کد خبر 1141674
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸
محمد اشتیه نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین رام الله

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان در نشست عربی-اروپایی ضمن اشاره به رنج‌هایی که ملت فلسطین متحمل شده، گفت، زمان آن رسیده که جهان برای پایان اشغالگری و شناسایی کشور فلسطین وارد عمل شود.

به گزارش مشرق، «محمد اشتیه» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در پنجمین نشست عربی-اروپایی که امسال به صورت مجازی برگزار شد بر ضرورت تقویت روابط از جمله روابط عربی-اروپایی بر اساس منافع و اولویت‌های مشترک و نیز احترام به قانون بین‌الملل و حق تعیین سرنوشت تأکید کرد.

بیشتر بخوانید:

پاسخ گوترش به «عباس» درباره برگزاری اجلاس صلح خاورمیانه

بر اساس گزارش خبرگزاری «سما»، وی گفت: اروپا برای فلسطین و جهان عرب مهم است، مسایل مشترکی مانند اقتصاد، امنیت و قبات در منطقه وجود دارد که ضامن قانون بین‌الملل و قطعنامه‌های سازمان ملل است.

اشتبه در ادامه از اروپا خواست با اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی موانع را از مقابل تجارت اروپایی-فلسطینی بردارد.

اشتبه افزود، ملت فلسطین از آوارگی، اشغالگری، نقض حقوق و پروژه استعماری رنج بسیاری کشیده و زمان آن رسیده که جهان برای پایان این اشغالگری و شناسایی کشور فلسطین با مرکزیت قدس وارد عمل شود.

وی گفت: با ورود رئیس‌جمهور جدید آمریکا به کاخ سفید (جو بایدن) واقعیت جدیدی وجود دارد که باید بر اساس آن برای یک عملیات سیاسی جدی بر اساس قانون بین‌الملل و قطعنامه‌های سازمان ملل کار کرد تا به پایان اشغالگری و ایجاد کشور برسیم.

اشتیه در ادامه گفت، تشکیلات خودگردان اراده‌ای قوی برای برگزاری انتخابات دارد و انتخابات می‌تواند دروازه پایان اختلافات برای مقابله با چالش‌ها باشد، رام‌الله در انتظار پاسخ گروه‌های فلسطینی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    0 0
    بایدن به اندازه ترامپ وحشی و زبان نفهم و صهیونیست است. روند اشغالگری صهیونیستها در فلسطین هیچ تغییری نخواهد گرفت. مقامات تشکیلات خودگردان کی می خواهند بیدار شوند و بفهمند تنها راه مبارزه مسلحانه است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس