جشن شبانه طرفداران بایدن

بعد از اعلام پیروزی بایدن در انتخابات از سوی رسانه‌های آمریکایی، برخی شهرهای آمریکا شاهد تنش میان طرفداران رئیس‌جمهور منتخب با حامیان رئیس‌جمهور این کشور بود.

به گزارش مشرق، بعد از اعلام پیروزی «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا توسط رسانه‌های آمریکایی و بعد بیانیه خود او و سخنرانی‌اش مبنی بر پیروزی، ساکنان شهرهای مختلف آمریکا به خیابان‌ها آمدند.

در حالی که برخی از این تجمعات برای ابراز خوشحالی از پیروزی بایدن بود، در بسیاری دیگر، گروه‌های مختلف برای اعتراض در خیابان‌ها حاضر شدند و در مواردی میان طرفداران رئیس‌جمهور آمریکا و جو بایدن تنش‌هایی پیش آمد. برخی اعتراضات هم با دخالت نیروهای پلیس همراه بود.

بیشتر بخوانید:

چرا بایدن رئیس جمهور منتخب شد؟

در ویدئوهایی که در شبکه‌های اجتماعی دیده می‌شود، در برخی نقاط شهر نیویورک مردم پرچم‌های ترامپ-پنس را به آتش کشیدند.

در واشنگتن فعالان جنبش «جان سیاه‌پوستان با ارزش است» با چترهای سیاه به رغم بارانی نبودن هوا حاضر شدند و از کاخ سفید راه‌پیمایی خود را آغاز کردند. در مناطق اطراف کاخ سفید هم اعتراضاتی برگزار شد.

در «سالم» اورگن نیز میان طرفداران بایدن و ترامپ تنش‌هایی ایجاد شد و نیروهای پلیس تلاش کردند آن‌ها را به عقب برانند.

دانلود

پیشتر تصاویر پخش شده از خیابان‌های جورجیا و آریزونا نشان می‌داد که طرفداران ترامپ با سلاح گرم به خیابان آمده و به پیروزی نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اعتراض کرده‌اند.

بایدن در حالی شب گذشته به وقت تهران، خود را بعنوان رئیس‌جمهور منتخب ایالات متحده معرفی کرد که ترامپ با صدور بیانیه‌ای ضمن نپذیرفتن پیروزی رقیب دموکرات خود در انتخابات ریاست‌جمهوری، مدعی شد او در هیچ ایالتی پیروز نشده و انتخابات فاصله زیادی با پایان دارد.

پیش از آن نیز ترامپ در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، نوشت که خودش با ۷۱ میلیون رأی قانونی، پیروز انتخابات شده اما ناظران آنها اجازه ورود به اتاق‌های شمارش رأی را پیدا نکردند.

ترامپ همچنین در بیانیه‌ای وعده داد که نبرد حقوقی ستاد انتخاباتی وی از فردا (دوشنبه) آغاز خواهد شد و افزود: «تا زمانیکه مردم آمریکا شمارش صادقانه آراء که شایسته آنهاست و دموکراسی طلب می‌کند، به دست نیاورند، آرام نخواهم گرفت».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    فیلم اول زنیکه چه حنجره سالمی داره !!!!!!!!! اینا مریض نمیشن؟ چقدر هم چرند و خارج از نُت میخونن . همون بهتر دماغتون سوخت
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    خداییش چقدر شعاراشون شبیه فتنه گرای 88 هست. چشماتون رو باز کنین مردم خوب ایران . ماهیت فتنه ایران رو میبینین با نگاه ثالث بیطرف!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس