کد خبر 1140243
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
مالیات نمایه

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:‌ قانون مالیات ارزش افزوده فعلی تا پایان سال ۹۹ تمدید می‌شود.

به گزارش مشرق، مهدی طغیانی، در پاسخ به این سوال قانون مالیات ارزش افزوده تا پایان مهرماه تمدید شده بود و با توجه به اینکه دوفوریت لایحه دولت برای تمدید این قانون تا پایان سال ۱۴۰۰ در مجلس رای نیاورد، اظهارداشت: مجلس یک فوریت لایحه دولت را تصویب کرد و البته این یک فوریت به منزله تمدید قانون فعلی نیست و در حال حاضر خلاء قانونی داریم.

بیشتر بخوانید:

مجلس برای اصلاح ساختار بودجه ۱۴۰۰ چه کرد؟

ارسال لایحه «تمدید قانون مالیات بر ارزش افزوده» به مجلس

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس افزود:‌ اکنون نمایندگان مجلس برای سرکشی به حوزه انتخابیه رفته‌اند و مجلس تعطیل است. هفته آینده با برگزاری کمیسیون اقتصادی یک فوریت تمدید قانون مالیات ارزش افزوده تصویب می‌شود. دولت معتقد است که تا پایان برنامه ششم این قانون تمدید شود اما مجلس تا پایان سال جاری با تمدید آن موافقت خواهد کرد و از اول آبان ماه لازم اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: امیدواریم ایرادات شورای نگهبان به اصلاحیه قانون جدید مالیات ارزش افزوده رفع و تا پایان سال برای اجرا ابلاغ شود.

 این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که در قانون پایانه فروشگاهی اخذ مالیات ارزش افزوده منوط به ثبت معاملات در سامانه مودیان است تصریح کرد: با توجه به اینکه تا فروردین ۱۴۰۰ قانون فعلی مالیات ارزش افزوده تمدید خواهد شد. عملاً بحث سامانه مودیان در قانون پایانه های فروشگاهی می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    0 0
    امیدوارم عاملان ایجاد این مالیات ظالمانه به درد من دچار شوند . بنده مستاجرم کاسب خرد بودم که بر اثر اجحاف شدید مالیاتی از هفت سال مغازه ام را تعطیل و خانه نشین شدم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس