کد خبر 1141624
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
۷ دمنوش تقویت ایمنی بدن را بشناسیم/مشاوره با پزشک طب ایرانی

یک پژوهشگر و پزشک طب ایرانی با اشاره به اهمیت تقویت سیستم ایمنی بدن به منظور جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا به معرفی هفت دمنوش موثر در این زمینه پرداخت.

به گزارش مشرق، علیرضا یارقلی، پژوهشگر و پزشک طب ایرانی به مصرف و معرفی دمنوش های گیاهی جهت تقویت سیستم ایمنی بدن پرداخت و گفت: در ایام شیوع همه گیری کرونا برای پیشگیری از ابتلاء به این بیماری باید مصرف مایعات بیشتر شود برای مثال انواع سوپ‌ها همچون سوپ جو رقیق نمونه مناسبی برای مصرف است.

بیشتر بخوانید:

دانش ایرانی‌ که به مدد کرونا دیده شد

وی افزود: گیاهانی مانند آویشن، دارچین، سیاهدانه، زردچوبه، مرزنجوش، گل گاوزبان، زعفران، هل، بادرنجبویه، رزماری و بابونه در کنار سبزیجاتی مانند چغندر، کدوحلوایی، کلم قمی، کدوسبز، کرفس، هویج، زردک، نعنا، پونه، نخود سبز و انجیر خیسانده در آب، شیره انگور، برگه زردآلو، آناناس، سیب و آب آن در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید و مؤثر هستند.

ببینید:

فیلم/ کشف داروی گیاهی موثر بر درمان کرونا

یارقلی در ادامه به معرفی و طرز تهیه هفت دمنوش مؤثر جهت تقویت سیستم ایمنی بدن پرداخت.

۱) دمنوش آویشن و شیرین بیان به همراه عناب: خواص ضد میکروبی ویروسی دارد و سرشار از آنتی اکسیدان به همراه مواد مغذی است. درمانگر خوبی برای بیماری‌هایی همچون آنفلوانزا و سل، عفونت‌های ریوی، برونشیت و سرماخوردگی است این دمنوش از ترکیب یک لیوان آب به همراه پنج عدد عناب و یک قاشق پر از برگ آویشن با ترکیب یک قاشق چایخوری از ریشه شیرین بیان تهیه می‌شود. گفتنی است عناب در این دمنوش تأمین کننده بسیار خوب ویتامین C است که در افزایش قوای بدنی مفید است و خاصیت ضدمیکروبی دارد.

۲) دمنوش بابونه: با مزاج گرم و خشک به شکلی که جوشانده سه گرم از این گیاه به همراه آب جوش سه مرتبه در روز جهت تقویت سیستم ایمنی بدن مؤثر است توجه به این نکته ضروری است افرادی که مبتلا به بیماری آسم هستند با ممنوعیت مصرف این دمنوش مواجه هستند.

بیشتر بخوانید:

راه‌اندازی مرکز ارائه خدمات طب سنتی برای بیماران کرونا

۳) دمنوش نعنا: با مزاج گرم و خشک به صورت جوشانده یک قاشق مرباخوری از برگ این گیاه در ۵۰ سی سی آب جوش در تقویت سیستم ایمنی بدن مناسب است اما برای افرادی که دارای آسیب‌های کبدی هستند پیشنهاد نمی‌شود.

۴) دمنوش مرزنجوش: این دمنوش نیز طبعی گرم و خشک دارد یک قاشق چای خوری از برگ این گیاه به همراه ۲۵۰ سی سی آب جوش روزانه یک تا دو فنجان بسیار مناسب است البته این دمنوش نیز به خانم‌های باردار توصیه نمی‌شود.

۵) دمنوش مریم گلی: این دمنوش نیز مانند سایر دمنوش های معرفی شده طبع گرم و خشک دارد و به صورت یک قاشق چای خوری همراه با آب جوش تهیه می‌شود و افراد می‌توانند تا سه بار در روز آن را مصرف کنند البته این دمنوش نیز به افراد مبتلا به انواع تشنج‌ها توصیه نمی‌شود.

۶) سیاهدانه: مصرف سیاهدانه با مزاج بسیار گرم و خشک در کنار عسل جهت تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید و مؤثر است به شکلی که در گرم مزاجان حداکثر ۱.۵ گرم به شکل خیسانده شده در سرکه و سپس خشک شده آن و در سرد مزاجان اندکی بیشتر از این میزان البته این مورد نیز به خانم‌های باردار توصیه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

نام داروهای گیاهی کرونا اعلام می‌شود؟

۷) زوفا: با طبیعتی گرم و خشک به صورت دم کرده یک قاشق چایخوری به همراه آب جوش به مدت ۱۵ دقیقه تا سه بار در روز جهت تقویت سیستم ایمنی بدن مؤثر است مصرف بیش از اندازه این دمنوش مضر کبد است.

یارقلی در آخر تاکید کرد: توجه به این نکته ضروری است که برای مصرف داروهای گیاهی چه برای پیشگیری و چه در مراحل درمان حتماً با پزشک طب سنتی مشورت شود مگر اینکه دسترسی به پزشک مقدور نباشد در این صورت صرفاً برای پیشگیری پس از مطالعه دقیق موارد منع مصرف و عوارض با کمترین مقدار ممکنه از گیاهان دارویی استفاده کنند چراکه هر یک از این گیاهان در موارد مصرف بیش از اندازه عوارضی را به دنبال خواهند داشت.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شیدای شوریده آمریکا GB ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    5 1
    فقط مک دونالد
    • IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      3 0
      با نون اضافه
  • مهدی IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    5 1
    موارد خوبی بود. شربت زوفا عسلی هم گزینه قوی و خوبی برای پاکسازی گلو و ریه از عفونتها و درمان کرونا و آنفلوانزا است که از داروخانه ها بدون نسخه میتوان تهیه کرد. و بهتر است یک یا دو بار در هفته به اندازه گفته شده در بروشور، در یه استکان ابجوش حل کرد و نوشید!
  • علی خان IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    4 0
    گوشت کباب بره ، بخصوص پشته گوسفندی نر ، و آب غلیظ ران بره در روز سه مرتبه استفاده شود ، و همراه دم کرده برگ به با عرق بیدمشک به عنوان چای با نبات اعلا،،، ببینید مرده را زنده میکنه چه برسه مریض از هر نوع بیماری
  • فاطمه IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    0 2
    دمنوش آویشن فوق العاده
  • حسین نحبی IR ۰۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    0 1
    عالی بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس