رایزنی تلفنی بی‌نتیجه "جانسون" و "فون در لاین" درباره برگزیت

رئیس کمیسیون اروپایی و نخست وزیر انگلیس در گفتگویی تلفنی نتوانستند به توافقی درباره مناسبات تجاری بین اتحادیه اروپا و انگلیس برای دوران پسا برگزیت دست یابند.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه اتریشی "وینر سایتونگ"، "اورزولا فون در لاین"، رئیس کمیسیون اروپایی و "بوریس جانسون"، نخست وزیر انگلیس در گفتگویی تلفنی درباره پیمان تجاری بین اتحادیه اروپا و انگلیس بعد از برگزیت به هیچ موفقیتی دست نیافتند. آن ها بعد از یک تماس تلفنی با یکدیگر اعلام کردند که اخیرا پیشرفت هایی صورت گرفته است، اما هنوز اختلافات قابل توجهی وجود دارد. این اختلافات بیشتر در زمینه شرایط رقابت اقتصادی و در زمینه شیلات وجود دارد.

بروکسل و لندن می خواهند از روز دوشنبه به مذاکرات پسا برگزیت برای دستیابی به توافقی تجاری ادامه دهند. بخش هایی از اپوزیسیون از بوریس جانسون درخواست کرده اند که بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بالاخره سیاست برگزیت خود را تغییر دهد. آن ها جانسون را "ترامپ انگلیس" نامیدند.

مرحله گذار انگلیس در کم تر از دو ماه دیگر و تا پایان سال جاری میلادی به پایان می رسد و بعد از آن انگلیس از بازار داخلی و اتحادیه گمرکی اروپا خارج خواهد شد. اگر تا آن زمان توافقی حاصل نشود عواقب اقتصادی بدی در انتظار طرفین خواهد بود.

در حال حاضر دو تحول می تواند فشارها بر انگلیس برای دستیابی به توافقی تجاری با اروپا را تقویت کند. از یک طرف این کشور شدیدا تحت تاثیر شیوع کرونا و عواقب اقتصادی آن قرار گرفته و از طرف دیگر از نظر تحلیاگران تغییر ریاست جمهوری در آمریکا شانس توافق بین لندن و بروکسل را افزایش می دهد.

زمان باقی مانده برای مذاکرات بسیار کم است و هر دو طرف می خواهند تلاش های خود را دو برابر کنند. این را سخنگوی دولت انگلیس اعلام کرده است.

فون در لاین هم در پیامی توئیتری اعلام کرد: ما همچنان در روزهای آینده به صورت فشرده همکاری می کنیم.

بوریس جانسون هم روز جمعه در گفتگو با یک رسانه انگلیسی گفته بود که هنوز برای دستیابی به توافقی با اروپا امیدوار است. وی اظهار داشت که تصمیم گیری در این باره برای آخر هفته آینده امکان پذیر است.

مذاکرات بین اتحادیه اروپا و انگلیس ماه هاست که به کندی جریان دارد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس