واکنش رهبران جهان به پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا

اندک زمانی پس از اعلام پیروزی قریب الوقوع نامزد دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شماری از رهبران جهان و همچنین متحدان حزب دموکرات پیامهای تبریک خود را به سوی «جو بایدن» سرازیر کردند.

به گزارش مشرق، اندک زمانی پس از آنکه نخستین رسانه خبری پیش بینی کرد که مجموع آرای الکترال «جو بایدن» دموکرات از حدنصاب (۲۷۰ رأی) فراتر خواهد رفت و بدین ترتیب، وی رئیس جمهور بعدی ایالات متحده خواهد بود، پیام‌های تبریک رهبران جهان و متحدان حزب دموکرات به سوی بایدن سرازیر شد.

«جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا-همسایه شمالی آمریکا- نخستین مقام سیاسی بود که این پیروزی را به بایدن تبریک گفت.

ترودو در یک بیانیه اعلام کرد: «مشتاقانه در انتظار همکاری با بایدن، رئیس جمهور منتخب و [کاملاً] هریس معاون رئیس جمهور منتخب، دولت ایشان و کنگره ایالات متحده برای حل و فصل بزرگترین چالش‌های جهان به [کمک] یکدیگر هستیم».

پس از ترودو، سران سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس نیز به طور جداگانه به بایدن تبریک گفتند.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه با یک پیام در صفحه توئیتر خود به بایدن تبریک گفت و او را به «همکاری» برای حل و فصل «چالش‌های» بی شمار کنونی تشویق کرد.

«بوریس جانسون» نخست وزیر بریتانیا نیز با ابراز مراتب احترام خود را نسبت به پیروزی قریب الوقوع بایدن در رقابت‌های ریاست جمهوری آمریکا اظهار داشت که مشتاقانه منتظر همکاری با دولت جدید ایالات متحده است.

مقامات بلندپایه آلمان از جمله «آنگلا مرکل» صدراعظم و «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان نیز با بیان تبریک بابت پیروزی بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، از ورود «شخصیت‌هایی شفاف» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا استقبال کردند.

ماس در یک پیام توئیتری نوشت: «ما مشتاقانه خواهان همکاری با دولت بعدی آمریکا هستیم. و می‌خواهیم در همکاری خود برای یک آغاز فرا آتلانتیکی جدید، و یک توافق جدید سرمایه گذاری کنیم».

«جوزپه کونته»، نخست‌وزیر ایتالیا نیز پیروزی «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات را در انتخابات ریاست‌جمهوری تبریک گفت. وی در پیامی توئیتری گفت: «به مردم آمریکا و نهادهای این کشور برای نتیجه‌ای بی‌مانند از حیات دموکراتیک تبریک می‌گویم.»

کونته گفت: «آماده‌ایم با بایدن، رئیس‌جمهور منتخب و ایجاد رابطه‌ای قدرتمندتر، همکاری کنیم.»

«نارندرا مودی» نخست وزیر هند با استقبال از پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پیامی توئیتری نوشت: تبریک به جو بایدن بخاطر پیروزی دیدنی شما. کمک شما در دوره معاونت ریاست جمهوری به تقویت روابط هند و آمریکا بسیار ارزشمند و مهم بود. منتظر همکاری نزدیک دوباره با شما و رساندن روابط هند و آمریکا به سطوح بالاتر هستم.

نخست وزیر هند در یک پیام جداگانه خطاب به هریس اعلام کرد: صمیمانه‌ترین تبریکاتم به کامالا هریس. موفقیت شما راهگشا و مایه افتخار زیادی نه تنها برای «چیتی‌ها» بلکه برای آمریکایی‌های هندی‌تبار نیز هست. مطمئنم که روابط پر تب و تاب هند و آمریکا با حمایت و رهبری شما مستحکم‌تر خواهد شد.

رییس جمهوری لبنان

"میشل عون" رییس جمهوری لبنان ضمن تبریک به بایدن گفت: امیدوارم که در دوران بایدن، توازن در روابط لبنان و آمریکا بازگردد.

 سلطان‌ عمان

"هیثم بن  طارق" سلطان عمان شنبه شب ضمن تبریک به بایدن برای افزایش توسعه روابط دوجانبه میان مسقط و واشنگتن ابراز امیدواری کرد.

رییس دولت وفاق ملی لیبی

"فائز السراج" رییس دولت وفاق ملی لیبی نیز با تبریک به بایدن و هریس افزود: امیدواریم با همکاری بایدن و هریس، یک حکومت دمکرات غیر نظامی در لیبی تشکیل شود.

رییس کمیسیون آفریقا

"موسی فکی" رییس کمیسیون آفریقا نیز با تبریک به رییس جمهوری منتخب آمریکا اعلام کرد که به روابط آمریکا و آفریقا مبتنی بر احترام متقابل امیدوار هستیم.

 نخست وزیر اتیوپی

نخست وزیر اتیوپی نیز پیروزی بایدن را تبریک گفت و افزود که امیدوار به همکاری نزدیک به رییس جمهوری منتخب آمریکاست.

رییس جمهوری مصر

"عبدالفتاح السیسی" رییس جمهوری مصر نیز نخستین رهبر عربی بود که پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تبریک گفت.

وی نسبت به همکاری مشترک برای توسعه روابط دوجانبه و راهبردی میان مصر و آمریکا ابراز امیدواری کرد.

شاه اردن
"عبدالله دوم" شاه اردن نیز ضمن تبریک به بایدن و هریس افزود: امیدوارم که بتوانیم با شما [دولت جدید آمریکا] شارکت تاریخی مستحکم و در راستای اهداف مشترک ما که صلح و ثبات و شکوفایی را تقویت کنیم.

امیر و ولیعهد کویت
شیخ "نواف الاحمد الجابر الصباح" امیر و شیخ "مشعل الأحمد الجابر الصباح" ولیعهد کویت، با ارسال پیامی، پیرزوی بایدن و انتخاب وی به عنوان چهل و ششمین رییس جمهوری آمریکا را تبریک گفتند.

جو بایدن با کسب ۲۹۰ رای الکترال در برابر تنها ۲۱۴ رای دونالد ترامپ، به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شد و خانم کامالا هریس نیز به عنوان اولین زن، به عنوان معاون رئیس جمهوری این کشور برگزیده شد.

رییس جمهوری منتخب آمریکا شنبه شب در اولین توییت پس از اعلام پیروزی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوشت: رییس جمهوری تمام مردم آمریکا خواهم بود، چه آنهایی که به من رای دادند و چه آنهایی که به من رای ندادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 1
    واکنش حساب توییتر دفتر رهبر انقلاب به شکست ترامپ به گزارش مشرق، صفحه توییتر انگلیسی دفتر آیت الله خامنه‌ای در واکنش به شکست ترامپ در انتخابات نوشت: اوضاع در ایالات متحده و آنچه آنها خود در مورد انتخابات خود می گویند یک نمایش است! این نمونه ای از چهره زشت لیبرال دموکراسی در ایالات متحده است. صرف نظر از نتیجه، یک چیز کاملاً واضح است، سقوط قطعی سیاسی، مدنی و اخلاقی رژیم ایالات متحده است.
  • IR ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 1
    واکنش حساب توییتر دفتر رهبر انقلاب به شکست ترامپ به گزارش مشرق، صفحه توییتر انگلیسی دفتر آیت الله خامنه‌ای در واکنش به شکست ترامپ در انتخابات نوشت: اوضاع در ایالات متحده و آنچه آنها خود در مورد انتخابات خود می گویند یک نمایش است! این نمونه ای از چهره زشت لیبرال دموکراسی در ایالات متحده است. صرف نظر از نتیجه، یک چیز کاملاً واضح است، سقوط قطعی سیاسی، مدنی و اخلاقی رژیم ایالات متحده است.
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    1 0
    همه در ایران در ایران و جهان می دانند که تغلب در انتخابات آمریکا شده چرا رسانه های ما سالم بودن انتخابات را تبلیغ می کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس