اشرف بروجردی

"اشرف بروجردی"، مشاور اصلاح‌طلب رئیس‌جمهور روحانی در اظهاراتی گفته است: بنده احتمال می‌دهم دولت آقای بایدن دارای منطق و عقلانیت باشد!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

"چند نفر افراطی آمریکایی در خیابان‌ها رای مردم را نپذیرفته و آشوب به پا می‌کنند"

اعتراف ابطحی درباره آشوب‌های خیابانی بعد از ۱۰ سال

محمدعلی ابطحی، فعال چپ و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ در بخشی از یک مصاحبه پیرامون برد انتخاباتی "جو بایدن" در انتخابات آمریکا که سایت اعتمادآنلاین آنرا منتشر کرد، گفته است:

«رفتن ترامپ را باید به فال نیک گرفت. البته که آمدن بایدن فرصت است اما این بدان معنا نیست که بایدن منجی ایران است بلکه بایدن نیز مانند سیاستمداران پیشین، به سیاست‌های امریکا وفادار خواهد ماند و این سیاست‌ها به معنای حل و فصل چالش های میان ایران و آمریکا به طور کامل نیست،  باید به داخل کشور و امور داخلی متکی بوده و مسائل و مشکلاتمان را خودمان حل کنیم اما در عین حال از این فرصت نیز، استفاده کنیم.»

او با بیان اینکه برخی افراطی ها در مجلس یازدهم با سنگ اندازی ها، رسیدن به یک ارتباط دوجانبه را سخت می کنند، گفت: افراطیون همیشه در داخل و خارج از کشور به صورت مشترک عمل کرده و هیچ‌ کدام منافع ملی ایران را در نظر نگرفته و منافع جریانی و حزبی خودشان را در نظر می‌گیرند.

ابطحی تصریح کرده است:

"افراطی‌ها عنوان نمی‌کنند اما آرزویشان آمدن ترامپ بود که فضای داخل کشور خشونت‌ آمیزتر شود و از رفتن او هم خوشحال نیستند. افراطی‌های آمریکا نیز در خیابان‌ها رای مردم را نپذیرفته و آشوب به پا می‌کنند. مشخصا این جریان‌ها، منافع ملی را در نظر نمی‌گیرند."[۱]

*ما قضاوت درباره این اظهارات آقای ابطحی و خاصّه تحلیل شتابزده ایشان مبنی بر اینکه مجلس یازدهم نمی‌گذارد ایران با بایدن مذاکره کند و به توافق برسد! را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم...

البته این نکته در اظهارات ابطحی نیز به شدت محل تأمل است که چرا به زعم ایشان و دوستانشان؛ تجمعات چند نفره و محدود پساانتخاباتی در آمریکا کار افراطی‌هاست اما کسانی که در سال ۸۸ و با راهبری اصلاح‌طلبان به خیابان‌های ایران آمدند؛ همچنان "خداجو" و سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان هستند!

به سخن دیگر اینکه شاید ما و مخاطبان، شاهد آثار بازجویی‌های تخصصی و محاکمه عادلانه هستیم که توانسته آقای ابطحی را بعنوان یکی از گردانندگان فتنه ۸۸ را به چنین اعترافاتی ولو پس از ۱۰ سال مجبور کند.

بیان این نکته هم ضروریست که بر خلاف تحلیل آقای ابطحی، هیچ تجمع انتخاباتی تأثیرگذاری از سوی افراطی‌های آمریکا در پساانتخابات رخ نداده است.

زیرا در آمریکا هیچیک از خواص این کشور به خود اجازه نمی‌دهند از تقلب با عنوان رمز شورش استفاده کنند و یا مردم را به مقاومت در خیابان‌ها دعوت کنند!

کما اینکه شاهدیم ترامپ نیز دائما از "نهادهای قانونی" صحبت می‌کند و اعلام کرده است که شکایت‌های خود را به آنها ارجاع می‌دهد نه به افراطیون کف خیابان...

***

مشاور روحانی ادعا کرد:

دولت بایدن، منطقی و عاقل است!

"اشرف بروجردی" رئیس سازمان اسناد و مشاور رئیس‌جمهور روحانی در بخشی از یک مصاحبه با شماره دوشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی درباره پیروزی جو بایدنِ دموکرات در انتخابات آمریکا گفته است:‌

"انتخاب جو بایدن دولت آمریکا را به سمت منطقی درست حرکت می‌دهد. با انتخاب جو بایدن امیدوارم دوباره بحث مسأله تعامل ایران و آمریکا و رفع تحریم‌ها بین دو دولت باز شود. جو بایدن طوری نشان می‌دهد که اهل گفت‌وگو و تعامل است. بنده احتمال می‌دهم دولت آقای بایدن دارای منطق، عقلانیت و رعایت مقررات بین‌المللی باشد اما دولت دونالد ترامپ دارای این ویژگی‌ها برای اداره کشور نبود و ترامپ هم فردی مغرور بود."[۲]

*قبل از این، محمدجواد ظریف هم طی اظهاراتی در استقبال از پیروزی جو بایدن گفته بود که معلوم است او با ترامپ فرق می‌کند! [۳]

جالب آنکه اعضای ستاد مشترک دولت و اصلاح‌طلبان در زمان "باراک اوباما" هم از این می‌گفتند که "حساب اوباما با بقیه فرق دارد"...

منطق و عقلانیت پشت سر این دست‌افشانی چپ‌ها و اعتدالیون ستادی در قبال پیروزی آقای بایدن در آمریکا چندان روشن نیست!

خاصه اینکه تجربه ریاست جمهوری اوباما که او هم مورد تقدیس همین افراد بود، به هیچ وجه مثبت نیست و ایران در دولت اوباما نیز با موجی از دشمنی و تحریم همراه بود که البته به جای الفاظ تند با موزیک و "تماس تلفنی" اِعمال می‌شدند.

چپ‌های ستادی طی روزهای گذشته و غیر از تمجیدهایی که خانم بروجردی مطرح کرده است؛ اظهارات دیگری مثل "تأثیرگذاری بایدن بر انتخابات ایران" و "حامل فرصت بودن بایدن در قبال ایران" را هم مطرح کرده‌اند. [۴]

***

شکوری‌راد: ظریف با جو بایدن دوست بوده و اخلاقا باید به او تبریک بگوید!

علی شکوری‌راد، فعال چپ و دبیر کل حزب اتحاد ملت به تازگی در یک توییت نوشت:

"اگر دکتر جواد ظریف همان‌طور که خود گفته در زمانی که نماینده ایران در سازمان ملل بوده است با جو بایدن که در آن زمان سناتور بوده ارتباط و دوستی داشته‌است اخلاقا باید اکنون به او تبریک بگوید و کسی هم نباید مانع او شود. او می‌تواند در پیام تبریک خود انتظارات جمهوری اسلامی را بیان کند. "

*ما قضاوت درباره این سراسیمگی اصلاح‌طلبان و برخی مقامات دولت از بابت انتخاب آقای جو بایدن در آمریکا را به مخاطبان محترم می‌سپاریم.

و البته این تجربه را هم یادآوری می‌کنیم که سراسیمگی این افراد در قبال "باراک اوباما" نیز همچنان در حافظه تاریخ و ذهن مردم هست که چگونه می‌گفتند اوباما مؤدب است و حساب او با بقیه فرق دارد!

اما همین اوباما در دشمنی با ایران و تحریم مردم ما گوی سبقت را از ترامپ نیز ربوده بود و اجازه نداد حتی یک گلابی برجام هم در دامن این آقایان قرار بگیرد.

در اشاره به اظهارات شکوری‌راد بیان این نکته هم ضروریست که هیچکس جلوی آقای ظریف را نگرفته و او همانطور که در مذاکرات هسته‌ای از خطوط قرمز کشور عبور کرد و هنوز هم در سمت خود حضور دارد! همچنان می‌تواند نگرش و عقلانیت خود را در منصه‌های دیگری هم به مردم و حاکمیت ایران نشان دهد.

برخی در یک تحلیل بدبینانه معتقدند که این سراسیمگی اصلاح‌طلبان و اشتیاق آنها به جو بایدن لزوما از سر تحلیل غلط یا محاسبه اشتباه نیست بلکه می‌تواند دلایل امنیتی داشته باشد.

***
 

1_ https://etemadonline.com/content/444008

2_ http://www.armanmeli.ir/fa/print/main/300912

3_ mshrgh.ir/1140333

4_ mshrgh.ir/1140939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 150
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 85
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    حال و روز این روزهای مملکت رو میبینم یاد جمله زیباکلام می افتم که میگفت روزی میرسه که با چراغ باید دنبال اوباما بگردیم
    • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      غرب پرستی و غرب شیفتگی اصلاح طلبان تهوع آور به چنان حد مشمئز کننده ای رسیده است که با اربابان خود در ینگه دنیا راحت تر هستند تا جناح مخالفشان در داخل! گویی ایشان را دلسوزتر از هموطنان انقلابی شان برای ایران می بینند! امان از روشنفکری ناقص الخلقه متولد شده در ایران!!!
    • حجت IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      83 26
      دوستی با شیاطین
    • حجت IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      73 9
      سراسیمی اصلاحطلبها تحلیل انتخاباتی دارد می توانند به بایدن بگویند اگر به ما کمک نکنید تندروها رئیس جمهور می شوند
    • ali IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      89 8
      یعنی اقای زیباکلام که حود را یک استاد سیاسی و برجسته میداند خبر ندارد اوباما وقتی می خواست دولت را تحویل دهد تحریمهای ایران را ده سال تمدید کرد و رفت و بدنامیشا ترامپ بر گردن گرفت.
    • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      64 8
      اوباما از همه بیشتر ایران رو تحریم کرد، مشکلات 80 درصدش به سو مدیریت دولت بنفش اصلاح طلبانه
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      24 4
      نه اشتباه به عرضتون رسوندن! با چراغ داریم دنبال احمدی نژاد میگردیم
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      23 1
      دولت بایدن، منطقی و عاقل است! ترفیع درجه اصلاح طلبان به بایدن با همین منطق و عقلش شهادت سردار سلیمانی رو تایید کرد وقاحت تا کجا
    • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      30 1
      زیبا کلام همون احمقی هست که بعد انقلاب میگفت لازم نیست ما با جایی رابطه داشته باشیم و همه چیز رو خودمون تهیه میکنیم . الان هم یه زر دیگه زده مهم نیست
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      21 0
      نقض فاحش برجام از دولت اوباما شروع شد قانون تحریم ویزای امریکا برای اتباع 38 کشور که به ایران سفر می کنند و غارت 2 میلیارد دلاری اموال بلوکه شده ایران و تمدید 10 ساله تحریم آیسا در دوران اوباما اتفاق افتاد.
    • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      21 2
      7/5 سال اقتصاد کشور را معطل امضاء برجام و اجرای برجام کردند و تورم 600 درصدی سر سفره مردم گذاشتن حالا چشم امیدشون به جو بایدن هست !!!!
    • احمد IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      8 1
      امثال زیباکلام فکر می کنن با هویج بدون خیلی بهتر از با چماق دویدنه. هر چند چماق اوباما خیلی بزرگتر از ترامب بود. کدوم بخش برجام رو خود اوباما اجرا کرد؟ اون 147 میلیارد کذایی به کشور برگشت؟ یکی دو سال وقت بود، قبل از اومدن ترامپ، چرا برنگشت؟!
    • SE ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      14 2
      درواقع مجلس یازدهم نمی‌گذارد دولت اصحالاتی از جانب مردم ایران در برابر امریکا زانو بزند. اگر اصحالات علاقه به زانو زدن بخاطر فراهم آوردن رفت و آمد و زندگی و خوش گذرانی فرزندانشان در غرب علاقه وافر دارند میتوانند مناصب و مسئولیتهای دولتی را رها کنند و مانند ده ها دیگر در غرب زندگی کنند. ولی اجازه سوءاستفاده از جایگاهی که از ملت به عاریه گرفته اند تا در خدمت مردم باشند را برای اهداف شخصی و گروهی اشرافی خود را نخواهند داشت.
    • قاسم IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      9 5
      وای به روزی که این وزیر ملیجک فرنگی و رییس او بخواهند با این مهملات اشرف دلم غش رفت بروجردی و امثالهم از سیاست های شیطانی ایالات متحده قبح زدایی کنند و دوباره دیپلماسی لاس زنی را برپاکنند البته عجله آنها و شعفشان از پیروزی دموکرات های بی دین و همجنس باز به زودی به تلخی میکشد اما اگر بخواهند دوباره رو به دموکرات ها بیاورند اعدام انقلابی خواهند شد این خط و این نشان.
    • م IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      2 0
      هرحزب وگروهی اینقدر خراب کرده بود تو اقتصاد تو خانه سازی تو گازرسانی به شهرهای مرزی و گنه بود به کنترل بازار وحراج ارز وسکه واز همه مهمتر به امید مردم این چند ماهه رو سکوت می کرد تا بعضی کارها خود به خود درست بشه .
    • ناصر IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      0 0
      زیبا کلام تعادل روانی نداره ارجاع به سخنان وی خطاست
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    80 11
    کی این دولت وقتش تمام میشود
  • میهن پرست IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    55 14
    سرشاخه ها وپیاده نظام های داخلی همچنان امیدوارانه به عمال آمریکای جنایتکار سخیف بد عهد ودشمن ملت ایران دل بسته اند .
    • IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      1 0
      اقای ابطحی هرچه گفته درست گفته.
  • حامد IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    67 8
    خری(آمریکا) ۷ سال و نیم به اینا لگد زده الان که پالانش عوض شده می گویند امیدوارم این خر جدید منطق داشته و دیگر لگد نزند
    • فواد IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      0 0
      جناب حامد دور از جون خر همون خره ولی نمیدونم این خرهای توی کشور ما از چه نژادیند بخدا رو که نیست سنگ پای قزوین و رد داده
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    34 7
    واقعا جواب ابطحی به این تناقض چی میتونه باشه؟
  • US ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    18 15
    تبریک گفتن چیز بدی نیست، مخصوصا تبریک ظریف برای دشمنان ایران من جمله شیخک ها و نتانیاهو و دشمنان نقاب به‌ چهره ایران درد آور خواهد بود
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    18 22
    فقط موندم چرابرخی ازرفتن ترامپ کاملا ناراحتن
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      27 6
      ترامپ به فروپاشی آمریکا کمک می کرد و سرعت انفعال آمریکارا شدت می داد - خیلی سخت است فهمیدن آن ای کاش ترامپ می ماند آمریکا بیشتر به انزوای جهانی می رفت - از بقای بعضی دولتها وقتی از خارج مشوقانه می دهند دلیل آن کمک به فروپاشی کشورخودش است. دولتهای ناتوان و بی کفایت معمولا مقبول خارجی ها هستند.
    • بی نام IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      0 7
      چون دنبال گرونی ان
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    37 1
    وظیفه پیاده نظامهای اصلاح طلب روشن نگه داشتن تفکری است که بدون آمریکا نمیشود کاری کرد و حتی معیشت و برنامه و ... به این رابطه بستگی دارد. اینکه بایدن و اوباما از یک آبشخور تغذیه میکنند برایشان مهم نیست. چون ماموریتشان چیز دیگری است.
    • علی IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      1 2
      شما اصول گرایان منطق ندارید
  • حجت IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    75 5
    از نظر بعضی دوستی با شیاطین خیلی هم خوب است
    • NL ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      11 1
      از نظر من خدا لعنت کند شیطان ودوستانش را
  • علی IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    33 1
    شیوه فرصت طبی است تا منافع خودراتامین کند.کلک زدن مردم برای رسیدن به قدرت و پول تنها یکی از کارهای افساد طلبها است.
    • IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      2 0
      مگر توی این ۴۲ سال غیر ازاین بود
    • IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      0 0
      احسنت
  • ذهن برتر شکاک GB ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    35 3
    فرق ابطحی با خیار اینه که خیار خودشو میفروشه، اما ابطحی رفقاشو به خیار میفروشه. پس بیایید خیار باشیم اما ابطحی نباشیم.
    • رضا IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      0 0
      رفقاشو به آمپول فروخت بيچاره نه به خيار ! خخخخخ !
  • مذهبی IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    46 5
    اللهم عجل لولیک . خدا یا صاحب اصلی را برسان
    • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      23 0
      اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    26 2
    ترامپ هم منطقی عمل میکنه و میگه از طریق قانونی شکایت میکنیم، بعد ببین اصلاح طلبان کی هستن که سال 88 مملکت رو به آشوب کشیدن
    • رضا IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      0 0
      بله جناب ،چون قانون دارن و قانون رو برای همه یکسان اجرا میکنند ،اما.........
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    20 2
    مشکل اساسی کشور مدیریت غلط و ناکارامدی و افزایش هزینه های روزاافزون برای مردم با دنیای متمدن است
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    17 1
    به نظر می رسد جریان حامی دولت برای توجیه ناکارآمدی و خیانت های آشکار 8 ساله خود به ملت، می خواهند خود را به بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا نزدیک کنند تا اگر که آمریکا پای میز مذاکره برجام برگشت ، همه کوتاهی ها وناکار آمدی های خود را در این فرصت توجیه کنند.درصورتیکه همه می دانند 70 درصد مشکلات کشور به داخل مربوط است نه تحریم ها ، آیا معطل گذاشتن بی دلیل چندین کانتینر کالای اساسی در بنادر جنوب به مدت 8 ماه، و نامه نگاری و اختلاف وزارت صمت و بانک مرکزی ونهایتاً ایجاد تورم کاذب و کمبود در بازار آیا تقصیر تحریم بوده و به خارج مربوط است؟ اگر مرد هستند و مردانگی دارند رسانه ای به این قضیه مستند پاسخ دهندنه توجیه مثل همیشه.
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    14 2
    ظریف در اوایل وزارتش گفت که با بایدن سالهاست دوست و رفیقه. دیروز نتانیاهو گفت با بایدن بیش از 40 ساله دوسته و ارتباط داره. اگه میخواستید مثل یه اصلاح طلب صریح نتیجه بگیرید چه نتیجه ای می گرفتید؟ اصلاح طلب هایی که که از قول دیگرون حرف می زنند و قضاوت می کنند.
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    8 1
    این دولت والاتبار و امید بود، نه برای ملت خودمون ، واسه غرب چ نکه مو به مو اهدافشان رو برای تضعیف ملت در دستور کارخود قرارداد
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    16 1
    اشتباه نکنیم ما هرچه ضربه و ضررمی خوریم از داخلی های خودمان است دشمن را میشود جلویش ایستاددشمنان داخلی را چطور
  • نامشخص IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    19 2
    شیطان بزگ امریکاست چه فرق میکنه ریس جمهورش کی باشه همه از یک جنس هستن بهش نمیشه دل بست
  • محمد IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    17 2
    اقای شکوری راد خانم اشرف بروجردی اقای ابطحی حیف از نیمکتهای که دردانشگاه توسط شما اشغال شد ونفهمیدید که دشمن قسم خورده این سالها چه باماکرد اگه یکم فکر کنید سگ زرد برادر شغاله اگه میشه شماها ز..نزنید کسی نمیگه لالید
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    3 0
    شما هم بیکاری که در مورد ابطحی می‌نویسی ول کنید ترا خدا بعد اینها فکر می کنند کسی هستند
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    6 0
    اصلاح طلبان به جای منافع کشور منافع آمریکا و اروپا را تامین میکنن اینها آدم به یاد یاران امام حسن میندازه که به ایشان خیانت کردن با این تفاوت که اینها هم از این نظام وهم از غرب میخورند وکارشون فریب مردم است این قماش به آخرت اعتقادی ندارن وهر کجا آخوری پیدا کنند میچرن
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    10 0
    لعنت به امضای کری و امان نامه شمر و لعنت دل باختگان به غرب
  • ابوالفضل IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    2 1
    چه ساده هستن اونا که فکر میکنن با تموم شدن زمان دولت همه مشکلات حل میشه
  • محمد IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    7 0
    مردم عزیزبااین حرفهاگولمان نزنن.قربون امام خمینی عزیزبرم که چه انقلابی روبنانهاد.چه شهدائی داشتیم شهیدبرونسی وحاج قاسم ودیگرشهدای عزیزکه هرکدومشون دارای روحی بلندداشتن.وقربون شهدای مفقودالاثر.ودرودورحمت خدابرآیت الله خامنه ای جانشین برحق امام امت که راه امام روبه خوبی ادامه دادندعلی رغم این که ایشان خیلی سختی کشیدن ولی باقاطعیت راه رارفتن ودارندمیروند.این خس وخاشاک هرچندگاهی باشن ولی علی رغم 40سال سنگ اندازی باهمه امکاناتشون نتونستن کاری کنن.
  • فانی IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    10 0
    مشاور ادعا کرد: دولت بایدن، منطقی و عاقل است. دیوانه چو دیوانه ببیند خوشش آید.
  • حاجی BE ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    4 1
    خودت ههم برو به بایدن تبریک بگو
  • احمد IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    2 1
    خدا از دل شما خبر دارد که چه نیتی ازاین اخبار دارید
  • عبداله IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    4 1
    ابطحی جان یادت نره توبه کردی این دفعه اگر خطا کنی هرگز توبه تورا نمی پذیرند یادت نره دوباره از سوراخ اصلاح طلبان گزیده نشوی.
  • علی IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    2 0
    معاون بایدن یک صهیونیست کثیف است - سگ زرد برادر شغال
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    2 0
    منظور نظام طاغوتی حاکمه بر آمریکاست که با آمد ورفت اشخاص تغییر نمی کند چه ترامپ وچه بایدن شیاطین هستن که پالونشون با هم فرق دارد واهداف سلطه گری یکی هستن
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    2 0
    سه آدم بیسواد و قلم به مزد اصلاح طلب نظرات بیخودی می دهند.
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    2 0
    بله.. من دیدمش .. از عقلانیت چیزی از شم اصلاح ناطلبان کم ندارد .... که دائم سرتان دور غربگرائی میگردد ..بایدن دوست ظریف است ... بیخود نیست برجام را نافرجام کردند چون تضمینی برای ان نگرفتند
  • شهدا IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    4 0
    مارو ببین که میگویند با جوبایدن دوست بوده ام کسی که راجع به سردار شهیدمان گفته حقش بوده چرا این چندماه دولت تمام نمیشود چرا اتفاق خوبی نمیفتد بخدا در این ۸ سال هرچه بداخلاقی دیدیم از سوی دولت هیچی نگفتیم
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    4 0
    به منطق وتحلیل این مشاور محترم رئیس جمهور کمی دقت بفرمائید بسادگی می توان متوجه شد چرا کشور ما با مدیریت همفکران او باهمه امکانات مادی ومعنوی ونیروی جوان چنین آشفته بازار ومردم در رنج وزحمتند. با اما واگر تاکی با سرنوشت مردم وجوانان وکشور بازی می کنیدبیهوده بازی به این درازی ! "ا بروجردی"، مشاور اصلاح‌طلب رئیس‌جمهور در اظهاراتی گفته است: بنده احتمال می‌دهم دولت آقای بایدن دارای منطق و عقلانیت باشد!"؟؟؟!!!
  • ali IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    1 0
    اگر کسی بخواد ابر قدرت بشه، باید به درون اتکا کنه برید ژاپن رو ببینید که در تکنولوژی هوش مصنوعی از آلمان جلو زده اینو که آمریکا بهشون یاد نداده # با پول نفت از شر نفت خلاص شیم یعنی با پول نفت یه صنعتی رو راه بندازیم که بعد 2095 خبری از نفت نیست برادران خیلی هم وقت نداریم کار سختی هست چقدر از این علامت (#) بدم میاد
    • میترا IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      2 0
      موافقم
    • IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      0 0
      اطلا عاتت را بالا ببر ژاپن با حمایت امریکا وتعامل با دنیا و با خرد خودشان ژاپن شدند
  • DE ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    7 2
    آخه ابطحي... ازش خبر ميزنيد؟!؟!؟! همين شماها هستيد كه اين مرده هاي سياسي را ميخواهيد زنده نگه داريد :((
  • الهوردی IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    4 0
    باسلام. به نظربنده اگرترامپ دوباره رییس جمهورمی شددیگه برای امریکاابرونمی گذاشت بماندچون تواین چهارسال کلا وجهه امریکارا ازمیان بردبرای مافرق نمی کندبایدن باشدیاترامپ .هرکدام باشدسیاست همین است دولت مردان خاین ودزداین مملکت بایدازمردم وشهداخجالت بکشندوبدانندکه اموال این مملکت ارث پدرانشان نیست که اینطوربه غارت می برندبدانندخدایی هم هست ومنتظرعدل الهی باشند
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    3 0
    زیباکلام: مردم از رای دادن به اصلاح طلبان سرخورده شده اند.
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    3 0
    مزدور کارش این است که به هر طریقی به ارباب خود خدمت کند. پس نباید خیلی تعجب کرد اما تعجب بیش از آن مسئولان مربوطه هستند که درخواب غفلتند و نمی بینند جریان نفوذ در روز روشن به نفع دشمن فعالیت دارد .
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    3 0
    دولت بایدن حتما منطق وعقلانیت دولت دوازدهم را دارد.!!!
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    6 0
    از کوزه همان طراوت که در اوست
  • مرصاد IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    8 0
    اصلاح طلبان هذیان گو !!
  • DE ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    6 0
    اعتراف ابطحی درباره آشوب‌های خیابانی بعد از ۱۰ سال. افراطی‌های آمریکا نیز مانند افراطی های ایران در فتنه ۸۸ در خیابان‌ها رای مردم را نپذیرفته و آشوب به پا می‌کنند. مشخصا این جریان‌ها، منافع ملی را در نظر نمی‌گیرند. منافع ملی از بتن ریزی شروع میشود تا جلسه با جورج سوروس صهیونیست پدر انقلاب های رنگی تا التماس به کدخدا و گروگان گرفتن معیشت و کار مردم برای دلخوشی ارباب و برجامهای بعدی.....والبته عزت به پاسپورد و کرامت و استقلال در داشبورد.
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    5 0
    عقلانیت بایدن مثل عقلانیت افساد طلبان.!!!
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    5 0
    چشم امید منافقین به آمریکا بوده و هست
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    3 0
    دیگ به دیگ میگه روت سیاه...!!!
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    1 0
    وضع آمریکا تماشایی شده. اینست قبله آرزوهای اصلاح طلبان. شرم بر خائنین به خون شهدا.
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    2 0
    اگر ظریف به بایدن تبریک بگه که دیگه خیلی براش بد میشه ثابت میکنه. اصلا اخلاق نداره.
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    2 0
    ظریف با بایدن دوست بوده بعد میخواد کاندیدای ریاست جمهوری بشه...؟؟؟!!! کی میره اینهمه راه رو...؟؟؟!!!
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    4 0
    منجی ایران فقط خداست از شر افساد طلبان خائن.!!!
  • پیمان IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    0 0
    آقایون خوش فکر بجای اینکه به هم انگ بزنی باهم در یه جهت ویک فکر باشید تنبلی و حرفه‌ای بیهوده اگه کارایی داشت تا الان کشور به این روز گرفتار نبود همه کارشناس شدند ولی در کار خودشان پخمه هستند در هر کاری بخودشان اجاره کارشناسی میدهند ولی اگه یک کارشناس خبره بگویید قبول نمی‌کنند ما خودمون به خواب غفلت زده این ودشمنان ورقبا مارا سرگرم همین کارها کرده اند بیایید مردم از نقشه های دشمنان بر علیه خوشان استفاده کنید وبا هم متحد وبرای ایرانی اسلامی تلاش کنیم
    • IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      2 0
      اتحادی بین حق وباطل وجود ندارد
  • ایرانی IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    2 0
    کشور آمریکا را نه بایدن نه ترامپ می گرداند سیاست کلی آمریکا به شخص بستگی ندارد او می خواهد استعمار کند ترامپ وبایدن وسیله است یکی سفت ویکی شل
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    2 1
    چاره کار مملکت دادن دولت به دست جهادگران دلسوز مردم است. اندک مشکلی هم که از مردم برطرف شده به دست سپاهیان بوده.۴
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    1 1
    کجای حرفهای ابطحی اعترافه. مگر آنچه که در مورد آمریکا یکی میگوید برای اینجا هم صدق میکند. کمی تقوی هم خوبه ها. تقوی و خدا ترسی را برای اینجاها هم گذاشتند. 80 درصد گناهان انسان زبانیه. از حاج قاسم یاد بگیرید که در میدان جنگ هم تقوی و انصاف داشت در مورد دشمن هم حتی انصاف را باید رعایت کرد. همین کارها را می کنیم که یه هو علی مطهریها از ما میبرند.
  • محمد IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    0 0
    سلام دراینکه اخلاق اسلامی حکم می کند تبریک بگوید شکی نیست. شاید که اور به اسلام دعوت کند! اما ظریف با چند میلیون شیعه اتنی عشر هم اعتقاد ودوست است وخودرا پیرو ولایت می داند را هم باید درنظر بگیرد وبگوید که ظالم ستمگری است که خون جهان اسلام را در شیشه گرفته است وملیاردها انسان را استثمار می کند.
  • جعفر IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    4 0
    سلام،ایستادن جلوی دشمنی که از زمان مصدق تا حالا در دشمنی و جنایت میکنه،تندرویه؟!!!عجب،گواتمالا،نیکاراگویه،شیلی،ویتنام،ونزویلا،کره، عراق،سوریه،لبنان،یمن،،،،،بازم بگم؟وقتی جنایات امریکا،موجوده،همه دنیا میدونن،شما میگین نه،ادم شم میکنه،در ضمن،شما که واس خودتون نوشابه هی باز میکنین،اندازه یه بچه سواد و فهم داشته باشین،میفهمین،بایدن از ترامپ خنگ خیلی خطرناکتره،نمیفهمین یا خودتون زدین به نفهمی،مگه بایدن نگفت من تمام تحریمها با کمک شرکای آمریکا ادامه میدم،؟کاری که ترامپ آبله بلد نبود،بایدن خطرش خیلی بیشتر از ترامپ،نمیفهمین یا سرتون تو آخور اون ور آبی ها هست؟الانم حتما طبق نظرات شما باید ۸سال مملکت معطل بایدن و مذاکره کرد؟قطعا شما سفره مردم با برجام کوچک کردین،با همین اراجیف،بس نیست،از خون سلیمانیها خجالت نمیکشین؟!!چقدر پر رو هستین،یک مستاجر،یک گرفتار با دو بچه،نه حقوق بگیر دولت،یک ایرانیم
  • SE ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    2 0
    درواقع مجلس یازدهم نمی‌گذارد دولت اصحالاتی از جانب مردم ایران در برابر امریکا زانو بزند. اگر اصحالات علاقه به زانو زدن بخاطر فراهم آوردن رفت و آمد و زندگی و خوش گذرانی فرزندانشان در غرب علاقه وافر دارند میتوانند مناصب و مسئولیتهای دولتی را رها کنند و مانند ده ها دیگر در غرب زندگی کنند. ولی اجازه سوءاستفاده از جایگاهی که از ملت به عاریه گرفته اند تا در خدمت مردم باشند را برای اهداف شخصی و گروهی اشرافی خود را نخواهند داشت.
  • محمد IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    2 0
    تا وقتی چشممون به یه مشت حرام اده آمریکایی باشه از این بهتر نمیشیم
  • محسن IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    2 4
    با سلام .نمی دانم این حضرات به اصطلاح اصول گرا چه میلی به خشونت طلب بودن و ارائه تصویری ضد صلح از ایران دارند؟چه راه کار و راه حلی برای رفع تحریم ها دارند؟هشت سال حاکمیت و صدا و سیما تمام قد پشت شماها در دوره جلیلی و احمدی نژاد بود،شما چه کردید؟ آیا گره ای از مسائل توانستید باز کنید که حالا سعی در این دارید که هرکه را که مثل شما فکر نمی کند رو تکفیر کنید و او را جاسوس و خود فروخته بنامید؟؟؟شاید واقعا از وجود تحریم و فشار بر مردم لذت می برید؟
    • مهدی IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      5 0
      تند روتر ازاصلاح طلب ها نواریم زمان صدام کشوررابه ورته مبارزه با آمریکا با اتحاد با صدام را یادمان نرفته نامه انصلاح طلب های داخلی وخارجی به اوباما برای تحریم ایران رایادمان هست . در هاله آرادی و گفتگو گفتمان ومذاکره به اسلام ومردم وایران خیانت کردید . شما مال مذاکره هم نبودید ونیستید . مذاکره برای لانه جاسوسی ولبنان و برجام همه دست اصلاح طلب ها بوده ووزارت های ۳۰ ساله ایشان بر وزارتخانه اای کلیدی کشور گویای همه مطالب است . ... فاعتبروا یا اولوالالباب
  • احمد IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    3 0
    اولاً شکوری راد اشتباه می کند که به ظریف دستور می دهد به بایدن تبریک بگوید . ثانیاً اگر ظریف به بایدن تبریک بگوید یعنی از طرف دولت کشوری تبریک گفته است که با سیاست ج.ا.ا مخالف است . ثالثاً بایدن و ترامپ هر دو یک ... هستند . جوجه را آخر پاییز می شمارند . صبر می نماییم تا عملکرد و عکس العمل آنها را در مقابل ملت ایران می بینیم . رابعاً سیاست کشور را افساد طلبان خایئن تعیین نمی کنند .
  • ایرانی IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    2 0
    کی از شر این اصلاحاتچیها راحت می شیم خدا می دونه ... برای جنگ قدرت ۸۰ میلیون ایرانی را به فنا دادن ..ما اینا رو نخوابم کیا باید ببینیم؟؟؟؟
  • حمید IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    2 0
    تا وقتی آقازاده های قلابی پولهای اختلاسی رو میبرن تو وامریکا سرمایه گذاری میکنن اینجا هیچ اتفاقی نمی افته مردم هرروز فقیرترهرروز پرروتر و گردن کلفتی تر میشن باعث خجالتی که وزارت خزانه داری آمریکا اسم تمام این آقا زاده ها رو با مبلغ سپرده های بانکی اعلام کرده
  • کورش IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    0 0
    وطن فروشاي...
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    0 0
    مشرق جان هیچ میدانی شدی بلند گوی این افساد طلبای .
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    0 2
    آقای ظریف مورد اعتماد ماست
    • IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      2 1
      شما؟؟؟!!!
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    1 0
    آمریکا جز به تسلیم ایران به چیز دیگری رضایت نمی دهد .اگر مسئولان کشور از همان ابتدا ی تحریمها اصلاحات لازم را (مثل مالیات بر مجموع درآمد به صورت پلکانی و مالیات بر عایدی سرمایه و شفافیت آرا و قانون تعارض منافع واصلاح گمرک و اصلاح بخش کشاورزی و ...) را به سرعت انجام می دادند دیگر نیازی به درآمد نفت نبود و بسیاری از مشکلات در داخل قابل حل بود ولی نادانی و تنبلی و منافع شخصی مسئولین مانع گردید.
  • زهرا IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    0 1
    من به عنوان یه مخاطب راضیم!
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    7 0
    ازمذاکرات برجام چه چیزی عاید ملت شد ؟همه می دانند آمریکائیها پایبندبه معاهدات نیستند مذاکره مجدد کاملا اشتباه است. چرا این جربان خدانشناس چپ مردم را فریب دادودرسال۸۸ به خیبانها کشاندوبا آشوب زده نشان دادن کشوردشمنان را به تحریمهای گسترده جهت داد.اینه اگربه خداومعاد معتقدنیستندیادراثرگناهان عمدی دلهاشان مهرخورده است حداقل آزادمنش بنشندونوکری بیگان نکنند.
    • IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      1 0
      همین چپ بود که برجام آورد اگر بد بود واست برن بیرون از برجام چرا نمیرن
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    2 0
    خدا عاقبت مارو با این اصلاحاتچیای خائن به خیر کنه حالا میخوان این ۸سال که خون مردمو تو شیشه کردن بندازن تقصیر ترامپ بگن خب حالا که بایدن اومده مردم نقطه بذارن برن سر خط دوباره به ماها رای بدن که این بار موشکیم بدیم بره.غلط کردن البته
  • IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    2 0
    بابا چرا اینقدر احمقین؟کشوری که حیات و ممات اقتصادش بسته به صادرات و فروش اسلحه اس هرگز جنگ یا شرایط جنگی رو تموم نمیکنه.چون مدام ترس رسانه ای به خورد مردم میده تا سلاح بیشتری بفروشه.کاری که حتی با مردم خودشم میکنه
  • RO ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    0 3
    مثلا چه ایرادی داره ظریف به بایدن تبریک بگه و چرا واقعیتها را نمیخواید بپذیرید
    • IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      2 0
      اخه چرا باید تبریک بگیم به کسی که مصرانه اوباما رو به حمله و تحریمای شدید علیه ایران تشویق میکرد؟این تبریک گفتن نشونه شیکی و روشنفکری نیست نشونه حقارت و حماقته
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    0 0
    ای بابا تو کشور مان بیکاری عمیق بین جوانان رایج شده ویک تلفن هوشمند تمام دارائی یک جوان میباشد ومسئیولین سیاسی با بی مسئولیت خودشان آتش بیار معرکه سیاسی کشور شده اندبا فضای مجازی با شگرد خاص افکار جوانان را تحت نظر گرفته اند وبا جنجال های مصنوعی قادرند مشکلات اصلی ایران را در لا بلای این جنجالها مخفیانه وبه نوعی به گردن خود مردوم بیندازند.
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    1 1
    میگن ظریف با جوبایدن دوست قدیمی هستن و کاری به ایران نداره بازهم ظریف دوستت داریم
  • رامین IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    1 3
    بی‌شک دکتر ظریف رییس جمهور آتی است و همه مشکلات را رفع می کند
    • IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      3 0
      توهم...!!!
    • محمد IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      1 0
      عجب
  • محمد IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    3 0
    آقای ابطحی تو وامثال تو تندروترین آدمهای مزخرف این مملکتین فتنه۸۸ وزر زنیهایت تو دادگاه یادمان هست که رمز آشوب درست کرده بودین ولی هیچ غلطی جز مزاحمت برای حزب الله نکردیم.پس لطفا خفه شو
  • حسین IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    1 1
    آیا بده ایران داخل آمریکا لابی قدرتمندی همانند یهودیان داشته باشند که حافظ منافع ایران باشند.چرا همه چی را سباه و سفید میبینید
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    1 4
    ظریف باید تبریک بگوید با شجاعت این کارا بکند
  • هادی IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    4 1
    وقتی امام فرمودند : آمریکا شیطان بزرگ !!!!! حالا کسی که بخواهد با شیطان بزرگ مذاکره کند باید به عقل آن شک کرد.
  • حبیب IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    3 0
    مشکل مردم ایران این نیست کی ریس جمهور آمریکا میشه مشکل اصلی فساد در گشور عزیز خودمان هست که بعضی مسئولین جهت رقابت از یکدیگر سبقت گرفتند فقط تاریخ گواهی میدهد
  • ناصر ناصری نژاد IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    0 0
    انتقاد وتوهین راحت است دستوربفرماید درضمن مذاکره وصلح جهان بسیار خوب است اماباچه قیمتی تعامل بادنیاخوب است دین مادین مهربانی است
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    2 0
    احمق ها و منافقین بد از شیطان . مرگ بر اصلاحات صهیونیستی
    • IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      4 0
      احسنت.
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    1 1
    اگر ما مخاطب هستیم خودمان قضاوت میکنیم و می‌دانیم اول از غیب نگید بایدن هم مثل بقیه دنبال منافع آمریکاست چیز عجیبی نیست او رئیس جمهور آمریکاست
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    4 0
    مرگ بر امریکا . امریکا دشمن است مذاکره با امریکا کار غلطی است وتبریک گفتن به جوبایدن کار نادرستی است .
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    2 0
    ترامپ وبایدن سروته یک کرباسند.!!!
  • سامان صدری IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    1 0
    باعث تعجب است که افرادی که زمانی آمریکا را باعث تمام مشکلات ملت ایران ميدانستند و افراطی ترین عوامل مبارزه با امپریالیسم آمریکا بودند،، امروزه چنان واله و شیدای آمریکا شده اند که دوستان قدیمی خود را متهم به آمریکا ستیزی!! می کنند،، بنظرم این افراد یا ابتدا مامور سیا بوده اند و یا الان مامور سیا هستند،،
  • افسانه DE ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    2 0
    وای به هرچی اصلاح طلب وطن فروش
  • mohsen DE ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    3 0
    این جماعت نابکار در راستای اهداف شومشان که همانا مذاکره ننگین با شیطان بزرگ است را در دستور کار خود با اون انگلیسی بد طینت و شیطان صفت را دارند و فعلا معیشت مردم رو با افکار پلید وشیطانی به گرو گرفتن .این جماعت در دولت فعلی یک یا دو نفر نیست، همانهایی هستند که فرزندانشان در مهد تمدن بقول خودشان خرزاده هاشان مشغول چریدن هستن و پدرانشان هم سرشون رو کردن تو آخور و حسابی جفتک پرانی میکنند در این روزگار تبعیت از مقام معظم رهبری فقط چاره کار هست .
  • مهدی IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    3 0
    ابطحی خائن وطن فروش مرگ بر تمام ضد ولایتی ها در داخل و خارج کشور
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    2 0
    خوب اوبامااز افرادی بود که داعش را بوجود آورد چه جنایتها که نکرد قتل و غارت چپاول نه به نوامیس رحم نمود یک جنایتکار شیک بود که بعد از خونریزی دستاش را می شوید
  • مهاجر IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    3 0
    در هیچ مملکتی این همه وطن فروش وجود ندارد، که در قدرت باشند. در کشورهای دیگر جایشان در زندان و یا تبعید هست.
    • جواد IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      0 0
      برادرم اینها کاشته های خودمان است که درو میکنیم
  • دلفاردی IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    0 0
    انشاءالله ظریف رییس جمهور میشه
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      0 0
      انشاالله که ظریف رئیس جمهور نمیشه.!!!
  • امین IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    1 0
    تمام مشکلات الان به خاطر آمریکا نیست فساد در دولت زیاده. اختلاس گر در دولت زیاده اگر حد اقل یک اختلاس گر بی شرم رو اعدام میکردن عالی میشد. امثال خاوری اختلاسشون رو راحت میکنن و در میرن.بیشترین مشکل در کشور اول اختلاس و دوم نبود نظارت.با این همه منابع طبیعی که ایران داره چرا وضع مملکت آنقدر بی سر وسامان هست تورم وفساد داره بی داد میکنه ولی....
  • مسعود IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    0 0
    متاسفم از اینکه عده ای بجای کار کردن برای کشور وقت خود را گذاشته اند جهت امور آمریکا یعنی اینکه موقعیت آینده خود را با وضعیت آمریکا هماهنگ کنند یعنی از مردم خود بریده اند و برسر کارهای مهم هم هستند
  • IR ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    0 0
    اگه اینطور که بعضی ها میگن که آقای ظریف دوران سناتوری بایدن او را میشناخته با معاون پوتین هم میانه خوبی داره برای ارتباط درست با آنها و مسئولین یه کشور آقای ظریف گزینه خوبیه برای ریاست جمهوری است
  • IR ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    0 0
    خانم بروجردی عقلانیت به سبک اصلاطلبان در سال 88 از ابطحی وشکوری ها باید پرسید که عقلانیت به سبک امریکایی یعنی چه اقای ظریف ابا جوبایدن دوست است یا با بدل نامبرد یا با عردو جوبایدن که ادعا دارد صهیونیسم است شما چطور با ایشان هم نظری باما نشین چون ماشوی با بدان منشینروسیاه شوی فرهنگی ..........
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    0 0
    کشوررابه دست یکی از سپاهیان عزيز یاجناب محموداحمدی نژادبسپارید تابفهمید که آمریکا هیچ قلطی نمی‌تواند بکند وقطی شبوروز دارید به دشمن خط می‌دهید بهتراز این نمیشود
  • a.faal IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    0 0
    سالها دلخوشی وامید برخی به اصطلاح صلح طلبان دارای حساب بانکی در غرب وامریکا پدر ملت را در آورده وقت آن فرا رسیده که در طول چندین سال یک بار به اصطلاح برخی به همین افراطیون داخلی اجازه بدیم همچنانکه با موشک باران عین الاسد پوزه آمریکا را به خال مالیدند پوزه اختلاس گران عرب گرا را این بار در سنگر دولت ۱۳ به خاک مالیده وای ملت نجات پیدا کند
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    0 0
    برادران مذاکره بهترین راه حل است باید جلو رفت ترس و واهمه نباید داشت مردم ایران خیلی خسته و رمق ندارند روابط را عادی کنید و مثل یک کشور عادی به زندگی ادامه دهید اگر سر و سامان به اقتصاد و سیاست مملکت بدهید مردم شما را می پذیرند و دوست دوست خواهند داشت
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    0 0
    وقتی توی کشور چهارتا دشمن داخلی !!!!باشه دیگه به دشمنی ، دشمن خارجی نیاز نیست چون دشمن های داخلی اتوماتیک آرمان و اهداف دشمنان خارجی ها را انجام میدهند
  • علی IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    0 0
    تا کنون ازهیچ کس از دشمنی با یکدیگر سودی نبرده و نخواهد برد با عقلایی اندیشید هیچ موقع منافع ملی را نباید فدای منافع حزبی و کینه توزی شخصی نمود هر جا مصلحت و منفعت ملمکت ایجاب کند با حفظ ابهت و پایمردی و موضع قدرت لمل شود بنظر من بهتره و مورد قبول عامه ملت هم میباشد
  • علوی IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    0 0
    اینکه ترامپ یا بایدن؟مثل اینکه بگیم شمر بهتره یا خولی بعد بشینیم بررسی کنیم که کدام قابل اعتماد هستند
  • فریب خورده غرب وحشی IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    0 0
    ظریف بیاد یعنی این دولت آمده ؛ این دولت هم که ۸سال بود تولید کننده ها بیچاره شدند مسکن ۸۰۰درصد بالا رفت سن ازدواج به۴۰ سال رسیدوخیلی چیزهای دیگه
  • محمدرضا IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    0 0
    ابطحی اضافه کرده. اینا همیشه با کلمه افراطی ها با منتقداشون برخورد میکنن و با کوباندن منتقداشون روی بی کفایتی های خودشون سرپوش میزارن
  • محمد IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    0 0
    اکر در دوطایفه در داخل ایران اختلاف باشد با گفتگو کردن بزرگان دو طایفه بهتر حل میشود پس بهتر است اقای ظریف کارش را انجام دهد ومجلسی ها سنگ اندازی نکنند
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    0 0
    ماهمه هموطنیم دست به دست هم بدیم کشورمان ارزانی باشه. یک عده ای خوشان وصع مالی خوبی دارند. بفکرما فقرا نیستند. که دوسال حتی رنگ گوشت و برنج ندیدیم خواهش داریم دنبال بهانه نباشید بزا کشورارزانی بشه
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    0 0
    وای برما که دم از اسلام وشرافت ایرانی میزنیم و امید به اجنبی هایی می‌بندیم که در فکر نابودی ما هستند اگر تمام انرژی فکری مسولین ما وخود مردم روی داخل بود ما هیچ نیازی به ارز و مذاکره......... نداشتیم
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    0 0
    لطفا آرام باشید بزارید ارزانی بشود. هم اصول گرا هم اصلاح طلب الان دوسال گرانی پدرمردم را درآورد
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    0 0
    به جای این همه تفسیر در مورد انتخابات یه کشور بیگانه به فکر راه اندازی چند کارخانه ساده و کارگاههای خانگی و اصلاح قوانین کار و امور مالیاتی و آموزش باشیم
  • حسین IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    0 0
    برای خالی نبودن عریضه حداقل یک نظر مخالف رو هم بگذارید تا این شائبه پیش نیاید که خدای نکرده شما دوستان اصول گرا از اصول انقلاب عقب نشینی کردید و یک طرفه پیش قاضی رفتید
  • سربدار IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    0 0
    امام حمینی(ره)1358/8/7: ما خودمان می خواهیم خودمان را اداره کنیم کشور باید تصویه شود از این مغزهای پوسیده ای که عاشق آمریکاهستند و عاشق غرب هستند،باید تصفیه بشود از این موجودات
  • IR ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    0 0
    دفعه پیش دلشان به " جان کری" خوش بود وحالا به بایدن. مگر بایدن معاون اوبامایی نبود که بعد از امضای برجام تحریمها را تشدید کرد؟ بس است. چه می کنید؟ ازموده را ازمودن خطاست. وَلَا تَرْكَنُوا إِلَى الَّذِينَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ وَمَا لَكُم مِّن دُونِ اللَّهِ مِنْ أَوْلِيَاءَ ثُمَّ لَا تُنصَرُونَ و بر ستمکاران تکیه ننمایید، که موجب مى شود آتش شما را فرا گیرد. و در آن حال، هیچ ولىّ و سرپرستى جز خدا نخواهید داشت. سپس یارى نمى شوید. (هود/113)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس