کد خبر 1141819
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
چهارمین مرحله از طرح کاشف

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از اجرای اولین مرحله از طرح امنیت و آرامش در پایتخت و دستگیری ۵۰۰ سارق و مالخر خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در نشست خبری با اصحاب رسانه از اجرای طرح «امنیت و آرامش» خبر داد و اظهار داشت: نخستین مرحله طرح امنیت و آرامش در تهران از بامداد روز ۱۹ آبان ماه به مدت ۲۴ ساعت به مرحله اجرا در آمد.

بیشتر بخوانید:

پیامک‌های اشتباهی جریمه می‌آید تقصیر کیست؟

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ افزود: در این طرح در بحث پیشگیری، شناسایی سارقان، اوباش و مجرمانی که به دنبال ایجاد اخلال در نظم و امنیت جامعه بودند، اقدامات خود را انجام داده و ۵۰۰ سارق و مالخر شناسایی و بازداشت شدند.

وی‌گفت:کشف ۵۲ دستگاه خودرو و ۲۹ دستگاه موتورسیکلت مسروقه و جمع آوری ۸۶۴ معتاد متجاهر؛ همچنین کشف  دوقبضه سلاح جنگی از دیگر دستاوردهای اجرای این طرح است.

سرهنگ موقوفه ای ازکشف ۴۳۸ پرونده سرقت در این طرح خبر داد.

جانشین پلیس پیشگیری پایتخت به عملکرد این پلیس از ابتدای سال تا کنون پرداخت و اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا ۱۹ آبان، یک میلیون و ۵۳۲ مورد خبر فوریتی پلیسی ۱۱۰ عملیاتی شد یعنی همکاران روزانه به حدود هفت هزار خبر ۱۱۰ رسیدگی کردند.

وی ادامه داد: در مدت مذکور ۳۶ هزار و ۹۴۱ نفر سارق و مالخر بازداشت شدند و حدود هشت و ۸۸۲ هزار خودرو و چهار هزار و ۸۷۶ موتورسیکلت مسروقه در این مدت کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از کشف یک تن و ۶۶۶ کیلوگرم موادمخدر در این بازه زمانی خبر داد و گفت: ماموران پلیس پیشگیری پایتخت موفق به کشف ۵۰۶ پرونده قاچاق کالا و بازداشت ۱۱۰ نفر در این رابطه شدند.

وی از کشف۱۹۷ قبضه سلاح جنگی و شکاری خبر داد. 

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت اعلام کرد: در این مدت، نسبت به مدت مشابه در بحث وقوع سرقت سه درصد افزایش و در کشف اموال مسروقه هفت درصد افزایش عملکرد داشتیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره نیاز پلیس پیشگیری به تجهیزات گفت: اکنون از نظر تجهیزات خودرویی و نیرو هیچ مشکلی در پلیس پیشگیری تهران بزرگ وجود ندارد.

موقوفه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر بستن برخی از معابر و کوچه‌ها توسط نگهبانان محله اظهار داشت: در گذشته نیز شب‌گردهایی در محلات وجود داشتند که با دوچرخه یا پیاده از محلات نگهبانی می‌کردند، اکنون نیز شرکتهای انتظام در این رابطه وجود دارد که شهروندان می‌توانند از این شرکتها و نگهبانان محله استفاده کنند اما هیچ فردی حق ندارد یک کوچه یا معبر را اختصاصی کند و آنجا را ببندد، گشت‌های پلیس اگر موردی را در این رابطه مشاهده کنند حتماً اقدامات خود را انجام خواهند داد اما اکنون امکان دارد که افرادی سایر از شرکتهای انتظام اقدام به این کار کنند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ گفت: حتی نگهبانان شرکتهای انتظام نیز حق بستن یک کوچه یا معبر را ندارند و اگر نگهبان‌ها این کار را انجام دهند، تخلف است، نمی‌توان یک کوچه یا معبر را با زنجیر یا کله‌قندی بست و اجازه عبور و مرور افراد را به داخل کوچه نداد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    2 1
    طرح آرامش در کشور و پاکسازی پستهای حساس و مهم از غرب پرستان کی کلید خواهد خورد؟
    • IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      1 1
      شاید...وقتی....دیگر....!!!!
  • علی IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    1 0
    همشونو اعدام کنید جامعه یه نفسی بکشه
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    2 0
    اول از همه به شدت اون مالخر ها را مجازات کنید که دیگه جنس دزدی مفت نگیرند و اگه کسی نخره مال دزدی رو دست دزد می مونه
  • IE ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    1 0
    سلام.پلیس بایدباکارکنان مجرب طوری عمل کندکه همه مردم احساس آرامش کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس