روزهای روشن در انتظار کشتی فرنگی/ «بنا» به فکر چهار سال بعد افتاد

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان معتقد است به موازات توجه و نگاه امیدوارانه به المپیک توکیو، دورخیز و سرمایه‌گذاری اصلی برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس است.

به گزارش مشرق، برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی در ۱۰ وزن که روز ۱۵ آبان ماه در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران برگزار شد، تکلیف خیلی از اما و اگرها و ابهامات را مشخص کرد. ابهاماتی که از عدم اعتقاد محمد بنا و همکارانش به روند انتخابی تیم ملی شکل گرفت، اما در نهایت با برگزاری مسابقات انتخابی و رونمایی از چهره برترین نفرات اوزان دهگانه از بین رفت.

آقای خاص کشتی با برگزاری رقابت‌های انتخابی در تمامی اوزان، این بار نشان داد در کنار اعتقاد همیشگی اش به فرایند انتصاب به جای انتخاب، همچنان به قانون و عدالت محوری پیکارهای انتخابی معتقد است و در نهایت به هدف اصلی یعنی موفقیت در میادین پیش رو می‌اندیشد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی پس از برگزاری رقابت‌های انتخابی و مشخص شدن نتایج مبارزات هر کدام از مدعیان دوبنده تیم ملی صراحتاً اعلام کرد: «با اینکه بچه‌ها حدود هشت ماه از میادین و مسابقات دور بودند، اما مسابقات خوبی را در تمامی اوزان، آن هم در یک روز شاهد بودیم. هر چند کشتی‌گیران به دلیل محدودیت‌های کرونایی از شرایط جسمانی مناسبی برخوردار نبودند، ولی همگی با تکیه بر نیروی جوانی و باانگیزه ای بالا، کشتی‌های دلچسب و راضی کننده‌ای را به نمایش گذاشتند.»

البته محمد بنا همچنین اعتقاد دارد کشتی فرنگی در دو سال اخیر در حال پوست‌اندازی بوده و مدعیان جوان و آینده‌داری در کشتی فرنگی پای به میدان گذاشته‌اند که این روند، نویدبخش روزهای خوب و طلایی این رشته در میادین آتی است.

یکی از مهمترین مواردی که محمد بنا بعد از رقابت‌های انتخابی با توجه به عملکرد فرنگی کاران مدعی به آن اشاره کرد، امیدواری به المپیک ۲۰۲۴ پاریس بود. سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در این رابطه نیز گفت: «اگر بازی‌های المپیک ۲۰۲۱ توکیو برگزار شود، همچنان به کسب مدال امیدواریم، اما سرمایه‌گذاری اصلی ما برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس است.»

به هر حال در پایان رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در مسابقات جهانی ۲۰۲۰ صربستان پویا دادمرز (۵۵ کیلوگرم)، علیرضا نجاتی (۶۰ کیلوگرم)، میثم دلخانی (۶۳ کیلوگرم)، حسین اسدی (۶۷ کیلوگرم)، امین کاویانی‌نژاد (۷۲ کیلوگرم)، محمدعلی گرایی (۷۷ کیلوگرم)، محمد ناقوسی (۸۲ کیلوگرم)، حسین نوری (۸۷ کیلوگرم)، محمدهادی ساروی (۹۷ کیلوگرم) و امیر قاسمی منجزی (۱۳۰ کیلوگرم) به عنوان نفرات برتر مشخص شدند و دوبنده تیم ملی را از آن خود کردند. مدعیانی که حالا با شکست حریفان خود توانستند در ترکیب تیم ملی اعزامی به رقابتهای جهانی قرار گیرند و از این پس با روحیه و انگیزه بالاتری به تمرین بپردازند.

ضمن اینکه متولیان فدراسیون کشتی نیز طی روزهای اخیر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در اظهارات خود اعلام کردند، نفرات برتر رقابت‌های انتخابی، قطعاً مسافر پیکارهای جهانی هستند و تغییری در ترکیب تیم ملی ایجاد نخواهد شد. این بدان معناست که خیال برترین نفرات رقابت‌های انتخابی از تثبیت جایگاه شأن در ترکیب تیم ملی آسوده باشد و باید فقط به تمرینات آماده سازی و در نهایت کسب مدال در مسابقات جهانی تمرکز کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس