واکنش رهبر اکثریت سنا به عدم پذیرش انتقال قدرت توسط ترامپ

رهبر اکثریت سنای آمریکا بر این باور است که انتقال قدرت در این کشور کاملا مسالمت آمیز خواهد بود.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، میچ مک کانل رهبر اکثریت سنای آمریکا روز جمعه در اظهاراتی گفت: بر این باورم که اگر دونالد ترامپ در انتخابات شکست بخورد، انتقال قدرت مسالمت آمیز خواهد بود.

بر اساس این گزارش، مک کانل در پاسخ به این سئوال که "آیا تصور می کنید اگر جو بایدن به کاخ سفید راه یابد، انتقال قدرت مسالمت آمیز خواهد بود"، گفت: قطعا همین طور است. ما از سال ۱۷۹۲ میلادی تاکنون هر ۴ سال یکبار، انتقال آرام و مسالمت آمیز قدرت داشته‌ایم و دولت جدیدی تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید:

نیوزویک: در صورت امتناع ترامپ از ترک قدرت سرویس مخفی وی را خارج خواهد کرد

تازه ترین نتایج انتخابات آمریکا نشان می دهد احتمال پیروزی جو بایدن بیشتر از دونالد ترامپ است.

ترامپ پیش از این بارها حاضر نشده است تا نسبت به انتقال مسالمت آمیز قدرت تعهد بدهد. ولی سرانجام اواسط اکتبر مجبور شد تا بگوید که خواستار انتقال مسالمت آمیز قدرت به رئیس جمهور بعدی است.

بیشتر بخوانید:

مشاور ترامپقدرت را مسالمت‌آمیز تحویل می‌دهیم!

اظهارات مک کانل در حالی است که ترامپ بار دیگر ادعاهای بی پایه و اساسی درباره سرقت انتخابات از سوی بایدن مطرح کرده است. اظهارات ترامپ حتی با مخالفت برخی سناتورهای جمهوریخواه روبرو شده است.

ترامپ بامداد جمعه به وقت تهران در سخنانی با ادعای بروز تخلف و تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد که نظام انتخاباتی این کشور فاسد است و رای‌گیری پُستی، این نظام را نابود کرده است.

رئیس جمهور آمریکا گفت: ما داشتیم در ایالت‌ها با اختلاف خوبی برنده می‌شدیم اما ناگهان برتری ما از دست رفت. اگر رای‌های قانونی شمرده شوند، ما به راحتی پیروز می‎شویم.

نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزود: ما در ایالت کارولینای شمالی به شکل گسترده‌ای در حال پیروزی بودیم که ناگهان همه چیز تغییر کرد.در جورجیا هم با فاصله زیاد نزدیک به ۳۰۰ هزار رای جلو بودم اما آن هم کاهش یافته است.

مک کانل در واکنش به این اظهارات توئیت کرد: همه آرا قانونی باید شمرده شود و همه طرف ها باید بر این روند نظارت کنند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • GB ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    0 0
    مگر ترامپ شکست خورده؟؟!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس