کد خبر 1141387
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱

به گزارش مشرق، زهره الهیان نماینده مجلس طی توییتی درباره ورود سپاه برای مقابله با کرونا و تعطیلی تهران نوشت:

۱- آمار مبتلایان و فوت شدگان ناشی از کرونا طی روزهای اخیر در پایتخت افزایش یافته است و این مسئله حاکی از آینده ای خطرناک برای ساکنان تهران دارد که این خطر به دلیل تردد بالا در استان تهران می‌تواند به سایر استان‌ها نیز تسری پیدا کند

۲- در این شرایط ضرورت دارد که یک روند جدید بر پایتخت حاکم شود و محدودیت‌های شدید یا تعطیلی شهر تهران با توجه به این آمارِ فزاینده اعمال شود.

۳-درنشست نمایندگان با اعضای ستادمقابله با کرونای تهران،استاندار و رؤسای دانشگاههای علوم پزشکی تهران، مقرر شد، پیشنهاد تعطیلی۲هفته‌ای تهران به ستادملی کرونا تقدیم شودو دراین نشست همه اعضا ازجمله نمایندگان، فرمانده ستادمقابله با کرونای تهران و استاندار تهران با این پیشنهاد موافق بودند

۴-علت موافقت اعضا با تعطیلی تهران نیز حجم بالای ابتلا و خستگی کادر درمان است که با این تعطیلی می‌توان زنجیره انتقال کرونا را متوقف کرد یا حداقل از سرعت انتقال کاسته شود.

۵-سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج برای پایش افراد مشکوک به کرونا در کشور اعلام آمادگی کرده اند ، افزون بر این، سپاه این آمادگی را دارد که حمایت‌های مالی و درمانی از افراد مبتلا به کرونا را داشته باشد و این حمایت‌ها از سالمندان نیز خواهد بود.

۶-سال‌های دور نیز با همین بسیج مردمی ما توانستیم طرح ملی ریشه کنی فلج اطفال را در کشور پیاده کنیم که منجر به ریشه کنی فلج اطفال در کل کشور شد و امروز نیز با استفاده از همین الگو می‌توانیم با کرونا مقابله کنیم.

۷-امروز برای مقابله با بیماری کرونا راهی جز ورود نیروهای جهادی به این عرصه باقی نمانده، متأسفانه برخی از مسئولان ستاد ملی کرونا با انگیزه‌های نامشخص نسبت به ورود سپاه و بسیج با محوریت بسیج اساتید کل کشور به این عرصه مخالفت می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    6 0
    استاندار تهران رو بدون رو دربایستی برکنار کنید. وای به حالت اگر کشته ها به 500 برسه. درود بر خانم نماینده فهیم خانم الهیان
  • دانیال IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    6 0
    آقای استادار تهران را تعطیل کن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    0 0
    مشکل رویکرد دولت است نه چیز دیگر،راه حل ایجاد و عمل به رویکرد بهداشتی است در حالیکه الان دولت رویکرد درمانی برای کرونا دارد ،لذا کادر درمان دارد تلفات میدهد ،هر وقت سیستم شبکه ای و محله محوری با رویکرد بهداشتی ایجاد شد موفق خواهیم شد و با رویکرد درمانی به جایی نخواهیم رسید و مدیون کادر درمان خواهیم شد.
  • پاسخ وزیر IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    0 0
    جناب دکتر نمکی عزیز از پیامک دیروزتان که به نظر دلسوزانه میرسید بسیار سپاسگزارم: 1- بسیار مایلیم از منزل خارج نشویم اما چون کارمند دولتیم و دورکاری در حد حرف است و رعایت نمیشود ناگزیریم که هر روز دوبار کل تهران کرونا زده را طی کنیم. 2- رغبت وافری به حفظ فاصله اجتماعی داریم ولی از آنجا که میز همکار بغل دستی چسبیده به میز ما حداکثر فاصله 1 متر هم نمیشود، تازه ایشان رغبتی به ماسک زدن پشت میز حتی از نوع یک لایه هم ندارد و از آنجا که بنده عادت به موعظه و نصیحت و راهنمایی و استدعا ندارم در رویه خودم تذکر مکرر دادن را نمیبینم. (اگر اهلش بودم یقینا من هم تاکنون تو این مملکت پست دار شده بودم.) 3- تمایلی زیاد و حتی حظی هم جهت شستشوی مکرر دست داریم ولی شوربختانه تعدد پرسنل و مراجعین که در نوبت ماندن برای استفاده از سرویس را منجر میشود، مجال زیادی نمیدهد. وزیر عزیز بسیار خوب است که پس ازینهمه زندگی دراین مملکت هنوز انقدر آرمانی، ایده آل و سرخوشید و فارغ از واقعیت های پلشت موجود، لوح ذهنتان انقدر معصوم وپاک مانده که می اندیشید، اوضاع در اختیار و تحت کنترل ماست، نمی دانم شاید هم با این شعارهای زیبای غیر قابل اجرا، مغز و درک ما را سفید و خالی و پوچ می انگارید... نمی دانم... چه دانم های بسیار است لیکن من نمیدانم... (بر خلاف شما اساتید دانای کل تصمیم گیرنده برای ما)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس