استراحت کن و به تیم ملی برس/ چه کسی به آلکنو مشورت می‌دهد؟

اعلام فهرست بازیکنان مدنظر سرمربی احتمالی آینده تیم ملی والیبال شائبه‌های زیادی را ایجاد کرده است.

به گزارش مشرق، اعضای کمیته فنی و اتاق فکر انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال، با اکثریت آرا ولادیمیر آلکنو و دانیل کاستلانی را برای هدایت ملی‌پوشان در لیگ ملت‌های سال ۲۰۲۱ و المپیک توکیو انتخاب کرد. برنامه‌های دو گزینه در کمیته فنی مطرح و مورد تایید قرار گرفت و مقرر شد فدراسیون، مذاکرات با این سرمربیان را برای توافق نهایی ادامه دهد.

ولادیمیر آلکنوی روس که از وی به عنوان گزینه اصلی هدایت تیم ملی یاد می شود، برای حضور در ایران برنامه‌های خود را ارائه کرد. وی حتی فهرست بازیکنان مدنظرش برای حضور در اردوها را هم اعلام کرده است. 

بازیکنان منتخب آلکنو برای حضور در اردوهای تیم ملی والیبال به شرح زیر است:

پاسورها: سعید معروف، جواد کریمی و علی رمضانی

پشت‌خط‌زن‌ها: امیر غفور، پوریا یلی، شهرام محمودی، بردیا سعادت

دریافت کننده‌ها: میلاد عبادی پور، پوریا فیاضی، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی، سلیم چپرلی، محمدجواد معنوی‌نژاد و مجتبی میرزاجانپور

سرعتی‌زن‌ها: سید محمد موسوی، رضا عابدینی، علی‌اصغر مجرد، مسعود غلامی، امیرحسین توخته، مهران فیض‌امام‌دوست، علی شفیعی

لیبروها: محمدرضا حضرت‌پور، محمدرضا موذن، امین رضوی

اعلام این اسامی از سوی ولادیمیر آلکنو موجب تعجب همگان شده است. با وجود اینکه وظیفه رسانه ها و کارشناسان این است که از هر کسی که به عنوان سرمربی انتخاب می‌شود حمایت کنند تا عملکردش را دیده و سپس اگر ضعفی بود مطرح کنند، اما دیدن برخی اتفاقات همه را متحیر می‌کند.

نام بازیکنانی همچون شهرام محمودی، امیر غفور و سعید معروف که هنوز تیم باشگاهی ندارند در فهرست سرمربی احتمالی آینده تیم ملی اتفاق عجیبی است. هر چند عملکرد این ستاره‌ها در ادوار گذشته همیشه ثابت شده و به جرات می توان مدعی شد که هر کدام از آنها یکی از بهترین های پست خود در سطح جهان هستند، اما وقتی یک سال به دور از میادین رسمی بوده اند چگونه می توانند در میدان بزرگی به نام المپیک بدرخشند؟ 

ضمن اینکه نام بازیکنی همچون صابر کاظمی با عملکرد عالی و درخشش در تمام مسابقات باشگاهی خود موجب شده تا فولاد ایرانیان در جمع مدعیان لیگ امسال قرار داشته باشد جایی در بین نفرات منتخب آلکنو ندارد. امثال کاظمی کم نیستند که اگر بخواهیم به آنها اشاره کنیم شاید بتوان حداقل یک تیم آماده دیگر را هم معرفی کرد.

نکته دیگر اینکه اگر آلکنو بازیکنان مدنظرش را انتخاب کرده، پس بازیکنان با چه انگیزه ای در سال منتهی به المپیک باید برای تیم های خود بازی کنند؟ سرمربی احتمالی آینده تیم ملی هرچند با این کار نشان داد که شناخت نسبتاً خوبی از والیبال کشورمان دارد، اما رسماً انگیزه ستاره های جوان را کشت.

حالا سوال اینجاست که آلکنو با چه معیاری و پس از مشورت با فردی به این جمع بندی رسیده است؟ از چند مربی که اخیراً در تیم ملی بوده اند این موضوع را پرسیدیم، اما به جواب مشخصی نرسیدیم. گفته می شود برخی افراد غیروالیبالی به آلکنو برای ارائه این اسامی مشورت داده اند که می توان آن را مصداق بارز دخالت غیرمتخصص‌ها در امور فنی دانست. اهالی والیبال امیدوارند سرمربی آینده برای اخذ تصمیمات مهم با افراد موجه و متخصص مشورت کند.

آلکنو همچنین برای حضور در ایران درخواست کرده تا یک دستیار هم با خود بیاورد. وی از توماس توتولو ایتالیایی برای همراهی خود برای حضور در ایران نام برده است. توتولو از مربیان سرشناس جهان است که سال ها با آلکنو کار کرده است. او هم اکنون همراه با آلکنو روی نیمکت تیم زنیت کازان روسیه می نشیند و به عنوان مربی تیم ملی صربستان هم فعالیت می‌کند. در این بین بحث عدم تسلط کافی آلکنو به زبان انگلیسی هم مطرح است که به نظر می رسد موجب ایجاد تغییراتی در کادر فنی بزرگسالان خواهد شد. 

گفته می‌شود در نشست کمیته فنی، بیشتر اعضا به آلکنو رای دادند و به همین دلیل قرار شد تا مباحث مالی با این مربی روس آغاز شود. این در حالی است که محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال از عقد قرارداد با سرمربی جدید تیم ملی در هفته پیش رو خبر داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • 6549871050 IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    2 0
    نویسنده به اصطلاح مطلع،بجای اینکه با این نوشته بیهوده وقت دیگران را بگیری بهتر بود از رئیس فدراسیون میپرسیدی که اصلا این لیست ارائه شده،واقعیت داره یا نه،بعد شروع به انتقاد میکردی. با وجود امثال شما غیر متخصص ها و مدعیان دلسوزی،هیچ وقت ورزش کشور روی خوش نمیبینه.
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    1 0
    یعنی چون سعید معروف و امیر غفور امسال تیم نداشتن دو بازیکن مطرح کلاس جهانی رو بذاریم کنار که تجربه فراوان زقابت های جهانی دارن بعد تو میدونی مثل المپیک از جوان های هرچند که پرتلاشن ولی بی تحربه ان استفاده کنیم؟؟! چه دلیلی داره به خودتون اجازه میدین دررر هرر مسئله ای دخالت و کارشناسی کنین؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس