ویژه ها

اوباما علیرغم امضای برجام، تحریم آیسا و قانون محدودیت ویزا را امضا و قانون وضعیت اضطراری علیه ایران را تمدید کرد و ۲ میلیارد دلار از اموال مردم ایران را نیز غارت کرد. وی ملت ایران را «یاغی»! نامید.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** با مذاکره با عربستان نگرانی «بن سلمان» را برطرف کنیم

  روزنامه شرق در یادداشت امروز خود به قلم یکی از مدیران وزارتخارجه دولت اصلاحات نوشت: «سیاست امروز اسرائیل و عربستان در مقابل ایران به مراتب شرورانه‌تر و ضدیت با ایران صریح‌تر شده و شاهد اتحادی بین اسرائیل و تعدادی از رژیم‌های عربی حول محور ایران هستیم. طرفه آنکه نقطه وصل این اتحاد نامیمون ایران‌هراسی برخاسته از طرف اسرائیل و تیم ترامپ و البته در یک نگرش واقع‌بینانه برخی از اقدامات از طرف ما بود.به نظر می‌رسد ایجاد شکاف در این اتحاد، باید از اولویت‌های سیاست خارجی ایران در دوره پساترامپ باشد».

در ادامه این یادداشت آمده است: «از هم‌اکنون می‌توان نگرانی محمد بن‌سلمان را از خلال سیاست‌های اعلامی بایدن در قبال ایران، مشاهده کرد. برای گرفتن بهانه از دست کسانی که سیاست‌های منطقه‌ای ایران را خطرناک می‌دانند، ضروری است دستگاه دیپلماسی تمرکز خود را بر اصلاح و بازسازی روابط با همسایگان بگذارد. با وجود دشواری این مهم به‌ویژه در پرتو رویکردهای عربستان در برابر ایران، توجه داشته باشیم که پیشرفت در بهبود روابط ایران با جهان، مشوق رژیم‌های عربی برای کاهش خصومت و درپیش‌گرفتن سیاستی منطقی و براساس منافع مشترک خواهد بود».

این دیپلمات سابق تاکید کرده است: «سیاست خارجی کشورها، امری فراجناحی است. متأسفانه این مسئله در ایران به مناقشه بین جناح‌های سیاسی و تسویه‌حساب بین گروه‌های مختلف تبدیل شده است. اینکه یک نفر از مجلس یا از تریبون نماز جمعه یا ... بدون درنظرگرفتن سیاست رسمی حرفی زده و مشکلی برای کشور ایجاد کند، نشانه آزادی عقیده و دموکراسی نیست».

چندی پیش «محمدعلی ابطحی»  رئیس دفتر و معاون رئیس جمهور در دولت خاتمی و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ در یادداشتی در روزنامه شرق نوشته بود: «رفتار عربستان سعودی امسال در برنامه حج قابل تقدیر است...از عربستان سعودی به‌دلیل مقدم‌داشتن حفاظت جان مسلمانان باید تقدیر کرد»!

پیشنهاد اصلاح طلبان مبنی بر تقدیر و همچنین مذاکره با آل سعود در حالی است که این رژیم بیش از ۵ سال است که مشغول کشتار بی رحمانه کودک و زن و پیر و جوان در یمن است. بنابر آمار منتشر شده از فروردین ۹۴ تاکنون در حمله جنایتکارانه آل سعود به مردم یمن،  بیش از یکصد هزار نفر به شهادت رسیده اند که حدود ۸۰ هزار نفر آن کودک بوده اند که برخی از آنان به دلیل گرسنگی جان داده اندآل سعود تاکنون بارها بیمارستان، مدرسه، جشن عروسی و دیگر اجتماعات مردم بی گناه یمن را بمباران کرده است.

علاوه بر این در فاجعه تلخ حج خونین ۹۴، به دلیل قصور و تقصیر رژیم آل سعود حدود ۶۰۰ زائر ایرانی به شهادت رسیدند.  پیش از آن نیز سقوط جرثقیل در صحن مسجدالحرام به شهادت بیش از ۱۰۰ نفر از حجاج انجامید.

همچنین رژیم آل سعود به عنوان  «پدرخوانده گروهک های تکفیری تروریستی در منطقه غرب آسیا»  شناخته می شود. تروریست های تکفیری مورد حمایت آل سعود در سالهای اخیر تعداد زیادی از کودکان، زنان، مردان و پیر و جوان را در عراق و سوریه و افغانستان و پاکستان و لبنان و ایران به شهادت رسانده اند.

آل سعود،  گاو شیرده ترامپ در منطقه غرب آسیاستمتاسفانه مقامات ارشد دولت روحانی از جمله ظریف در مقابل آمریکا، اروپا و حتی آل سعود از موضع ضعف و حقارت برخورد می کنند. برای نمونه، ظریف- بهمن ۹۸- گفت: «عربستان پیامی برای مذاکره فرستاد، اما به پاسخ ما جواب نداد». پس از این اظهارنظر منفعلانه، وزیر خارجه عربستان در واکنشی گستاخانه گفت: «ما به هیچ عنوان به ایران پیام خصوصی نداده ایم».

ظریف همچنین - بهمن ۹۴- به فاصله کوتاهی از فاجعه منا در اظهارنظری تأمل برانگیز گفت: «خبر خوب این بود که دوست من عادل الجبیر (وزیر خارجه وقت آل‌سعود)  با حضور ایران، به مذاکرات وین بیاید...۵۰۰ زائر ما در مراسم حج کشته شدند اما ما روابط خود را قطع نکردیم حتی روابط خود با عربستان را کاهش هم ندادیم»!

ایران در مقایسه با رژیم آل سعود با اختلافی فاحش در موضع بالاتری قرار داردوقایعی مانند فاجعه منا و جنایت آل سعود در یمن و حمایت این رژیم از گروهک های تکفیری تروریستی در منطقه، در کنار بحران داخلی میان شاهزاده ها در این کشور، همگی این پیام را دارد که ایران نباید برای مذاکره با چنین رژیمی خود را در موضع پایین تر قرار داده و درخواست حقارت آمیز تنش زدایی و مذاکره را مطرح کند.

**فلاحت پیشه:در دوران «باراک حسین اوباما» تحریم های ایران لغو شد

«حشمت الله فلاحت پیشه» نماینده حامی دولت در مجلس دهم در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «در دوران باراک حسین اوباما، جمهوری اسلامی با لغو تحریم‌های آمریکا روبه‌رو شد. البته جدا از تحریم‌های بانکی و فلزی و... ما شاهد لغو تحریم‌هایی بودیم که در قالب قطعنامه در سازمان ملل تصویب شده بود. ۶ قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل که در ذیل فصل هفتم قرار گرفته بود توسط دولت دموکرات اوباما لغو شد. نکته قابل توجه این است که در دوران اوباما ما از ۱۲۴۸ تحریمی که از گذشته تا دولت او بر ایران وضع شده بود شاهد لغو ۹۱۵ تحریم بودیم».

فلاحت پیشه در ادامه گفت: «نقش آمریکا در توافقنامه برجام نقش اصلی بود که در لغو تحریم علیه جمهوری اسلامی بسیار تاثیرگذار بود. امضاهای زیادی در توافقنامه برجام وجود داشت که البته به نظرم ۲ امضا بود که بسیار مهم و حیاتی تلقی می‌شد. امضای ایران و ایالات متحده آمریکا از مهم‌ترین بخش‌های توافقنامه برجام بود که اهمیت این دو کشور برای حضور در برجام بسیار مهم بود. در زمانی که ایالات متحده از برجام خارج شد، در واقع فقط نوع رفتار جمهوری اسلامی بود تا باعث مرگ برجام نشد».

وی تاکید کرد: «عده‌ای برای خود فکر و خیال‌هایی می‌کنند. اولین تحلیلی که امکان دارد در ذهن برخی شکل بگیرد این است که دموکرات‌ها تفاوتی با جمهوری‌خواهان ندارند و آنها هم مانند ترامپ هستند. البته بنده معتقدم این مساله واقعیت ندارد و ما در دوران باراک اوباما دیدیدم که اوباما با جمهوری‌خواهان تفاوت دارد. طبیعتا کاملا معلوم است که ترامپ مانند اوباما نبود و همچنین جو بایدن هم صددرصد ترامپ نیست و این سیاستمداران از دو گروه با دو فکر متفاوت هستند که در دنیای سیاست نقش مهمی دارند».

فلاحت پیشه که پیش از این رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس بوده است، در ادامه گفت: «اینکه ما بیاییم صحبت کنیم که بین ترامپ و بایدن تفاوتی وجود ندارد به نظر من ظلم به منافع ملی ایران است. هرکسی که این سیاست را در پیش بگیرد و به منافع مردم ایران ضرر بزند من اعتقاد دارم که باید در جلوی ملت ایران پاسخگو باشد. هرکسی که این تفکر را در پیش بگیرد بدون تعارف به منافع ایران خیانت می‌کند و البته باعث خوشحالی رژیم‌صهیونیستی و حکومت‌هایی می‌شود که مخالف نزدیک شدن روابط جمهوری اسلامی با آمریکا هستند».

این نماینده سابق مجلس که ریاست کمیسیون امنیت ملی را نیز در کارنامه خود دارد، در اقدامی تأمل برانگیز، کارنامه سیاه دولت اوباما را تطهیر کرده است.

دولت اوباما همان دولتی است که داعش را پدید آورد. این گروهک تکفیری تروریستی، زنان و کودکان و پیر و جوان را در عراق و سوریه و افغانستان و پاکستان سر برید و جنایت های متعددی مرتکب شد.

دولت اوباما گروهک جنایتکار داعش را به جان و مال و ناموس مردم منطقه انداخت. «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه دولت اوباما در کتاب خاطراتش با عنوان «انتخاب سخت HARD CHOICE» می‌گوید به ۱۱۲ کشور سفر کردم تا آنان را متقاعد کنم که بعد از اعلام موجودیت داعش به عنوان یک حکومت، از آن حمایت کنند!

دولت اوباما نقش ویژه ای در ترور دانشمندان هسته ای ایران داشت. همچنین دولت باراک اوباما در فتنه ۸۸ نیز آتش بیار معرکه بود.

تحریم های آیسا و قانون محدودیت ویزا در دولت اوباما تصویب شد. در آن مقطع مقامات ارشد دولت اذعان کردند که دولت اوباما برجام را به صورت فاحش نقض کرده است.

اوباما علیرغم امضای برجام، قانون وضعیت اضطراری علیه ایران را تمدید کرد و ۲ میلیارد دلار از اموال مردم ایران را نیز غارت کرد. وی در اظهارنظری گستاخانه، ملت ایران را «یاغی»! نامید.

حالا جو بایدن، معاون اول باراک اوباما در انتخابات پیروز شده است. همان شخصی که پس از ترور حاج قاسم، از این اقدام جنایتکارانه حمایت کرد. وی در ماههای اخیر ۱۲ شرط مطرح شده توسط پمپئو را تکرار و تاکید کرد که تحریم های هوشمندانه را علیه ایران به کار خواهد گرفت.

بایدن و ترامپ دو روی یک سکه هستند. به قول معروف، «سگ زرد برادر شغال است». اما با اینحال فعالین اصلاح طلب اصرار دارند که این واقعیت بدیهی را انکار کنند.

** همصدایی روزنامه اصلاح طلب با پمپئو

روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «عاقبت خودتحریمی» نوشت: «"محمد صدر" می گوید:"اگر تمام تحریم‌ها نیز برداشته شود و درصورتی که FATF حل نشده باشد، همچنان روابط تجاری و بانکی دچار مشکل است و باید دوستان در راس مجمع به این مساله توجه جدی داشته باشند "».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «مواجهه ایران با خودتحریمی مجمع تشخیص در شرایطی است که تهران و واشنگتن دوباره به میز مذاکره برگردند و شدیدترین تحریم‌های اقتصادی تاریخ وضع شده علیه ایران لغو شوند. موضوعی که صدر چندان آن را دور از دسترس نمی‌داند».

حامیان FATF اینگونه القاء می کنند که ایران تاکنون به هیچ عنوان با این سازمان همکاری نداشته است. این ادعا در حالی است که ایران از ۴۱ دستورالعمل FATF، به ۳۹ دستور به صورت کامل عمل کرده است؛ اما هیچ گشایشی در امور بانکی ایجاد نشده است.

برخی می گویند که اگر ایران همه ۴۱ دستور را اجرا کند، آن وقت شاهد عکس العمل مثبت FATF و گشایش اقتصادی خواهیم بود. اما این ادعا به هیچ عنوان صحیح نیست؛ چرا!؟

پیوستن به کنوانسیون های پالرمو و سی اف تی، دو دستوری است که ایران از اجرای آن امتناع کرده است. نکته قابل توجه اینجاست که کره شمالی پیش از این، به این ۲ دستور، عمل کرده است؛ اما این کشور علیرغم اجرای پالرمو و سی اف تی از لیست سیاه خارج نشد.

بیانیه‌های رسمی‌FATF  حاکی از آن است که پس از پیوستن کره شمالی به کنوانسیون پالرمو وCFT  و حل کردن مسئله پولشویی و تامین مالی ‌تروریسم، گروه ویژه اقدام مالی(FATF)    بهانه جدیدی را به نام اتهام تامین مالی سلاح‌های کشتار جمعی (هسته‌ای و موشکی)  آغاز کرده و با این بهانه اجازه خروج کره شمالی از لیست سیاه را نداده است.

اگر ایران حتی لوایح مرتبط با FATF را نیز تصویب کند. به هیچ عنوان از لیست سیاه این سازمان خارج نشده و باید همچنان اقدامات یکطرفه را ادامه دهد. تجربه کره شمالی نشان می دهد که کارگروه اقدام مالی، در صورت پیوستن ایران به پالرمو و سی اف تی،  در گام بعدی بهانه موشکی را مطرح خواهد کرد، بدون اینکه کوچکترین اقدام مثبتی درخصوص تبادلات بانکی ایران انجام دهد.

 FATF در اسفند ۹۷ با انتشار گزارشی صراحتاً اعلام کرد که اجرای مؤثر تحریم‌های مالی هدفمند و شناسایی مسیرهای ایران برای دور زدن تحریم را ذیل رسالت مقابله بااشاعه تسلیحات کشتار جمعی خود تعریف کرده و با جدیت تمام در پی اجرای آن است.

«مایک پمئو»  وزیر خارجه آمریکا- بهمن ۹۸- در توئیتی نوشت: «مدت‌هاست که ایران باید به تعهداتش عمل کرده و بر اساس قواعد جهانی برای مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم بازی کند.  ایران باید همین حالا کنوانسیون پالرمو و کنوانسیون تأمین مالی تروریسم(CFT) – دو لایحه مرتبط با FATF- را تصویب کند».

پمپئو، صراحتا تاکید کرد که ایران باید  «همین حالا»  لوایح مرتبط با FATF را تصویب کند. حال سوال اینجاست که آیا وزیر خارجه دولت تروریست آمریکا به دلیل نگرانی و دلواپسی از به خطر افتادن روابط بانکی ایران، گفته که ایران باید سریعا  به FATF بپیوندد!؟

در این میان، همصدایی روزنامه اصلاح طلب با پمپئو درباره FATF قابل تأمل است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    32 3
    در زمان اوبامای مؤدب و باهوش!!! افسادطلبان تنها تحریمهایی که لغو شد مربوط به لغو موانع پناهندگی و گرین کارت گرفتن آقازاده های مفتخور افسادطلب و سلبریتی های بی وطن و بازیچه دستشان بود
    • IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      21 1
      واقعا تاسف داره که برخی در داخل کشور ایران رو اینقدر حقیر میکنن که بخواد با کشوری مثل عربستان که گاو شیرده آمریکا هست مذاکره کنه واقعا این لقب برازنده شان است
    • IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      14 5
      برجام یک دروغ بزرگ و یک زمین شوره زار بی حاصل بود که نه تنها باعث لغو تحریم ها نشد بلکه باعث تشدید تحریم ها شد.
    • IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      16 2
      این جماعت هنوز متوجه نشدند که FATF هم کلاه گشاد دیگری مثل برجام است.
    • IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      6 1
      با وجود تحریمهای ظالمانه نفتی و بانکی پیوستن به FATF هیچ سودی برای کشور ندارد ابتدا باید تحریمها لغو بشوند.
    • ایرانی IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      0 0
      دوست عزیز "این جماعت هنوز متوجه نشدند که FATF هم کلاه گشاد دیگری مثل برجام است." این جماعت پیاده نظام نتانیابو هستند در ایران. چاره ای ندارند دارند فرامین ارباب رو اجرا میکنن
    • IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      0 0
      تا اصلاح طلب کفن نشود/ این وطن وطن نشود!!!
  • شرقی IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    28 3
    اصلاحات غده ی سرطانی ست که در صورت جراحی آن ایران از رنج و گرفتاری نجات پیدا خواهد کرد.
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    23 3
    با مذاکره با عربستان نگرانی «بن سلمان» را برطرف کنیم آره بد نگفتی راهکار بدیم عربستان چطوری بهتر بتونه یمن رو بمباران کنه بنده خدا شبها استرس داره خوب نمیتونه بخوابه
    • IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      11 1
      نگرانی افساد طلبان از شکست در انتخابات سال 1400 قابل درک است.
    • IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      6 1
      با مذاکره با عربستان نگرانی «بن سلمان» را برطرف کنیم/// پادوی "بن.... " از اون .... تره.
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    10 1
    باراک حسین اوباما منظورتون همون جسینی که رفت برای مذاکره
  • DE ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    13 1
    با مذاکره با عربستان نگرانی «بن سلمان» را برطرف کنیم// با عربستان که لازم نیست مذاکره کنی ناشی. بایستی میهمونی ترتیب بدی آش بپزی آشخورکنون راه بیاندازی منظور آشتی کنون راه بیندازی .سیاست خارجی بلد نیستی ساده.همه چیز به آش بستگی داره به جان جان کریه باور کن.
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    16 3
    باراک حسین اوباما؟؟؟؟ اون نوچش بایدنم جو علی بایدن می باشد
    • من IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      1 3
      دوست عزیز ی مقدار مطالعه کنی بد نیستا بله اسم کاملش باراک حسین اوباماست در ثانی پدرش مسلمون هم بوده
    • IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      6 0
      آقای من؛ صدام هم اسمش حسین بود ، مسلمونم بود. البته اینو میگفتند اما عملا چیزی ندیدیم
    • DE ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      1 0
      شاه خائن اسم پدر نوکر صفتش رضا اسم خودش ممرضا اسم بچه هاش همشون یک رضا بهش چسبونده مکه هم رفت عکسهاش رو با احرام چند میلیون داخل ایران پخش کردند مسلمون هم بود ولی از نوع امریکائیش .سراسر سال خیانت اربعین منتظر شله زرد نذری برای شفاش !! خخخ
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    3 2
    احسن گل گفتی چاره درد همین است
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    7 0
    به این سوال فکر کنیم: اصل‏ بیست و چهارم قانون اساسی: نشریات‏ و مطبوعات‏ در بیان‏ مطالب‏ آزادند مگر آنکه‏ مخل‏ به‏ مبانی‏ اسلام‏ یا حقوق‏ عمومی‏ باشد. تفصیل‏ آن‏ را قانون‏ معین‏ می‏ کند. پس برخورد با رسانه هایی که این قانون را نقض می کنند در کجاست؟ و چرا در سالهای اخیر رسانه های اصلاح طلب از مصونیت دراین زمینه برخوردار بوده اند؟ اصلا چرا برخی نمایندگان که رسانه دارند در دوره قبل جزو هیئت داوری این نهاد ناظر بر رسانه ها بودند و رسانه های زیر مجموعه خودشان هر تخلفی کرد نادیده گرفته شد! اگر این ... و تخلف نیست پس چیست ؟ راستی روزنامه .....آیا از قانون اساسی برتر است؟ یا فردا درخواست بازبینی قانون اساسی را خواهد کرد!
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    5 1
    ....افساد طلبان را ببره که همش نگران برطرف کردن غم وغصه شیاطین هستند.!!!!!
  • SE ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    8 0
    افساد طلب! عربستان باید نگرانیهای ما را برطرف کند
  • FR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    2 1
    از نظر این اصلاح طلبهای تهوع آور وظیفه جمهوری اسلامی در درجه اول اینست که از صبح تا شب در حال گرفتن بهانه از دست دشمنانش باشد ! حالا بماند کهخودشان برای گرفتن بهانه از دست زنشان اورا میکشند !
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    1 1
    یعنی بی وطن تر از شما اصلاحاتیا کسی پیدا میشه رو زمین؟
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    0 0
    عربستان قبلا گفته حکومت ایران نباید هیچگونه مداخله سیاسی،مستساری،فرهنگی ونظامی ....درلبنان سوریه فلسطین یمن وتمام کشورهای عربی که عرب هم هستند داشته باشه'تا بتواند راحت حجاج را بکشد
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    0 0
    عربستان کثیف تر از بقیه کشورهاست دشمنی کثیف تر و خونخوارتر از امریکا لحظه ی غفلت و باج دادن به این اعراب با تباهی کشورمون همراهه
  • DE ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    0 1
    این اصلاحاتچی ها که اینهمه مذاکره های توخالی کردند اخرش هم تخم مرغ تو زرداز اب درامد باز با چه رویی از مذاکره حرف میزنند همین یک مذاکره که کردید و صنعت هسته ای که متعلق به نسل های اینده ایران بودر رو به باد دادید برای هفتاد پشتتون بسه! این دسته که هنر مذاکره کردن رو نمی دونن و مردود شدند و منافع ایران رو تامین نکردند بهتر ساکت بشن.
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    0 2
    فلاکت پیشه داره خودش میکشه که اوباما تروریست پرور بزک کند شخصی سنگین ترین تحریم تاریخ علیه ایران تصویب کرد
  • اردشیر IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    0 1
    اصلاحطلبان تهوع آور
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    0 0
    خداوندا شر این احمق های افساد طلب نادان،ترسو و بزدل را از سر ملت ایران کم بفرما! خداوندا ! اینان که عزت ایران را برباد دادند را نیست و نابود بگردان!
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    0 0
    چطور است برای تقدیر و تنش زدایی با اعراب جزایر سه گانه را تقدیم شان کنید.
  • سلامت ابراهیم پور IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    0 0
    با سلام.به خدا قسم چه دولت اصلاح طلب و چه دولت اصولگرا اگر فرمایشات و راهکار های رهبر مظلوم وعظیم الشان را بکار گیرند ایران و ایرانی در دنیا عزیز و زبانزد دنیا قرار قرار خواهد گرفت .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس