود خوشی هایشان در این دنیا خدا کند که در که در آن دنیا وبرهنه محشور نشویم
  • حسن IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    1 0
    قطعا ریحانه پارسا و امثال اینها قربانیان جریانی قوی و فوق فاسد در داخل هستند که باید وزارت اطلاعات فورا وارد این جریان بشه
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    2 0
    12:40پس چرا سلبربتی های بی ارزش با کمال وقاحت حتی درسباست وحکم وهمه چی دخالت میکنند که اصلا حق دخالت ندارند..درضمن مثلی هست که میگوییم یک خانواده که بی خدا وکافرند ونماز نمی خوانند/تاهفت خوته انورترشونم سرایت میکنه/این ابلهه اسم ایران یدک میکشه پس مربوط میشه...
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    0 0
    الانم از اونجا پیام میده سلام منو به عزیزان برسانید بفرمایید انشالله یکجا امکانش باشد همدیگرراملاقات کنیم نه اینو راهی نداره باید یک کارتون براش درست کنیم دررسانه
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    2 0
    پارساهم داره مشیه ه محسنشونو پی میگیره
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    0 0
    این باهمین فرمون تاثریا کج میره من یکباردیدمش اینو اون اولایش بدنبود
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    3 3
    اینها متاسفانه مامطالعات دقیقی کردیم باداخلی ها یک تیم کامل بستن فقط منتظرند مابجون هم بیافتیم من نمیدانم چه خواهد شدبااین تندروی کندروی خدایا ما رااز شر همه بلایاحفظ بفرما
    • US ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      3 1
      اعتدالی … پیدات شد دوقطبی حق وباطل وجوددارد وهمواره حق وباطل باهم درگیرن شما مدذهبی های اعتدالی نمی توانید جلو جنگ حق وباطل را بگیرید
    • US ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      1 2
      شما اعتدالی های کپثیف باید نا بود شید
    • US ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      3 1
      خداوند میفرماید دوقطبی حق وباطل وجوددارد
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    4 3
    مشرق ممنون بابت این مقاله
    • IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      2 1
      همچنین
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    5 1
    آینده اش سیاه است.
  • DE ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    5 0
    ریحانه و صدتا مثل ریحانه متعفن جز کندن چاه برای خودشون هیچ غلطی نمی تونن بکنن. به همون دره ای سقوط میکنن که معثیت پول نژاد و گلشیفته فراهانی سقوط کرد که همیشه باید هرجای دنیا چپ و راستش رو بپان که تو روز روشن به اشون ....نشه! زیرا بدازمونی پس دادند نمک خوردند و نمکدون شکست اند............. همیشه باید در ترس این خیانت ها به ایران و ایرانی زندگی کنند! نوش جان!
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    4 0
    نقل کرده اند بهلول چوبى را بلند کرده بود و بر قبرها مى زد. گفتند: چرا چنین مى کنى ؟ بهلول گفت : صاحب این قبر دروغگوست ، چون تا وقتى در دنیا بود دایم مى گفت : باغ من ، خانه من ، مرکب من و... ولى حالا همه را گذاشته و رفته است و اکنون هیچ یک از آن ها، مال او نیست که اگر مال او بود حتما با خود برده بود
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    5 0
    گلشیفته سوخت حالا جایگزین می خواهد. بی شرفهای داخلی رو دنبال کنید . شبکه فساد در داخل است.
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    3 1
    عزیزی که گفته ارگان و نهادها بودجه میگیرن برای کارهای فرهنگی.. کدوم بودجه؟؟الان که برای هر کار بی ارزشی دولت میلیاردها خرج میکنه نوبت دین و آخرت و فرهنگ که بشه پول ندارند انگار از جیب باباشون میخوان خرج کنن..یا در صدا و سیما برای برنامه های مضرر و بی فایده مدت زیادی وقت میزارن اما همینکه ی برنامه مذهبی باشه ثانیه ای وقت میدن ..
  • مهران DE ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    2 0
    بخدا من اصلا نمیدونستم این کی هست، مدیای خود ما اینها را بر سر زبون انداختن و باعث شدند اینها معروف بشن
  • IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    5 0
    کسی که چادر به سرش کرد و نقشی محجبه به او داد را بیابید ...در رسانه نفوذی بسیار است بسیار!! ان روز که خانواده های محترم را از سینما و تئاتر و هنر و رسانه به بهانه اینکه مناسب برخی است و ترساندید خانواده ها را از هنر و رسانه و لاییک ها و سکولارها را در این رشته فرستادید و مختص این قشر ساختید فاتحه فرهنگ و رسانه خوانده شد مگر حضرت مهدی عج بیاید و گردن نفوذی های رسانه را بزند و آن را به دست صالحان بسپارد ...تا آن روز اذناب غرب به ما به تمسخر می خندند و دلهای مومنین را می سوزانند
  • علی IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    4 0
    وای از آن روزی که پرده حیا ی زن دریده شود
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    3 0
    در ایران بزرگ این طرح ها محکوم به شکست است
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    2 0
    این نوشتار یک بخش مفقوده دارد و نمی دانم چرا به آن اضافه نمی شود، بهاییان کافیست آنها در سرلیست این مطلب قرار بگیرند تا ببینید واقعیت چیست و این دلالان قمار و خیانت و فحشا در کدام مجموعه بهاییان در حال فعالیت است. قطعا با اضافه شدن نام بهاییان به این لیست جیغ و فریاد آنها و فشار و لو رفتن عواملشان را خواهیم دید. بهایین یهودی که حتی به حوزه های علمیه هم نفوذ داشته اند... برخی از روحانیت خلع لباس شده دقیقا مصداق همان است. نیاز به فریاد رسانه ای دارد این جریان
  • فاطمه IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    3 0
    واقعا برای صدا و سیما متأسفم که با این همه تجربه هنوزم که هنوزه توی انتخاب بازیگر اشتباه میکنه.کاش برای نقشهای دختر چادری کسی رو انتخاب کنند که توی زندگی واقعیش چادریه و به یک سری اصول پایبنده نه اینکه یکی از راه بیاد و یک نقش مهم بهش بدن.تأسف آوره
  • محمد IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    2 0
    با شما موافقم، این داستان از جایی شروع شد که یه سری آدم با برنامه قبلی و هدفمند این خانم رو آوردن تلویزیون تو یه ساعت پر بیننده بهش نقش یه دختر چادری دادن... باید با عوامل سریال پدر برخورد بشه وگرنه این راهی که باز شده ادامه پیدا میکنه...
  • ریحون IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    2 5
    کاش به جای اینکه هجوم بیارین زیر این پست مسخره کامنت بزارین یاد بگیرین سرتون تو کار خودتون باشه ریحانه پارسا خودش راهشو انتخاب میکنه
    • انرژی هسته ای IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
      1 1
      تا وقتی به خودش مربوط بود که علنی نکرده بود شما تا وقتی تو خونه خودت هستی هرکار میخوای بکن ولی وقتی مثلا یک نفر اومد و با کارهاش چند نفر دیگر رو هم به گناه کشید دیگه به همه افراد جامعه مربوط میشه
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    0 0
    خدا لعنت کنه افساد طلبان رو ،وقتی تو مجلس بریزند دور موگرینی چه انتظاری از ریحانه پارسا که بازیچه هست باید داشت 🤔😔🤮

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس