ویژه ها

پیش از این در مرداد ۹۷ و در شرایطی که تحریم ها برقرار بود و ترامپ صرفا از مذاکره با ایران سخن گفت، قیمت دلار و سکه در بازار کاهش یافت و رسانه های اصلاح طلب با آب و تاب به بازتاب این موضوع پرداختند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** منتقدان برجام، «ترامپ های ایرانی» هستند!

روزنامه آرمان در یادداشتی با عنوان «برجام ماند، ترامپ رفت!» به قلم «محمد محمودی» دبیر سابق پایگاه اطلاع‌رسانی مرحوم هاشمی نوشت: «وقتی آیت‌ا... هاشمی می‌گفت. هم برجام پابرجا می‌ماند و هم نام ظریف در تاریخ، ماندگار می‌شود. کسی فکر نمی‌کرد فقط چند سال بعد روزی برسد. مقتدرترین رئیس‌جمهور آمریکا هم زورش به برجام نرسد. به برجام که نه، به برنامه جامع ملت ایران؛ ملتی که سال ۹۲ تصمیم به تغییری بزرگ گرفت و به قول آیت‌ا... هاشمی شعارهای بی‌حاصل را کنار زد تا تعامل سودمند روی کار بیاید».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «اقدامات ترامپ علیه برجام ناجوانمردانه بود. فشار دشمنان داخلی برجام، ناجوانمردانه‌تر! پرچم برجام باید پایین می‌آمد به هر نحو ممکن! پس ترامپ از برجام خارج شد و تحریم‌ها را به عرش رساند تا مردم ایران از برجام، ناامید شوند. هتک حرمت‌های داخلی هم به اوج رسید... همه‌چیز در ظاهر به کام ترامپیست‌های داخلی و خارجی بود. کاهش حضور مردم در انتخابات سال ۹۸ و شیوع کرونا، پازل ناامیدی را کامل کرده بود. تا ترامپ تیر خلاص به برجام بزند و مردم، تقاص رای خود در انتخابات‌های پرشور ۹۲، ۹۴ و ۹۶ را بدهند! اما داستان افراط و اعتدال هرگز اینگونه تمام نمی‌شود».

آرمان در ادامه نوشت: «انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که برگزار شد. در عین ناباوری معلوم شد برجام ماند و ترامپ رفت... انتخابات ۱۴۰۰ در پیش است و شاید «دولت مردم» در ادامه دولت تدبیر در راه باشد؛ دولتی که باید پای برجام بایستد».

این روزنامه اصلاح طلب مدعی شده است که منتقدان برجام، ترامپ های ایرانی هستند. این در حالی است که اتفاقا این طیف تندرو اصاح طلب بود که با ترامپ و پمپئو همصدا و هم نظر بوده است.

برای نمونه ترامپ بارها مدعی شده است که ایران باید درباره موشک ها و توان دفاعی و نظامی خود مذاکره و معامله کند؛ در این سو نیز فعالین و رسانه های طیف تندرو اصلاح طلب بارها تاکید کرده اند که باید همانند توافق هسته ای، برجام موشکی را نیز کلید بزنیم و از برجام در این زمینه الگو بگیریم.

این طیف درخصوص برجام منطقه ای نیز با ترامپ و پمپئو همصدا بوده است. برای آشنایی با نسبت طیف تندرو اصلاح طلب با ترامپ، یادداشت چندی پیش هفته نامه صدا- ارگان رسانه ای حزب اتحاد ملت- را مرور می کنیم.

این رسانه اصلاح طلب چندی پیش در مطلبی تأمل برانگیز با تمجید از دیدار رئیس جمهور صربستان با ترامپ نوشته بود: «آیا اقداماتی از جنس کنش رئیس‌جمهور صربستان را باید مایه شرمساری او دانست؟  فرض کنیم سیاستمدار صرب همچون متهمی در اتاق بازجویی و حتی یک برده در مقابل همتای آمریکایی خود نشسته است؛ اگر منافع صربستان چنین اقتضایی کند، باید اقدام رئیس‌جمهور این کشور را تمسخر کرد یا باید آن را عقلانیتی سیاسی خواند!؟  رئیس‌جمهور صربستان در بلندمدت سیاستمداری خواهد بود سرافراز و متعهد به منافع ملی، حتی اگر در کوتاه مدت بی‌هنران مدعی او را به باد تمسخر بگیرند...از نگاه رسانه‌های منتقد عکسی که ترامپ از مذاکره و مذاکره‌کننده می‌پسندد، این است: همچون برّه‌ای در مذبح و برده‌ای در مسلخ »!

رئیس جمهور صربستان با آن خفت و خواری در مقابل ترامپ نشست؛ با اینحال طیف تندروی اصلاح طلب این رفتار را نشانه عقلانیت سیاسی دانسته و رئیس جمهور صربستان را انسانی سرافراز و متعهد به منافع ملی می نامد!

با اینحال، این طیف باز مدعی است که منتقدان برجام در ایران با ترامپ همصدا هستند.

** ظریف:اقدام نظامی متناسب با ترور سردار سلیمانی انجام شده است!

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه، دیروز در مصاحبه با شبکه ونزوئلایی «تله سور» با اشاره به اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» و پاسخ ایران گفت: «ما اقدام متناسب نظامی با اقدام تروریستی آمریکا اتخاذ کردیم و پایگاهی که ترور سردار سلیمانی از آنجا انجام شد را هدف قرار دادیم».

روزنامه شرق با اشاره به این اظهارنظر ظریف در مطلبی نوشت: «رئیس دستگاه دیپلماسی ایران یادآور شد که آنچه در دوره ترامپ گذشته، فقط چند موضع‌گیری تند و خروج از یک توافق نبوده که حالا به‌آسانی بتوان از آن عبور کرد، بلکه مشخصا به دو اقدام نظامی که دو کشور علیه هم انجام دادند اشاره می‌کند؛ ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه ایران و اقدام متقابل ایران در حمله به پایگاه عین‌الاسد:"ما با هدف‌قراردادن پایگاهی که این عملیات تروریستی در آن علیه سردار سلیمانی انجام شده بود، حمله درخوری علیه یک عملیات تروریستی انجام دادیم".».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه به نقل از ظریف نوشت: «اما واقعیت ماجرا این است که آمریکا جنایتی بزرگ را مرتکب شد؛ پیامدهای آن جنایت بزرگ به‌ویژه پیامدهای جمعی آن و تأثیرش بر احساسات مردم ایران و عراق همان‌طورکه در مراسم‌های تشییع سردار سلیمانی دیدید، در پی آمریکا خواهد بود. یکی از پیامدهایش این بود که پارلمان عراق از آمریکا خواست این کشور را ترک کند و من فکر می‌کنم این بهای نهایی آمریکاست که برای ماجراجویی، خصومت و تروریسمش در عراق علیه سردار سلیمانی می‌پردازد».

در اظهارنظر آقای ظریف ۲ نکته وجود دارد؛ اول اینکه وی تاکید کرده است که موشک باران پایگاه عین الاسد، اقدام متناسب نظامی ایران در پاسخ به ترور سردار سلیمانی بوده است که انجام شد!؛ دوم اینکه وی تاکید می کند که خروج آمریکا از کشور عراق، بهای نهایی اقدام  آمریکا در ترور سردار سلیمانی در این کشور است!

این اظهارنظر تأمل برانگیز در حالی است که اولا موشک باران پایگاه عین الاسد توسط غیورمردان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، فقط یک سیلی بود و نه اقدام متناسب نظامی. جمهوری اسلامی ایران هرگز این جنایت را فراموش نخواهد کرد و قطعاً ضربه‌ی متقابل را به آمریکایی‌ها خواهد زد.

ثانیا، بهای نهایی اقدام بزدلانه و جنایتکارانه آمریکا در به شهادت رساندن حاج قاسم، خروج نیروهای تروریست آمریکایی از کل منطقه غرب آسیا(خاورمیانه) است. به عبارت دیگر باید حضور فسادبرانگیز آمریکا در این منطقه تمام شود.

 در واقع ایران، عراق، سوریه، لبنان، فلسطین، یمن، بحرین، پاکستان، افغانستان و مجموعه‌ مقاومت تعیین کننده‌ آینده‌ و سرنوشت منطقه، انشااللّه بدون حضور آمریکائی‌ها خواهند بود و آنها نتیجه‌ و مکافات جنایاتی که انجام دادند خواهند دید.

لازم به ذکر است که در سال گذشته و تنها به فاصله تنها چند هفته پس از اقدام جنایتکارانه آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی،  محمد جواد ظریف در مصاحبه با اشپیگل در اظهارنظری تأمل برانگیز گفت: «ایران حتی پس از ترور سردار سلیمانی مذاکره با آمریکا را غیر محتمل نمی‌داند، به شرط آنکه آمریکا تغییر رویه دهد و تحریم‌ها را بردارد»!

این اظهارنظر با واکنش بسیار منفی افکارعمومی مواجه شد. اما ماجرا به همین جا ختم نشدظریف در روزهای بعد در اقدامی تأمل برانگیز با «کریس مورفی» سناتور آمریکایی دیدار کرداین دیدار در حالی رخ داد که تنها چند هفته از شهادت سردار سلیمانی سپری شده بود و کنگره آمریکا در این اقدام جنایتکارانه با کاخ سفید شریک بود.

ظریف همچنین دیروز تاکید کرد که «مشخص است بین بایدن و ترامپ تفاوت است»! این در حالی است که پس از ترور سردار سلیمانی، «جو بایدن» با انتشار بیانیه ای مدعی شد: «سلیمانی سزاوار اجرای عدالت به خاطر جرائمش علیه سربازان آمریکایی و هزاران بی گناه در منطقه بود. او از ترور حمایت کرد و آشوب را گسترش داد»!

بایدن همچنین در هفته های گذشته در یادداشتی تاکید کرد که در پی اجرای تحریم های هوشمندانه علیه ایران است. وی در یادداشت مذکور شروط ۱۲ گانه پمپئو علیه ایران را تکرار کرد.

جو بایدن پیش از این معاون اول دولت باراک اوباما بوده است، همان دولتی که رکورددار تحریم های ضدایرانی در ۴۰ سال اخیر است.

** سقوط دلار، سکه، خودرو و بیرون زدن دم خروس

روزنامه سازندگی- به سردبیری «محمد قوچانی» مشاور رسانه ای رئیس جمهور- در گزارشی با عنوان «سقوط دلار، سکه، خودرو» نوشت: «قیمت ارز، طلا و خودرو در یکی دو روز گذشته با کاهش چشمگیری  روبرو شد. واکنش مثبت بازار به پیروزی احتمالی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری باعث شده تا فرضیه حبابی بودن قیمت ها پیش از گذشته تقویت شود».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «برخی از خودروهای خارجی از ۵۰۰ تا یک میلیارد تومان با ریزش قیمت روبرو شدند. فروش سکه از رونق افتاد و دلار به مرز ۲۴ هزارتومان رسید. پیش بینی ها حاکی است که افت قیمت ها در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت».

کارشناسان و صاحبنظران  پیش از این بارها اعلام کرده بودند که افزایش سرسام آور قیمت دلار و سکه و افزایش مشکوک قیمت برخی از اقلام، بخشی از عملیات روانی جریان خاص برای گروگان گیری اقتصاد ایران و سپس زمینه چینی برای تحمیل برجام های بعدی است.

پیش از این در مرداد ۹۷ و در شرایطی که تحریم ها برقرار بود و ترامپ صرفا از مذاکره با ایران سخن گفت، قیمت دلار و سکه در بازار کاهش یافت و رسانه های اصلاح طلب با آب و تاب به بازتاب این موضوع پرداختند.  

برای نمونه، در آن مقطع روزنامه همشهری در صفحه اول در مطلبی با عنوان «شرط ایران برای مذاکره» نوشت: «واکنش‌ها به پیشنهاد مذاکره بدون پیش شرط ترامپ؛ اول بازگشت به برجام...صعود انفجاری بورس روی موج توافق و ریزش قیمت‌ها در بازار سکه و ارز».

ذوق زدگی روزنامه‌های اصلاح طلب از پیشنهاد مضحک ترامپ در آن مقطع و القای مساعد شدن اوضاع اقتصادی در صورت مذاکره با آمریکا، به طرز قابل توجهی دم خروس التهابات ارزی را بیرون زد.

این در حالی است که پیش از این، رسانه‌های اصلاح طلب اذعان کردند که التهابات بازار ارز و گرانی برخی از کالاها به علت عدم مدیریت صحیح نقدینگی از سوی دولت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 137
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 82
  • DE ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    125 6
    این روزنامه اصلاحاتچی خودش ترامپیست هستش که برطبل فتنه گری می کوبه! این روزنامه شرق هست که موضع مشترک مثل پمپئو علیه ایرانی ها اتخاذ کرده!
    • IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      سردار دیپلماسی «دکتر ظریف»؛ قدر وی را بدانید
    • IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      58 8
      ترامپ های ایرانی ،افساد طلبان هستن که به نظام تهمت دروغ تقلب زدند و مملکت را به آشوب کشیدند و تا لبه پرتگاه بردند.
    • IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      53 8
      مسئولین خارجه ترسو می خواهند خون سردار را پایمال کنند.
    • آدریان دریا IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      49 10
      آقای ظریف شما سرت رو به سنگ لحد کوبیدی که میگی انتقام گرفته شده.تو برو با کری جونت قدم بزن و به چیزی که بهت ربطی نداره داخل نشو.خیلی هم نظر افاضه نکن چون دوره شما ان شاالله رو به تمومیه
    • IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      49 6
      ظریف:اقدام نظامی متناسب با ترور سردار سلیمانی انجام شده است!!!!! آقای ظریف عین الاسد یک سیلی بود انشالله منتظر انتقام سخت باشید. آقای ظریف دیگه چیزی برای حراج نمونده به فکر مشغولیات دیگه باشید تا این چند مماه هم بگذرد
    • IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
      14 2
      مرگ بر آمریکا
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    40 0
    بهمن بایدن میاد. تا بیاد دولتشو تشکیل بده میشه اخر سال. چپ ها دیگه فرصتی ندارن برای مذاکره
    • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      9 86
      آقتی ظریف، لطفا در 1400 کاندید شو. شما امیرکبیر معاصر و شایسته ریاست جمهوری هستی
    • IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      40 2
      امیرکبیر مملکت رو به باد نداد....
    • IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      46 2
      اگه امیرکبیر میدونست با کی قراره مقایسه بشه ، قبل از اینکه شهید بشه ، خودشو حلق آویز میکرد
  • US ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    66 0
    ما جان جهان به دست کیشان دادیم مملکت را به دست روانپریشان دادیم این ضربه که بی وقفه خورد بر سر ما سنگیست که خود به دست ایشان دادیم
    • ناصر IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      16 0
      ایولی داری به خدا
    • IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      21 0
      ااااا بابا ایولا عجب شاه بیتی بود دمت گرم
    • محمدایوب IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      15 1
      دمت گرم قربون ادم چیز فهم درد وبلات بخوره تو سر هرچی ادم نفهم خصوصا اصلاح طلبا.
  • يحيا IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    45 0
    برجام ماند! اما اسکلت پوسيده اش!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    79 1
    ای مرده شور اون ننگنامه برجامتون رو ببرن
  • اصلاحات تنها راه نجات IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    1 42
    باید فورا دست کلید درب پایگاه های موشکی و نیروگاه های هسته ای را در کشوی میز کار پرزیدنت بایدن در کاخ سفید قرار دهیم و یک تعهدنامه نیز مبنی بر خروج کامل از منطقه ضمیمه آن کنیم که رفع یا حداقل کاهش تحریم هایمان در اولویت کاری پرزیدنت بایدن واقع شود . برای ادامه مسیر مذاکرات در جهت عادی سازی روابط نیز باید از بانو کاملا هریس درخواست وساطت کنیم .
    • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      22 0
      افساد طلب !
    • IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      21 0
      توصیه میکنم مقاله مربوط به صحبتهای آیه ا... جوادی آملی که در دیدار با آقای عارف درمورد دیاثت سیاسی و سیاستمدار دیوث رو حتمآ مطالعه بفرمایید. برای رهیافت جنابتان مفید است
    • IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      16 0
      خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
    • IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      38 0
      ناموس هم اگه داری همراه کلید تحویل بده
    • IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      40 0
      اصلاحات تنها راه نابودی و ویرانی مملکت است.
    • IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      11 1
      بی شرف
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    37 0
    اصلاح طلب ها فقط تو رسانه های نوشتاری از برجام نام میبرن تو دیداری و شنیداری جرآت ندارن چون برجام مرد
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    8 26
    تودعوا حلواپخش نمیکنن یکی میزنی یکی میخوری درجنگ ایران و عراق ازدوطرف صدهاهزارنفرکشته شدن میلیونها مجروح امادرنهایت هزاران میلیارددلار خسارت دوطرف باهم صلح کردن و همدیگرو برادرخطاب کردن منافع ملی باجنگ تامین نمیشه اگرمیشد جنگ ه‍شت ساله ۴۰ساله میشد آمریکا وقتی به پایگاهش حمله شد پیام از ایران گرفت که ماانتقام گرفتیم وتمام شد یعنی شما دیگه جواب نده اگر آمریکا به این پیام توجه نمی‌کردواهدافی رو در ایران بمباران میکرد جنگ بین دوکشور تشدید میشد پس شما هم کشش ندید جوونهارو فریب ندیدبااین حرفاشما نهایتا درحد یک ژنرال طلبکارید همین وبس
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    29 1
    کاسبان افسادطلب و وطن فروش تحریم و مذاکره به صف شدند
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    32 0
    جناب شما ما را داغدار کردی داغ سردار شهیدمان هرگز سرد نخواهد شد مردم داغدار را ترامپ خطاب می کنی؟؟؟ روزی حقیقت آشکار خواهد شد شاید خداوند ان روز کمی از اندوهمان بکاهد
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    28 1
    این بایدن ملعون اومد و این ظریف شروع کرد به حرف زدن. فقط بی صبرانه منتظر خرداد 1400 هستم تا این دفعه با اختلاف 20 میلیون ببازین . قیافتون خرداد 1400 دیدنیه.
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    29 0
    شروع یک بازی دیگر توسط افساد طلبان تهوع آور
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    25 1
    اونهم شد اقدام وانتقام متناسب!؟اصلا چرا ظریف مدافع جان مسئولین آمریکایست-پول ازبیت المال مردم ایران میگیره،محافظ شخصی آمریکائیهاست!؟
    • IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      18 1
      هر چی باشه خودش هم دست پرورده غربه و اونجا درس خونده و بزرگ شده پس جای تعجبی نداره
  • منتقد برجام IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    26 0
    ما خوشحال هستیم که ترامپ رفت زیرا اصلاح طلبان دیگر نمی توانند شکست برجام و ناکارآمدی و سوء مدیریت خودشون را به گردن ترامپ بیندازند و باید پاسخگو باشند.
    • آرش IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      11 0
      احسنت..
    • IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      15 0
      تو این مدت اونقدری دلار ذخیره کرده اند که تو این چند ماه بتونه گندکاریهاشون رو بپوشونه و ماشین فریب مردم در 1400 رو راه بیاندازه
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    23 0
    ظریف دوباره اشتباه تفکراتش را نشان داد
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    27 0
    بوی کباب به مشامشان رسیده ولی خر داغ کردن تو آمریکا
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    25 1
    دولتهای هاشمی و روحانی رکورددار تورم و جهش ارز در تمام دولت ها هستن و این به امریکا مربوط نیست.
  • خخ IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    20 1
    حیف شد حجت الاسلام هاشمی از گلابی برجام نخورد ! خخ
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    18 1
    ترامپ و برجام هردو خسارت محض بودند و به زباله دان تاریخ پیوستن.
  • انتقام سخت IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    23 2
    حق ایران برای انتقام خون سردار سلیمانی محفوظ است.
  • مسعود IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    22 0
    7/5 سال اقتصاد کشور را معطل امضاء برجام و اجرای برجام کردند و تورم 600 درصدی سر سفره مردم گذاشتن بازهم خجالت نمی کشند و از رو نمی روند !
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    16 0
    چرا روزنامه ارمان و نویسندگان و خوانندگانش نمیفهمند ترامپ نیمی از یانکیها را با خود دارد و هر لحظه ممکنه خودش یا بدتر از خودش برگردد هرچند از بایدن و اوباما هم ابی گرم نمیشود و انها با پنبه سر میبرند
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    20 0
    برجامو پله کردند و ملتو ذله کردند دست بردار هم نیستن !!!
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    14 1
    جوجه را آخر پاییز می شمارند ترامپ شاید بگرده بعدش پوزه سینه چاک های بایدن داخل وبزنه زمین ،سپس از طرف ما سیلی اصلی را تا قبل از بهمن بزنیم وکمرشو به خاک بمالونیم طوری که از چهار جاش در بیاد......
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    20 0
    تویت های تاجزاده و نامه های خاکستری شیخ خاکستری و مصاحبه های زیباکلام و عبدی و حجاریان را نشانشان بدهید تا یادشان بیایید ترامپیستها چه کسانی بوند و چگونه با همراهی کامل با ترامپ گرفتاریها را تقصیر نظام (رهبری میانداختند ) حالا باز قراره با تضمین بایدن برن تو خیابون برقصن
  • هموطن IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    22 2
    چرا اینقدر به سردار شهیدمان حسادت می کنید
  • سعید IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    17 0
    آقای محمد قوچانی! کاهش قیمت دلار و سکه واکنش مثبت بازار به پیروزی بایدن در انتخابات نیست.
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    25 0
    برجام خسارت محض بود.
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    25 0
    کف بزنید برای ظریف هورا...!!! این چه حرفیه زدی انتقام فعلا در حد یک سیلی بوده شما که وزارت خارجه دستت چرا؟! انتقام سخت واصلی مانده جناب وزیر.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    18 0
    اصلاحطلبانی که استقلال و عزت و اقتصاد کشور رو نابود کردید .. برجام را با همین دموکراتها و بایدن معاون اوباما بزک کردید و تقریبا هیچ به دست نیاوردید همینها که بیشترین تحریمها را وضع کردند همینها که حامی شهادت سردار دلها بودند و هستند حالا باز هم عزم فریب مردم خود کردید بترسید از روزی که مردم باطن شما رو بفهمند مردم دیگر این اجازه رو به شما نخواهند داد
  • فرید IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    21 0
    این ظریف گلابی باز دیگه چه باید بکنه تا مردم باور کنن که ....!
  • علی IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 10
    فقط دشمن نتراشید
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    14 0
    آقای ظریف جواب ترور سردار سلیمانی، ترور ترامپ و همکارانش و خروج امریکا از منطقه است اینرا نمیدانی؟
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    14 0
    ظریف وامثالهم با مزاکره و برجام بیش از هفت سال است که مردم فلج کردن تا اربابشان به اهداف خودش برسانند اما دورانشان داره بسر می رسد
  • FR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    3 0
    امت حزب الهى اروپا خواهان محاكمه مجازات اشد براى اين است كه هيچ نوع "ظرافتى" نه تنها در زندگي خود ندارد بلكه ديپلماسي كد خدايش هم انجام ميده
  • DE ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    9 0
    اقدام نظامی متناسب با ترور سردار سلیمانی انجام شده است! بگذارید ما برجامهای بعدی را امضاء کنیم .الان با وجود جوبایدن دیگه حتی احتیاج به ارتش و سپاه و بسیج و نیروی دریایی و هوایی و زمینی و بسیج و موشک و تهباد ....نداریم هرجا کم آوردیم لشکر امریکا به فریادمان میرسد .به جان جان کریه راس میکم قول جوبایدن از صدتا سند بین المملی محکمتره .اصلا امریکایی ها بیان ایران یک پایگاه بزرگ نظامی داخل ایران تاسیس کنند که در مواقع خطر سریع عمل کنند.این تنها راه نجات ایران است منظور تنها راه نجات اصلاح طلب ها و غربگداهاست.
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    1 2
    همونجور که اینها با نافرمانی و عجله و ی برجام ناپخته و نامطمءن هزینه برای کشور ایجاد کردن شما هم با خود رایی و بی بصیرتی اون هزینه ها رو چند برابر کنید.
  • آرش IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 23
    درود بر اصلاح طلبان
    • IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      10 0
      درود بر صالحان مصلح عالم. مریدان پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم وآل طاهرینش علیهم السلام. ولعنت بر دشمنان ایشان.
    • IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      11 0
      مرگ بر افساد طلبان.
    • IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      6 0
      18:18چرا؟؟؟!!!
    • IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      4 1
      درود بر اصول گرایان.
    • IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      8 0
      درود بر اصول گرایان صالح ومصلح.
    • IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      11 0
      ننگ بر اصلاحات
  • حسن IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    4 4
    ترامپ روزی گفته بود که جان کری محرمانه به اقای ظریف پیغام داده تا انتخابات صبر کنید و پس از پیروزی کار ها را روبراه می کنیم . حتی ترامپ می خواست جان کری را بعلت تخلف دادگاهی کند .
  • آرش IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    1 5
    ما اگه کاری میتونستیم بکونیم همون موقع باید می کردیم!!!
  • محمود IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    10 2
    ظریف ....بقول سید حسن نصرالله ارزَش کفش سردار سلیمانی از سر ترامپ بیشتر ه ا ز کدام تناسب حرف می زنی ؟اقدم متناسب خروج آمریکا از منطقه ،سگ کشی تمام عوامل ترور و ذلیل شدن آمریکا است.
  • میثم IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    10 0
    کدام برجام ماند برجام ماند ولی خبری از دستآورد نیست باید دید دوباره چه چیزی را می خواهند بدهند تا برجام دیگر امضاء شود. ظریف ماند اما با کوله باری از خیانت به اقتدار ایران هاشمی رفت با روسیاهی که از حمایت برجام برایش ماند . و دستمزد حمایت نا جوانمردانه اش از فتنه 88 تا حمایت از دولت غرب گرا را گرفت
  • کیا IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    15 1
    به پادوهای سازندگی و روباه اصلاحات بگوید سربازان خمینی به اندازه موهای سر حاج قاسم تروریست غرب وحشی خواهد کشت ...
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    2 0
    اقای ظریف هم حرف خود را زد ...
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    11 0
    مگه برجامه قبل از ترامپ مشکلات اقتصادی مردم و حل کرد کاش بجای سردار ظریف و ترور میکردن توافق سعداباد ظریف سال ۸۲ توافق برجام ظریف هر دو باخت بود امیدوارم ده ساله بعد دوباره بازی حرف های دروغ اینارو نخورن
  • 1400 IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    15 0
    ظریف تو چکاره هستی که از طرف ما حرافی میکنی
  • مسعود IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    7 17
    نوکرتم آقای ضریف برو جلو مردم باهاتون هستن
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    17 1
    داره باورم میشه که افساداتیا میخواستن حاج قاسم رو تحویل امریکاییها بدن.
  • سید IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    13 0
    ساده لوحی تا کی؟ یه روز دنبال روباه مکار یه روز دنبال گربه نره
  • محمد IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    12 0
    ظریف اشتباه کرده
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    10 0
    مگه دوتابعیتی ها میتوانند رییس جمهور شوند؟؟؟
  • امیر IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 18
    درود بر آقای ظریف = سردار دیپلماسی
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    12 0
    مرگ بر افساد طلبان.!!!
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    10 0
    انتقام سخت هنوز گرفته نشده...
  • 1400 IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    11 0
    ما ذلیل را نمی خواهیم
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    11 0
    ...و باید حتی بیشتر از امثال ظریف بترسید!
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    10 0
    روزنامه های ساده لوح چقدر ذوق مرگ شدن از ارباب جدید.
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    12 0
    تا اصلاحات کفن نشود این وطن وطن نشود
  • امید DE ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    13 0
    انتقام خون سردار عزیز فقط با به درک واصل شدن حرامی های امریکائی می‌تواند ما را کمی آرام کند ظریف و دارودسته اش حرف بیخود زدند این ها هم به زودی به عاقبت ترامپی ها دچار خواهند شد و نیروهای انقلابی و مومن دنیا را از دست این یهودی صهیونیست های کثیف نجات خواهند داد . به امید پیروزی مرگ بر امریکا و صهیونیست
  • BE ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    9 0
    آقای ظریف چرا گفته پاسخ درخور داده شده.ایشون غلط میکنه رو سخن رهبری نظام حرف بزنه.جایی رهبری فرمودند این فعلا فقط یه سیلی بود ظریف میگه پاسخ درخور بوده؟!! آنچه فرمانده شجاع و غیور سپاه فرمود همون خواهد شد.هر کسی در این ترور کثیف و ناجوانمردانه دست داشته به نوعی از صفحه روزگار حذف خواهد شد. شما اقای ظریف نگران این چیزا نباش.تو بچسب به بستن دکمه کت و خنده های آنچنانی در ملاقات های سیاسی!( اونایی که روبروی ظریف میایستند و باهاش ملاقات میکنن این خنده ها رو می بینن تو دلشون چی میگن؟!) تو را با نبرد دلیران چه کار؟!!!
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    7 0
    ظریف... افسوس تا قیامت
  • کیایی IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    11 0
    آقای ظریف کاش می دونستم واقعا متوجه نمی شوید یا خودتو به اون راه زدی!!!؟؟؟
  • مصطفی IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    12 0
    برجام خسارت محض بود.
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    11 0
    خدا عاقبت مارو با این اصلاحاتچیای خائن به خیر کنه حالا میخوان این ۸سال که خون مردمو تو شیشه کردن بندازن تقصیر ترامپ بگن خب حالا که بایدن اومده مردم نقطه بذارن برن سر خط دوباره به ماها رای بدن که این بار موشکیم بدیم بره اینقدر نمیفهمن کشوری که حیات و ممات اقتصادش بسته به صادرات و فروش اسلحه اس هرگز جنگ و از اون مهمتر شرایط جنگی رو تموم نمیکنه.چون مدام ترس رسانه ای به خورد مردم میده تا سلاح بیشتری بفروشه.کاری که حتی با مردم خودشم میکنه
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    12 0
    ای بابا دوباره کاسه و بساط گدایی اصلاحاتیا به راه شد
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    9 0
    خدایا به عزتت قسم سایه این رو از سر این مردم داغدیده و زجر کشیده دور بفرما الهیییییییییییییی آمین
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    8 0
    ظریف ...سردار؟ دیپلماسی؟ نـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه!
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    9 0
    آمریکا همیشه ترس از جنگ رو نگه میداره تا به دورتادورمون من جمله عربستان حقیر احمق تا میتونه سلاح بفروشه.تحریمارو که برداره دیگه کی احساس جنگ منطقه ای میکنه تا سلاح از آمریکا بخره؟
  • محمد مهدی اسلامی IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    4 0
    نظر به این که یکی از دو وحشی ، جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به پیروزی رسیده است بنده حقیر نیز وظیفه ی خود میدانم که این پیروزی را به جو تبریک عرض کنم : کنون مرد ، بتاریخ پیوست ترامپ ___تر نیز ببینیم بشکسته لامپ___و رودت بدوزخ خوشایند ماست ___نباشد درونت یکی روده راست ___به چارمیخ باید کشیدن ترا ___کنیم لعن و نفرینتان هر دو را
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    6 1
    انتقام سردارسلیمانی را خواهیم گرفت با اقتدار قدرت نیروهای نظامیانمان انشاءاله
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    5 0
    برجام خسارت محض بود.
  • BE ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    2 0
    ازامریکا به شما چه مربوط مگه کنترل بازار ایران دیت امریکاست الان که کالای اساسی مردم نایاب شده امریکاکرده مردم ایران اول باید خودشان را اصلاح کنند تاوقتی که خودمان بهمدیگر ظلم میکنیم به دیگران نچسبید
  • محمدایوب IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    6 1
    این اگه بتونه. از امریکاییها. برای موشک بارون پایگاهشون عذرخواهی میکنه.
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    6 0
    دکتر محمدجواد ! خدا ازت نگذره.
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    3 0
    بعدازواقعه عاشوراهرکسی بانظرخودش قیام میکردوکسی نظر امام سجادرامدنظرقرارنمیداد.کشورر رهبرداردولی فقیه داردنجات کشورفقط دراطاعت از ولی است واسلام.ظریف چه کاره است.
  • رهکذر IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    6 0
    هر کس وظیفه خود را انجام دهد و آن هم به بهترین شکل ممکن.
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    4 0
    تورابخدایی که اعتقاد دارید فکرپدرومادری باشید که بچش سرطان داره الان دارو یک میلیونی رو ده میلیون میخره
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    از بس گفت همه بدبختی شما از کاخ سفید است باعث شد مسلمانان ایران رتبه 3 در پیگیری امور انتخابات امریکا را برای تعیین سرنوشت خود را کسب کند و خودشان رتبه 9 شدند.
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    6 0
    منتظر باشید بایدن همان حرف های ترامپ تکرار کند با زبان دیگر زیاد حول برتان ندارد
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    8 0
    اين اقاي ظريف جوري اظهار نظر ميكنه كه ميگي خودش موشك ها را دستور شليك داده كه تازه مدعي شده ما برخورد لازم را با امريكا كرديم!! شما در حد و اندازه اي نيستيد كه انتقام را تعريف كنيد
  • US ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    2 0
    خوبه که عزیزان مشرقی از اندازه و اعتبار قدرت نظامی کشورشون توسط یک سیاستمدار آگاه میشن. آیا اندازه ی واکنش ایران، همینقدر بود؟ جوابشو بدین دیگه!!!
  • ایرانی US ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    4 0
    پمپ گو غلط میکنه ....
  • NL ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    2 0
    خواب رو می شه بیدار کرد!
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    9 0
    ای بابا اگه ظریف کاندیدا1400 بشه فاتحه ایران دیگه خوندست بدترازافغانستان میشیم
    • ابراهیم IR ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
      2 0
      خدایا
    • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
      2 0
      الفاتحه ......
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    4 0
    هی ظریف (ترسو) (بزدل) تو هم چند ماهی بیش نیستی فقط. ساکت شو ما هنوز انتقام نگرفتیم
  • Roya IR ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    4 0
    اقدام مناسب رو شما تعیین نمیکنی جناب ظریف. تاوان سختی باید بپردازن امریکابیها. مطمئن باش خون سردار عزیزمون پایمال نمیشه
  • عبدالله IR ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    6 0
    همچیز دانان. بد ترین ننگ تاریخ برجام است سگ زرد برادر شغال است سگ سیاه وسفید ندارد بر مخالف جمهور اسلامی لعنت الله
  • محمد دهکردی IR ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    5 1
    تنها جمله خطاب به ظریف و داردسته نیویورکیها؛ ساکت شو!!!!!
  • DE ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    4 1
    بی خود کرد ظریف با هر کس دیگر آن انتقام نبود ماست مالی نکنید به بایدن خرفت بدتر ار ترامپ گرا ندهید ما انتقام سخت میخواهیم
  • IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    4 0
    مرگ بر واشنگتن دیسی و اذناب داخلی و خارجیش....
  • IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    2 0
    خانواده شهدا را بیشتر از این اذیت نکنید.
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    1 4
    زحمات بزرگ مرد و سردار بزرگ دیپلماسی رو ترامپ پلید و ترامپیستهای داخلی بر باد دادند. برادر ظریف کاندید محبوب ریاست جمهوری کافیست شرکت کنی و البته شورای نگهبان تایید کنه .مطمین باش با رای حداکثری رییس جمهور خواهی شد.به لطف الله.
  • قاسم IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    1 0
    به آب زمزم وکوثر سفید نتوان کرد گلیم بخت کسی که بافتندسیاه.
  • DE ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    1 5
    سلام بر قلب تپنده اصلاحات ظریف عزیز
  • محمد IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    4 0
    بعد از هشت سال عقب گرد در تمامی زمینه ها باز خدایی چه رویی داری که نظرات خودتو باز گو میکنی. اگه خیلی مردی کاری کن داروهای بلوکه شده وارد کشور بشه
  • حسین IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    1 5
    قدر ظریف بدونید آدم خوبیه ایشون از بقیه اصلاحات فرق داره ای کاش برای ریس جمهوری 1400 میومد بهترین گزینه هست
  • مسعود IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    2 0
    بزرگترین دشمن ملت و کشور همین تفکرات قرون وسطایی شما (اصلی ترین دشمنان ایران) است امیدی به اصلاح مغزهای کوچک زنگ زده شما نیست مگر سیلی سخت ملت انشالله بزودی.....
  • Yaz IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    3 0
    بایدن گفته به برجام برمی گردیم ولی قیمت گوجه وپیاز ومیوه جات ربطی به ما نداره!!!!!!
  • حسین IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    3 1
    واقعا که شرمنده ام از این که در کشوری زندگی کنم که وزیر خارجه کشورم با حرفهای بچه گانه ودورازشعور سیاسی وملی دل ملت را به درد بیاورد
  • حسن IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    2 0
    خون سردار را با این بازی با کلمات پایمال نکنید، خجالت دارد والله
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    3 0
    *شهداء شرمنده ایم*
  • سعید IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    3 0
    هر جایی به نفعت باشه با توجه به جو تغییر مواضع میدی تا مخاطب جذب کنی !!
  • محمد مهدی اسلامی IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    0 0
    سیاست مگر غیر از این است که علم __زند تکیه بر کرسی صبر و حلم ___بسازد کسانی که با جرأتند __شجاعند و هم صاحب حرمتند __بتدبیر نیکو مدام کار کنند __کثیری زمردم به دین یار کنند __بسازند خویش و جهان را همی __نورزند غفلت ز عقبی دمی __بگیرند بفکر و عمل هر کسی ___همیشه به راه امامان بسی ؟ به امید آن که با توفیق الهی همه ی ما همیشه و همه جا در هر موقعیتی که هستیم تلاش کنیم که چنین باشیم .
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    0 0
    احمق ترین و پوچ مغز ترین آدمها همان هایی هستند که گول ظواهر کار رو میخورن و خود شون رو از رهبر هم بالاتر میدانند. به منتقدان باید گفت که آقای ظریف تأیید ویژه رهبری رو دارند.
  • محمد DE ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    0 0
    ارزان شدن سکه ودلار یک ترفند دولتی هاست که بگویند اگر مذاکره کنیم انطور می شود من نمیدانم اینهاچقدر بد بخت هستند ونه فهم .امیدواریم خدا بهشان عقل درست وحسابی بدهد که ازاین شیطنت ها دست بردارند همه میدانند که دلار وسکه در دست دولت است واوست که آنرا بالا وپایین می کند
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    0 0
    انتقام سردار عزیز فقط بریدن سر ترامپ مانند سگ می باشد ولا غیر
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    0 0
    بابابرجام نخواستیم دست از سر مردم بردارید
  • ناشناس IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    0 0
    لعنت بر عمر و عاصهای داخلی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس